• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Isolophilia
    • Rafael • Beater/Prefect • Slughorn
    • Justin • Keeper • Catan
    • Andreas • Sombre
    • Brenn • Trijn
    • Margo • Chaser• Klaar
    • Jordyn • Beater• Croweater
    • Kyra • Chaser/Prefect • Morrigann
    • Arianna • Frangente
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Catan
    • Roman • Keeper/Headboy • Croweater
    • Noah • Trijn
    • Cole • Catan
    •
    • Blythe • Chaser• Catan
    • Isabella • Slughorn
    • Jemina • Morrigann
    • Rhae • Croweater
    • Elsie • Catan
    Slytherin

    • Casper • Croweater
    • Mosh • Seeker • Croweater
    • Marcus • Beater • Frangente
    • Thomas • Slughorn
    • Evan • Sombre
    • Prudence • Trijn
    • Lene • Keeper • Klaar
    • Daphne • Croweater
    • Zoya • Head girl • Catan
    • Nora • Morrigann
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Croweater
    • Theo • Chaser/Prefect • Frangente
    • Vinnie • Croweater
    •
    •
    • Mavis • Beater • Catan
    • Rosalie • Slughorn
    • Tilly • Catan
    • Maddie • Trijn
    • Novalie • Prefect •Slughorn

    [ bericht aangepast op 15 juni 2021 - 19:13 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley


    >> Op de gang naast de Kamer van Hoge Nood met Justin <<


    Wat Justin nu in haar losmaakte, was een stuk beter dan de sporen van angst die de brand in haar had achtergelaten en de schaamte die haar net geplaagd had. Gretig gaf ze zich aan de jongen over. Na een lange, verhitte kus zoende ze hem in zijn nek. ‘Jouw kamer?’ fluisterde ze opgewonden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm

    >> In de leerlingenkamer met Blythe en Isabella <<


    ‘En alle andere jongens niet?’ vroeg Rhae verwonderd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    In de Ravenclawtoren met Blythe en Rhae


    "Met alle andere jongens heb ik niet zoveel mee," zei ze toch lichtelijk geïrriteerd, omdat Rhae doorging op het onderwerp. "Misschien dat er een paar aardige tussen zitten, maar ik vind ze vooral irritant. Of smerig." Er liepen genoeg kleffende stelletjes in het kasteel rond, maar ook hun eigen jaarlaag was zelfs zonder relatie genoeg wat elkaar op de bek vloog. En Isabella vond het absoluut ranzig om te zien. Ze kon zich niet voorstellen dat zoenen ook maar een greintje lekker zou zijn. Isabella wilde absoluut zo niet zijn. Helemaal in de ban van iemand, waardoor je geen tijd voor jezelf meer had of niets anders wilde dan die ander. Het leek haar maar ingewikkeld een relatie. Nee, alleen was beter.
          Ze keek even op naar Rhae. "Jij bent ook geen ster met jongens toch?" kaatste ze het onderwerp terug. Ze verzachte haar blik en sprak op vriendelijke toon. "Dat gevoel had ik althans toen je vroeg hoe ver de Gryffindors gingen."


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm

    >> In de leerlingenkamer met Blythe en Isabella <<


    ‘Dat klopt.’ Ze aarzelde, maar besloot toen maar gewoon te vertellen hoe dat kwam. ‘Ik ben deels Glamorgana, waardoor jongens soms… een beetje hun verstand verliezen. Op school had ik altijd wel een van mijn broers om me heen om te zorgen dat niemand me lastigviel, want bij sommigen vervaagden hun grenzen. Ik vind maar rot,’ zei ze zacht. ‘Al dat gestaar altijd – en ik weet nooit of iemand me echt leuk vindt of dat het alleen maar door de Glamorgana-magie komt. En ik heb ook al best wel veel vriendinnen verloren doordat ze vonden dat ik hun vriendjes stal – en ik heb één relatie gehad en die jongen was de hele tijd ontzettend jaloers… Ik heb jongens maar een beetje afgezworen,’ mompelde ze. ‘Het levert mij in elk geval alleen maar ellende op.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    In de Ravenclawtoren met Blythe en Rhae


    "Wat vervelend," en dat meende ze. "Is het ook een van de redenen dat je je laatste jaar hier komt doen?" vroeg ze zachtjes. Voor een moment flitste het beeld van een aantal jaar geleden door haar hoofd en Isabella voelde opeens een vastberadenheid omhoog komen. Als ze het nodig had, zou zij Rhae wel beschermen van die kut jongens.

    [ bericht aangepast op 1 juni 2021 - 20:43 ]


    It's never gonna happen, Guys.


    Prudence

    °Op het balkon met Daphne, Mosh en Nora°


    Ze keek wat beteuterd toen Nora zich wegtrok van haar streling. Nou, nu deed ze een keertje lief...was het weer niet goed. Moeilijk publiek hoor.
    Prudence kon nog net de neiging onderdrukken om met haar ogen te rollen, aangezien ze van start gingen met de geheimen. Dit heeft ze altijd een heel leuk stuk gevonden, en alhoewel ze het redelijk nutteloos vond dat Nora er nu plots bij kwam, was ze wel heel nieuwsgierig naar wat het meisje zou geven van geheim.
    Gretig nam ze een slok van het serum, en wachtte geduldig tot iedereen klaar was. Een nieuwsgierige blik ontstond op haar gezicht als Mosh als eerste begon, maar ze keek algauw wat teleurgesteld bij het feit dat hij gewoon opnieuw dezelfde gebruikte als vorig jaar. Flaaaauw.

    Ze schraapte dan wat haar keel, en keek op met een poeslieve blik. 'Nou-' Haar mondhoeken krulden wat omhoog. 'Ik geef jullie gewoon een nieuwe.' Ooooh, waar moest ze in godsnaam beginnen? 'Jullie kennen allemaal Draco Malfoy?' Haar mondhoeken krulden haast omhoog tot een enge hoogte. 'Laten we zeggen dat hij en ik het een avond héél leuk gehad hebben. Nou, vooral hij...Ik vond er eigenlijk zelf niet zoveel aan.' Oeps. Ze knipperde dan wat onschuldig met haar ogen. 'Zijn pappie daarentegen...' Een hoog lachje ging over haar lippen, en ze keek de andere wat afwachtend aan. 'Dat is de mijne dus.'

    Justin Trelawny

    Hij knikte. Die was nu toch leeg, en haar kamer was geen optie want daar kon hij niet komen.
    De nood was hoog genoeg om een extra deur te laten verschijnen zodat ze uit deze ruimte konden vertrekken en ze liepen stevig door naar de Griffoendortoren. Toen ze bij de Dikke Dame stonden, kneep hij even in haar billen, grijnzend bij het idee dat de Dikke Dame dat vreselijk zou vinden. En inderdaad, ze kregen gekibbel van haar te horen terwijl het portret openzwaaide en ze naar binnen liepen.
    Zonder aandacht aan de aanwezige afdelingsgenoten te schenken, trok Jordyn hem mee naar de wendeltrap richting de jongensslaapzalen. Halverwege greep Justin haar vast om haar opnieuw te kussen.

    [ bericht aangepast op 1 juni 2021 - 21:34 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Nomad Morphew

    Die opmerking zorgde dat Nomad nog een flinke teug van de niet zo lekkere drank naar binnen werkte. Lee was zo trots op zijn gitaar geweest; Nomad zag zijn stralende blik zo weer voor zich toen hij zijn nieuwe aanwinst liet zien - en daarom nam hij nóg een slok, want dat wilde hij helemaal niet. 'Zonde. Dat ding is hartstikke duur.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael

    Het was alsof er plotseling een belletje ging rinkelen. Dit verklaarde het gefluit - al hadden die Griffoendorjongens dat sowieso wel kunnen doen - maar het verklaarde ook het rare gedrag van Roman. 'Dat lijkt me naar,' beaamde Blythe. Ze hield wel van aandacht van jongens, maar in zo'n situatie was het moeilijk te onderscheiden of ze die aandacht zou krijgen om wie ze was of om wát ze was. 'Ook dat je er vriendinnen aan kwijtraakt...' Ze kon zich niet voorstellen dat ze iemand zou laten vallen in zo'n situatie. Als Rhae er nou naar zou handelen zou het terecht zijn, maar zolang zíj zich gewoon gedroeg, dan lag het toch echt aan de jongens in kwestie.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Daphne Saunders


    >> Op het Slytherin-balkon met Mosh, Prudence en Nora <<


    Daphne staarde haar aan.
          ‘Je hebt met Malfoy senior geslapen.’
          Ze wist niet of ze onder de indruk moest zijn, ervan moest gruwelen of het simpelweg gestoord vond.
          ‘Dat hij je heeft laten leven.’ Haar blik flitste even naar Nora. ‘Goh, deze onthulling had ik ook niet verwacht.’
          Het kwam niet vaak voor dat Daphne zich geen houding wist te geven, maar ze had echt niet verwacht dat haar vriendin mogelijk een wig tussen Nora’s oom en tante zou drijven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    JEMIMA GAUTHIER
    ravenclaw • ravenclaw table • roman and cole
    "Nou, niet slapen in elk geval," lachte ze. "Al te veel van dat in de trein gedaan." Haar zelf kennende was ze nog wel tot drie uur 's nachts wakker. "Ik vind het echt een waar talent dat jij zo vroeg al kunt slapen."


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Casper Ainsworth

    >> Op de rotsen aan The Great Lake met Nomad <<


    ‘Zeg dat wel. Lang leve de repareerspreuk.’ Casper trok de fles weer terug – die gast joeg de inhoud er wel heel snel doorheen. Hij nam zelf een slok en leunde daarna naar achteren terwijl hij naar de donkerharige jongen keek. ‘Ik snapte er niet veel van. Dat je geen gitaarles kan geven omdat ie gay is. Spelen die de noten achterstevoren ofzo? Wel handig om te weten als ik ’t van je over ga nemen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm

    >> In de leerlingenkamer met Blythe en Isabella <<


    ‘Het was een van de redenen,’ gaf Rhae toe. ‘Ik kreeg erge ruzie met mijn beste vriendin die het… erg vervelend vond dat ik altijd alle aandacht kreeg.’ Ze drukte de gedachte aan het meisje weg en zuchtte. ‘Daardoor hoefde ik niet per se terug, dus toen ik de kans kreeg om hiernaartoe te gaan, heb ik die gegrepen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Arianna Reign Tudor
    Seventeen years old | Gryffindor| With the Gryffindors | Room of Requirement




    ''Dat is echt klote.'' antwoordde ze op Rafaël toen hij vertelde over zijn vakantie. Een glimlach sierde haar lippen toen hij echter vertelde over zijn nieuwe bezem. Ze wist vrij weinig over Quidditch en veel van de lessen in haar eerste jaar was ook niet blijven hangen. ''Ik heb er geen verstand van, maar dat klinkt goed.'' Arianna nam weer een slok van de tequila, voornamelijk omdat dat het enige was binnen haar handbereik, en hield vervolgens de fles uit naar Rafaël. ''Na een saaie vakantie van jou moeten we dan maar het schooljaar gezellig maken, hm?'' zei Arianna met een grijns op haar gezicht.


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Nomad Morphew

    Nomad pakte de fles weer terug, maar voordat Casper kon protesteren, sprak hij een spreuk uit waarmee de fles zich weer aanvulde. Daarna duwde hij hem weer bij Casper in de hand.
    'Ga je de lessen overnemen?' Nomad voelde een kleine steek. Lee had snel een vervanger gevonden. 'Hij deed me een liefdesverklaring.' Nomad haalde zijn schouders op. De eerste slokken van die ranzige drank begonnen langzaam in te werken.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain