• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Isolophilia
    • Rafael • Beater/Prefect • Slughorn
    • Justin • Catan
    • Andreas • Sombre
    • Brenn • Trijn
    • Margo • Chaser• Klaar
    • Jordyn • Beater• Croweater
    • Kyra • Chaser/Prefect • Morrigann
    • Arianna • Frangente
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Catan
    • Roman • Keeper/Headboy • Croweater
    • Noah • Trijn
    • Cole • Catan
    •
    • Blythe • Chaser• Catan
    • Isabella • Slughorn
    • Jemina • Morrigann
    • Rhae • Croweater
    • Elsie • Catan
    Slytherin

    • Casper • Croweater
    • Mosh • Seeker • Croweater
    • Marcus • Beater • Frangente
    • Thomas • Slughorn
    • Evan • Sombre
    • Prudence • Trijn
    • Lene • Keeper • Klaar
    • Daphne • Croweater
    • Zoya • Head girl • Catan
    • Nora • Morrigann
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Croweater
    • Theo • Chaser/Prefect • Frangente
    • Vinnie • Croweater
    •
    •
    • Mavis • Beater • Catan
    • Rosalie • Slughorn
    • Tilly • Catan
    • Maddie • Trijn
    • Novalie • Prefect •Slughorn

    [ bericht aangepast op 30 mei 2021 - 21:51 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zoya Elaine Crawfort

    'Wat ben je laat,' merkte Zoya op, toen Eileen zonder een woord te zeggen naast haar was komen zitten.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Eileen Greengrass
    17 › Slytherin › Great Hall › Slytherin afdelingstafel

    'Ja,' zei Eileen. 'Behoorlijk wat onzin deze ochtend en op de trein.' Ze ging het er écht niet over hebben, niet nu. 'Ben blij voor je dat Ezra ingedeeld is bij Slytherin, in elk geval. Lijkt me een goede toevoeging aan onze afdeling.' En het houdt de naam van Slytherin wat hoog, dacht ze er nog bij. 'Laat ons hopen dat Gryffindor niet al te veel nieuwe koters krijgt. Ik weet niet of ik nog een jaar om kan gaan met een dozijn elfjarigen dat zich moet bewijzen door herrie te schoppen op de meest chaotische manier.'

    [ bericht aangepast op 24 mei 2021 - 11:12 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Rhae


    ‘Ik zat bij Papillonlisse,’ vertelde ze. Een afdeling waar vooral veel dromers, artistieke en muzikale mensen terechtkwamen. Ze had zich daar altijd thuis gevoeld en hoopte dat dat ook voor Ravenclaw zou gelden, al wekte een snelle beoordeling de indruk dat hier ook wel mensen met een wat pittiger karakter zaten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cole Esworthy
    >> Aan de Ravenklauwtafel <<

    Cole had zich niet meer echt drukgemaakt om Rosalie. Hij was er vanuit gegaan dat ze gewoon bij Novalie en Tilly was, en dat ze wat laat waren gekomen omdat het niet heel snel ging met Rosalie. Toen hij die twee echter alleen binnen zag komen, maakte hij zich wél zorgen. Waar was Rosalie? Zijn blik was direct naar Casper geschoten. Had hij...
    Zijn zorgen namen niet af toen de sorteerceremonie was begonnen - tot het mooiste meisje dat hij ooit had gezien naar voren werd geroepen. Hij kon zijn ogen niet van haar afhouden en voelde de plotselinge aandrang om iets te roepen. Iets stoers, of iets liefs, wat dan ook, om haar aandacht op hem te vestigen. Hij had zijn keel al geschraapt toen hij per ongeluk werd aangestoten door zijn buurman en plotseling weer bij de les was.
    Wat was dat? Hij stond helemaal niet per se graag in de spotlight, dus waarom had hij die neiging nu gehad?
    Toen het meisje, Rhae, werd ingedeeld bij Ravenklauw, voelde hij zijn hartslag toenemen. Hij voelde zich een beetje zenuwachtig toen ze vlak bij hem plaatsnam - enkel Blythe zat nog tussen hen in. De aandrang om iets te zeggen was volledig weg; sterker nog, hij zou niet weten hoe hij zich in het gesprek kon mengen, en daarom luisterde hij vooral heel erg geïnteresseerd mee.
    Zijn zorgen voor Rosalie kwamen pas terug toen de deuren openvlogen en ze daar stond. Een schuldgevoel bekroop hem, al was hij blij toen ze tussen Tilly en Novalie in ging zitten. Hij zou later vragen wat er gebeurd was.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    NORA PENELOPE LESTRANGE
    slytherin • slytherin table • casper, marcus, thomas, daphne en pru (?)
    Er stond nog steeds een lichtelijk blos op Nora's wangen van het zien van de pratende onderbroek voor Mosh' neus. Ze had haast niet meegekregen dat er dit jaar ook een niet-eerstejaars werd ingedeeld, al haar aandacht gefocust op de pompoensap voor haar neus. Haar ogen gleden pas weer omhoog toen er opnieuw geroezemoes door de zaal klonk. Rosalie, op haar uil na alleen. Nora moest zich inhouden om niet overeind te springen om haar te helpen. De gedachte dat enkele van haar afdelingsgenoten hier iets mee te maken hadden duwde ze snel weg, Daphne's opmerking negerend. Vanuit haar ooghoeken viel haar blik op de blauw-paarse plek op Marcus' wang. Nu ze eindelijk niet meer thuis waren, kon hun vader zijn dreigementen ook niet waarmaken... Nora haalde haar toverstok te voorschijn, pakte voorzichtig Marcus' kin vast en sprak een zachte healing charm uit. Binnen enkele seconden was blauwe plek verdwenen. "Zo goed als nieuw," zei ze met een kleine glimlach.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Isabella Fitzgerald
    Aan de Ravenclaw tafel met alle Ravenclaws


    Het zei Isa vrij weinig. Ze had niet zoveel verstand van de Franse school, maar ze vond het wel gezellig dat ze zo lekker aan het kletsen was. "Gaaf, dat klinkt een stuk spectaculairder dan een gekke hoed op je hoofd zetten." Voor een moment viel het stil tussen de meiden, toen Perkamentus begon te praten. Vlak na zijn speech verscheen al het eten aan tafel en Isabella keek grinnikend toe hoe Noah naast haar als een malle eten op zijn bord schoof. Zelf verzamelde ze veel langzamer haar eten.
          "Wel, welkom nu bij Ravenclaw," zei ze met een glimlach tegen Rhae. "De afdeling van de beroemde heks Rowena Ravenclaw. Wij zijn blauw met brons als afdelingskleur, als je dat nog niet in de gaten had. Hier zitten alle slimmerds en creatieve mensen." Ze gebaarde even naar hun tafel. Daarna draaide ze zich om naar de tafel achter hen. "Dat is Slytherin. Als je daar komt, ben je vaak sluw, ambitieus. Als ik jou was, zou ik maar een beetje uit hun buurt blijven. Sommigen zijn wel aardig, maar de meeste Slytherins hebben niet echt iets goeds met je voor. Vooral Daphne en Prudence niet. Oh, en Mosh. Ver uit de buurt blijven."
          Isabella draaide zich om naar de andere tafel naast hen. "Dat is Hufflepuff. Daar sta je vooral bekend om loyaliteit en geduld. Mijn tweelingzus zit daar," zei ze tevreden. Als laatste wees naar de tafel voor haar achteraan tegen de muur. "Dat is Gryffindor. Moed, lef, ridderlijkheid, dan zou je daar moeten komen." Ze leunde met een kleine grijns richting Rhae. "Al zijn het volgens mij vooral een stelletje leeghoofden daarzo."


    It's never gonna happen, Guys.

    Alex Williams

    >> Aan de Gryffindor-tafel <<


    Alex trok haar wenkbrauwen op toen haar zusje de zaal veel te laat binnenkwam. Hoe kwam dat? Ze had verwacht dat haar vriendinnen haar geen ogenblik alleen zouden laten. Kon ze dan niks aan het overlaten?
          Hoewel Rosalie nerveus oogde, leek ze zich in elk geval goed te redden. Haar blik flitste naar de Slytherin-tafel. Casper staarde Rosalie met grote ogen aan.
          Een tevreden glimlachje krulde om haar lippen. Goed zo, zie maar wat je haar hebt aangedaan. Als je haar ooit nog een haar krenkt, maak ik je af. Deze keer echt.
          Een beetje verveeld richtte zich weer tot het schoolhoofd, wachtend tot hij zijn speech afmaakte en ze eindelijk kon eten. Hoe eerder deze poespas voorbij was, hoe beter.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2021 - 13:11 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae


    Rhae knikte langzaam. Tijdens de treinreis had Blythe inderdaad ook al een uitgebreide uitleg gegeven, al was ze toen een beetje overspoeld door informatie.
          ‘En waarom vindt je de Gryffindors een stel leeghoofden?’ vroeg ze met een tikkeltje scherpte in haar stem. Tenslotte zat Lane daar ook en ze vond haar neef best slim (al was op tijd komen blijkbaar wel ingewikkeld). Het gefluit had ze niet prettig gevonden, maar dat waren er maar een paar geweest en had verder weinig met domheid te maken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams

    >> Aan de Hufflepuff-tafel <<


    Lee was blij verrast dat Rosalie terug was. Langs Novalie heen legde hij een hand op haar schouder en gaf een kneepje – want zwaaien had niet zoveel zin en knuffels geven was op dit moment ook niet handig. ‘Wat fijn dat je er weer bent, Roos!’ Nieuwsgierig keek hij naar de uil die met haar mee was – hij was echt heel mooi. Hielp die haar met rondlopen? Hij was heel nieuwsgierig hoe dat werkte. ‘Hoe gaat het met je?’ Eigenlijk moesten ze wel vieren dat ze terug was, al wist hij niet of feestjes leuk waren als je niets kon zien. Misschien vond ze dat wel vervelend. Dan moest hij maar last-minute een cadeautje scoren. Er was vast wel iets in het Weasley-assortiment dat ook leuk was wanneer je blind was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    KYRA ALIYEVA
    gryffindor • chaser • prefect • gryffindor table • rafael, jordyn & justin
    "Oh, maar in jou zit ook een draak verstopt toch?" plaagde Kyra Jordyn. "Of in elk geval iets van een wild beest." Dat had ze zelf ook al wel meegemaakt. "Weten we zeker dat Raf dat aandurft." Ze porde de jongen plagerig in zijn zij. "Ik vind wel dat jullie het schoolbestuur even moeten waarschuwen zodra jullie toekomstige kind elf jaar wordt, dan kunnen ze de hoognodige maatregelen nemen en de professoren de kans geven om met pensioen te gaan voor jullie duivelskind de school betreedt."


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Roman Keegan

    >> Aan de Ravenclaw-tafel <<


    Roman kon maar moeilijk zijn ogen van Rhae afhouden – al deed hij echt zijn best. Zeker na die opmerking van Isabella net. Hij richtte zich maar tot de twee jongens naast hem en Jemima die zich niet met het meisje bezighielden.
          ‘En… Wat hebben jullie het meest gemist aan Hogwarts?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Aan de Ravenclaw tafel met alle Ravenclaws


    De scherpte in Rhae haar stem ontging Isa zeer zeker niet. Had ze iets verkeerds gezegd? "Wel, de meeste daar zijn volgens mij alleen maar uit op seks. En een aantal zijn gewoon irritant. Maar goed, genoeg van die zitten ook in Slytherin." Isa nam een hap van haar avondeten en keek toen naar Rhae. Misschien moest ze haar scherpe mening iets meer voor zich houden, wilde ze het niet meteen haar eigen ogen ingooien. "Maar goed, trek je niet zoveel van mij aan. Het is gewoon niet mijn ding. Lang verhaal, veel problemen en ik zit er middenin."
          Misschien moest ze maar niet meteen zo giftig doen over Raf, want dat was eigenlijk de voornaamste reden dat ze op Gryffindor mopperde. Ergens was het niet netjes om Rhae mee te nemen in haar oordeel. Al waarschuwde ze haar misschien wel voor die idioot.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2021 - 14:06 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae


    ‘Mijn neef zit bij Gryffindor,’ vertelde ze Isabella. ‘Lane. Ik heb geen idee wat hij tussen de lakens uitspookt – dat wil ik niet weten ook – maar verder is hij wel aardig.’ Ze wierp een snelle blik op de tafel waar hij aan zat. ‘Maar ehm, vallen ze je dan ook echt lastig? Met opmerkingen of…’ Haar maag kromp samen. ‘Je weet wel…?’ Helaas had ze een paar vervelende aanvaringen achter de rug en ze wilde eigenlijk inderdaad wel weten bij wie ze beter uit de buurt kon blijven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Aan de Ravenclaw tafel met alle Ravenclaws


    "Oh.." Lekker bezig, Isabella. "Sorry," zei ze een beetje opgelaten tegen Rhae. "Lane ken ik niet zo goed, dus ik zou het niet weten." Ze hoopte maar dat ze niets naars had gezegd. Al was waarschijnlijk Lane net als de rest, maar dat liet ze voorlopig maar niet blijken. Van haar volgende vraag was Isabella even uit het veld geslagen. Rhae leek zich niet helemaal op haar gemak te voelen. Je weet wel? Nee, dat wist ze niet wat ze daarmee bedoelde. Maar het was vast erger dan opmerkingen, dus spreuken of zoiets of fysiek? Daar wist ze alles van. Voor een moment viel er een steen in haar maag.
          "Nee, dat valt bij de Gryffindors wel mee. Opmerkingen maken doen ze altijd wel denk ik, maar verder dan dat gaan ze niet." Tja, zij had eigenlijk weinig last van de Gryffindors. Ze maakte zichzelf er niet echt populair, waardoor de meesten haar uit de weg gingen, op een paar uitzonderingen na. "Al zou ik persoonlijk bij een van hen ver uit zijn buurt blijven als ik jou was."
          Isa haar blik viel op Blythe en het meisje grijnsde. Ze wiebelde even met haar wenkbrauwen richting Blythe. "Al is Blythe dat totaal niet met me eens," zei ze plagend. "He Blythe?"

    [ bericht aangepast op 24 mei 2021 - 14:26 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae


    Opmerkingen kon ze nog wel hebben, op zich. Als ze niet té ver gingen. Maar ze zou Isabella’s advies ter harte nemen. Toen ze haar laatste woorden hoorde, keek ze Blythe nieuwsgierig aan.
          ‘Oh? Heb je een oogje op iemand?’ Ze boog zich iets dichter naar het meisje toe. ‘Op wie?’
          Naast dat ze oprecht nieuwsgierig was, wilde ze dan ook extra haar best doen om bij die jongen uit de buurt te blijven, zodat ze niet weer per ongeluk iets stukmaakte.


    Every villain is a hero in his own mind.