• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 [Onbekend]
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



    Hij keek zichzelf even bedachtzaam aan in de spiegel en onvermijdelijk gleed zijn blik naar het bleke litteken dat sinds vorig jaar december over zijn wenkbrauw tot op zijn jukbeen liep. Verrassend genoeg was het niet direct een verstandig idee gebleken om dichter op mensen af te stappen als die kwaad met een mes naar je stonden te zwaaien. Raar, maar waar. Óók niet als de wereld altijd een beetje mooier werd als je zo dichtbij ze stond. Maargoed. Onyx had het idee van "een kusje erop" dan weer wel goed heel goed begrepen, en Fayr had de schade aan zijn oog zo opgelost.
          Jester haalde de tandenborstel uit zijn mond en kieperde zijn hoofd achterover zodat er geen tandpasta rond zou sproeien toen hij antwoordde, 'Makkelijk doelwit, of liever een uitdaging?'

    [ bericht aangepast op 15 juni 2021 - 22:57 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    Toch niet helemaal op zijn gemak liep Yrla met de jongens mee. Opeens was het bijna vreemd om met de jongens mee te lopen, om Adam naast hem te hebben. Yrla had opeens de neiging om Merrin bij de hand te pakken en niet meer los te laten. Aan de andere kant stond hem dat ook tegen, want hij wilde absoluut niet jaloers overkomen op zijn vriendje. "Uh, als het helpt," bromde hij. Merrin had hem de avond ervoor verteld over hun plan. Ze wilde Vienna en Romeo uit elkaar halen. Toen hij toegaf dat Vienna had bekend dat ze al uit elkaar waren, was Merrin niet overtuigd geweest. Het was vast een leugen geweest om Yrla ergens te krijgen, maar Yrla was daar niet van overtuigd. Dat was toch een leugen waarmee ze heel snel keihard door de mand zou vallen? Merrin was echter overtuigd dat het gewoon een trucje was geweest en dat hij hun plan door moest zetten. Yrla had er alleen niet zo goed eruit kunnen krijgen waarom Merrin wilde helpen, waarom dit zo belangrijk voor hem was. Maar hij hoopte ergens dat Merrin het nog zou vertellen. Maar dat was de enige reden dat hij toe gaf. Omdat het belangrijk was voor zijn vriendje.
          "Fijn, Yrla," hoorde hij Merrin zeggen. "Dank je! Het zou jammer zijn als ons plan meteen in duigen valt." Yrla bromde Merrin wat toe, al ontdooide hij iets bij het horen van Merrins stem. Hij nam zich voor straks er een keer naar te vragen waarom dit zo belangrijk was voor Merrin. Hij hoopte niet dat hij dit deed voor hem, dat Vienna hem daardoor met rust zou laten. Een vrijgezelle Vienna waarschijnlijk alleen maar nog vervelender worden. Hij wist niet of hij daarop te wachten zat, maar goed. Als Vienna en Romeo al uit elkaar waren, dan zou het plan vast en zeker slagen om hen uit elkaar te halen. Dan waren ze "goed" bezig toch? Een succeservaring voor Merrin was vast niet verkeerd.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    'Hmm een uitdaging geeft meer voldoening,' antwoordde Onyx. Makkelijke uitdagingen hoefden ze niet te plannen. 'Tijdens de eerste les ga ik 8175 mijn dromencatalogus laten zien. Heb ik ook meteen een makkelijk doelwit. Die lessen van Sogat hebben toch wel wat spice nodig. Misschien kan jij z'n BFF nog een geinig dilemma voorleggen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Goh, dat klonk ook lekker enthousiast.
          Zijn blik flitste even naar Merrin, maar die leek daar verder niet zo veel mee te zitten. Hij moest het maar loslaten, al wist hij niet zo goed hoe. Ieder moment dat hij met Yrla doorbracht, begreep hij minder van zijn relatie met Merrin. Zijn hand ging naar zijn hals, maar daar vond hij niet de steun die hij zocht. In een opwelling had hij vanochtend het beschermengeltje om zijn nek willen dragen dat hij van Merrin had gekregen, gewoon als een stille troost of steun, maar pas toen hij zijn tas pakte had hij zich gerealiseerd dat dit niet zijn eigen tas was en dat hij dat aandenken ook was kwijtgeraakt.
          Met een dof gevoel vanbinnen liep hij verder naar de campus, waar ze hun eten ophaalden en daarna naar het lokaal gingen waren ze met Darian hadden afgesproken. Opgelaten keek hij de jongen aan. Zijn vriend, blijkbaar.
          Hij had nog nooit met hem gepraat.
          Hij wilde echter niet weer vertellen wat er gebeurd was en glimlachte daarom maar naar de jongen. ‘We zijn er.’
          De jongen wierp een koele blik op Yrla.
          ‘Hij kan op de uitkijk staan,’ zei Adam snel. ‘Dat is handig, toch?’
          ‘Ja…’ zei de jongen een beetje afwezig, daarna herstelde hij zich vlug. ‘Afijn, het is goed dat je erbij bent. Wel zo fair, het is ook jouw relatie die straks op het spel staat.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Zijn relatie die op het spel stond? Waar sprak de vreemde jongen over? Hij keek naar de botte blonde jongen aan de andere kant van het klaslokaal en mocht hem meteen niet. Hij wilde erop inhaken, wat dacht dat rotjong wel niet te zeggen van hun relatie?! Hij kende hem niet eens! Yrla zweeg echter toen hij Merrins hand om zijn arm voelde. Hij wilde een beetje bot naar Merrin bijten, de jongen liet zich dit toch niet zomaar zeggen? Maar tot Yrla zijn grote verbazing nam de jongen het woord, waardoor Yrla meteen het zwijgen werd opgelegd.
          "Waarom zeg je dat?" vroeg ze jongen direct op de man af. Yrla keek even naar zijn vriendje, voelde schaamte over zijn nek omhoog kruipen. En tegelijkertijd lichte trots dat Merrin zich niet zomaar dingen liet zeggen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Darian liet een paar tellen voorbijgaan en keek toen Adam aan.
          ‘Je gaat me toch niet zeggen dat jij ook niet over de risico’s hebt nagedacht?’
          ‘Eh…’ De jongen staarde hem met onbegrip aan.
          ‘We zijn bezig om de relatie tussen Vienna en Romeo te saboteren,’ benadrukte hij. ‘Er komt een moment dat Vienna inziet hoe erg ze onder de plak zit en Romeo hopelijk niet meer hoeft, maar er is een flinke kans dat Romeo ontdekt dat wij ons met hun relatie bemoeid hebben. Jullie begrijpen toch hopelijk ook wel dat Romeo er daarna alles aan gaat doen om ook jullie relaties te dwarsbomen? Jullie liefde voor de ander wegnemen, je gevoelens voor iemand anders geven, zorgen dat je steeds boos bent… noem maar op.’ Hij keek tussen de drie jongens heen en weer. 'Misschien is hij wel gek genoeg om iemand écht te laten verdwijnen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij keek even naar Darian, die opeens met allerlei bezwaren kwam. Bezwaren die bij hem in het verkeerde keelgat schoten, om een of andere reden. Natuurlijk had hij nagedacht over de risico's. Hij was niet stom. En dat Adam door de vraag werd overvallen kon hij ook niets aan doen. "Natuurlijk hebben we daarover nagedacht," sprak hij donker. "Heb je ons house wel eens meegemaakt? We lopen elke dag kans om te verdwijnen." Net zoals zijn relatie elke dag gevaar liep. Maar iemand uit zijn house hoefde te denken dat Yrla vervelend was en hij was verdwenen. Of Vienna wurmde zich ertussen, dat zou zo op deze manier hopelijk niet meer gebeuren. "Wij zijn bereid die te nemen. En jij?" vroeg hij de jongen. "Je mag er ook nog uit. We kunnen ook zonder jou verder."

    [ bericht aangepast op 16 juni 2021 - 18:51 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Hij hield zich stilzwijgend op de achtergrond. Hij observeerde Merrin die volmondig ervoor ging, ondanks de risico's. Darians vraag had hem laten twijfelen, Yrla wist helemaal niet of hij wel bereid was die te nemen. Maar Merrin had al voor hem gekozen, iets wat ongebruikelijk was. Hij keek nieuwsgierig naar zijn vriendje. Er moest echt een belangrijke reden hiervoor zijn, want hij zag de motivatie en de ernst op Merrins gezicht. Yrla nam voor Merrin naar zijn motivatie te vragen. Want als het echt zo belangrijk was, wilde hij wel weten waarom. Hij wilde wel weten waarom hij zijn relatie nog verder in gevaar bracht. Hij besloot echter dit niet te vragen voor de neus van de vreemde jongen en Adam. Hij wilde aan geen van beiden laten merken dat ze dit nog niet overlegd hadden.


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    ‘Voor mij zijn er geen risico’s,’ antwoordde Darian rustig. ‘Daarom wilde ik er zeker van zijn dat jullie de risico’s begrijpen. Tenslotte doen jullie dit voor mij.’ Hij liet zijn blik even op Merrin rusten. ‘Al doe jij het waarschijnlijk eerder voor hem.’ Hij knikte naar Adam.
          Want eerlijk – hij begreep niet waarom hij anders zo fel reageerde. Aan zijn woorden te horen deed hij het in elk geval niet voor Darian. Wat hij ook logisch vond, maar het hele ‘anders doen we het wel zonder jou’-verhaal sloeg nergens op.
          ‘Maar goed, fijn dat we niet last minute de plannen omgooien. En het is duidelijk wat jullie te doen staat? Adam, jij houdt Vienna op en Merrin – jij doet je voor als Vienna en versiert mij.’ Hij deed een paar passen naar achteren. ‘Laten we dat anders eens oefenen.’
          Want hij had geen flauw idee hoe goed die gast kon acteren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Oke, wacht..." zei hij. "Er wordt hier nog even helemaal niets geoefend," kapte hij de hele bende af. Hij keek even strak naar Darian en toen naar zijn vriendje. "Ik wil jou even spreken eerst." Yrla ging Merrin voor in de richting van de gang, waar ze zo een volgend leeg lokaal indoken. Merrin liep hem nieuwsgierig achterna en Yrla probeerde zijn woede en frustratie ver weg te drukken, wetende dat het hem niet ging helpen. Hij keek even naar Merrin op, toen die op een tafel plofte en hem met een koele blik aankeek.
          "Zeg me alsjeblieft dat we dit plan niet alleen voor die enorme kwal uitvoeren. Dat ik mijn relatie op het spel zet, zodat die blaaskaak zijn lul erin kan steken." Oke, misschien was hij toch lichtelijk geraakt. Hij keek even op naar Merrin, die lichtelijk ineengedoken leek door zijn plotselinge stemverheffing. "Sorry," mompelde hij direct naar Merrin. "Ik mag hem gewoon niet. Hij heeft iets..."
          "Naars," vulde Merrin hem aan. Yrla keek even op naar het gezicht van zijn vriendje, die gelukkig alweer rechtop zat. "Ik vind hem ook niet zo aardig nee. En ik hoop niet dat hij blijft plakken." Die zin luchtte Yrla om een of andere reden op. Hij sloeg zijn armen over elkaar en keek nieuwsgierig op naar zijn vriendje. Hoewel de jongen - die zich niet eens voorgesteld had - leek te geloven dat ze het voor hem deden, was Merrin het daar voor zijn gevoel daar niet mee eens. "Dan waarom doen we dit Merrin? Waarom gaan we door met dit idiote plan als het onze relatie in gevaar kan brengen? Ik heb namelijk het gevoel dat dit plan voor jou vooral belangrijk is. Maar als je me niet wil vertellen waarom, hoe kan ik dan toestemmen om onze relatie op het spel te zetten?" Was het niet al spannend genoeg met Adam op de loer? Maar die vraag stelde hij maar niet hard op. Hij zag dat Merrin zijn blik van hem afwendde. Dat frustreerde Yrla ergens, omdat hij niet direct het antwoord kreeg wat hij wilde horen. Wat was er nu zo moeilijk om hem te vertellen? Yrla plofte naast Merrin neer en sloeg een arm om hem heen. "Je weet dat je me alles kan vertellen toch?" zei hij zachtjes. Hij wierp een kleine glimlach naar Merrin en drukte een kus in zijn haar. De jongen leunde voor een moment tegen hem aan.
          "Ik wil vooral de oude Vienna terug, de leuke," mompelde de jongen ineens zachtjes tegen zijn schouder. Yrla was bijna ervan overtuigd geweest dat hij het verkeerd gehoord had. De 'oude' Vienna, zelfs hij had die voor zijn gevoel maar een maand gekend, dus over welke Vienna sprak, Merrin? "Hoe bedoel je, Mer?" vroeg hij dan ook ter verduidelijking. Merrin kwam los van zijn schouder en tot Yrlas verbazing had hij de tranen langs de randen van zijn ogen staan. "Vienna was niet altijd zo. Vroeger was ze heel lief en aardig. Toen... toen ze nog Marise was." Yrla knipperde even met zijn ogen, toen Merrin een andere naam noemde. "Ik wil dit, want..." Merrin leek even een hap diep adem te nemen. "Ze is mijn zus, Yr."

    [ bericht aangepast op 28 juli 2021 - 12:07 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Hij was ontzettend bang voor Yrla zijn reactie. Maar Merrin kon ook wel begrijpen dat zonder goede reden Yrla echt niet hun relatie op het spel zou zetten voor een wereldvreemde. Maar het feit dat hij bekend had dat hij familie was van een monster, dat deed zijn binnenste samen knijpen. Hij voelde meer dat Yrla opsprong van de tafel dan dat hij het zag en meteen begonnen de tranen te lopen. Die liep nu natuurlijk boos weg, moest niets meer van hem hebben nu hij familie was van een draak.
          Merrin voelde echter al gauw dat Yrla zijn kin optilde en hem dwong naar hem op te kijken. In plaats van Yrla boos te zien - wat hij verwacht had - zag hij een meelevende glimlach op zijn gezicht. Hij voelde hoe Yrla een kus op zijn voorhoofd drukte en langzaam de tranen van zijn wangen veegde. "Oke, wel dat is inderdaad een goede reden," beaamde Yrla zijn motivatie. "Ik leid Vienna wel af, oké, en dan kan jij de rest van het plan doen." Ietwat ongelovig staarde Merrin Yrla aan. Hoorde hij dat nu goed? "B-ben je niet boos?" vroeg hij aarzelend. Yrla schonk hem de grijns die Merrin altijd zo leuk vond. "Waarom zou ik boos zijn?" Merrin haalde zijn schouders op. "Omdat ik familie ben van? En ik haar wil helpen?" vroeg hij aarzelend. "Dat siert je toch alleen maar. En hee, familie van jou is ooit hopelijk ook eens familie van mij."
          Merrin keek met knipperende ogen op naar Yrla. Hoorde hij dat nu goed? Yrla had nooit echt in toekomstperspectief gesproken over hen. Zou hij echt familie willen worden? Meteen veegde hij ruw zijn eigen tranen weg en kwam overeind van de tafel om zijn vriendje een knuffel te geven. Merrin trok Yrla in een heftige kus, zo opgelucht was hij dat dit nu eruit was. "Wow, er moeten vaker zussen tevoorschijn komen," grapte Yrla buiten adem, toen Merrin hem weer los liet. Daar moest de zwartharige jongen toch zachtjes om lachen en hij gaf Yr een por in zijn zij. "Nou, laten we maar gauw terug gaan voor ze denken dat we niet meer durven." Yrla stak zijn arm uit naar Merrin, die dankbaar inhaakte bij zijn vriendje. Ze gingen zijn zus redden.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Vlak voor het lokaal hield hij Merrin even tegen. "Ik ga niet kijken hoe jij die lul gaat versieren trouwens. Ik ben bang dat ik hem dan een klap verkoop, omdat hij te bot is." Yrla hoorde Merrin naast hem grinniken. "Je bent gewoon jaloers dat ik iemand anders moet versieren," zei hij veel te triomfantelijk. Yrla kon niet anders dan ergens toegeven dat dat misschien zo was. "Gelukkig vind jij hem ook niet aardig, anders had hij zich echt zorgen moeten maken." Yrla drukte even grijnzend een kus op Merrins neus voor hij het lokaal weer opentrok en weer met Merrin naar binnen liep.
          Hij liet zijn vriendje los en keek toen met een strakke blik naar de blonde jongen. "Ik leid Vienna wel af na schooltijd. Ik heb toch nog het een en ander met haar te bespreken." Yrla keek even naar Merrin en knipoogde even kort naar zijn vriendje, voor hij zonder iets te zeggen salueerde naar de andere twee jongens en weer omdraaide. Hij had nog wel meer te doen vandaag. En blijkbaar mocht hij zich even mentaal gaan voorbereiden op een gesprek met Vienna.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam begreep niet zo goed waarom hij vrienden met deze Darian was, want hij kwam nogal bot over. Aan de andere kant: Onyx was ook een van zijn beste vrienden en die was nou ook niet altijd even handig als het op sociale dingen aankwam.
          Adam glimlachte naar Merrin toen die weer naar binnen kwam. Het was alsof er een last van zijn schouders was gevallen. Het begon Adam te dagen. Had Merrin nog niet aan Yrla verteld dat Vienna zijn zus was? Dan begreep hij waarom hij op de heenweg zo lauw had gereageerd en waarom hij net opeens met Merrin alleen had willen praten. Dan begreep hij natuurlijk niet waar hij zijn relatie voor op het spel zette.
          Zijn hart maakte een sprongetje bij de gedachte dat Merrin hem (of nou ja, zijn andere versie) al wel vertrouwd had. Ergens was dat toch best wel vreemd, toch, dat hij het niet aan zijn vriendje had verteld met wie hij al zo lang samen was? Er dwarrelde een vlinder door zijn buik. Hij hees zich op een tafel en begon aan zijn ontbijt terwijl hij naar de twee jongens keek.
          ‘Nou, begin maar met de show,’ zei hij plagend. Hij plukte een stuk fruit uit de kom. ‘Ik doe wel alsof dit popcorn is.’
          Hij kende zijn vriend wel goed genoeg om te beseffen dat hij dit nou niet heel gemakkelijk zou vinden – niet bij iemand met wie hij blijkbaar geen vrienden had – en ergens vond hij het een beetje stom dat Yrla er niet bij bleef om de sfeer wat luchtiger te maken. Die Darian zou daar in elk geval ook niet voor gaan zorgen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Aan de ene kant vond hij het niet zo fijn dat Yrla wegging. Het voelde alsof hij hem er alleen mee liet en Merrin wist niet zo goed hoe hij dat moest doen. Aan de andere kant was het een enorme opluchting dat zijn vriend hem niet zou zien strugglen en zou met Yrla erbij hij waarschijnlijk niets durven. Want eigenlijk versierde je niet iemand anders als je in een relatie zat, zeker niet voor diens neus. Ook al was het afgesproken.
          En Adam was er nog, en om een of andere reden had hij hem veel liever erbij dan Yrla. Die was veel... Vrijer of zoiets? Er lag minder druk op. Dus de opluchting overwon. "Oké," zei hij met een blos. Jullie moeten me wel een beetje helpen. Merrin sloot voor een moment zijn ogen en hij nam Vienna in zijn hoofd. Twee seconden later stond hij in een net iets te diep uitgesneden trui en een strakke skinny jeans. Hij kwam er snel genoeg achter dat hij iets vergeten was en gehaast moest hij zijn jongeheer ook laten veranderen, want de beknelling was alles behalve prettig.
          Hij opende terug zijn ogen en keek vragend naar Adam. "Vienna heeft groene ogen toch?" Merrin haalde zijn tas tevoorschijn en haalde daar een zwarte doos uit, waar hij zocht naar zijn kleurlenzen.

    [ bericht aangepast op 16 juni 2021 - 21:21 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Oh, slim! Ik heb je nog nooit met een andere kleur ogen gezien. Ik zou niet weten welke kleur die van Vienna zijn, maar we kunnen straks wel even spieken.’ Met een glimlach keek hij naar de jongen. Hij voelde altijd een vlaagje trots als hij zag met welk gemak Merrin veranderde, want hij herinnerde zich nog alle uren dat ze samen geoefend hadden. ‘En natuurlijk helpen we je. Je mag ook eerst op mij oefenen?’ Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen. ‘Bij mijn knappe kop gaat het je vast een stuk makkelijker af.’
          Handiger was geweest op Yrla, maar die was weggegaan. Waar Adam stiekem blij om was, want hen samen zien lachen zou toch een steekje opleveren. Ook als Merrin op Vienna leek. En op Adam oefenen was misschien ook raar na wat er gisteren was gebeurd, maar hij had in elk geval niet zo’n zuur gezicht als Darian en ach – ze konden toch maar beter het beste van de situatie proberen te maken. Merrin had nooit gezegd dat hij het vervelend vond dat Adam gevoelens voor hem had, dus zolang hij zijn vriend niet probeerde te zoenen – wat hij toch echt niet deed zolang die er als Vienna uitzag – kwam dat wel goed.



    Every villain is a hero in his own mind.