• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Isolophilia
    • Rafael • Beater/Prefect • Slughorn
    • Justin • Keeper • Catan
    • Andreas • Sombre
    • Brenn • Trijn
    • Margo • Chaser• Klaar
    • Jordyn • Beater• Croweater
    • Kyra • Chaser/Prefect • Morrigann
    • Arianna • Frangente
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Catan
    • Roman • Keeper/Headboy • Croweater
    • Noah • Trijn
    • Cole • Catan
    •
    • Blythe • Chaser• Catan
    • Isabella • Slughorn
    • Jemina • Morrigann
    • Rhae • Croweater
    • Elsie • Catan
    Slytherin

    • Casper • Croweater
    • Mosh • Seeker • Croweater
    • Marcus • Beater • Frangente
    • Thomas • Slughorn
    • Evan • Sombre
    • Prudence • Trijn
    • Lene • Keeper • Klaar
    • Daphne • Croweater
    • Zoya • Head girl • Catan
    • Nora • Morrigann
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Croweater
    • Theo • Chaser/Prefect • Frangente
    • Vinnie • Croweater
    •
    •
    • Mavis • Beater • Catan
    • Rosalie • Slughorn
    • Tilly • Catan
    • Maddie • Trijn
    • Novalie • Prefect •Slughorn

    [ bericht aangepast op 15 juni 2021 - 19:13 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Casper Ainsworth

    >> Op de rotsen aan The Great Lake met Nomad <<


    ‘En je denkt dat je moeder er niet aan onderdoor gaat als jij in een grafkist eindigt door je vaders toedoen? Of dat je broertje veilig is als hij ook eens iets wil doen wat pappie niet aanstaat?’ Hij schudde zijn hoofd op Nomads vraag. ‘Nee, ik heb geen broers of zussen. Maar als ik ze wel had, zou ik ze zeker tegen zo’n beest beschermen.’ Hij liet zich achterover in het gras zakken en staarde naar de lucht. Even schemerde er een beeld van zijn moeders glimlach voor zijn ogen – wat al snel omsloeg in haar doodse ogen. ‘Wat vindt je moeder ervan dat je wordt afgeranseld?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Ergens wist Nomad dat hem dit in de problemen kon brengen. Als Casper aan de wereld zou verkondigen wat hij nu vertelde, was hij dood. Maar de manier waarop hij reageerde en Caspers gebrek aan sociale contacten in zijn leven - en het feit dat deze drank sterker was dan hij dacht - maakte dat hij eerlijk op al zijn vragen had geantwoord. En zo ook op de volgende vraag, al moest het gesprek niet te lang meer over zijn familie gaan.
    Hij haalde zijn schouders op. 'Kweenie. Volgens mij weet ze het niet en als ze het wel weet, negeert ze het compleet.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth

    >> Op de rotsen aan The Great Lake met Nomad <<


    ‘Als dat zo is, mag je ook wel een kistje voor haar reserveren.’ Hij schoof zijn hand onder zijn hoofd en blies een wolk rook uit terwijl hij naar de sterren staarde. Soms was hij jaloers op alle vrolijke gezinnetjes waar zijn afdelingsgenoten vandaan kwamen, maar door Nomad dacht hij daar wel anders over en was hij blij dat hij niemand meer had. Hij haatte zijn pa dan wel omdat hij hem op jonge leeftijd al met Dementors had geconfronteerd en hij daardoor al bijna meteen rijp voor het gesticht was geweest, maar zijn pa dreigde hem in elk geval niet te doden als hij niet deed wat hem uitkwam.


    Every villain is a hero in his own mind.

    KYRA ALIYEVA
    gryffindor • chaser • prefect • room of requirement • lane and andreas
    Kyra begon net als Lane te lachen. "Oh, we doen absoluut niet aan genade vandaag, en zeker geen genade voor Andreas. Hartjes werken niet." Ze verspilde geen seconde tijd en dook gelijk boven op hem. Veel nut had het niet, doordat hij een flink stuk langer was. "Je zou denken dat je met zo'n groot ego wel makkelijker te zinken bent maar nee," plaagde ze.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Mozart "Mosh" Bauer


    >> Op het Slytherin-balkon met Daphne, Nora en Pru <<


    Mosh was nog steeds een beetje in shock door Pru’s onthulling. Hij wist wel dat zijn beide vriendinnen soms graag met vuur speelden, maar hij vond dit wel heel gewaagd – en ergens misselijkmakend. Lucius was zo óúd.
          Inmiddels had iedereen zijn geheim opgebiecht en was het tijd om de namen te noemen.
          ‘Goed, het is vast ten overvloede, maar alles wat gezegd wordt, blijft vanzelfsprekend onder ons. Een geheim naar de buitenwereld brengen, betekent dat dat ook met je eigen geheim gebeurt en daarnaast zorg ik er wel voor dat je er spijt van krijgt.’ Daphne keek Nora even streng aan, maar die leek nog wat tijd nodig te hebben om alles te verwerken. ‘De weddenschap blijft ook geheim, het is niet toegestaan om iemand buiten ons erover te vertellen.’ Ze keek Mosh even aan. ‘Geen love potions.’
          Mosh rolde met zijn ogen. De enige keer dat hij dat geprobeerd had, was het mislukt.
          ‘En ook geen aanrandingen,’ kaatste hij terug, wat hem een koele blik van Daphne opleverde.
          ‘Geen aanrandingen nee,’ bromde ze. ‘Goed, Mosh. Prudence en ik hebben samen een mooie target voor je uitgekozen: je krijgt Isabella.’
          Mosh verslikte zich nog net niet in zijn speeksel. ‘Ah kom op, dat meen je niet. Dat kind haat me.’
          Daphnes mondhoeken krulden omhoog. ‘We vinden het wel een mooie Grand Finale. Als je haar kunt versieren, kun je iedereen versieren.’
          Mosh snoof. Hij had geen idee hoe hij dat voor elkaar moest krijgen, maar hij wilde écht niet dat bekend werd dat hij met Marcus had gezoend. Hij balde zijn vuist. Het liefst slingerde hij iets naar Daphnes hoofd, maar die voldoening wilde hij haar niet geven en uiteindelijk leunde hij alleen chagrijnig naar achteren.
          Zijn gedachten schoten naar de brieven die hij had gevonden.
          Hij had altijd nog wat achter de hand…
          ‘Pru, jij krijgt Marcus.’ Tot slot wendde ze zich tot Nora. ‘En jij Vinnie.’
          Verongelijkt sloeg Mosh zijn armen over elkaar. Marcus werd vast niet makkelijk, maar als ze ook Lucius in bed kon krijgen… Misschien was het wel een familiezwakte. Hij had liever gezien dat ze Casper moest verleiden, dat was net zo onmogelijk als Isabella. En Vinnie… nou dat kon ook niet moeilijk zijn. Dat joch kwam waarschijnlijk al klaar als Nora naar hem knipoogde.
          Hij keek Prudence ontevreden aan. ‘Nou ik mag hopen dat Daphne zich op Casper mag storten.’

    [ bericht aangepast op 2 juni 2021 - 19:54 ]


    Every villain is a hero in his own mind.


    Prudence

    °Op het balkon met Daphne, Mosh en Nora°


    Ze keek lichtjes zelfvoldaan naar de anderen. Die waren duidelijk allemaal in schok, en ze genoot er met volle teugen van. Als ze dan toch persé een geheim moet delen, dan doet ze dat liever met een knal. Uiteindelijk zou ze een hele hoop mensen met zich mee trekken als het zou uitkomen. Draco, Lucius, in principe haast de hele familie van dat snoetige Noraatje. Haar mondhoeken krulden nog meer omhoog. Mosh was al helemaal in een pesthumeur, waardoor haar humeur alleen maar beter werd en ze kon een lach niet onderdrukken bij het feit dat Mosh Isabella moest in bed krijgen. 'Schrik dat je al op voorhand hebt verloren, Moshie?' Ze keek hem met een geamuseerde grijns aan. Daphne en zijzelf hadden heel goed gekozen. Ze zag de reacties van de school al zo voor zich moest zijn geheim uitkomen.
    Haar ogen blikten verrassend op als ze blijkbaar Marcus krijgt. Dat meen je niet. Dan heb ik haast de hele familie gehad. Challenge accepted.

    'Nou, Daphne, jij mag jouw uiterste best doen om dat lieve, onschuldige wezentje van een Noah in bed te krijgen. Gaat onze mannenhaatster vast geweldig vinden moest jou dat lukken.' Duidelijk doelend op Isabella. 'Dan kan ze geen enkele jongen meer vertrouwen als zelfs haar beste vriend de sluwe verleidingstrucs niet van jou kan weerstaan.'

    Arianna Reign Tudor
    Seventeen years old | Gryffindor| With the Gryffindors | Room of Requirement




    De blondine was lichtelijk verbaast dat Rafaël er mee instemde om te drinken. Haar blik werd echter iets bezorgd toen hij begon te hoesten. ''Niet stikken, dat is niet gezond.'' zei ze.
    Haar ogen begonnen weer wat te twinkelen toen hij vroeg naar wat ze dit jaar nog wilde doen. ''Nou,'' begon ze en ze nam nog een slok van de fles die ze net waar in haar handen had. ''ik wil nog wandelen in het Forbidden Forrest en misschien zwemmen in de Black Lake?'' Het laatste klonk wat onzekerder. ''Daarvoor moet ik eerst weten hoe moordlustig de Giant Squid is.'' zei ze hardop denkend. ''En jij? Nog ideeën?''


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Nomad Morphew

    Nomad keek even opzij. 'Jij denkt wel makkelijk over moord,' zei hij, terwijl hij de fles van Casper weer aannam. 'Heb je het al eens gedaan?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Theseus Owen Scamander
    Seventeen years old | Hufflepuff | Captain & Chaser & Prefect | With the Hufflepuffs | Hufflepuff Common Room




    Met hun handen vol snacks liepen Novalie en hij naar de Common Room toe. Theo haalde kort zijn schouders op op de vraag van haar. Iets wat hij beter niet had kunnen doen, want enkele snacks vielen bijna. Wat onhandig kon hij nog net het balanceren dat er niets viel. ''Ik weet het niet, hij heeft niets gezegd over hoelang zijn privéplannen duren.'' zei hij bedenkelijk. Ze stapten de Common Room in, nadat hij wat onhandig met zijn wand alle vaten juist had aan getikt. ''Misschien is hij wel in de slaapzaal of komt hij er zo aan?''


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Casper Ainsworth

    >> Op de rotsen aan The Great Lake met Nomad <<


    ‘Behalve over jouw pa net, heb ik er zelfs nog niet over gefantaseerd,’ gaf hij toe. Hij streek met zijn vingers over het gras, vond een madeliefje, plukte die en keek er gebiologeerd naar voor hij hem tussen Nomads haren stak. ‘Beeldig.’ Hij grijnsde. ‘Ik geef te weinig om mensen om ze te kunnen haten, denk ik.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Daphne Saunders


    >> Op het Slytherin-balkon met Mosh, Prudence en Nora <<


    Het was nu niet alleen Mosh’ gezicht waar een donderwolk langstrok, want Daphne was ook helemaal niet blij met haar target. Los van feit dat hij werkelijk waar níéts aantrekkelijks had, was hij ook nog eens Vinnies beste vriend en na wat ze die jongen had aangedaan, wilde eigenlijk niet met de enige persoon rommelen die hij vertrouwde. Dan was haar spijt niet veel waard, toch? Ze was dan ook blij dat ze zijn naam niet genoemd had, zodat hij in elk geval anoniem bleef in de roddelkrant. Al had ze dat vooral gedaan om Nora niet af te schrikken: ze moest het niet hebben dat het meisje niks durfde te doen. Vinnie leek haar een ideaal vriendje voor haar: hij zou zo onderhand Nora’s voeten kussen, liet makkelijk over zich heen lopen en zou geen tegengas geven als ze Nora kneedde zoals zij dat wilde. Daar kwam nog bij dat die jongen al stapelverliefd op haar was – kat in het bakkie dus. Er kroop toch een sadistische grijns om haar lippen bij dat woordgrapje. Ze kon het niet helpen – ze had gewoon bijzonder weinig met dieren op. Zeker met die vlooienbeesten. Al was er wel een akelige balletje schuldgevoel in haar maag als ze terugdacht aan hoe vreselijk hij in paniek was geweest om dat stomme beest. Alleen daarom hoefde ze al niet zo’n harig geval – het was alleen maar een zwakke plek. En daar had ze er het liefst zo min mogelijk van. Geen, als het even kon.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    In de Room of Requirement


    "Wel," begon Rafaël met een grijns. "Ik wil sowieso Snape nog een keer goed te kakken zetten dit jaar. A Little payback voor afgelopen jaren." En hij was sowieso zijn eerste grap al in de planning. "En ik denk dat ik dit jaar maar eens gewoon extra ga feesten of zoiets. Laatste jaar moet je goed afsluiten toch?!" Om heel eerlijk te zijn, wilde Rafaël alles uitgeprobeerd hebben, voor hij straks voor een leven lang aan Zoya vast zou zitten. En tja, dat waren ook dingen waar hij waarschijnlijk mega voor uit zijn comfortzone moest.
          "Maar op je tripje door het forbidden Forest ga ik graag met je mee." Hij grijnsde even naar het meisje naast hem.


    It's never gonna happen, Guys.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Theo



    Novalie schudde haar hoofd. Waarschijnlijk was hij niet in de slaapzaal. Ze hoopte maar dat het een goed teken was. "Hij sluit vast zo wel bij ons aan." Een beetje onhandig liep ze met de snacks naar binnen en legde deze voor Rosalie haar neus op tafel (ze kon ze toch niet zien). Daarna liep ze naar een kleine radio in de hoek van de common room en begon daar tussen oude cd's op zoek te gaan naar enkele leuke liedjes die ze kon draaien.
          "Wat is jouw favoriet?" vroeg ze Theo zachtjes, toen die naast haar kwam staan.


    It's never gonna happen, Guys.

    Cole Esworthy

    Hij grijnsde. 'Tja, in de ochtend leef ik helemaal op en dan ben jíj niet te porren.' Hij gaf haar een plagerige duw en luisterde toen naar het raadsel bij de ingang van de Ravenklauw-leerlingenkamer. Het was geen moeilijke en hij had het snel beantwoord. Hij ging Jemima en Roman voor naar binnen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Nomad Morphew

    'Wel zo makkelijk,' beaamde Nomad. 'Al is het ook wel wat saai.' Hij zou niet weten wat hij moest doen als hij Roman niet in zijn leven had. Hij gaf het niet graag toe, mar Roman was een flinke steun voor hem - en een verademing naast het contact van zijn ouders. Zijn hart zonk hem in de schoenen toen hij zich realiseerde dat die ook woedend moest zijn dat hij zijn pleegbroertje zoveel pijn had gedaan.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain