• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Isolophilia
    • Rafael • Beater/Prefect • Slughorn
    • Justin • Catan
    • Andreas • Sombre
    • Brenn • Trijn
    • Margo • Chaser• Klaar
    • Jordyn • Beater• Croweater
    • Kyra • Chaser/Prefect • Morrigann
    • Arianna • Frangente
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Catan
    • Roman • Keeper/Headboy • Croweater
    • Noah • Trijn
    • Cole • Catan
    •
    • Blythe • Chaser• Catan
    • Isabella • Slughorn
    • Jemina • Morrigann
    • Rhae • Croweater
    • Elsie • Catan
    Slytherin

    • Casper • Croweater
    • Mosh • Seeker • Croweater
    • Marcus • Beater • Frangente
    • Thomas • Slughorn
    • Evan • Sombre
    • Prudence • Trijn
    • Lene • Keeper • Klaar
    • Daphne • Croweater
    • Zoya • Head girl • Catan
    • Nora • Morrigann
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Croweater
    • Theo • Chaser/Prefect • Frangente
    • Vinnie • Croweater
    •
    •
    • Mavis • Beater • Catan
    • Rosalie • Slughorn
    • Tilly • Catan
    • Maddie • Trijn
    • Novalie • Prefect •Slughorn

    [ bericht aangepast op 30 mei 2021 - 21:51 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Casper Ainsworth

    >> Aan de Slytherin-tafel <<



    Casper vloekte inwendig toen Evan zijn naam noemde. Hij voelde de drang om van de tafel weg te lopen. Wat de hel moest hij tegen die gast zeggen? Drie jaar lang had hij zijn best gedaan om te vergeten dat hij überhaupt bestond. De brieven die Evan hem gestuurd had, had hij nooit beantwoord. Zelfs toen hij al maanden niets van zich had laten horen, had Evan hem op zijn verjaardag nog brieven gestuurd. Hij had ze niet geopend, maar hij had het handschrift herkend en er was verder toch niemand die een brief naar hem zou sturen. Triest als hij was, had hij ze nog bewaard onder zijn matras ook. Hij zou door de grond zakken van schaamte als iemand ze ooit vond, maar ze wegdoen had hij gewoonweg niet gekund.
          Hij wierp een blik in zijn lichtblauwe ogen en gaf uiteindelijk alleen een knikje.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams

    >> Aan de Hufflepuff-tafel <<


    ‘Oh, dus die is van jou!’ reageerde Lee verrast. ‘Dat is echt een leukerd.’ Stiekem had hij het dier weleens meegesmokkeld naar zijn kamer om ermee te knuffelen. Hij raakte afgeleid toen hij een interessanter gesprek naast zich opving. ‘Ik kan wel een leuke jongen voor je uitzoeken?’ zei hij breed grijzend tegen Rosalie. ‘Ik ben ook een blinddate voor Noof aan het opzetten. Ik kan er ook wel eentje voor jou doen?’ Hij keek enthousiast de zaal rond. Zijn blik bleef hangen op een knappe jongen aan de Slytherin-tafel die hij niet kende. Hij floot zacht. ‘Wie is dat?’ Hij stootte Novalie aan en knikte naar de onbekende jongen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley


    >> Aan de Gryffindor-tafel met Raf <<


    Jordyn schoot in de lach. ‘Wat heb je toch weer prachtideeën. Ja, ik ben helemaal voor. Hopelijk eet het zijn brein op. Zombieslijm klinkt best spannend.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams
    ~ Hufflepuff eettafel ~


    Rosalie draaide haar hoofd even richting Novalie naast haar. "Arme jij," fluisterde ze zachtjes. Ze was ervan overtuigd dat een blind date van Lee wel leuk zou zijn, maar ook zwaar over de top. Al zag ze waarschijnlijk toch de helft niet van wat hij deed, dus hoefde zij zich er minder zorgen om te maken dan Novalie. Ze grinnikte echter wel om zijn enthousiasme. "Zorg je er dan wel voor dat hij de hele tijd een blinddoek draagt? Anders is het niet echt een "blind" date, niet?" grapte ze. Het had lang geduurd, maar ze moest nu maar wat luchtiger met haar handicap omgaan. "Het zou oneerlijk zijn als hij mij wel kan zien en ik hem niet."
          Aan Lees enthousiasme te horen had hij iemand gevonden. "Omschrijf hem eens voor me," zei ze met een tevreden glimlach.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2021 - 19:55 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    ANDREAS WILLIAMS
    Gryffindor | Gryffindor table | with Lane

    _____________________________________________________________________________________________________
    De ceremonie was saai zoals gewoonlijk, maar gelukkig had Andreas een handige gadget mee vanuit de muggle wereld. De welbekende koptelefoon, samen met een mp3. Werkelijk een van de betere uitvindingen als je het Andreas vraagt. Op deze manier kon hij in alle rust met een muziekje op het achtergrond van zijn maaltijd genieten. Zo hoefde hij niet honderd keer de woorden "GRYFFINDOR, SLYTHERIN, bla bla" te horen van de sorteerhoed. De tijd was ondertussen al gepasseerd en Andreas zijn bord was nu wel leeg. Hij besloot toch maar zijn koptelefoon af te zetten en zich te mengen met de mede-studenten. Hij keek even rond en schoof een stuk op, waardoor hij tegenover Lane kwam te zitten.
          'Hallo daar, lekker gegeten?' Vroeg Andreas dan ook met een grijns op zijn gezicht. Waarschijnlijk had Lane een stuk minder genoten van zijn eten met al dat geroezelmoes en geschreeuw vanuit de zaal. Het verbaaste Andreas dat er nog geen voedselgevecht was gestart. Misschien was dat een goed idee... Of misschien ook niet, het was immers de eerste dag en hij wilde niet per direct een week nablijven. Andreas gluurde even naar de Hufflepuff tafel, waar hij zag dat Rosalie met wat vriendinnen aan het kletsen was en haar uil haar goed in de gaten hield. Gelukkig maar. Zijn focus keerde weer terug naar Lane.
          'Snape is er ook niet vrolijker op geworden hé deze vakantie,' grapte Andreas richting Lane.


    - thank you for existing -

    Lane Favian Thornton
    Seventeen      •       Gryffindor      •       @ Gryffindor table      •       with Andreas

          De jongeman begon zich onderhand wel wat te vervelen. Echt behoefte om zich in een van de lopenede gesprekken te mengen had hij niet maar om te verhuizen naar zijn vrienden had hij eigenlijk ook niet zo. Dus bleef hij maar wat achteroverleunend om zich heen kijken, ook om Rhae in de gaten te houden. Zijn aandacht werd gewekt door het bekende gezicht van Andreas die tegenover hen kwam zitten. Met een korte knik begroette hij de blondharige jongen en haalde zijn schouders op. "Hey." sprak hij kort en wende zijn blik af naar zijn inmiddels lege bord. " Ja opzich wel, we mogen niet klagen." Een schamper lachje kwam uit zijn mond. "Over het eten dan." Vervolgde hij en liet een geirriteerde blik vallen op alle veel te aanwezige eerstejaars. "Daar mag ik zeker over klagen." Hij rolde met zijn ogen.
    De blik van Andreas richting Rosalie was hem niet ontgaan en met een tevreden glimlach, keek hij van Rosalie terug naar Andreas. "Hoe gaat het met haar? Lijkt ze een beetje aansluiting te kunnen vinden?" vroeg hij met oprechte interesse, ondanks dat hij Andreas door de jaren heen goed had leren kennen, was hem weinig bekend over Rosalie naast het feit dat ze blind was natuurlijk. Dat was ook moeilijk te missen. Lane lachte naar Andreas na zijn opmerking over Snape en schudde zijn hoofd. "Heb je die man ooit vrolijk gezien?" grinnikte hij en veegde wat van zijn krullen uit zijn gezicht. "Hopelijk zijn we snel verlost van deze formele bijeenkomst en kunnen we ons eigen ding doen."



    "I choose being real over being perfect."


    • Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. •

    Roman Keegan

    >> Aan de Ravenclaw-tafel met Jemima, Cole en Nomad <<


    Roman was wel blij dat Jemima nog een beetje een gesprek op gang hield, want Cole en Nomad waren nou ook niet heel behulpzaam. ‘Vast wel. Zo makkelijk maak je mij niet gek.’ Hij wist een grijns te presteren, maar daarna viel er weer een stilte. Hij beet op zijn bang. Hoe kwam het toch altijd dat ze uren konden praten als ze met z’n tweeën waren, maar dat hij er nu ieder woord uit moest persen? Dan staarden ze gewoon naar de sterren en stelden elkaar de meest willekeurige vragen die in hen opkwamen, maar hier zo aan tafel voelde het maar vreemd.
          ‘Hoe was je vakantie?’ vroeg hij – toch de meest cliché-vraag ooit stellend.
          Het was beter dan niets, toch?


    Every villain is a hero in his own mind.

    ANDREAS WILLIAMS
    Gryffindor | Gryffindor table | with Lane

    _____________________________________________________________________________________________________
    Lane leek niet al te geamuseerd door alle nieuwe eerstejaars. Ontzettend begrijpelijk, want die kleuters zijn erg vervelend het eerste jaar. Dan is alles nog spannend, oeeh, magiee, leuk, ja, get over yourself. Ze komen er snel genoeg achter dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is. Andreas knikte dan ook instemmend met Lane zijn woorden over de eerstejaars. Gelukkig veranderde het onderwerp al voordat Andreas zijn handen begonnen te jeuken. Lane is altijd oprecht geweest en dat werd gewaardeerd.
          'Het lijkt goed te gaan, ze heeft gelukkig genoeg vriendinnen en d'r uil.' Vertelde Andreas dan ook terwijl hij weer een blik naar Rosalie liet lijden.
          'Al is dat beest soms echt gemeen, hij beschermt haar goed.' Als mensen te dichtbij kwamen of een bedreiging vormden voor Rosalie beschermt haar uil haar altijd. Daar was Andreas alleen maar heel erg blij mee. Andreas kon een gemeen lachje niet onderdrukken na Lane's woorden over Snape. Hij had helemaal gelijk, die man is waarschijnlijk nooit écht blij. Lane's goed geplaatste opmerking over de ceremonie liet Andreas even nadenken.
          'Ja, wat gaan we eigenlijk doen vanavond? Gaan we ergens nog wat drinken?' Andreas verlaagde zijn stemgeluid zodat er geen eerste tot zesde jaars mee konden luisteren. Het was uiteraard niet helemaal de bedoeling dat de studenten gingen drinken binnen de muren van de school.


    - thank you for existing -

    Lee Williams

    >> Aan de Hufflepuff-tafel <<


    ‘Jullie krijgen gewoon een date in het pikkedonker. Mogen jullie mijn overheerlijke baksels proberen. En daarna elkaar…’ Hij grinnikte voor hij zich op de onbekende jongen richtte. ‘Hij is wel echt knap hoor. Hij heeft donkerblond haar – of misschien bruin, het licht is niet al te fantastisch. Nogal warrig, waardoor je er lekker met je handen doorheen wilt woelen. Zijn oogkleur kan ik niet zien, maar het is vast… zeeblauw of kastanjebruin? Waar je úúúren in wilt turen. Ga ik nog wel even voor je checken.’ Hij kreeg er spontaan zin in om die twee aan elkaar te koppelen. ‘Verder is hij slank, heeft hij nogal prominente wenkbrauwen maar dat doet hem er wel stoer uitzien. En die lippen… Ja die zijn echt om te zoenen hoor.’ Hij voelde een lachstuip opkomen en nam gauw een slok pompoensap om het weg te slikken, anders verpestte hij zijn zeer serieuze beschrijving.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae

    >> Aan de Ravenclaw-tafel met Blythe en Isabella


    ‘Het leek me een mooie kans om te zien hoe het er op een andere toverschool aan toe gaat,’ zei ze. Vooral even andere mensen om zich heen, en zo.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Blythe Carmichael

    'En, vallen er nu al dingen op?' zei ze met een plagende grijns. 'Knappere jongens hier?' Bij die opmerking stak ze haar tong uit naar Isa.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Tilly James

    Tilly had met het gesprek meegeluisterd. Haar mondhoek schoot een klein stukje omhoog bij het horen van Lee's opmerkingen. 'Hij heet Evan,' zei ze zacht. Er verschenen blosjes op haar wangen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rosalie Williams
    ~ Hufflepuff eettafel ~


    Rosalie tuitte even haar lippen in goedkeuring. "Oké, count me in," zei ze enthousiast. Ze had nog nooit gedate, ook nog nooit met een jongen wat gehad, behalve een onschuldige zoen. En het werd wel eens tijd. "Ik ga niet van school af zonder ooit een vriendje gehad te hebben. En jullie ook niet." Ze wees even opzij, hopende dat haar vriendinnen haar zaten. "Dus doe er nog maar twee blind dates bij Lee. Heb je nog een paar leuke voor deze op de plank liggen?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams

    >> Aan de Hufflepuff-tafel <<


    Lee wilde enthousiast met zijn handen op de tafel klappen – Rosalie was een stuk enthousiaster dan Nova – maar hij raakte net de rand van zijn bord, waardoor zijn half afgekoelde eten van zijn bord af vloog en een stukje verderop tegen Theo’s schouder aankwam.
          ‘Oeps.’ Hij grijnsde verontschuldigend naar zijn vriend. ‘Als goedmakertje wil ik ook wel voor jou een blinddate regelen? Ik ben toch al op dreef. Misschien moet ik een datingservice beginnen!’ Hij ondersteunde zijn hoofd met zijn vuist terwijl hij weer naar de meiden naast hem keek. ‘Maar Evan ga ik voor je regelen. Al is het nu niet echt meer een blinddate voor jou. Of nou ja – wel een blinddate maar dan anders dan voor de anderen. Maar wie Nova’s date wordt ga ik nog niet zeggen.’ Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen naar zijn vriendin. ‘Maar ik kan het straks wel tegen je zeggen, Roos, als Noof er niet bij is. En ik zal ook een leuk iemand voor Tilly bedenken!’ Zijn blik dwaalde alvast de zaal rond. Iemand uit Slytherin en Ravenclaw had hij al, dus hij koos wel een Gryffindor voor haar. Hij keek even naar die tafel. Raf was lullig tegenover Novalie, dus die viel af. Justin leek hem niet Tilly’s type. Lane was stom. Misschien Andreas? Nee – dat was ook een mismatch. ‘Hmm, val je eigenlijk op jongens of meisjes, Tilly? Of allebei?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae

    >> Aan de Ravenclaw-tafel met Blythe en Isabella


    'Misschien heb ik wel meer oog voor meisjes,' antwoordde ze plagend.

    [ bericht aangepast op 27 mei 2021 - 17:37 ]


    Every villain is a hero in his own mind.