• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Isolophilia
    • Rafael • Beater/Prefect • Slughorn
    • Justin • Keeper • Catan
    • Andreas • Sombre
    • Brenn • Trijn
    • Margo • Chaser• Klaar
    • Jordyn • Beater• Croweater
    • Kyra • Chaser/Prefect • Morrigann
    • Arianna • Frangente
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Catan
    • Roman • Keeper/Headboy • Croweater
    • Noah • Trijn
    • Cole • Catan
    •
    • Blythe • Chaser• Catan
    • Isabella • Slughorn
    • Jemina • Morrigann
    • Rhae • Croweater
    • Elsie • Catan
    Slytherin

    • Casper • Croweater
    • Mosh • Seeker • Croweater
    • Marcus • Beater • Frangente
    • Thomas • Slughorn
    • Evan • Sombre
    • Prudence • Trijn
    • Lene • Keeper • Klaar
    • Daphne • Croweater
    • Zoya • Head girl • Catan
    • Nora • Morrigann
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Croweater
    • Theo • Chaser/Prefect • Frangente
    • Vinnie • Croweater
    •
    •
    • Mavis • Beater • Catan
    • Rosalie • Slughorn
    • Tilly • Catan
    • Maddie • Trijn
    • Novalie • Prefect •Slughorn

    [ bericht aangepast op 15 juni 2021 - 19:13 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    In de Ravenclawtoren met Blythe, Cole en Rhae


    Isa ving wel de blos op Blythe haar gezicht. En hoewel ze niet al te blij was met Rafael deed ze heel hard haar best dat wel voor haar vriendin te zijn. "Wel, als het nu al een tweede keer is gebeurd," zei ze met wiebelende wenkbrauwen. Ze haalde even haar schouders op. "En misschien moet je het wel niet proberen het een naampje te geven. Ga de komende tijd wat leuks doen, dan kom je er vanzelf achter dat hij.." verschrikkelijk irritant is. Isa slikte snel haar commentaar in. "Hoe hij is en of je dat leuk vindt." Ze glimlachte even naar Blythe, al ging het niet helemaal van harte.


    It's never gonna happen, Guys.

    Blythe Carmichael

    Ze gaf haar vriendin een plagerige duw. 'Je zit echt heel hard je best te doen, hè,' zei ze. Ze waardeerde het enorm. Ze wist dat Isa vaak een grote mond had, maar ze was eigenlijk heel erg lief en daarom koesterde Blythe hun vriendschap ook zo erg.
    Haar lach verstomde een beetje toen ze vroeg: 'Ies... Weet jij of Novalie op Raf valt?' Het leek haar maar beter om dit te vragen, gezien de situatie. 'Ze gedroeg zich... Apart, in de trein.'

    [ bericht aangepast op 10 juni 2021 - 22:48 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Isabella Fitzgerald
    In de Ravenclawtoren met Blythe, Cole en Rhae


    "Ik ben gewoon een goede vriendin," antwoordde ze licht arrogant, maar vooral grappend. Ze lachte even met Blythe mee tot de volgende vraag haar lach deed zwijgen. "Viel het op ja?" Zei ze met een zucht. Fijn, ze hoopte dat de nitwit van een Raf het nog niet door had. Isabella keek even op naar Blythe en besloot maar eerlijk te zijn. "Ja," gaf ze toe met nog een zucht. "Novalie heeft sinds ons tweede jaar al een megacrush op Rafaël. Volgens mij kan die gozer niet iets fout doen in haar ogen. Maar goed." Isa beet even op haar onderlip terwijl ze naar Blythe keek. "Novalie wil eigenlijk niet dat ik dit vertel, maar als je het al geraden hebt." Ze zweeg."Maar tot vorig jaar leek het nog alsof Raf helemaal geen interesse in meiden had, en stom genoeg hield dat juist noofs hoop hoog. Dat hij haar op een dag zou zien staan. Toen jullie zoenden op het feest was ze... gebroken."
          Blythe was has beste vriendin en Novalie haar zus. En hoewel Novalie hier niet graag over sprak, was er nu weinig meer geheim te houden toch? "Novalie is ervan overtuigd dat je nu een relatie met Rafaël hebt en dat ze hem moet vergeten. Ik heb haar geprobeerd te vertellen dat je niet na een zoen al meteen gaat trouwen en kinderen krijgt, maar het kwam niet echt binnen geloof ik."
          Ze keek even aarzelend naar Blythe. Stiekem... Stiekem voelde Isa zich opeens opgelucht dat ze dit nu kon delen met iemand anders dan Novalie. "En hoewel ik het echt kut voor Novalie vindt, heb ik aan de andere kant wel zoiets dat het beter is zo. Hij past helemaal niet hij haar."

    [ bericht aangepast op 10 juni 2021 - 23:29 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Blythe Carmichael

    Blythe sloeg haar ogen neer. Wat naar voor Novalie, zeg. Ze had geen idee hoe Raf naar haar keek, maar tijdens de treinrit had ze niet echt het idee gehad dat hij ooit op zo'n manier naar Novalie had gekeken. En het hielp natuurlijk niet dat Raf nu inderdaad interesse in meiden leek te tonen - voor het eerst, dat wist Blythe ook. 'Dat is echt heel erg lang,' zei ze zacht. 'Dan heeft ze hem in haar hoofd waarschijnlijk ook nogal geperfectioneerd.' Ze ging niet in op de opmerking van Isa of ze bij elkaar pasten - ze vond het niet aan haar om dat te beslissen, omdat ze er zelf te veel bij betrokken was. 'Wat naar, joh.'

    [ bericht aangepast op 11 juni 2021 - 12:24 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Isabella Fitzgerald
    In de Ravenclawtoren met Blythe


    "Tja," zei Isa die wel door had dat dit ook niet leuk voor Blythe was om te horen. "Hoe naar dit ook is voor Novalie ik denk dat het wel een keer goed is als Raf van zijn voetstuk valt." Ze voelde zich bijna schuldig dat ze het zei, maar ze zou gewoon proberen er voor haar zus te zijn. Ze keek even naar haar beste vriendin. "Hee, hoe vervelend het is voor Novalie, daar kan jij niets aan doen hé?" Vroeg ze haar beste vriendin. "Ga gewoon iets leuks doen deze week," moedigde ze haar vriendin aan.


    It's never gonna happen, Guys.

    Blythe Carmichael

    Blythe knikte. 'Het komt wel goed allemaal. We zien wel hoe het loopt.' Ze grijnsde. 'En jij moet je er ook niet te druk maken; jij maakt je al druk genoeg om jongens.' Ze gooide een kussen naar haar hoofd.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Isabella Fitzgerald
    In de Ravenclawtoren met Blythe


    "Doe ik niet," ontkende ze direct. Ze gooide het kussen terug. "Jongens boeien me niet. Later ga ik gewoon lekker op mezelf wonen met een uil of kat." Dat was ook dikke prima toch?


    It's never gonna happen, Guys.

    Blythe Carmichael

    Ze lachte. 'Dus je wilt geen kinderen later? Kleine Isa'tjes?' Ze klonk quasi-teleurgesteld.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Isabella Fitzgerald
    In de Ravenclawtoren met Blythe


    Ze lachte lichtelijk spottend. "Kun je je voorstellen dat er nog meer van mij rond lopen? Volgens mij wordt je daar niet blij van," grapte ze. Nee, kinderen trok haar niet echt. Ze vond het maar kleine mormels, maar om heel eerlijk te zijn kon Isa zich gewoon niet voorstellen dat ze met een man naast zich zou lopen. Als het echt moest, trouwde ze wel met Noah of zoiets. Liever met een goede vriend, dan met een of andere creep of met iemand op wie ze zogenaamd verliefd was. Want met liefde kwam ook altijd een hoop drama, dat had ze heus wel door. En dat was wel het laatste waar ze op zat te wachten.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2021 - 16:03 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Mavis Keegan

    'Zoya?' zei Tilly met een geamuseerde blik in haar ogen. 'Een uitdaging kun je haar zeker noemen.'
    Mavis stond uiteindelijk op. Het was vast een leuk gesprek tussen Tilly en Lee, maar ze vond toch dat het tijd was om te peilen wat er gebeurd was. Ze maakte zich zorgen. 'Mag ik aftikken?' vroeg ze met een vriendelijke glimlach aan Tilly, die haar glimlach beantwoordde en knikte.
    Mavis pakte Lee's hand en draaide hem een rondje. 'Je bent vroeg terug.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael

    Ze lachte. 'Je hebt gelijk, ik heb mijn handen al vol aan één Isa. En nu kun je mooi oppas worden voor kleine Blythejes.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Isabella Fitzgerald
    In de Ravenclawtoren met Blythe


    "Zolang die maar niet samen met Raf gemaakt worden, kan ik dat best aan." Ze grijnsde en gooide het volgende kussen in de richting van Blythe.


    It's never gonna happen, Guys.

    Blythe Carmichael

    Blythe schoot in de lach. 'Wiens baby's moeten dan zijn? Want er moet toch een man aan te pas komen, dat weet je, hè? Of moet ik je uitleggen hoe het werkt? Als een man en een vrouw elkaar leuk vinden...'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams

    >> In de Hufflepuff-leerlingenkamer <<


    Dat viel toch wel mee? Hij dacht dat hij nog best een tijdje naast Casper had gezeten.
          'Hij bleek een waardeloze zoener,' zei hij met een grijns, hoewel hij wist dat zijn ogen niet meelachten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    'Ah ja, dan houdt het op.' Ze trok hem naar zich toe toen er een rustig nummer kwam en was blij dat ze nu reden had om hem niet aan te kijken, want dat maakte zo'n gesprek makkelijker. 'En toen ben je maar alcohol gaan drinken?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain