• • KNIVES OUT •
    - Geïnspireerd door de gelijknamige film -

    Hillsborough, California -- De Montgomery familie staat al generaties lang bekend als een steenrijke en vooral invloedrijke familie. Met meerdere miljoenenbedrijven op hun naam en bekende namen in de politiek is het geen wonder dat veel mensen van hen gehoord hebben en bovenal, naar hen opkijken. Wanneer het noodlot in de familie toe slaat, moet het dan ook koste wat het kost geheim gehouden worden. De reputatie van de familie mag nou eenmaal nooit op het spel komen te staan.
    3 juni: Het immense landgoed wordt opgeschrikt door een ontdekking. Namelijk die van het lichaam van James Montgomery, het 78-jarige hoofd van de familie. Het einde aan zijn leven veroorzaakt door een enkele messteek door zijn hart. Hoe graag de familie het ook stil wou houden en intern wou oplossen.. Daar was het te laat voor. Een team van detectives stond voor hun neus zonder dat ze zich daarop voor konden bereiden, klaar om de dader te vinden en de zaak op te lossen. Maar het is niet zo makkelijk als het lijkt, het te vinden bewijs is gering en werkelijk iedereen op het landgoed lijkt een motief te hebben. Daarnaast lijkt het erop dat er steeds meer geheimen naar boven komen naarmate ze langer met de zaak bezig zijn, en dat ze ook zelf steeds meer verstrengeld raken met de familie.
    De Montgomeries doen er alles aan om hun status te behouden, de detectives doen er alles aan om achter de waarheid te komen. Maar wie zal uiteindelijk echt krijgen wat ze willen, en wat moet het kosten?

    • PERSONAGES •

    The family
    Sons & daughters of James sr.
    Charlotte Liv Montgomery - 26 - 1.5 - Isolophilia
    Addison Ella Montgomery - 42 - 1.8 - Enjoy_20
    James Clarence Montgomery - 38 - 1.5 - Epione
    Harrison Bartholomew Montgomery - 47 - 1.5 - Raccoon
    Anthony Christopher Montgomery - 30 - 1.4 - calice
    Sebastian Aubrey Montgomery - 44 - 1.7 - Amren

    Grandsons & granddaughters of James sr.
    Cristine Davinia Montgomery - 17 - 1.7 - Veda
    Adelaide Vivica Montgomery - 20 - 1.7 - Epione
    Olivia Rosaline Montgomery-Kovalenko - 22 - 1.7 - Reeses
    Meadow Isadora Montgomery - 20 - 1.7 - Iotte
    Margaret Billie Felicia Leneghan - 21 - 1.8 - deangelis
    Linnea Tamires Montgomery - 21 - 1.8 - Morrigann
    Beaufort Jesse Montgomery - 23 - 1.5 - Amren
    Lucas Maksim Montgomery - 20 - 1.7 -Helvar
    Alexander Sebastian Montgomery - 18 - 1.8 - Epione

    Partners
    Jazmín Sofía Reyes - 25 - 1.4 - Niragi
    Valeria Cinta Jiménez - 33 - 1.3 - Veda
    Neveah Verónica Charlize Montgomery - 29 - 1.6 - deangelis
    Nadiya Kateryna Montgomery-Kovalenko - 42 - 1.7 - Morrigann
    Marek Tomás Novotný - 23 - 1.5 - Everglow

    Staff
    Evelyn Finley Gardner - 28 - 1.6 - Raccoon
    Heather Katherine Hayes - 23 - 1.8 - Raccoon
    Linley Blake - 23 - 1.8 - Rionach
    Maxwell John Anderson - 55 - 1.7 - Niragi

    Detectives
    Jason Benjamin King - 34 - 1.3 - Niragi
    Fyodor Aleksej Orlov - 32 - 1.4 -Helvar
    Bexley Hemera MacGavin - 26 - 1.5 - Veda
    Elena Blackbourne - 29 - 1.5 -Morrigann


    • REGELS •

    • Minimaal 250 woorden per post
    • Reageer minimaal een keer per week, als dit echt niet kan geef het dan gerust door
    • We sluiten niemand buiten!
    • Drama in de RPG zelf is prima, maar vecht het OOC maar uit in privé
    • OOC in het praattopic
    • 16+ is uiteraard toegestaan, maar geef het aan bovenaan je post
    • Niemand is perfect!
    • Be creative
    • Weet zeker dat je mee wilt doen. Ik wil niet dat dit na twee dagen al dood loopt.


    [ bericht aangepast op 12 nov 2021 - 15:37 ]


    El Diablo.

    〚      I will either find a way or I will make one.      〛

    Adelaide Vivica Montgomery-Kovalenko








          20      ✦      Outfit zonder tasje      ✦      With Lucas & Cristine      ✦      Outside


          De plannen voor een vakantie naar Griekenland werden steeds reëler. Zodra ze weer binnen waren zou ze eens gaan kijken van hoe en wat. Een eiland zou ook wat ontspanning bieden, maar op het vasteland was er veel meer te zien. Dat laatste klonk een stuk beter.
    Nadenken over de vakantie was de ideale afleiding en tijdsbestek tot ze met een van de detectives zou moeten praten. Met de detectives praten stond niet hoog op haar bucketlist. Het moest maar, helaas.
    Onserieus en grijnzend had ze gevraagd of ze ook een one-way ticket konden boeken. Op Lucas zijn vraag of ze met z’n tweeën gingen of de rest ook mee moest vragen antwoordde ze dat ze Do konden vragen. Addie had niet echt het idee dat die mee zou willen, wat ze ook uitsprak.
    ‘’Hmmm, ik wil iets te graag mijn studie in september kunnen beginnen voor een one-way ticket,’’ antwoordde Lucas grijnzend. Ugh, daar had hij gelijk in. Zelf wilde Addie ook graag met haar studie beginnen. Ze had er jaren hard voor gewerkt. Nu met de gebeurtenissen van de laatste tijd. Eerst haar grootvader die achter haar geheim was gekomen en had zitten te dreigen én dan nu diezelfde grootvader dood. Vermoord. Hoogstwaarschijnlijk door iemand in de familie of door een werknemer. De afstand tussen Stanford en de villa was in haar ogen nog te klein met de huidige omstandigheden. ‘’Misschien is het inderdaad wel beter om haar in ieder geval voor de vorm te vragen.’’ stemde haar broer ook in om Do ook mee te vragen. Het leek niet alsof Lucas daar heel enthousiast over was.
    ‘’Ik ook,’’ zuchtte ze over het deel van de studie. ‘’maar ik kan op dit moment echt niet denken aan het zitten in een collegezaal.’’ Ruines en andere bezichtigingen bezoeken in Griekenland, dat was iets waar ze wel aan denken kon. ‘’Zal ik Do vragen of doe jij dit liever?’’ vroeg ze vervolgens.

          Addie had maar bewezen dat het verstandiger was dat ze haar telefoon binnen had laten liggen toen Lucas berichten kreeg van Crissy, die van plan was ervandoor te gaan. Het was moeilijk en lichtelijk vermoeid om iemand te willen helpen, die de pogingen daar op ontwijkte. Een gedachte die ze hardop tegen haar broer had gezegd. Die had even zijn schouders opgehaald. Ze moest moeite doen om niet even met haar ogen te rollen. ‘’Ze neemt de hulp heus wel af en toe aan,’’ zei Lucas.
    Daar merkte Addie zelf weinig van. Misschien nam ze wel alleen de hulp van Lucas aan, misschien Liv. ‘’Hmm,’’ mompelde ze. Geen zin hebbende om op een daadwerkelijk antwoord te komen.
    Na haar excuses voor het vragenvuur dat ze op hem afgevuurd had, hoorde ze hem ook een ‘sorry’ zeggen, tussen het tussendoor bezig zijn met zijn telefoon. ‘’Heeft ze ook gezegd waarom ze weg wilt?’’ had ze gevraagd.

          Het was alsof ze het over de duivel had, want de woorden hadden haar mond amper verlaten toen Crissy de hoek om kwam. “Je gaat me toch niet vertellen dat papa of mama jullie gestuurd hebben, of wat?” vroeg Crissy met gekruiste armen. Met wat moeite wist Addie een zucht te voorkomen bij het zien van de defensieve houding van haar jongste zusje. “Moet ik per se een reden nodig hebben om weg te gaan, trouwens?”
    ‘’Nee, Crissy, we waren zelf ook even een stukje gaan wandelen. Je bent niet de enige die nood heeft aan wat frisse lucht.’’ Het was Lucas die als eerste antwoord gaf op Crissy, iets waar ze dankbaar om was. Addie wist niet of ze de ergernis uit haar stem kon houden. ‘’Normaal heb je geen reden nodig om weg te gaan, maar nu helaas wel. We zijn verdachten in een moordonderzoek Crissy, dat is niet niks.’’ Bij het laatste deel van die zin trilde de stem van haar broer even. Haar gezichtsuitdrukking die ze eerst in de plooi hield veranderde in bezorgd. Crissy werd vervolgens omhelsd door Lucas.
    ‘’Lucas heeft gelijk,’’ zei Addie voorzichtig. ‘’de detectives die er zijn zullen vast met ons allemaal willen praten. Wie weet kunnen we daarna kijken wat er kan met het landgoed verlaten?’’ Een kleine glimlach sierde haar gezicht terwijl ze haar jongste zusje aankeek.

    [ bericht aangepast op 6 sep 2021 - 2:54 ]


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Valeria            Cinta            Jiménez

    33 | Soon to be wife of Harrison| Lawyer | Outfit | in the shared bedroom with Harrison

          Harrison spande zijn spieren toen ik mijn armen plotseling vanachter om hem heen sloeg. Hij scheen te veel in gedachten verzonken te zijn om mijn aanwezigheid op te merken. Zodra hij echter doorhad dat ik het was, gleden zijn handen over mijn armen heen. Voorzichtig liet ik zijn middel los om in zijn gezichtsveld te stappen. Teder liet hij zijn handen op mijn schouders rusten nadat ik aangaf dat Linnea in goede handen was maar dat ik niet precies wist waar Beaufort uithing.
          “Dat weet ik, Val. Beaufort wordt momenteel ondervraagd.” Bezorgd legde ik mijn handen over die van hem en gaf hier een bemoedigend kneepje in. Vervolgens vertelde Harrison me dat hij had gehoord dat ik ziekjes was en hij vroeg me of alles goed ging. Zijn hand vond zijn weg naar mijn wang en ik drukte mijn gezicht stevig in zijn handpalm waarna ik kort mijn ogen sloot.
          “Er is niets ernstigs aan de hand. Ik had moeite met het verwerken van het nieuws omtrent je vader, maar bedacht me dat jij het al zwaar genoeg had met je eigen zorgen dat ik niet nog een extra last wilde zijn.” Dat gezegd hebbende dwaalden mijn olijfgroene ogen omhoog naar zijn gezicht en legde ik mijn vrije hand teder in zijn nek (de ander werd in beslag genomen door het vasthouden van mijn hakken) waar ik met mijn duim langs zijn kaaklijn streelde. Ik vroeg om een eerlijk antwoord over hoe hij zich voelde, wetende dat hij soms zaken beter wilde laten voorkomen dan ze eigenlijk waren om mij niet te ontlasten.
          Mijn toekomstige echtgenoot stelde voor om een kamer op te zoeken zodat we elkaar privé konden spreken. “Waar zijn je schoenen trouwens?” vervolgde hij en ik blikte naar beneden. Vanwege mijn zorgen was ik die helse dingen al helemaal vergeten. “Ow, die heb ik hier,” zei ik terwijl ik triomfantelijke mijn hand in de lucht stak waar ik mijn schoenen aan had hangen. “Ze begonnen pijn te doen aan mijn voeten,” legde ik uit – een halve waarheid. Ik had ze eigenlijk uitgedaan om stabieler te kunnen lopen. De thee van Evelynn en haar vriendschap deden wonderen maar nog niet genoeg om mijn evenwicht terug te geven.
          Met zijn arm door de mijne gehaakt, vervolgde we onze weg naar de gedeelde slaapkamer in Huize Montgomery. Eens we daar waren aangekomen, ploft Harrison op de dichtstbijzijnde stoel en zette ik mijn schoenen naast de deur. “Wat een nachtmerrie. Ik voel me mentaal een wrak, Val, ik- ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.” Gefrustreerd woelde hij met zijn handen door zijn haar. Ik haalde diep adem en kwam dichterbij om mezelf bij zijn knieën te laten zakken zodat ik hem het gevoel kon geven dat hij al mijn aandacht had.
          Zodoende vertelde Harrison wat er op zijn hart lag, voornamelijk zorgen over zijn zoon. Zorgen die zo te horen niet ongegrond waren. Beaufort was wel vaker het onderwerp van onze gesprekken geweest maar deze keer leek er een grens bereikt te zijn. Uiteindelijk voelde ik dat Harrison op wilde staan en boog ik mezelf naar achteren om hem hiervoor de ruimte te geven. Terwijl hij rond de kamer ijsbeerde, kwam ik onhandig overeind zodat ik op zijn oude plek kon gaan zetten. Ik trok mijn benen onder me en wachtte geduldig tot hij klaar was.
          Na dreigend met zijn vinger gezwaaid te hebben, leek hij zich te herinneren dat ik me ook in dezelfde kamer bevond. Vrij plotseling bood Harrison zijn excuses aan en vroeg hij me nogmaals hoe het met me ging. Hij legde zijn hand op mijn voorhoofd om mijn temperatuur aan te voelen en hoofdschuddend nam ik zijn hand in mijn beide handen. “Je weet dat je met me kan praten, hé,” voegde hij er nog aan toe waardoor ik me bezwaard voelde dat ik niet eerder naar hem toe was gegaan. Soms was het leven zo ontzettend ingewikkeld.
          “Eerst jouw zorgen en daarna kom ik, okay?” Ik keek hem een kort moment indringend aan en probeerde de kloppende hoofdpijn achter mijn oogleden zo goed als het kon te negeren. “Hoe moeilijk het ook is, Beaufort is volwassen en er komt een tijd dat jij niet langer verantwoordelijk kan worden gehouden voor zijn beslissingen.” Ik viel even stil en streelde daarbij over de knokkels van Harrison zijn hand. “Je hebt ontzettend hard je best gedaan door in alle moeilijke tijden een goede vader te zijn. Ik weet zeker dat beide kinderen weten dat ze op je terug kunnen vallen in moeilijke tijden maar het is hun beslissing of ze dit doen, ja of nee. Als ouder zijnde heb je maar voor negentig procent invloed op hun geluk. Die andere tien procent zullen ze toch echt zelf moeten pakken.”
          Ik liet Harrison zijn hand los en liet mijn vingers glijden naar de rand van zijn stropdas. Daar haakte ik mijn vinger achter en trok ik hem langzaam naar beneden. Zelf welfde ik mijn rug om hem een zachte kus op zijn lippen te geven. Met slechts een millimeter afstand tussen onze beide gezichten in keek ik op naar zijn heldere blauwe ogen. “Is het zo iets beter nu?” vroeg ik waarna mijn wenkbrauwen terugvielen in hun bekende bezorgde frons.


    [ bericht aangepast op 6 sep 2021 - 22:30 ]


    I have seen my own sun darkened

          BEXLEY       HEMERA      MACGAVIN      
    26 | Newbie Detective | Outfit| with Fyodor, in front of the kitchen




          Aan de geagiteerde signalen die uit zijn hele houding leken te stralen, kon ik merken dat mijn zogenaamd nukkige opmerking niet in goede aarde was komen vallen. Met een knipoog probeerde ik de situatie nog te redden.
          “Soms zijn gebaren nou eenmaal efficiënter dan woorden,” kaatste hij terug. De boze blik van eerder bleef nog op zijn gezicht zitten maar als ik goed keek, kon ik een hint van een glimlach zien. Een opgeluchte zucht verliet mijn lippen. “Ik heb het je nooit gezegd maar. . . weet je dat je heel eng bent als je boos kijkt,” biechtte ik op. Een nerveus lachje volgde. Het lukte me om mezelf weer te herpakken nadat Fyodor mijn nieuwsgierigheid gewekt had door zijn papier rechtop te houden om te voorkomen dat ik meelas.
          “Maar jij hebt ook een mond,” voegde hij eraan toe. Ik kon er wel om lachen dat hij me terug pakte op mijn woorden. Het spoorde me aan om hetzelfde bij hem te doen. “Waren gebaren niet efficiënter? Ik zweer dat iemand me dit onlangs verteld heeft.” Een plagende grijns verspreidde zich over mijn gezicht hoewel ik uiteindelijk toegaf aan de nieuwsgierigheid die zich van mij meester maakte. “Zou ik mogen weten wie er op jouw lijstje staat?” vroeg ik Fyodor met een hoopvolle glimlach.
          In de hoop dat hij sneller antwoord zou geven, gaf ik als eerste de drie namen door die op mijn lijstje stonden met de vraag of hij iets kon vinden over hem op zijn mobiel. Fyodor stond namelijk zeer gebiologeerd naar zijn scherm te staren en mijn telefoon had ik nog in mijn jas zitten die in de auto lag. Terwijl ik aan het praten was, maakte ik een wijds armgebaar waarmee ik zijn telefoon uit zijn hand tikte. Ternauwernood wist ik het ding te redden door mijn beide handen over die van Fyodor heen te slaan.
          Allebei hadden we grote ogen opgezet vanwege de schrik waarmee we elkaar aanstaarden. Ik kreeg nog de kans om mijn ingehouden adem te laten ontsnappen alvorens Fyodor abrupt zijn hand uit de mijne trok. Ik trok mijn wenkbrauw naar hem op en moest mijn best doen om niet al te veel pijn vanwege zijn onverholen afwijzing in mijn blik te leggen. Ongemakkelijk schraapte ik mijn keel en gaf toe dat ik vandaag mijn dag niet had. Zijn ‘Ik merk het’ deed me lichtelijk ineen krimpen. Om mezelf een houding te geven, haalde ik een hand door mijn rode krullen. Vervolgens stapte ik over op ons eerdere onderwerp – namelijk degene die Fyodor zou moeten ondervragen.
          “Ik heb twee kleinkinderen erop staan, Linnea en Adelaide. En dan ook Marek, het vriendje van Linnea.” Ik knikte en bewoog ongeduldig op en neer op de ballen van mijn voeten. Mijn lichaam hunkerde naar wat actie en ergens wilde ik even ademruimte van Fyodor. De manier waarop hij me niet had aanraken, scheen toch een groter effect te hebben dan ik wilde toegeven. Ik ging daarom gretig in op zijn voorstel om naar de keuken te gaan.
          Voordat we echter onze weg vervolgde, wist Fyodor me nog een pak koekjes toe te werpen die ik soepel op wist te vangen. Mijn vragende blik zei waarschijnlijk al genoeg aangezien hij aangaf dat ze ‘voor onderweg’ waren. “Heb je altijd zo’n rol koekjes in je tas? Nee, nog een belangrijkere vraag, waarom wist ik dat niet?” vroeg ik hem waarna ik de flapjes van de rol probeerde te openen. Aangezien dit niet zo makkelijk ging als ik gehoopt had, vloog er een reeks aan vloeken uit mijn mondhoek. Met een zucht gaf ik het uiteindelijk op. “Ik krijg hem niet open,” mompelde ik – te koppig om hem eigenlijk om hulp te vragen. Ik hoopte dan ook dat hij uit zichzelf hulp zou aanbieden al kende ik hem lang genoeg om te weten dat hij me er waarschijnlijk mee zou plagen – de sadist die hij was.
          Eenmaal we de keuken waren aangekomen, was ik het met mezelf eens dat er een plattegrond van dit gebouw moest komen. Jezus Christus wat een doolhof was het hier. Misschien zou ik een plattegrond op de rug van mijn hand moeten tekenen om te onthouden waar ik overal was geweest in de hoop dat ik zo de weg terug kon vinden. Voor de deur van de keuken hield ik halt. “Ga je mee naar binnen of durf je het aan om me alleen te laten?” vroeg ik hem terwijl ik nog twee koekjes in mijn mond propte.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2021 - 13:05 ]


    I have seen my own sun darkened

    Marek Tomás Novot
    ’Clever as the Devil and twice as pretty'

    23 • with Linnea • one of the too many dining rooms



    'I was a born troublemaker and might as well earn a living at it'


    Zoals Marek had kunnen verwachten, nam Linnea een protesterende houding aan na zijn ongeruste opmerking. Hij wist zelf ook wel dat ze geen breekbaar popje was, alhoewel sommige mensen dat wel aannamen. Maar Marek wist beter, alleen maakte hij zich desondanks dat, toch een beetje zorgen nu. Want zoals hij haar vanochtend had meegemaakt, zo had hij haar nog niet eerder gezien.
    “Niet jij ook al. We hebben gisteravond een groot genoeg diner gehad om een week op te overleven. Ik val heus niet om.” Demonstratief nam ze een grote hap van de soep. Marek had gezien dat er nog stoom van de soep afkwam, maar zei er niets over. Hij wilde zijn vriendin niet nog verder de kast opjagen, maar hij was blij dat ze iets at. Hoewel ze geen ongelijk had, ze konden nooit snel verhongeren gezien het grote diner dat ze hadden gisteravond.
    ‘’Goed, je hebt gelijk, het is ook niets voor mij om je zo te bemoederen, Je dopt je eigen boontjes wel’’ Gaf hij toe, met een kleine glimlach om hun gesprek iets luchtiger te maken.
    Voorzichtig nam hij ook een kleine hap van de soep. Zijn maag begon onverhoopt een beetje te protesteren, want Marek had zelf ook geen trek door de spanningen die door zijn lijf gierden. Als een muis zat hij gevangen in dit huis, vol met detectives, hij heeft zich weleens beter gevoeld.
    “Denk je dat ons alibi ongeloofwaardig is?” vroeg Linnea zachtjes. Haar vraag verraste Marek een beetje – maakte ze zich ook zorgen? Maar zij zou zich toch nergens zorgen om moeten maken? Ze had – tot hoever Marek dat was – geen crimineel verleden. En ze waren de rest van de avond samen, er was geen reden om daar aan te twijfelen hoopte Marek. “Omdat we samen zijn en de rest van de avond helemaal niemand meer gezien hebben?” Oké, dat was misschien iets wat tegen ze kon werken, het feit dat niemand echt kon bevestigen dat het zo was. Ze waren elkaars alibi, in tot hoe ver zouden detectives dat vertrouwen? “Papa zegt dat we hem moeten bellen als we een advocaat nodig hebben.”
    Ze zag een beetje bleek en opnieuw voelde Marek weer dat vreemde, vrij onbekende gevoel in zijn buik. Hij was nooit snel bezorgd geweest, echter als het op Linnea aankwam was hij anders. Zijn lippen werden een beetje droog en zijn hartslag versnelde zich iets dankzij de spanning en de zorgen. Maar zoals altijd hield Marek zijn pokerface wel hoog en besloot hij om Linnea gerust te stellen.
    ‘’Natuurlijk is dat betrouwbaar, het is niets anders dan de waarheid,’’ Probeerde Marek haar zo kalm mogelijk te zeggen. Hij draait zich dichter naar de blondine toe, het liefst zou hij elke slechte gedachten uit haar hoofd plukken. O, wat vond hij het lastig om haar zo te zien. Ze duwde de kom soep van haar af en Marek besloot om daar niets over te zeggen. Het zou nogal hypocriet zijn, aangezien hij ook amper iets had gegeten.
    “Denk je dat het onderzoek lang bezig gaat zijn?” Vroeg ze hem
    ‘Vast niet. Luister Linn, die detectives zouden dom zijn als ze hun kostbare tijd te veel stoppen in jouw rol hierin. Ze hebben geen enkele goede reden om te denken dat jij iets hebt gedaan. Of ze ons alibi ongeloofwaardig is of niet,’’ Sprak hij op een rustige toon tegen zijn vriendin. ‘’En daarbij,’’ hij keek haar weer aan in haar mooie ogen. ‘’Harrison zal het niet laten gebeuren dat ze jou ergens van beschuldigen. En mocht dat zelfs niet helpen, dan zullen ze nog met mij te maken krijgen’’ Alhoewel Marek zijn laatste zin afdeed als een grapje, wist Linnea niet dat er een kern van waarheid in zijn woorden zat. Hij zou het niet zomaar laten gebeuren dat iemand zijn Linnea kwaad zou doen. Of het nu ging om één of andere detective of niet, dan draaide hij maar de bak in. Al hoopte hij maar dat het niet zo ver zou komen, al helemaal niet naar hun onderzoek naar hém. Want daarover repte Marek bewust geen woord over tegen Linnea. Hij kon haar niet vertellen dat hij zich zorgen maakte over dat ze zouden graven naar zijn verleden of dat hij zijn geld verdiende op een illegale manier.
    ‘’Hey… Marek? Denk jij dat Evelyn en Valeria gewoon vriendinnen zijn?” Haar stem klonk twijfelend. “Ze zagen er nog al… innig uit?”
    Hij dacht na over de twee vrouwen wiens elkaars eerder gezelschap hadden opgezocht. Marek moest bekennen dat ze er inderdaad innig uit hadden gezien, alsof dat meer was dan een goede vriendschap. Het was eerder niet in hem opgekomen totdat Linnea het had uitgesproken.
    ‘’Eerlijk gezegd leek het wel even alsof ze meer dan gewone vriendinnen waren,’’ gaf Marek toe, al had hij er geen bewijs voor. Het was slechts een aanname.
    ‘’maar het zijn gekke tijden, dan gedragen mensen zich anders. Valeria lijkt me een goede vrouw, ze zou jouw vader vast geen verdriet willen doen’’ Deed hij opnieuw een poging om haar gerust te stellen.
    “Ik wil terug naar bed,” murmelde ze binnensmonds, Marek kon het nog maar net verstaan. Ze liet haar hoofd op haar armen vallen en Marek sloeg een arm om haar schouders, als troostend gebaar.
    ‘’Na het verhoor kunnen we zeggen dat je ziek bent geworden, dan ga je gewoon lekker terug naar bed’’ Stelde Marek voor, in de hoop dat dat vooruitzicht haar beter zou laten voelen. ‘’en Linn .., het komt heus wel goed. Ik ben bij je. Net als je vader, Beau en iedereen die je lief hebt hierbinnen. We komen hier echt wel samen doorheen’’ Probeerde Marek de moed bij elkaar te rapen voor haar. Hij hoopte maar dat hij gelijk had en dat hij geen loze woorden had gesproken tegen zijn vriendin.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    ELENA BLACKBOURNE
    I need a stronger word than ‘fuck’ in my life
    twentynine • outfit (less lowcut blouse and different shoes) • with jack • one of the many dining rooms

    Om een of andere reden was de sfeer tussen Jack en haar niet vreemd aan, iets wat ze wel had verwacht. Met iemand tussen de lakens rollenbollen of iemand vragen stellen over de moord op zijn vader staan mijllenver van elkaar af. Ondertussen had ze vaker met mensen gepraat die uiteindelijk moordenaars bleken te zijn. Van de man voor haar kon ze niet indenken dat hij daartoe instaat was, maar schijn kon bedriegen.
          ‘’Volgens mij heeft hij wel eens onenigheid gehad met oude zakenpartners of potentiële partners die hij afwees,” antwoordde Jack op haar vraag.
          Lena knikte. “Ik zal daar ook naar kijken. Als je namen weet van oude zakenpartners of een familielid die er meer van afweet, kun je dat aan mij of detective Finch laten weten?” vroeg ze. Bijna wilde ze haar laatste woorden terug nemen. Het bleef moeilijk in te schatten hoe praktisch het was dat Jakob de familie al kende. Ze vroeg door naar zijn tijdlijn en alibi, met de stiekeme hoop dat hij een manier had dat hij deze kon bevestigen. Wanneer iemand al loog over kleine dingen, zorgde dat gelijk voor een rode vlag.
          ‘’Mijn werkgevers naam is Brandon Miller en naam van de sportschool is San Francisco Gym Center.’ ’Is het makkelijker als ik de adressen en telefoonnummers opschrijf? Sabrina en Clarck kunnen de lunch bevestigen, zij zijn allebei chef. We hadden met de familie diner.”
          Ze schreef mee met alles wat Jack zei. Zodra ze klaar was met hem te ondervragen zou ze wel contact opnemen met Miller en met de sportschool. De werknemers waren zo gedaan. Dr vraag was echter ook hoe betrouwbaar werknemers in zulke situaties waren. Huishoudhulpen van families met oud geld konden er om bekend staan veel over te hebben over hun bazen. Zeker iets om mee te nemen. Het enige waar hij alibi-wise nog antwoord op moest geven was zijn sollicitatieproces.
          ‘’De enige bevestiging zijn mails,’’ zei hij twijfelend. ‘’ik weet alleen niet in hoeverre ik dat mag laten zien zonder een bevelschrift.’’
          ”Ah, een mysterieuze man,” murmelde Lena. “Waarvoor is het? Alles wat je hier verteld blijft onder ons, en eh de andere detectives. We vertellen niks aan je familieleden, als je dat niet wilt. Ik beloof het.” Normaal gesproken zou ze haar pinkie uitsteken maar dat was nu niet geheel gepast. Ze kon echter niet ontkennen dat haar nieuwsgierigheid wel aangewakkerd was. De glimlach die op zijn gezicht stond negeerde ze voor haar eigen best wil. “En half negen James Sr. gezien, okay.” Eigenlijk zou je op zo’n laat tijdstip geen koffie meer moeten drinken. Daar hield ze haar mond ook over dicht. Het was niet alsof ze zelf niet hetzelfde deed. Met zijn tijdlijn klaar was het tijd voor het volgende, gezellige onderwerp: familierelaties. Goddank was het niet net Thanksgiving of Kerst geweest. Dan hadden ze de poppen aan het dansen.
          ''Eerlijk gezegd zou ik het niet weten, ik ben niet de meest geschikte persoon om die vraag te beantwoorden. Sinds vorig jaar ben ik pas weer fulltime in de Staten. Tussendoor ben ik weinig of niet lang thuis geweest en het afgelopen jaar was ik...druk.’’
          ”Dat is okay, bedankt voor je eerlijk antwoord,” glimlachte ze, terwijl ze zijn antwoord noteerde. Er was vast een familielid die daar wel het antwoord op wist. Met die vragen was het echter nog niet gedaan. Lena keek Jack aarzelend aan. “Ik vind het kut dat ik het moet vragen,” zei ze simpelweg, “maar heb je een wapenvergunning? En weet je of andere familieleden ook een wapenvergunning hebben? Voorzorgsmaatregelen.” Als iemand een familielid zou vermoorden terwijl de rest van familie onder hetzelfde dak sliep, zou het haar niet veel verbazen als er nog een tweede moord plaats zou vinden. En dan zaten ze hier nog langer vast. Hoewel, kogels maakten het soms makkelijker om een dader te achterhalen – maar dat was niet bepaald de goede manier om te denken. Jakob zou haar op haar donder geven. Niet dat dat veel anders was dan normaal. Nog gelijk een kut vraag er achter aan “Zou ik je kamer mogen doorzoeken?” Lena wist niet of Jack hier permanent woonde. Het was in elk geval fijn dat ze hun gezellige onderonsje bij haar thuis hadden gedaan. Een kamer doorzoeken waar je ooit zelf naakt op het bed hebt gelegen was ongemakkelijk, op z’n zachtst gezegd.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Fyodor      Orlov
    32      •      Detective      •      with Bexley      •      in front of the kitchen

    When you try your hardest not to be a fucker, but everyone you deal with is a fucker, so you end up being a bigger fucker just to outfuck the fuckers







         
    Natuurlijk had Bexley besloten om weer irritant te gaan zijn vanaf het moment dat uiterste serieusheid niet meer vereist was. Fyodor was alleen nog te gefrustreerd door het gedoe met Jakob om er veel aandacht aan te besteden, dus wierp hij haar in eerste instantie alleen een boze blik toe. Om dan toch nog een klein beetje te verzachten zodra hij door had dat ze hem alleen maar aan het plagen was, al was haar timing alsnog bijzonder slecht.
          'Ik heb het je nooit gezegd maar. . . weet je dat je heel eng bent als je boos kijkt,' vertelde ze hem, blijkbaar toch een klein beetje van slag door de blik die ze eerder toegeworpen had gekregen.
          'Eng?' vroeg hij haar, terwijl hij zijn wenkbrauw optrok. Ze had hem heel veel genoemd, maar eng was nieuw. 'Nou, bedankt zeg,' sputterde hij dan ook wat tegen. Hij wist dat hij vaak nogal moody kon zijn, dat zijn blik meestal niet heel vrolijk was, maar toch had hij nooit de bedoeling gehad om eng over te komen. Al helemaal niet naar zijn collega's. Zouden meerderen dat idee van hem krijgen soms of was dit weer iets typisch Bex? Hij kon het daardoor in ieder geval niet laten om haar terug te pakken door te zeggen dat zij ook een mond had. Gezien hoe zeer ze haar best deed om op zijn blaadje te spieken.
          'Waren gebaren niet efficiënter? Ik zweer dat iemand me dit onlangs verteld heeft,' vertelde Bex hem met een grijns. Touché. Fyodor rolde dan ook uitgebreid met zijn ogen. Toch glimlachte hij weer even, want dit gebekvecht tussen hen verbeterde zijn humeur wel enigszins. Gewoon weer als vanouds met elkaar kutten was wel iets waar hij van kon genieten. Het was nu misschien niet de beste gelegenheid ervoor, maar hij vond dat ze wel even hun pleziertje mochten hebben voor ze echt serieus aan de slag moesten.
          'Zou ik mogen weten wie er op jouw lijstje staat?' vroeg ze hem vervolgens nog. Hmm, ze moest maar geduldig zijn, dus grijnsde hij voor nu slechts naar haar. Om dan het lijstje in zijn zak te stoppen en vervolgens zijn telefoon tevoorschijn te halen, want hij wilde eigenlijk wel graag weten hoe de namen op zijn papiertje aan elkaar gelinkt waren. Wel luisterde hij naar haar, terwijl ze de namen op haar lijstje begon op te noemen. Hij was alleen niet oplettend genoeg om op tijd door te hebben dat ze zijn telefoon uit zijn handen ging slaan.
          De blik die hij toegeworpen kreeg van Bex toen hij zijn hand uit de hare trok, deed hem pijn en hij sloeg zijn ogen neer. Er was pijn zichtbaar geweest in haar ogen. Het deed hem zich schamen, geen wonder dat hij nooit geluk had bij de vrouwen als hij op zo'n manier reageerde. Hij kon alleen niet anders, was bang voor welke woorden uiteindelijk uit zijn mond zouden komen, waar zijn handen heen zouden kunnen gaan. De aanraking had een verlangen in hem opgewekt, maar hij kon Bex niet vertellen dat hij van haar hield, dat zou hun band vast voor altijd verpesten. Hij reageerde dan ook nogal kribbig toen ze aangaf dat ze haar dag niet had, blijkbaar de enige manier waarop hij kon reageren om zichzelf nog een soort van een houding te geven.
          Bex was hier duidelijk beter in. Ze streek nog even met haar hand door haar haren, na twee jaar met haar samengewerkt te hebben wist Fyodor ondertussen dat ze dit deed als ze zich niet helemaal op haar gemak voelde, om hem dan weer te vragen wie hij zou moeten ondervragen. Hij voelde zich toch een beetje schuldig om zijn reactie van net, dus gaf hij haar de informatie die ze wilde hebben. Daarnaast zou het ook vast helpen om uit deze ongemakkelijke situatie te raken. Gewoon weer focussen op het werk, zou moeten werken. Hij had dan ook misschien toch een beetje spijt gekregen dat hij Bex achter zich aan had gewenkt. Normaal kon hij haar prima hebben, haalde hij er juist plezier uit, maar het gedoe waar ze net in terecht waren gekomen, maakte hem te veel van slag om zich nog fatsoenlijk te kunnen concentreren.
          Gelukkig waren ze het er beiden over eens dat het dan ook maar tijd was om nu echt aan het werk te gaan. Dat ging voor Fyodor nog interessant worden, maar hij moest zich maar gewoon over zijn emoties heen zetten. Dat kwam later wel. Hij had wel het gevoel dat hij nu al iets moest doen om het op zijn minst een soort van goed te maken met Bexley, dus wierp hij haar een rol koekjes toe terwijl ze de hal verlieten. Gezien haar obsessie met eten zou het vast gewaardeerd worden.
          'Heb je altijd zo’n rol koekjes in je tas? Nee, nog een belangrijkere vraag, waarom wist ik dat niet?' De pure verwarring die van Bex afstraalde, deed Fyodor grinniken. Gelukkig, hij kon nog lachen. Daarnaast klonk het alsof hij een goede zet had gedaan.
          'Als je me niet meegesleept had naar de Dunkin' Donuts was je er eerder achtergekomen,' vertelde hij haar. 'Ik had gisteravond toevallig een goede ingeving.' Hij haalde zijn schouders op en grijnsde wat in het niets, zijn blik ondertussen weer op de gang voor hem. Normaal had hij slechts voldoende eten mee voor zichzelf, maar de vorige avond had hij zich gerealiseerd dat als hij ook maar een beetje kans wilde maken bij Bex, hij misschien iets meer zijn best zou moeten doen. Eten leek vaak wel te werken bij haar.
          Fyodor dacht Bex tevreden gesteld te hebben met de rol koekjes, maar in plaats daarvan kwam er alleen maar gevloek vanuit haar richting. Verward draaide hij zich naar haar om, maar op dat moment gaf ze hem al het antwoord waar hij naar zocht. 'Ik krijg hem niet open,' mompelde ze, waarop hij lichtelijk glimlachend met zijn hoofd schudde.
          'Geef hier.' Hij nam de rol weer van haar over, maar deed hierbij wel zijn best om haar niet per ongeluk aan te raken. Hij had geen zin in een herhaling van net en hij hield zichzelf liever sane, zover dat mogelijk was. Normaal had ze ook nog een tiental opmerkingen van hem gekregen voor hij haar zou helpen, maar hij voelde een bepaald soort vermoeidheid. Vandaag was ook zijn dag niet meer en hij kon nu maar beter normaal tegen Bex doen voor hij echt vervelend zou worden. Dan zou het voor hen beiden niet leuk meer zijn.
          Hij maakte de rol voor haar open en na er zelf een koekje uit gehaald te hebben, gaf hij de rol terug. 'Hou alsjeblieft ook nog wat voor mij over,' waarschuwde hij haar, waarna ze hun weg naar de keuken vervolgden.
          'Ga je mee naar binnen of durf je het aan om me alleen te laten?' vroeg Bex hem toen ze voor de deur van de keuken stonden. Het mocht een klein wonder wezen dat ze deze nog met redelijk gemak hadden weten te vinden. Het gehele landhuis was een doolhof en Fyodor vermoedde dat het nog een uitdaging zou worden om een kamer te vinden waarin één van zijn te ondervragen personen zich bevonden.
          'Ik heb geen idee waar ik moet beginnen, dus ik ga wel mee. En, oh, eet alsjeblieft je mond leeg voor je naar binnen stapt.' Ze ging duidelijk goed op de koekjes en daar was hij tevreden mee. Je wist alleen maar nooit met Bex of ze er wel aan dacht dat je niet zomaar met een volle mond ergens binnen moest lopen, dus voelde hij de nood om haar toch maar voor de zekerheid te waarschuwen.

    [ bericht aangepast op 10 sep 2021 - 12:52 ]


    Stenenlikker

    Jason Benjamin King
    34 • Detective • With Beau @ Hallway



    ”Het zou je verbazen hoe rumoerig het hier soms kan zijn, ondanks de grootte van het huis,” Kort lach ik bij deze opmerking, ergens begreep ik wat hij zei. Soort van. Het bureau waar ik werkte was een van de grootsten in dit land, maar de meeste dagen leek het complete chaos te zijn. Chaos waarin je toch wel wist wat je moest doen, maar nog steeds chaos. ''Ik denk niet dat het mij heel erg moet verbazen.'' zeg ik uiteindelijk. “Inmiddels zou je wel moeten weten dat ik vrijwel altijd meewerk, mits er normale vragen worden gesteld,” zei hij na mijn volgende woorden, de toon direct anders waardoor ik mijn ogen weer op hem richt. ''Dat weet ik, ik wil het ook wel verwachten maar het blijft een hele andere situatie, niet?'' zeg ik simpel.
    “Ik heb mij inderdaad hier nooit thuis gevoeld. Het voelt vrij.. Koud aan,” zei hij en ik begreep het meteen. Het was ontworpen tot perfectie, elke centimeter die ik tot nu toe heb gezien in dit huis. Het was niks voor mij, maar ik ben niet blind. “Maar ja, mooi kan je het wel noemen.” Ik knik. ''Dat zeker, jullie hebben goed je best gedaan.'' vertel ik hem. Eenmaal bij een van de lege kantoren aangekomen vraag ik hoe het met hem gaat, een check up is nooit mis. Zeker gezien de situatie. “Uh, wel oké. Ik weet niet bepaald goed hoe ik deze hele situatie moet verwerken en ik denk mijn familieleden ook niet. En ja.. Niet iedereen binnen de familie was even goede vrienden met opa, dus ik vind de verschillende reacties niet zo gek.” Ik knik en leun naar achter in de stoel. Dat laatste was zeker te verwachten met de dingen die ik al over de man gehoord had, maar ik moest het wel in gedachten houden. ALs ik zeker wist dat hij er niks mee te maken had, kon ik hem verder vragen over de rest. ''Dat klinkt logisch, inderdaad. Ik hoop wel dat je mensen hebt waar je echt op terug kan vallen met deze situatie?'' vraag ik hem nog voor we echt overgingen op het gesprek.
    “Ik heb opa niet vermoord, ik ben onschuldig,” Ik kijk op van zijn vingers waar hij ongemakkelijk mee speelde. Dat zeggen ze allemaal, natuurlijk. Maar laten we zien wat hij verder te zeggen heeft. “Ik was niet eens thuis ten tijde van de moord,” ik haal mijn wenkbrauw op bij deze woorden. Hmh, als dit daadwerkelijk bevestigd kon worden was ik in elk geval zeker van een iemand, dat scheelt. “Maar goed, waar wil je mee beginnen? Ik sta open voor alles.” Ik knik. ''Dat is goed,'' zeg ik en leun weer wat meer zijn kant op, mijn telefoon die het gesprek opneemt schuif ik ook meteen wat meer zijn kant op. ''Waarom begin je niet over de band die je had met je opa? Vertel mij alles wat van belang is.'' begin ik. ''Ik merkte net al dat er misschien een verstoring was in jullie relatie tot elkaar? Hoe zit dat?''


    El Diablo.

    Maxwell John Anderson
    55 • The butler • With Heather @ hallways



    “Ik zal je niet teleurstellen.” vertelde ze mij en ik glimlach lichtjes, waardoor ik het toch niet kan laten om een laatste keer haar gezicht in mijn handen te nemen. ''Weet ik, dat doe je nooit, my love..'' beloof ik haar en ik druk een zachte kus op haar lippen, waarna ik nog een keer over haar haren aai. ''Kom op..'' zeg ik zachtjes, een knikje richting de deur voor ik naar buiten loop. Eenmaal de deur uit weet ik dat ik mijn afstand moet houden, als de familie al technisch gezien van niks weet dan moeten die honden al helemaal hun neus uit mijn zaken blijven houden. “Ga.. Ga je nog met me mee tot de detectives? Ik kan proberen te opteren dat ik je nodig heb? Om me niet in huilen uit te laten barsten?” fluisterde Heather mij voorzichtig toe en ik kijk naar haar.
    ''Natuurlijk darling, geen zorgen.'' zeg ik zachtjes. ''Ik ben daar wanneer je mij nodig hebt, altijd. Ik beloof het.'' zeg ik en ik geef haar een snelle knipoog, een bemoedigende glimlach op mijn gezicht. ''Uiteindelijk zijn wij twee alles wat we samen nodig hebben, zolang wij voor elkaar klaar staan komt het goed.'' beloof ik haar, het was belangrijk dat ze dit in haar hoofd kreeg. Kort kijk ik om me heen maar zie niemand, waardoor ik nog snel mijn kans pak om een kus op haar voorhoofd te drukken, mijn hand strijkt hierbij zachtjes over haar haar.
    Ik zucht en kijk nog even in haar ogen. ''You got this.'' fluister ik en met die woorden open ik de deur die leid tot de grote woonkamer. Bij de keuken verderop hoor ik al meerdere stemmen, waardoor ik zeker weet dat de meeste mensen zich daar nu bevinden. Great. Ik draai me om naar Heather. ''Gaat het nog? Als je je niet goed voelt moet je het zeggen, dan regel ik het verder.'' vraag ik haar zachtjes.


    El Diablo.

    Jazmín Sofía Reyes
    25 • Outfit • With Tony and baby Isabella @ their bedroom



    Tony leek te ontspannen en een enorme lach brak uit op zijn gezicht, waardoor ik ook opgelucht adem haalde. Ik wist niet honderd procent zeker hoe hij zou reageren, ik wist dondersgoed hoe hij het liever had gezien. Met Isa in elk geval, al was hij uiteindelijk net zo blij als ik. “Dat is wat je me wilde vertellen? Je bent zwanger?” Ik zag de tranen weer in zijn ogen, maar wist dat het deze keer de goede tranen waren. Een brede glimlach breekt dat eindelijk uit op mijn gezicht. “Jaz...” Tony mijn handen en ik lach. “Dat is fantastisch.” Ik sla mijn armen om zijn nek heen en laat mijn vingers kort door zijn korte haar gaan. ''Het is fantastisch, nog een blessing voor ons.'' zeg ik met een brede lach. Ik had altijd al een groot gezin gewild. Ik was weliswaar in een grote familie beland, maar mijn eigen gezin wou ik ook zo hebben.
    ”Hoe lang weet je het al?” Vroeg Tony mij vervolgens. "En hoeveel weken ben je?" Even kijk ik toe hoe zijn ogen naar mijn buik gaan, voor ik weer de stilte verbreek. ''Sinds gister. Ik had al een test gedaan maar na werk ben ik toch naar de dokter gegaan om het zeker te weten.'' Zwangerschapstesten had ik nooit helemaal vertrouwd, met iets als dit is het beter om gelijk zekerheid te krijgen. ''Bijna 11 weken nu.'' zeg ik zachtjes en leg een hand op mijn nu nog platte buik. Mijn maandelijkse portie ellende was nooit heel regelmatig geweest, dus toen het niet kwam opdagen keek ik er in eerste instantie niet van op. Maar 2 maanden was extreem, zelfs voor mij. Toen ik eindelijk de tijd had om te testen, deed ik dat ook meteen.
    Glimlachend kijk ik naar hem. ''Hmh, ik hoop dat het deze keer op jou lijkt.'' zeg ik plagend, wetende dat Isa meer een evenbeeld van mij was. Nu kon ik er sowieso niet op hopen dat ze op Tony leek, dus daar had ik ergens geluk mee gehad. ''Een broertje voor Isa klinkt leuk,'' Ik haal mijn schouders op. ''Over een paar weken zullen we het weten.'' sluit ik het af. Bedenkelijk bijt ik even op mijn lip. ''Alleen nu zitten we met de bruiloft, dat redden we nog wel toch?'' vraag ik hem zachtjes. Het was niet meer ver verwijderd, maar met jurken die perfect op maat gemaakt zijn blijft het tricky.


    El Diablo.


    Addison Ella Montgomery

    42 | With Jakob | @Serre


    "Oh baby, I’m a nightmare.”

          ‘’Hm, de timing is raar ja, maar het arme kind was zo in paniek dat valt niet te acteren.’’ deelde Jack zijn gedachten stroom over de vraag of Heather de dader kon zijn mee. Addison was stil gebleven. Alles was te acteren. Ze wilde niet teveel tegen haar broer in gaan op dit moment en dus liet ze het erbij zitten. Het leek alsof Jack nog iets anders wilde zeggen maar precies op dat moment werden ze onderbroken. Alec was de kamer ingelopen. De lieve schat zag er niet al te best uit. ''De detectives zijn er en willen basically een echte volwassene spreken.''
    Addy had op willen staan om met hem mee te lopen of te knuffelen maar voor ze het wist waren zowel Jack als Alec alweer weg uit de Serre. Gefrustreerd was ze achter gebleven. "Nou... proost pa..." Ze hief haar glas naar een van de familieportretten aan de muur. "Taking one from your play book.. Ik ben ook niet de beste ouder.." De brunette baalde dat haar eigen kind net voor haar neus in de serre stond en ze hem zo weer had laten gaan. Wat voor een ouder deed dat? Ze had op z'n minst kunnen vragen hoe het met hem ging.. Waarom glipte Alec altijd zo snel en makkelijk door haar vingers heen.
    'Addison,' Een bekende stem vulde de ruimte. Het was Jakob. Subtiel had ze zichzelf iets proberen te herpakken en was ze met een glimlach op haar gezicht opgestaan. Het tweetal gaf elkaar een knuffel waarbij Jakob zijn hand automatisch over haar rug gleed. Het werkte geruststellend en was precies wat Addy op dit moment nodig had. De brunette nam weer plaats op de zachte stoel en haar ex kwam naast haar zitten.









    'Hoe voel je je Addy?' Het was een beetje een open deur.. Tuurlijk voelde ze zich slecht. Hoe zou ze zich anders moeten voelen? Ze nam het Jakob niet kwalijk. Iedereen stelde die vraag want ja... wat moest je anders. 'Slecht, natuurlijk. Ik kan het nog steeds niet helemaal bevatten.' gaf ze eerlijk toe. Het voelde fijn om met Jakob te praten. Het voelde eerder alsof hij hier echt voor haar was en hier als haar ex was in plaats van als detective. Tenminste dat gevoel had Addy tot de man een getuigenverklaring uit zijn tas pakte. Really... Had hij daar niet even mee kunnen wachten? 'Heb je enig idee waar dit ineens vandaan kwam, is er iemand hier in huis die nare gevoelens bij je naar boven brengt?' Addy lachte even. Ze kon het niet helpen. 'Oh geloof me, er zijn genoeg mensen in dit huis die nare gevoelens bij me naar boven brengen.'
    De hand die Jakob op haar bovenbeen legde, voelde in eerste instantie vertrouwd. Opnieuw vlogen Addison haar ogen langs de getuigenverklaring die naast hem op de bank lag. Hij was hier als detective en dat moest ze niet vergeten. Ze snapte sowieso eigenlijk niet waarom hij deze baan aangenomen had. Ze voelde hoe haar lichaamshouding wat afstandelijker werd en hoe zij zelf eigenlijk gefrustreerd was. Ze wilde met hem praten als een vriend of als meer dan een vriend maar niet als een detective. 'Mag ik je iets vragen Jakob..' Zonder zijn antwoord af te wachten deed de dame opnieuw haar mond open. 'Waarom heb je deze klus aangenomen? Vind je het niet te persoonlijk allemaal? Ik bedoel hoeveel klussen heb je wel niet voor m'n vader gedaan?' Het was niet al te aanvallend bedoeld ook al kwamen de woorden er wel fel uit. Het was nou eenmaal hoe Addison was en als er iemand was die dit ondertussen begreep dan was dat Jakob wel.








    ANTHONY CHRISTOPHER MONTGOMERY
    Ain't no daddy issues, then I won't even bother
    Son of James Sr. • 33 years old • His and Jazmín's bedroom • w. Jazmín and Isabella



    Jazmin was zwanger. Opnieuw. Hun gezinnetje zou eerder worden uitgebreid dan Anthony had gepland, maar hij kon zijn geluk niet op. Misschien was het maar beter dat zijn vader er niet meer was, want nog een kind out of wedlock zou anders zijn eigen dood kunnen zijn geweest. Met tranen in zijn ogen keek Tony naar zijn bloedmooie verloofd. Hij zou haar beschermen tegen alles wat hun te wachten stond beneden en met het onderzoek rondom de moord. Niemand kwam aan zijn vrouw, die zijn kind droeg. Niets of niemand zou nog tussen hem en zijn gelukkige gezinnetje komen te staan. Daar zou hij persoonlijk voor zorgen.
    Jazmin omhelsde hem en Tony drukte haar lichaam stevig tegen de zijne aan. Het liefst wilde hij haar nooit meer loslaten. Dit prachtige moment mocht voor altijd voortduren. Jaz en hij, met kleine Isa slapend als een roos en een andere kleine onderweg. Het was puur geluk. Ten minste, als je Tony zijn vermoorde vader even buiten beeld liet.
    ''Het is fantastisch, nog een blessing voor ons.'' Zei Jazmin. Ze klonk gelukkig.
    Tony bekeek zijn verloofd van top tot teen. Zoveel vragen kwamen bij hem op. Hoe lang wist ze het al? Voelde ze zich goed? Kon hij iets voor haar doen?

    “Sinds gister. Ik had al een test gedaan, maar na werk ben ik toch naar de dokter gegaan om het zeker te weten.” vertelde Jazmin. “Bijna 11 weken nu.” En ze plaatste haar hand op haar buik. Tony voegde zijn eigen handen bij die van haar.
    “Ik kan het niet geloven.” Fluisterde hij.
    Jazmin keek hem glimlachend aan. “Hmh, ik hoop dat het deze keer op jou lijkt.” zei ze plagend.
    Tony lachte. Zijn dochter was het evenbeeld van de vrouw die voor hem stond. “Je zou bijna denken dat je Isa in je eentje hebt gekregen.” Grapte hij. “Maar het maakt me niks uit. Of het kindje op jou lijkt, of op mij.. het is ons kleine wondertje.” Zei Tony en hij gleed met zijn hand langs Jazmin haar wang. Al leken al hun kinderen op haar en niet op hem, voor hem deed het er niet toe.
    ''Een broertje voor Isa klinkt leuk,'' zei Jazmin schouder ophalend. . “Over een paar weken zullen we het weten.” zei Jazmin, waarna ze op haar lip beet. Haar humeur leek te veranderen. ''Alleen nu zitten we met de bruiloft, dat redden we nog wel toch?'' vroeg ze zacht.
    Tony tilde Jazmín op van de grond en nam haar in zijn armen. “Misschien wel, misschien niet. Dat maakt allemaal niks uit.” Zei hij. Door de afwezigheid van zijn vader was een groot gedeelte van de druk om snel te trouwen weggevallen. Natuurlijk wilde hij nog steeds Jazmin tot zijn vrouw maken, maar het zou gebeuren op een manier waar zij zich prettig bij voelt.
    “We doen wat jij wilt.” Zei Tony en hij kuste haar nek zacht. “Alles voor de liefde van mijn leven.” En hij plaatste opnieuw een kus op haar huid. “Heb je het al aan iemand verteld?” mompelde hij wanneer zijn lippen haar huid verlieten, om daarna opnieuw haar nek te kussen.
    Die bruiloft was momenteel het minste van zijn zorgen. Nee, hij moest maar eens een goed gesprek gaan voeren met Meadow. Dit was nu al baby nummer 3 die ondanks conceptie op de wereld zou komen. Tony kon het absoluut niet hebben dat hetzelfde zou gebeuren met Meadow. Vergeleken daarmee was een baby out of wedlock kinderspel.



    Mine.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

          BEXLEY       HEMERA      MACGAVIN      
    26 | Newbie Detective | Outfit| with Fyodor & Evelyn, in the kitchen




          “Eng?” herhaalde Fyodor mijn laatste woord. Ik knikte om mijn woorden kracht bij te zetten. “Eerlijk, als blikken konden doden dan was ik zojuist op achtentwintig zéér creatieve manieren gestorven.” Een ongemakkelijk lachje rolde over mijn lippen aangezien er een kern van waarheid in mijn woorden verscholen lag. Fyodor wist een zacht ‘Nou, bedankt zeg’ uit te pruttelen alvorens ons gesprek weer een richting aannam als vanouds.
          Nou ja, vanouds. Het rolletje met koekjes dat ik toegeworpen kreeg, was wel nieuw. Als ik dit eerder had geweten, had ik nooit honger hoeven lijden tijdens werkuren. Dan had ik al veel eerder ongemerkt voedsel uit zijn tas gestolen. Ah, Bex, dat is misschien de reden dat hij je ook niet van zijn geheime voorraad verteld heeft, bedacht ik me en ik gaf mezelf een innerlijke klap voor mijn snufferd.
          “Als je me niet had meegesleept naar Dunkin’ Donuts was je eerder achtergekomen. Ik had gisteravond toevallig een goede ingeving.” Nonchalant haalde hij zijn schouders op waarna ik hem ongelovig aankeek. “Ja, dat mag zeker in de krant,” zei ik – doelend op zijn zelfgenoemde ‘goede ingeving’. De pijn van zijn eerder afwijzing probeerde ik te vergeten. Ik werkte immers lang genoeg met de man samen om te weten dat hij soms zijn eigenaardigheden had en dit was er misschien ook eentje van. “Trouwens,” vervolgde ik waarna ik uitdagend met de rol koekjes in mijn handen naar Fyodor wees, “doe maar niet alsof ik je gelukzalige gezichtsuitdrukking niet gezien had bij het nemen van de eerste hap.”
          Hierna deed ik zo goed mogelijk mijn best om de rol met koekjes open te peuteren. Mijn nagels schenen hier niet gemaakt voor te zijn of er moest ergens een of ander vernuftig handigheidje zijn die me wel in staat stelde het gemakkelijk te openen. Er ging flink wat gevloek gepaard met mijn poging het vervloekte ding te openen tot ik het uiteindelijk opgaf en de rol aan Fyodor overhandigde.
          “Geef hier,” waren de woorden die werden gevolgd door een hoofdschudding en een glimlach. Het deed me terug denken aan onze eerste ontmoeting waarin Fyodor moeite scheen te hebben met het schenken van een lach. Hoe een mens toch kan veranderen, dacht ik bij mezelf. Zonder verder te protesteren, maakte hij de rol voor mij open en pakte er zelf nog een koekje uit. “Hou alsjeblieft ook nog wat voor mij over,” klonk zijn waarschuwing nog waarop er een duivelse grijns over mijn gezicht gleed. “Natuurlijk. Ik zal er wel een paar voor je overlaten,” zei ik zo serieus mogelijk. “En dank je wel.”
          Eenmaal aangekomen bij de keuken vroeg ik of Fyodor mee naar binnen ging of dat hij me eindelijk alleen durfde te laten in de volle overtuiging dat ik niet meteen doodging binnen de eerste paar seconden dat ik zonder hem was op een crime scene. “Ik heb geen idee waar ik moet beginnen, dus ik ga wel mee,” antwoordde mijn collega en beste vriend. “En, oh, eet alsjeblieft je mond leeg voor je naar binnenstapt.” Ik wist dat hij het lief bedoelde maar op dat moment kon ik het slecht hebben dat hij zich gedroeg als een ‘vader’ na eerst zo zijn best te hebben gedaan om me niet aan te raken. Later zou ik daar zeker nog op terugkomen. Voor nu was het slechts belangrijk dat we ons werk goed deden, dus ik knikte slechts als reactie op zijn antwoord waarna ik hem de rol koekjes in zijn handen duwde waar nu nog twee koekjes inzaten. Oftewel één paar, zoals beloofd.
          Ik duwde de deur van de keuken open met mijn heup zodat ik mijn handen vrij had om de kruimels uit mijn mondhoeken te vegen. De eerste persoon die mij in het oog sprong, was een blonde vrouw die druk in de weer was met de voorbereidingen voor het diner. Of tenminste, ik vermoedde dat het een diner was. “Goedemorgen, ik ben op zoek naar Maxwell Anderson. Heb jij enig idee waar ik hem kan vinden?” vroeg ik op de man af.
          Mezelf realiserend dat ik weer dezelfde fout maakte als voorheen, stak ik vlug mijn hand uit om de hare aan te nemen. “Mijn naam is Bexley MacGavin. Wij zijn hier voor de moord op James Montgomery.” Ik draaide mezelf in de richting van Fyodor om hem zo ook de kans te geven zichzelf voor te stellen. Toch kon ik het niet laten hem een trotse blik toe te werpen aangezien ik het deze niet vergeten was om mijn naam te benoemen.

    [ bericht aangepast op 19 sep 2021 - 9:23 ]


    I have seen my own sun darkened

    BEAUFORT JESSE MONTGOMERY
    eldest grandson • son of harrison • 23 • office • with jason

    Beau haalde zijn schouders op. Was het een andere situatie? Of hij nou verdacht werd van moord, mishandeling of stoken, uiteindelijk was het allebei een misdrijf waarvoor hij verhoord moest worden. Waar dezelfde soort vragen gesteld werden en waar hij altijd eerlijk op antwoordde. Nog nooit had Beau problemen gehad met de politie, hij was een voorbeeldige jongen. Op het feit dat hij meermaals in een cel had gezeten voor agressieproblemen na, dan. In ieder geval was hij onschuldig en dat moest Jason ook wel weten toch? Beau mocht dan wel enkele keren opgepakt zijn voor het uitdelen van een klap en problematiek hebben met zijn woede, een moord plegen op zijn opa lag niet in zijn aard. Daar was hij te lief voor, te zachtaardig. Of vond Jason dat anders? Zou de man hem als verdachte zien vanwege zijn ‘agressieve’ natuur? “Ik zie niet in hoe dit een andere situatie is dan de keren dat ik aan jouw bureau heb gezeten op het politiebureau?” vroeg Beau ook uiteindelijk aan hem. “Je gaat toch gewoon dezelfde soort persoonlijke vragen stellen, of niet dan?”
          Hij mocht dan wel bezig zijn met Law School, dat betekende niet dat hij wist of er verschillen waren in verhoor afhankelijk van wat de beschuldigingen waren. Een kleine glimlach verscheen op Beau’s lippen toen Jason het huis complimenteerde. Niet dat hij enige invloed had op het interieur van het huis, maar toch voelde het goed om te weten dat de detective de smaak van zijn familie kon waarderen. Dat gaf Beau ideeën voor de inrichting van hun toekomstige huis, mocht dat ooit een werkelijkheid worden. Hij wilde het in ieder geval wel, hoopte dat Jason ook wilde. Zover Beau wist was hij weer een alleenstaande man, met kinderen. Dat tweede was wellicht een minpunt, maar als het lieverds waren, zou Beau vast wel kunnen opwarmen naar ze. In ieder geval waren dat niet problemen waar hij nu over na moest denken, zeker gezien hij op het punt stond verhoord te worden over een moord.
          Beau haalde zijn schouders op bij de vraag of hij mensen had om echt op terug te vallen. Niet echt. Zijn zusje was teveel bezig met dat stomme vriendje van d’r, zijn vader en hem hadden een onstuimige relatie en Valéria moest hij niet. Bij zijn ooms, tante, neefjes en nichtjes voelde Beau zich niet comfortabel genoeg om zijn gevoelens echt te uiten, maar dat hoefde Jason niet te weten. “Op zich, genoeg familieleden van mijn leeftijd om mee te praten, en zo,” antwoordde Beau uiteindelijk, al was het niet helemaal waar. Tot zover zijn claim dat hij altijd de waarheid sprak, hij vond het een beetje jammer van zichzelf. Na deze vraag begon het verhoor echt, waarop Beau direct verklaarde onschuldig te zijn, al geloofde Jason dat natuurlijk niet direct. De man haalde slechts zijn wenkbrauw op.
          Beau snoof zachtjes bij de eerste vraag. Een rustig begin zat er in ieder geval niet in, heel fijn. Toen de detective wat dichter zijn kant op schoof, voelde Beau zich gelijk warmer worden. Hij hoopte maar dat zijn lichaam het allemaal bij zich hield, anders ging het heel ongemakkelijk worden. “Opa en ik waren altijd twee handen op een buik, hij noemde me altijd zijn favoriete kleinzoon,” begon Beau zijn verhaal, terwijl hij met irritatie dacht aan het feit dat Lucas die titel nu met zich droeg. Een Montgomery die er bijna nooit was, totaal onlogische keuze van opa. “Maar ja, verstoringen dus, goed. Enkele maanden geleden vond opa mij in een van de vele kamers, met een jongen van mijn studie, vond hij niet zo leuk. Hij is zo’n gekke, traditionele republikein, totaal verlopen en ouderwets.” Beau rolde even kort met zijn ogen en tikte met zijn vingers tegen zijn knie. Op dit moment wenste hij dat hij een glas water had om uit te drinken, daar zijn keel als schuurpapier aanvoelde.
          “Maar goed, opa flipte helemaal, stripte mij van de titel als favoriete kleinzoon en dreigde mij uit zijn erfenis te zetten. Ik weet niet of je enig idee hebt hoe rijk opa is, maar dat zou me veel geld kosten. Dat kon ik hem natuurlijk niet laten doen, dus we raakten in conflict met elkaar en sindsdien kunnen we elkaar niet luchten,” maakte Beau zijn verhaal af, waarna hij zijn schouders weer ophaalde. Hij likte zijn lippen kort, waarna hij tegen de rug van zijn stoel leunde. “Zoals ik al had gezegd, een eerste klas eikel, dus.” Hij rolde kort met zijn ogen en keek het kantoor rond. Het was weer een ruimte die hij niet herkende. Waarom in godsnaam had opa ook zoveel kantoren nodig? Hij werkte niet eens vanaf huis.
          “Maar kan ik een glas water halen, alsjeblieft? Mijn keel is droog,” vroeg Beau daarna terug aan Jason, terwijl hij wachtte op een wederantwoord van de man op zijn uitleg van hoe de relatie tussen hem en opa was.




    That is a perfect copy of reality.

    NADIYA KATERYNA MONTGOMERY-KOVALENKO
    fortytwo • with seb and olivia • just outside of livingroom

    Nadiya begon met de seconde meer geduld te verliezen en ze was al niet zo’n geduldig person. Als James Sr. niet Seb’s baankansen verpest had, dan hadden ze nooit in deze situatie gezeten. Nu verdiende Liv het natuurlijk om te weten dat ze geadopteerd was. Alleen niet op deze manier. Ze had altijd al een hekel aan James Sr. gehad en ondanks dat het de vader van haar geliefde was, kon ze lastig ontkennen dat ze het niet heel erg vond dat de man nu dood was. Dat hij in zijn eigen huis vermoord was, door een familielid nota bene, verbaasde haar ook nauwelijks. Mannen zoals hem krijgen vaak niet wat ze verdienen, maar in dit geval wel. Wat haar het meest dwarszat was dat de moordenaar nog tussen hun rond liep, tussen haar kinderen. Nu was ze niet een helicopter parent die stiekem een tracking device op de telefoons van haar kinderen zou installeren, waar ze uithingen wilde ze toch wel graag weten. Gelukkig hadden de meeste van hun kinderen een vrij goede band met elkaar en zouden ze samen optrekken. Het zorgde voor iets van geruststelling. Wat niet bepaald voor geruststelling zorgde was het gedrag van Olivia. Nadiya deed haar best om zichzelf in de schoenen van haar dochter te plaatsen, om op deze manier achter zoiets te komen, maar het bleef in haar achterhoofd rond spoken dat Seb zich al niet goed voelde en deze extra stress er bij kon alles behalve goed zijn voor hem. Het liefst zou ze tegen Seb zeggen dat hij zijn rust moest pakken en dat ze de situatie zelf zou afhandelen. De kinderen wisten echter nog niet wat er aan de hand was en na het overlijden van hun opa wilden ze hun niet gelijk dit er boven op geven.
          ”Je vader heeft gelijk, liefje,” zuchtte Nadi. “Het ligt absoluut niet aan jou. Niet om slecht te spreken over je overleden opa, maar hij was een erg conservatieve man en hield erg graag vast aan zijn eigen denkbeelden. Alles wat daar buiten viel was automatisch niet goed genoeg voor hem, of zijn familie. Maar papa en ik denken daar geheel anders over, anders hadden we je ook nooit geadopteerd. Sterker nog, dan waren je papa en ik überhaupt nooit samen op een date geweest.” Dat beeld had ze eerst wel van hem gehad, een typische, Republikeinse jongeman. Seb had al snel aan haar bewezen dat hij totaal niet zo in elkaar stak.
          Het leek echter niet uit te maken wat ze tegen Liv zeiden, hun oudste dochter bleef zich voelen alsof ze geen deel was van de familie. Nadi snapte niet goed hoe dit gevoel er ineens kon zijn, ondanks het geheim, als dit de jaren er voor ook nooit het geval was geweest. Het deed niks veranderen aan hoe ze haar zagen, of aan hoe haar broertje of zusjes haar zagen.
          Het volgende onderwerp was ook niet bepaald goed voor haar geduld: Crissy. Ze hield van al haar kinderen, maar Crissy was degene die het vaakst het bloed onder haar nagels vandaan trok. Steeds meer begon ze te denken of het een goed idee zou zijn om haar naar een boarding school te sturen, of dat dat juist averechts zou werken. En de andere kinderen zouden er waarschijnlijk boos om worden. “Geloof me, jullie zijn alle vier absolute engeltjes vergeleken met sommige van de dingen die Crissy uithaalt.” De anderen hadden ze nog nooit van het politiebureau hoeven te halen. Niet dat Nadi zelf altijd een even brave tiener was, maar ze had wel altijd respect voor haar ouders gehad. Iets wat Crissy niet bepaald liet zien. Bij Seb’s woorden pakte ze zijn hand weer vast en kneep ze er zachtjes in. “Het is absoluut niet jouw fout, Seb.” Dit was een gesprek wat ze later moesten hebben, niet met Olivia erbij.
          En wederom ging gesprek over adoptie. Nog geen afgesloten onderwerp dus. Hoe graag Nadi het ook wilde, er was niks wat ze Liv konden vertellen over haar biologische ouders. Olivia leek niet helemaal te snappen hoe het ooit kon dat ze niks wisten. Vermoeid wreef Nadi over haar slapen. “Sommige mensen zijn er erg privé over waarom ze een kind willen afstaan. Niet iedereen heeft het geluk om op te groeien in een rijk milieu zoals deze familie en niet iedereen heeft de middelen om voor een kind te zorgen. Of niet iedereen wil voor een kind zorgen, hoe cru dat ook klinkt, of denken dat andere mensen betere ouders zullen zijn. Hoe dan ook, papa en ik weten daar niks over. We kunnen later eventueel contact opnemen met het adoptiebureau, maar ik vrees dat dit politieonderzoek eerst gedaan moet zijn.” En dan nog niet te spreken over de begrafenis die geregeld moest worden. “Het was een vrij spontane actie van ons om je te adopteren en het stond ook niet op de planning. We gingen toevallig langs een kindertehuis en… we waren gewoon gelijk dol op je. We konden je daar niet zomaar achterlaten. En we hebben nooit spijt gehad van jou te adopteren, waarom denk je zulke dingen?” vroeg ze op een zachte toon. Hadden ze hun dochter niet genoeg liefde getoond de afgelopen jaren?
          Liv’s antwoord op Seb’s vraag, of ze zich daadwerkelijk geen deel van het gezin voelde, kwam aan als een harde klap in haar gezicht. En een mes in haar rug. Ze was teleurgesteld, gekwetst en ook enigszins boos te gelijk. Het duurde even voor Nadi de juiste woorden had gevonden. “Ik begrijp dat deze informatie moeilijk is om voor je te verwerken, maar ik snap niet hoe dit ineens zo plotseling komt. Je hebt het eerder niet geweten en toen voelde je wel deel van het gezin, of dat hoop ik, waarom laat dit het zo plotseling veranderen? Of had je daarvoor ook al problemen met… ons,” sprak Nadi moeizaam uit. “Voor mij en papa hoor je in elk geval wel bij dit gezin.”


    To the stars who listen — and the dreams that are answered