• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Isolophilia
    • Rafael • Beater/Prefect • Slughorn
    • Justin • Catan
    • Andreas • Sombre
    • Brenn • Trijn
    • Margo • Chaser• Klaar
    • Jordyn • Beater• Croweater
    • Kyra • Chaser/Prefect • Morrigann
    • Arianna • Frangente
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Catan
    • Roman • Keeper/Headboy • Croweater
    • Noah • Trijn
    • Cole • Catan
    •
    • Blythe • Chaser• Catan
    • Isabella • Slughorn
    • Jemina • Morrigann
    • Rhae • Croweater
    • Elsie • Catan
    Slytherin

    • Casper • Croweater
    • Mosh • Seeker • Croweater
    • Marcus • Beater • Frangente
    • Thomas • Slughorn
    • Evan • Sombre
    • Prudence • Trijn
    • Lene • Keeper • Klaar
    • Daphne • Croweater
    • Zoya • Head girl • Catan
    • Nora • Morrigann
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Croweater
    • Theo • Chaser/Prefect • Frangente
    • Vinnie • Croweater
    •
    •
    • Mavis • Beater • Catan
    • Rosalie • Slughorn
    • Tilly • Catan
    • Maddie • Trijn
    • Novalie • Prefect •Slughorn

    [ bericht aangepast op 30 mei 2021 - 21:51 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Blythe Keegan
    >> Met Roman en Nomad aan de Ravenklauw-tafel <<


    'Oei, en dan is het schooljaar nog niet eens begonnen,' zei Blythe. 'Mijn reis was...' Ze dacht na. Ze moest nog met Isabella praten over de Raf-Novalie-situatie en wist niet of ze het graag wereldkundig wilde maken dat ze wéér gezoend hadden, maar het was Roman die hier bij haar zat. Voor hem had ze geen geheimen. '...leuk. Het eh - het was gezellig met Rafaël.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Tilly James
    >> Met Novalie en Prudence <<

    Tilly was minder vriendelijk. 'Wat hebben jullie met haar gedaan?' vroeg ze fel. Het moesten wel weer Prudence en haar groepje zijn. Het toeval was te groot; Rosalie zou nooit in haar eentje weggaan, niet nu alles nog zo onwennig was op Zweinstein zonder zicht. Haar hand schoot naar haar mantel, waar haar toverstok in verstopt zat. Als die meid ook maar iets zou proberen, was ze klaar. Ze was niet bang meer. Niet na wat ze gedaan had.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    ~ Met Jordyn en Justin aan de Gryffindor tafel~


    Hij trok lichtelijk arrogant zijn wenkbrauw op. "En waarom in Merlijns naam zou ik dat willen doen?" Vroeg hij lichtelijk spottend. Al verdoezelde hij de spot snel met een grijns. "Was ze boos ja?" Vroeg hij liefjes.
          Raf negeerde Justin's opmerking, in de hoop dat Jordyn en hij het onderwerp zouden laten varen.

    [ bericht aangepast op 18 mei 2021 - 17:20 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Roman Keegan

    >> Aan de Ravenclaw-tafel met Blythe<<


    Roman wist niet zo goed aan wat voor soort gezelligheid hij daarbij moest denken, aangezien ze verteld had dat ze op het eindejaarsfeest met hem gezoend had, maar heel erg kon het hem ook niet schelen. ‘En ik maar denken dat die jongen braaf zijn prefect-taken aan het uitvoeren was.’ Zogenaamd afkeurend schudde hij zijn hoofd.


    Every villain is a hero in his own mind.


    Prudence

    In de hal met Novalie en Tilly


    Haar wenkbrauwen schoten automatisch de lucht in, als Tilly blijkbaar de ballen had gekregen om haar mond open te trekken. 'Waar heb je het in godsnaam over?' Zei ze met een poeslief stemmetje. 'Je ziet rare dingetjes hoor.' Silly Tilly. Haar blik flitste even naar de handeling van Tilly, die blijkbaar naar iets wou grijpen. 'Dat zou ik niet doen als ik jou was.' Ze keek Tilly veelbetekenend aan terwijl ze klakte met haar tong.

    Rhae

    >> Voor de grote zaal met Lane <<


    Rhae keek met een prettig gevoel terug op de treinreis. Blythe was erg gezellig en ze voelde wel een klik met het meisje. Ook had ze lekker bijgekletst met haar neef, die haar verteld had over Hogwarts en haar later vandaag aan wat vrienden van hem zou voorstellen. Daar werd ze wel wat zenuwachtig van, en ze hoopte maar dat zijn vriendengroep grotendeels uit meisjes bestond. Ze had al wel wat starende blikken opgevangen en hoopte maar dat men gauw aan haar aanwezigheid gewend was.
          ‘Nou, wens me maar geluk,’ zei ze tegen Lane toen ze bij de Grote Zaal aankwamen. ‘Ik hoop dat ik ook bij Gryffindor wordt ingedeeld, dat lijkt me een leuke afdeling. Al zou ik het ook niet erg vinden om bij Blythe in Ravenclaw terecht te komen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lane Favian Thornton
    Seventeen      •       Gryffindor      •       @ the hall > Gryffindor table      •       with Rhae > alone

          De treinreis was verder rustig verlopen en ze hadden wel wat kunnen bijpraten. Hij had genoten van haar, voor hem, bekende gezicht weer eens te zien en was blij even wat te kunnen vertellen over zijn familie. Tegen zijn vrienden was hij niet zo open over zijn privéleven buiten Hogwarts, hij wilde geen roddels veroorzaken want dingen gingen vaak als een lopend vuurtje door de school, zeker zo aan het begin van het schooljaar. Om maar zo hoog te eindigen op de populariteit-rangorde te eindigen. Geïnteresseerd luisterde hij naar Rhae die zich duidelijk wat onwennig leek te voelen in deze nieuwe omgeving. Een schampere lach ontsnapte uit zijn keel. Hij kon de opmerking die hij over Blynthe wilde maken met enige moeite op tijd inslikken en haalde een hand door zijn haren. Lane had zijn nichtje nooit verteld over de korte verhouding tussen hem en de blondine en gunde Rhae een fijne vriendin, die Blynthe naar zijn mening zeker voor haar kon zijn. “Komt vast goed, maak je maar geen zorgen.” Sprak hij haar nog geruststellend toe voordat hij zich omdraaide en zich naar de tafel van Gryffindor verplaatsen.



    "I choose being real over being perfect."


    • Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. •

    Marcus Hyakinthos Lestrange
    Seventeen years old | Slytherin | Beater | With Thomas, Zoya & Casper | Slytherin table



    ''Het zou toch eens tijd worden dat die oude, demente doos met pensioen zou gaan.'' mompelde Marcus terug richting Thomas. Hij liet zijn ogen door de zaal glijden om te zien of er verder iemand aan kwam, voordat hij weer sprak: ''Na al die bullshit van de afgelopen jaren zou je denken dat hij al ontslagen zou zijn.''
    Toen Zoya bij hen aanschoof aan de tafel knikte hij als begroeting terwijl hij haar naam zei. Niet veel later sloot Casper zich ook bij hen aan, die als begroeting knikte. Marcus begroette terug met een knikje.


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Tilly James
    >> Met Prudence en Novalie <<

    'Dat doe ik ook niet, als jij mij vertelt wat jullie met Rosalie hebben gedaan,' siste Tilly.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael
    >> Met Roman en Nomad aan de Ravenclaw tafel <<

    'Rafaël en braaf,' zei ze schalks. 'Vast. Ik heb trouwens ook nog een tijdje met een nieuwe meid gepraat, Rhae. Hartstikke aardig, ze komt uit Frankrijk maar haar - vader? - is Engels. Wel sneu dat zij straks nog met al die eerstejaars moet worden ingedeeld.' Ze kon zich voorstellen dat daardoor de ogen nogal op haar gericht waren, en dat ze daar niet heel gelukkig van werd.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Thomas Byrne
    Met Marcus aan de Slytherin tafel


    Hij liet even zijn ogen over Zoya - die hij met een korte knik en glimlach begroette - en over Casper gaan. Dit maakte het alleen maar makkelijker voor hem als hij zo dichtbij kwam zitten. Thomas was er niet helemaal overtuigd van dat de terugkeer van Rosalie Casper niets zou doen. Maar om niet te druk met zijn overbuurman te zijn, richtte hij zich terug naar Marcus.
          "Maakt allemaal niets uit wat er gebeurd is. Je moet je gewoon bij de juiste mensen omhoog likken en je zit gebakken voor jaren. Boeiend wat voor nonsens je dan uithaalt." Thomas liet een glimlach zien bij die woorden. Het hielp hem vaak om zijn praktijken te doen, gewoon door bij de juiste mensen aan te kloppen. Net even handige informatie tegen ze hebben of een wederzijdse interesse. "Ze mogen wat mij betreft nu in ieder geval wel opschieten. Hoe eerder dit stomme verplichte gedoe over is, hoe beter."


    It's never gonna happen, Guys.

    KYRA ALIYEVA
    gryffindor • chaser • prefect • gryffindor table • rafael, jordyn & justin
    "Ooh, boos is een understatement. Je had de blikken van de nieuwe prefects moeten zien, die durven de rest van het jaar geen 'nee' tegen haar te zeggen. Maar goed, lang verhaal kort: als je ooit nog kinderen wilt verwekken zul je dat snel moeten doen, of voorlopig uit Zoya's buurt blijven," meldde Kyra aan Rafael. Ze wees naar zijn kruis en maakte een hakkend gebaar met haar hand. "En wat hoor ik over spannende treinavontuurtjes? Heb je toch het treinmeubilair uitgetest met Mosh, Jordyn?"


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Justin Trelawney
    >> Met Kyra, Raf en Jordyn <<

    'Oh, Jor, alweer Mosh?' Justin schudde zijn hoofd. 'Dat je nog niet op hem uitgekeken bent...' Hij richtte zich daarna tot Raf, want hij kon het niet laten om de opmerking te maken: 'Maar om kinderen te maken moet je toch een bepaald iets doen en ik betwijfel of Raf dat durft.' Hij grijnsde plagerig.

    [ bericht aangepast op 21 mei 2021 - 10:30 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    ~ Met Jordyn en Justin aan de Gryffindor tafel~


    Rafael keek even geirriteerd naar zijn beste vriend naast hem en trok arrogant een wenkbrauw op. "Wie zegt dat ik kinderen wil?" Hij liet het overkomen op de anderen alsof hij daar echt geen zin in had. Maar om heel eerlijk te zijn was dat beeld nog altijd ergens daar. Van het trouwen met degene van wie hij hield en dan alles erop en eraan.
          Al had dat beeld nooit ook maar een kans van slagen gehad.


    It's never gonna happen, Guys.


    Prudence

    In de hal met Novalie en Tilly


    Ze slaakte een overdreven zucht, en keek Tilly met opgetrokken wenkbrauwen. Wat een aansteller.
    'Wie zegt er dat er iets gebeurd is met Rosalie?' Ze stak haar hand strak voor zich uit en keek naar haar nagels alsof het het meest boeiende ooit was. Het deed haar er wel aan denken dat ze dringend eens moet kijken voor een ander kleurtje. 'Als je dan toch zo bezorgd bent, zou je dan beter eens niet gaan kijken?'
    Haar blik ging even opzij naar een stelletje eerstejaars die licht nieuwsgierig naar het voorval keken. 'Ksssst' Ze wapperde met haar handen waardoor de eerstejaars vlug doorliepen. 'Nou? Het was fijn om even met jullie te kletsen, maar nu begin ik mij vooral te vervelen.' Ze haalde haar schouders op. Waar blijft Daphne eigenlijk? Ze mag wel wat opschieten. Ze draaide zich met een zo goed mogelijke elegante manier om, en wandelde richting de grote zaal om daar aan te schuiven bij de rest van de Slytherins. Ze zou daar Daphne wel zien.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2021 - 11:01 ]