• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Isolophilia
    • Rafael • Beater/Prefect • Slughorn
    • Justin • Keeper • Catan
    • Andreas • Sombre
    • Brenn • Trijn
    • Margo • Chaser• Klaar
    • Jordyn • Beater• Croweater
    • Kyra • Chaser/Prefect • Morrigann
    • Arianna • Frangente
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Catan
    • Roman • Keeper/Headboy • Croweater
    • Noah • Trijn
    • Cole • Catan
    •
    • Blythe • Chaser• Catan
    • Isabella • Slughorn
    • Jemina • Morrigann
    • Rhae • Croweater
    • Elsie • Catan
    Slytherin

    • Casper • Croweater
    • Mosh • Seeker • Croweater
    • Marcus • Beater • Frangente
    • Thomas • Slughorn
    • Evan • Sombre
    • Prudence • Trijn
    • Lene • Keeper • Klaar
    • Daphne • Croweater
    • Zoya • Head girl • Catan
    • Nora • Morrigann
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Croweater
    • Theo • Chaser/Prefect • Frangente
    • Vinnie • Croweater
    •
    •
    • Mavis • Beater • Catan
    • Rosalie • Slughorn
    • Tilly • Catan
    • Maddie • Trijn
    • Novalie • Prefect •Slughorn

    [ bericht aangepast op 15 juni 2021 - 19:13 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm

    >> In de leerlingenkamer met Blythe en Isabella <<


    ‘Hé,’ zei Rhae een beetje geprikkeld. ‘Val je altijd zo maar de gesprekken van anderen binnen?’
          Natuurlijk – het zou door haar “afwijking” kunnen komen, maar het was ook een excuus om je gauw achter te verschuilen. Uiteindelijk waren mannen mensen en geen beesten die alleen door hun instinct werden voortgedreven, daar mocht ze hen best op wijzen. En na die bad-opmerking had ze het eigenlijk wel weer even gehad met jongens en wilde ze gewoon gezellig even met Isabella en Blythe praten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Casper Ainsworth

    >> Op de rotsen aan The Great Lake met Nomad <<


    Casper haalde zijn schouders op. ‘Amerika, Europa, de plek doet er niet toe. Hij was mijn beste vriend. Ik zou hem naar de hel gevolgd zijn als het moest.’ Hij stak een nieuwe sigaret op en staarde naar de lucht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    In de Ravenclawtoren met Blythe, Cole en Rhae


    WAT... kwam hij doen? Nogal geïrriteerd keek Isa naar Cole op. Als hij de tweede was, die een of andere vage badopmerking zou maken naar Rhae, dan zou ze hem slaan. Waarom wist ze niet zo goed, maar om een of andere reden was er een soort beschermingsdrang die in haar naar boven kwam. Ze wilde ergens losgaan op Cole, maar moest zachtjes grinniken toen Rhae zelf al behoorlijk van zich afbeet. "Je hoort het, wieberen. Dag Cole," zei ze tevreden.


    It's never gonna happen, Guys.

    Cole Esworthy

    'Het spijt me dat ik jullie gesprek verstoorde, maar het was vriendelijk bedoeld.' Hij fronste. 'Ik vond het wel zo netjes om me aan mijn nieuwe afdelingsgenoot voor te stellen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Theo



    Novalie was erg blij met Theo als haar vriend. Hij was een stuk rustiger dan anderen en bij hem kon ze vaak meer zichzelf zijn. De eerste tonen van de muziek voelde ze tot in de top van haar tenen. Muziek was iets wat Novalie echt kon raken. Na het aanzetten van de muziek hadden ze Rosalie even kort verteld dat ze een klein 'welkom-terug' feestje voor haar gaven. Ze hadden de lekkere dingen op tafel gezet en waren eerst in gesprek geraakt.
          Tot het moment dat Lee ineens binnen kwam wandelen. Hij greep vanuit het niets Tilly vast bij haar hand en begon opeens met dansen. Nogal zorgelijk keek Novalie naar de jongen. Het was duidelijk dat hij flink wat drank achter zijn kiezen had en het feit dat hij zei dat 'Nomad niet met hem wilde dansen', gaf Novalie het idee dat de avond niet verlopen was zoals Lee gewild had. Eigenlijk alles gaf wel aan dat het goed fout was gegaan. "Lee, misschien moest je een beetje rustig aandoen," zei ze bezorgd vanaf de plek waar ze stond. Zo op deze manier kon dit nooit goed gaan.


    It's never gonna happen, Guys.

    Isabella Fitzgerald
    In de Ravenclawtoren met Blythe, Cole en Rhae


    "En ik vond het wel fijn dat ik gewoon even met mijn vriendinnen in gesprek was," kaatste ze naar hem terug. Er lag een lichte arrogante toon in haar stem. "Dag Cole," zei ze een tweede keer. Ze keek even naar hem op en wierp hem een blik alsof ze daarmee wilde zeggen Isn't it obvious?

    [ bericht aangepast op 9 juni 2021 - 18:12 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Blythe Carmichael

    Blythe schudde haar hoofd. 'Kom op, Ies, je kunt ook wel even normaal doen.' Ze keek Cole verontschuldigend aan.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    In de Room of Requirement


    "Er zijn veel mooie plekjes in het bos. Ben je er wel eens eerder geweest?" Hij keek even met een kleine glimlach naar Arianna. "Anders hou ik het geheim natuurlijk. Het is veel leuker om het je te laten zien dan erover te vertellen. Maar je moet wel durven, en het moet wel 's nachts. Anders mis je de magie." Hij gaf even een knipoog aan het meisje naast hem en grijnsde.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm

    >> In de leerlingenkamer met Blythe, Cole en Isabella <<


    Rhae werd nu een beetje ongemakkelijk van Cole én Blythe, die het blijkbaar wel normaal vond dat iemand zo het gesprek binnen walste en vervolgens ook nog beweerde dat dat netjes was. Het voelde een beetje alsof hij zich opdrong. Ze vond het juist wel prettig dat Isabella het met haar eens was. Ze gaf een aarzelend knikje naar Cole ten teken dat ze hem gehoord had en keek toen Isabella aan. ‘Misschien kun je je mijn kamer laten zien? Ik ben wel benieuwd.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    In de Ravenclawtoren met Blythe, Cole en Rhae


    "Natuurlijk!" zei ze enthousiast. Isa kwam met een sprong overeind en haakte haar arm in die van Rhae. Ze draaide zich even om naar Cole en stak haar tong uit naar hem. Tegen Blythe zei ze echter een heel vriendelijk gedag, voor ze met Rhae naar de meidenslaapkamer liep. "Je wordt er vast heel blij van te weten dat jongens niet bij ons op de slaapzalen kunnen komen... De laatste en de hoogste is van ons," zei het meisje tevreden, terwijl ze Rhae meenam naar de slaapzaal. Isabella opende de deur voor Rhae. "Daar slaap ik en daar slaapt Blythe," zei ze, terwijl ze de bedden aanwees. "Elsie en Jemima slapen daar, dus zal dat jouw bed zijn." Isabella wees naar een bed wat er niet eerder stond.


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams

    >> In de Hufflepuff-leerlingenkamer <<


    Lee draaide haar in het rond en kon net voorkomen dat hij haar per ongeluk tegen tafel liet botsen. Hij grijnsde verontschuldigend. ‘Je moet me nog steeds toestemming even om een date voor je te regelen hè? Ik zal heel hard mijn best doen. Pinky promise.’ Hij stak zijn vrije hand uit en raakte toen afgeleid doordat Novalie tegen hem begon te praten. ‘Rustig aan?’ vroeg hij. ‘Met wat? Dansen is toch geen crime?’ Hij pruilde en gebaarde haar om mee te komen dansen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm

    >> In de leerlingenkamer met Blythe, Cole en Isabella <<


    Rhae vond het prettig dat jongens hier niet zo maar konden komen. Het was haar gelukkig nog nooit overkomen dat er opeens een jongen in haar slaapzaal had gestaan, maar dat wilde ze graag zo houden. Ze liep naar het hemelbed toe en testte het matras, dat stevig was maar niet te hard. Het was een mooie kamer, netjes en gezellig aangekleed. ‘Zijn Blythe en jij al lang vriendinnen?’ vroeg ze nieuwsgierig.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    In de Ravenclawtoren met Rhae


    "Vanaf de eerste,” zei ze tevreden. “Eigenlijk klikte het meteen al tussen ons. We verschillen veel, maar hebben ook heel veel aan elkaar.” Isa plofte op haar eigen bed en keek naar Rhae iets verderop. Ze aarzelde voor een moment. “Blythe is eigenlijk een van de weinige die met mijn felheid om kan gaan. Ik heb niet zoveel vriendinnen, meesten vinden me maar een bitch. Maar ik ben echt wel meer dan dat.” Ze glimlachte kleintjes naar Rhae. “Ik hoef er ook niet heel veel hoor, degene die me dichtbij staan heb ik genoeg aan. Maar een nieuwe vriendin is altijd welkom.” Isa keek even naar Rhae op. “Maar als ik te fel of te heftig op iets reageer, mag je dat altijd zeggen. Graag zelfs. Vaak dim ik dan wel weer een beetje in.”
          Lichte onzekerheid stak de kop op. Isa wist niet of het slim was dit al aan Rhae te vertellen. Maar liever voorkomen dan genezen toch? En ze had het idee na Rhae gezien te hebben, dat ze vast wel wat pit aan kon.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2021 - 22:51 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Blythe Carmichael

    Blythe bleef met een wat dubbel gevoel achter met Cole. Ze begreep dat Rhae zich had geërgerd aan Cole na Roman, maar ze wist niet of het goed was dat Isa die angst voor jongens zo enorm voedde. Blythe had ook regelmatig haar best gedaan om aan Isa te laten zien dat niet alle mannen stom waren, maar soms bewees er dan weer iemand het tegendeel en werd haar vooroordeel juist versterkt. En ze maakte het zichzelf allesbehalve makkelijk door zo oordelend te zijn. Er waren ten slotte ook gewoon goede jongens - zoals Lee, en Cole, en Roman. Al had Roman echt een idiote opmerking gemaakt net en dat had zeker niet geholpen.
    'Sorry, hoor. Isa vindt mannen...'
    '...niet zo leuk. Ik weet het.' Cole schudde zijn hoofd. 'Het is jammer dat ze iedereen over één kam scheert.'
    'Tja, het was ook niet zo handig om zo het gesprek binnen te komen,' reageerde Blythe. 'Zeker niet omdat je weet dat Isa er opmerkingen over zal maken.'
    Hij knikte. 'Ik weet ook niet zo goed waarom ik dat deed,' gaf hij toe.
    Blythe beet aarzelend op haar lip. Cole was oprecht een goede jongen en ze kon zich voorstellen dat het gek was om ineens iets te doen wat niks voor jou was - zoals ook Roman had gedaan. Toch had ze niet het idee dat Rhae het zou waarderen als ze vertelde wat de reden was dat Cole zich zo had gedragen. Daarom haalde ze enkel haar schouders op. 'Pas een beetje op met hoe je je naar haar gedraagt,' zei ze enkel. 'Ze voelt zich niet heel erg snel op haar gemak bij mannen en zulk - machogedrag - helpt niet echt.'
    'Machogedrag,' zei Cole hoofdschuddend. 'Meestal zou ik mezelf toch niet zo noemen.'
    Ze grinnikte. 'Ik ga denk ik maar even naar de meiden. Fijne avond nog.' Ze legde een hand op zijn schouder en liep toen naar hun meisjesslaapzaal.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Tilly James

    Tilly had helemaal geen behoefte aan een date - maar ze beet op haar lip en glimlachte. 'Als je belooft dat je iemand vindt die me niet ongemakkelijk maakt,' zei ze. Dat werd waarschijnlijk moeilijk.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain