• • KNIVES OUT •
    - Geïnspireerd door de gelijknamige film -

    Hillsborough, California -- De Montgomery familie staat al generaties lang bekend als een steenrijke en vooral invloedrijke familie. Met meerdere miljoenenbedrijven op hun naam en bekende namen in de politiek is het geen wonder dat veel mensen van hen gehoord hebben en bovenal, naar hen opkijken. Wanneer het noodlot in de familie toe slaat, moet het dan ook koste wat het kost geheim gehouden worden. De reputatie van de familie mag nou eenmaal nooit op het spel komen te staan.
    3 juni: Het immense landgoed wordt opgeschrikt door een ontdekking. Namelijk die van het lichaam van James Montgomery, het 78-jarige hoofd van de familie. Het einde aan zijn leven veroorzaakt door een enkele messteek door zijn hart. Hoe graag de familie het ook stil wou houden en intern wou oplossen.. Daar was het te laat voor. Een team van detectives stond voor hun neus zonder dat ze zich daarop voor konden bereiden, klaar om de dader te vinden en de zaak op te lossen. Maar het is niet zo makkelijk als het lijkt, het te vinden bewijs is gering en werkelijk iedereen op het landgoed lijkt een motief te hebben. Daarnaast lijkt het erop dat er steeds meer geheimen naar boven komen naarmate ze langer met de zaak bezig zijn, en dat ze ook zelf steeds meer verstrengeld raken met de familie.
    De Montgomeries doen er alles aan om hun status te behouden, de detectives doen er alles aan om achter de waarheid te komen. Maar wie zal uiteindelijk echt krijgen wat ze willen, en wat moet het kosten?

    • PERSONAGES •

    The family
    Sons & daughters of James sr.
    Charlotte Liv Montgomery - 26 - 1.5 - Isolophilia
    Addison Ella Montgomery - 42 - 1.8 - Enjoy_20
    James Clarence Montgomery - 38 - 1.5 - Epione
    Harrison Bartholomew Montgomery - 47 - 1.5 - Raccoon
    Anthony Christopher Montgomery - 30 - 1.4 - calice
    Sebastian Aubrey Montgomery - 44 - 1.7 - Amren

    Grandsons & granddaughters of James sr.
    Cristine Davinia Montgomery - 17 - 1.7 - Veda
    Adelaide Vivica Montgomery - 20 - 1.7 - Epione
    Olivia Rosaline Montgomery-Kovalenko - 22 - 1.7 - Reeses
    Meadow Isadora Montgomery - 20 - 1.7 - Iotte
    Margaret Billie Felicia Leneghan - 21 - 1.8 - deangelis
    Linnea Tamires Montgomery - 21 - 1.8 - Morrigann
    Beaufort Jesse Montgomery - 23 - 1.5 - Amren
    Lucas Maksim Montgomery - 20 - 1.7 -Helvar
    Alexander Sebastian Montgomery - 18 - 1.8 - Epione

    Partners
    Jazmín Sofía Reyes - 25 - 1.4 - Niragi
    Valeria Cinta Jiménez - 33 - 1.3 - Veda
    Neveah Verónica Charlize Montgomery - 29 - 1.6 - deangelis
    Nadiya Kateryna Montgomery-Kovalenko - 42 - 1.7 - Morrigann
    Marek Tomás Novotný - 23 - 1.5 - Everglow

    Staff
    Evelyn Finley Gardner - 28 - 1.6 - Raccoon
    Heather Katherine Hayes - 23 - 1.8 - Raccoon
    Linley Blake - 23 - 1.8 - Rionach
    Maxwell John Anderson - 55 - 1.7 - Niragi

    Detectives
    Jason Benjamin King - 34 - 1.3 - Niragi
    Fyodor Aleksej Orlov - 32 - 1.4 -Helvar
    Bexley Hemera MacGavin - 26 - 1.5 - Veda
    Elena Blackbourne - 29 - 1.5 -Morrigann


    • REGELS •

    • Minimaal 250 woorden per post
    • Reageer minimaal een keer per week, als dit echt niet kan geef het dan gerust door
    • We sluiten niemand buiten!
    • Drama in de RPG zelf is prima, maar vecht het OOC maar uit in privé
    • OOC in het praattopic
    • 16+ is uiteraard toegestaan, maar geef het aan bovenaan je post
    • Niemand is perfect!
    • Be creative
    • Weet zeker dat je mee wilt doen. Ik wil niet dat dit na twee dagen al dood loopt.


    [ bericht aangepast op 12 nov 2021 - 15:37 ]


    El Diablo.

    ELENA BLACKBOURNE
    I need a stronger word than ‘fuck’ in my life
    twentynine • outfit (less lowcut blouse and different shoes) • with jack • one of the many dining rooms

    Moordzaken kregen een geheel andere smaak wanneer je iemand kende die er bij betrokken was. Lena voelde zich lichtelijk schuldig over de grapjes die ze eerder had gemaakt, ook tegen over Jakob, omdat hij de familie vrij goed bleek te kennen. Daar ging later hoe dan ook nog gedoe van komen. Zowel Fyodor en Bexley waren het er overduidelijk iet mee eens dat hij zijn ex ging ondervragen, laat staan dat hij de hoofddetective op de zaak was, met zijn connecties. Voor nu hield ze zelf haar mond over het kennen van Jack. Zodra ze Bexley onder twee ogen kon spreken zou ze haar om wat advies vragen en hopen dat ze haar mond hierover zou houden tegenover Fyodor. Dat ze Jack had ontmoet in een illegale boxingclub maakte het niet veel beter. Het was niet bepaald een plek waar ze als detective zou moeten zijn, behalve voor een onderzoek.
          ”Ik weet het niet,” antwoordde Jack nadat Lena had gevraagd hoe het ging. “Het is nog niet echt doorgedrongen denk ik. Daarnaast is het idee dat degene die dit gedaan heeft hier gewoon nog rondloopt ook gekmakend. Het is allemaal fucked up. Maar goed daar hoef ik jou niet mee lastig te vallen.” De glimlach op zijn gezicht was een geheel andere dan ze gewend was om van hem te zien.
          “Het hoeft niet vast te staan dat iemand hier het gedaan heeft,” probeerde ze hem op een zachte toon gerust te stellen. “We gaan ook nog naar contacten buiten de familie kijken, met wie je vader onenigheid heeft gedaan. Als je daar iets over weet, kun je het ook laten weten aan mij of een van de andere detectives.” Rijke mannen zoals James Montgomery Sr. hadden altijd vele vijanden. Uiteindelijk zaten er wel vaak familieleden achter, iets wat behoorlijk triest was. Geld was met regelmaat een motief. Later moesten ze maar bij de notaris opvragen hoe het testament verdeeld was. Of misschien belangrijker: of deze recentelijk nog veranderd was of dat de vermoorde man plannen had om deze te veranderen. Ze keek hem aarzelend aan. “En dat is absoluut geen lastig vallen, dus als je er iets over kwijt wilt…” Zo opgesloten in dit huis werd het moeilijk voor hem om er over te praten met mensen die geen familie waren. Lena kon het zich niet voorstellen dat ze iemand van haar eigen familie zou vermoorden, hoeveel ruzies ze ook gehad hadden. Met een familie als deze moesten ze misschien ook maar hopen dat er niet nog een moord zou plaats vinden. Dat bracht haar op nog een idee: controleren wie hier allemaal een wapenvergunning hadden en deze uit voorzorg wegnemen. Als het een stel Republikeinen waren ging dat nog moeizaam worden.
          ”Wat moet of wil je allemaal weten?”
          ”Voor je tijdlijn is het handig als je iemand hebt die je alibi kan bevestigen voor alle tijdstippen…” Lena’s blik gleed naar het ingevulde formulier. “Als je mij de naam van je werkgever en sportschool kunt geven, dan zal ik bij hun dit controleren. Is er iemand die je lunch of diner kan bevestigen?” Moorden die ’s nachts plaats vonden waren een stuk lastiger. De meeste mensen lagen slapend in bed en partners waren lang niet altijd de meest betrouwbare alibi. Het maakte het moeilijker om iemands alibi vast te stellen. Als iemand zijn whereabouts overdag kon bevestigen en hij hier de waarheid over sprak, dan was dat in elk geval al in zijn voordeel. “En de sollicitatie waar je mee bezig was, heb je hier een bevestiging voor?” Ze wierp hem een verontschuldigende blik toe. “Sorry voor alle vragen… We hebben een zo duidelijk mogelijk beeld nodig van wie waar was rond welk tijdstip zodat we een algehele tijdlijn kunnen maken. En een laatste vraag hierover, wanneer heb je James Sr. voor het laatst gezien?” Weten wie de man als laatste levend had gezien zou ook al een stuk helpen.
          Tijd voor het volgende onderdeel, waar het een stuk ongemakkelijker was om naar te vragen. “Over jullie familierelaties. Je beschrijft de relatie tussen jou en James Sr. als stroef. Weet je nog van anderen in de familie die een stroevere relatie met hem hadden, of andere moeilijke relaties in de familie in het algemeen?”

    [ bericht aangepast op 15 aug 2021 - 17:17 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    SEBASTIAN AUBREY MONTGOMERY
    father of five • husband to nadi • 44 • in the hallway• with nadi & liv

    Sebastian zuchtte diep. Dit gesprek met Olivia en zijn vrouw wilde hij absoluut niet nu voeren, maar toch gebeurde het. Waarom zijn dochter toch dacht dat dit het uitgelezen moment hiervoor was, wist hij niet, maar hij moest er maar mee omgaan. Wel wist hij dat hij hierna hoog nodig een glas alcohol achterover moest werken. Anders ging hij de dag echt niet doorkomen. Sebastian haalde een hand door zijn haar, waarna hij Olivia aankeek, klaar om te spreken. Op dat moment antwoordde Nadi echter hun dochter’s vraag al, waarop hij kort bevestigend knikte. “Mama heeft gelijk. Ik kan mij het nog alsof het gisteren was herinneren hoe jouw opa tegen mij tekeer was gegaan toen ik thuiskwam met haar. Die man is helemaal geflipt omdat ik met een Oekraïens meisje thuiskwam, met haar een relatie was aangegaan,” voegde Sebastian aan Nadi’s woorden toe. Er verscheen een kleien glimlach op zijn lippen. Hij had toen al lak gehad aan alles wat zijn vader wilde. In dat opzicht was hij geen steek veranderd.
          Zijn hart brak toen Olivia aangaf dat ze zich niet onderdeel voelde van de familie. Dat was precies wat hij al die jaren had willen proberen te voorkomen. Had hij er verkeerd aangedaan om deze informatie voor haar achter te houden? Het was wel de reden geweest dat ze er nu op zo’n slechte manier achter was gekomen. Gelukkig was zijn zus Addison zo gracieus geweest om zijn dochter aan te nemen bij een van haar bedrijven. Zo kon ze toch de ervaring opdoen die ze verdiende, in een veilige omgeving, bij een familiebedrijf. “Je broer en zussen weten niet beter, Liv. Mama en ik hebben hun evenmin verteld dat je geadopteerd was, maar.. Dat zij er niet mee lijken te zitten is een goed ding toch? Dan.. Dan maakt het hun niks uit,” zei Sebastian uiteindelijk. Daarna veranderde het gesprek gelukkig van onderwerp. Al was zijn dochter Crissy niet bepaald veel gezelliger.
          ”Jullie zijn ook pubers geweest, maar geen van jullie hebben ooit deze streken uitgehaald,” zuchtte Sebastian gefrustreerd. Hij hield van zijn jongste, echt, maar ze leek soms echt geen besef te hebben van hoe de wereld werkte. Ondanks dat ze bijna zeventien werd. Hij had gehoopt dat ze nu eindelijk toch wat volwassener werd, maar wellicht dat Crissy’s ontwikkeling wat vertraagd was. “Ik weet ook wel dat ze van mij houdt, maar het doet niemand pijn als ze het wat vaker laat zien. Al is het misschien ook wel mijn eigen fout geweest,” vervolgde hij toen, de laatste woorden op een zachter volume. Hij keek Nadi aan, die terecht zei dat dit onacceptabel gedrag was. Sebastian moest het echt eens met zijn vrouw hebben over eventuele op te leggen sancties. Hoewel die in het geval van Crissy wellicht alleen maar averechts zouden werken. Hij vroeg zich af of ze als ouders een stop konden zetten op haar modellencarrière tot ze volwassen genoeg was. Dit waren zorgen voor later. “Mama en ik houden ook van jou, Liv, zielsveel zelfs.” Sebastian gaf zijn dochter een gemeende glimlach en liep naar haar toe om haar te omhelzen.
          Zodra ze weer uit elkaar stonden, besloot Olivia dat het toch weer tijd was om over de adoptie te beginnen. Sebastian had gehoopt dat dat onderwerp afgesloten kon worden, maar zijn dochter dacht er klaarblijkelijk anders over. Hij schudde zachtjes zijn hoofd toen ze vroeg of hij en Nadi iets wisten over haar biologische ouders. Ze keken elkaar kort aan, waarna zijn vrouw hun dochter vertelde dat ze nooit iets te horen gekregen. “Wat mama zegt. Mocht je Nieuw-Zeeland willen bezoeken om informatie te krijgen over je biologische ouders, betaal ik je vliegticket en verblijf oké? Desnoods ga ik of mama, of allebei met je mee, als je dit wilt,” voegde Sebastian toe aan Nadi’s woorden, waarna hij naast zijn vrouw ging staan en haar hand vastpakte. Voor wat comfort drukte hij zijn vrouw tegen zich aan. Sebastian beet zachtjes op de binnenkant van zijn lippen, daar er een vraag binnen hem brandde om gesteld te worden, maar hij bang was het mogelijke antwoord.
          “Maar, Livvie, voel je.. Voel je - je echt geen deel van dit gezin?” vroeg Sebastian uiteindelijk dan toch, na ruim een minuut stil geweest te zijn. Hij kon wel huilen om de gedachte dat hij zijn dochter zo hard gefaald had. Met hopeloze ogen keek hij Nadi aan, peilend of zij misschien wist hoe hiermee om te gaan. Er vormde zich een brok in zijn keel en hij vocht hard tegen de tranen die weer dreigden te vallen. God, was hij normaal gesproken ook altijd zo emotioneel?



    [ bericht aangepast op 6 sep 2021 - 23:00 ]


    That is a perfect copy of reality.

    BEAUFORT JESSE MONTGOMERY
    eldest grandson • son of harrison • 23 • office • with jason

    Een ongemakkelijke lach verliet Beau’s lippen toen Jason zei dat hij waarschijnlijk geen advocaat nodig ging hebben. Zelf was hij daar niet zo zeker van, ondanks dat hij onschuldig was. Met zijn liefde in een ruimte zitten maakte hem gedoemd om verkeerde dingen eruit te floepen, die hem verdacht gingen maken. Beau had opa James niks aangedaan, hij zou niet durven, maar dat maakten de detectives niks uit als hij wel zichzelf onbedoeld interessant maakte voor hen. Zou Harrison hem uit frustratie tegen hem schreeuwen, zoals Karen altijd deed? Beau wist het niet. “Ja, vast niet,” zei hij uiteindelijk op een zacht volume. Zijn maag was salto’s aan het maken en hij wist niet goed of het kwam door zijn gevoelens voor Jason of de angst voor de ondervraging. Het maakte Beau misselijk en hij wist zeker dat hij na dit gesprek de wc moest opzoeken.
          ”Het zou je verbazen hoe rumoerig het hier soms kan zijn, ondanks de grootte van het huis,” antwoordde hij op Jason’s opmerking. Het was Beau’s grootste ergernis, dat het zelfs in een landhuis als deze, soms niet te ontkomen viel aan zijn luidruchtige familieleden. Het was ook de reden dat hij het liefst thuis doorbracht, waar alleen zijn vader, zijn zus en - jammer genoeg - Valeria. Tot op heden had ze nog geen Karen-achtig gedrag vertoond, maar Beau vertrouwde de dame niet. Ging dat waarschijnlijk ook nooit doen. Harrison’s tweede vrouw had hem totaal getraumatiseerd. Zijn wenkbrauw ging omhoog in een frons bij Jason’s volgende woorden. Hoorde hij daar nu een dreigement in? “Inmiddels zou je wel moeten weten dat ik vrijwel altijd meewerk, mits er normale vragen worden gesteld,” zei Beau, gezien dit niet de eerste keer was dat detective King onder vier ogen sprak betreffend een misdaad. Al was dit wel de zwaarste ooit.
          De brandende ogen van Jason lieten hem voelen alsof hij zojuist had toegegeven tot moord. Alsof laten merken dat je een vermoord iemand niet bepaald leuk vond gelijk stond aan een bekentenis. Om de ogen te ontsnappen keek Beau weg naar de muren. Het vooruitzicht dat hij zo alleen met King in een ruimte zou doorbrengen, gaf hem een raar gevoel van vrolijkheid. Het kwam namelijk niet vaak voor, zelf niet op het politiebureau. Het was alleen jammer dat het weeral onder slechte omstandigheden was. Beau knikte in antwoord op Jason’s vraag. “Ik heb mij inderdaad hier nooit thuis gevoeld. Het voelt vrij.. Koud aan,” zei hij, terwijl hij zuchtte. Zijn armen vouwde hij in elkaar. Hij voelde zich niet op z’n best op dit moment. “Maar ja, mooi kan je het wel noemen.” Al was het niet bepaald Beau’s smaak, maar hij en zijn opa botsten wel op meerdere dingen.
          Na nog een paar extra gangen doorgelopen te hebben, kwamen ze uiteindelijk terecht bij een leeg kantoor. Jason opende de deur en Beau volgde hem snel. Kort keek hij de ruimte rond. Het was er eentje die hij niet zo snel herkende, waarschijnlijk was het een van de kamers waar hij als klein kind nooit vaak kwam. “Uh, wel oké,” antwoordde Beau, waarna hij zichzelf forceerde om Jason weer aan te kijken. Er verscheen een kleine glimlach op zijn lippen. “Ik weet niet bepaald goed hoe ik deze hele situatie moet verwerken en ik denk mijn familieleden ook niet. En ja.. Niet iedereen binnen de familie was even goede vrienden met opa, dus ik vind de verschillende reacties niet zo gek.” Hij wreef over zijn armen heen, schreef snel een berichtje terug naar Lin en zette zijn telefoon uit. Daarna ging hij op de stoel tegenover Jason zitten. Oncomfortabel speelde hij met zijn vingers.
          “Ik heb opa niet vermoord, ik ben onschuldig,” begon Beau de ondervraging gelijk. Hij kon maar beter met de deur in huis vallen, toch? Misschien geloofde Jason hem niet eens. “Ik was niet eens thuis ten tijde van de moord,” vervolgde hij toen snel daarna, al wist Beau dat niet helemaal zeker. Gezien de grote hoeveelheid alcohol die hij die avond geconsumeerd had, waren de laatste uren een waas geweest, waardoor hij zich niet meer voor de geest kon halen wanneer hij thuis was gekomen, maar dit hoefde Jason niet te weten. “Maar goed, waar wil je mee beginnen? Ik sta open voor alles.” Niet dat Beau de keus had om vragen te weigeren, dat zou hem alleen maar verdacht maken.

    Pain In The Ass
    Ja ja ja, tis maar zodat je weet dat ik niet schuldig ben, oké?
    Ben nu even onbereikbaar, talk to u laters.



    [ bericht aangepast op 17 aug 2021 - 19:49 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Fyodor      Orlov
    32      •      Detective      •      with Bexley, Alec, Jakob, Elena, Jack and Nathan      •      in the hallway

    When you try your hardest not to be a fucker, but everyone you deal with is a fucker, so you end up being a bigger fucker just to outfuck the fuckers






         
    Jacob leek niet erg gecharmeerd met de bemoeienis van zowel Bexley als Fyodor zelf, maar dat zou waarschijnlijk iedereen niet zijn als deze op de vingers getikt werd, rechtvaardig of niet. In dit geval was het waarschijnlijk gerechtvaardigd, al deed Jakob natuurlijk alsof het niets uitmaakte. 'Dat komt wel goed, maar goed dat jullie mee denken, blijf zo scherp vandaag.' Fyodor zag het als een manier om hen af te leiden met complimenten, in plaats van toe te geven en een deel van zijn verantwoordelijkheid te overhandigen, dus hij zou Jakob zeker in de gaten moeten blijven houden. Vermoeiend, want ze hadden al meer dan genoeg verdachten bij wie hetzelfde moest gebeuren.
          'Ik heb in de auto alle formulieren liggen, de getuigenverklaringen etc. Dat leek me efficiënt, gezien het aantal verdachtes waar we momenteel mee zitten. De formulieren kunnen een mooi overzicht brengen en prioriteren.' Jakob ging vervolgens verder alsof er niets aan de hand was. Fyodor vervloekte dat hij direct vanuit een nachtdienst was gekomen. Op deze manier had hij geen invloed kunnen hebben om de voorbereiding van deze zaak, waardoor het meeste nu Jakob's verantwoordelijkheid was geworden, juist de persoon die hij nu niet 100% durfde te vertrouwen. Verdomme, als Jakob nou gewoon had meegewerkt en de overhoring van zijn ex aan hen had overgedragen, dan had Fyodor zich nu geen extra zorgen om zijn collega hoeven maken.
          Het was alleen beter als hij het nu zou laten, al helemaal gezien de eerste van James Montgomery's kinderen was verschenen. Het kon alleen geen kwaad om later nog een stevig gesprek met Jacob te gaan voeren. Ze stelden zich allemaal aan elkaar voor en gaven hun condoleances, waarna Jakob even verdween en later weer terugkeerde met de eerder genoemde stapel papieren. De eerste paar formulieren werden vast uitgedeeld aan de aanwezige Montgomery's en ook hij, Elena en Bexley kregen een lijstje.
          Fyodor nam even de tijd om zijn lijstje te bekijken, waarop hij de namen Linnea Montgomery, Marek Novotný en Adelaide Montgomery zag staan. Het liefst had hij nu direct even opgezocht wat de relaties van zijn verdachten ten opzichte van het slachtoffer waren, maar natuurlijk was Bexley er weer om hem af te leiden.
          'Dit betekent dat ik maar in de keuken ga beginnen, toch?' vroeg ze aan hem. Ietwat verward trok hij een wenkbrauw op, want hij had eigenlijk geen idee waarom ze in de keuken wilde beginnen. Of had zij de kokkin op haar lijst staan? Ondertussen was Elena met Jack de ruimte uitgelopen, maar Jakob stond er nog. Fyodor deed een paar stappen achteruit zodat hij bij de muur stond, want hij wilde even wat ruimte voor zichzelf om alles op een rijtje te krijgen. Wel wenkte hij Bexley om hem te volgen, zodat hij zo nodig nog wat dingen met haar kon overleggen.
          'Hoezo de keuken? Wie staan er op je lijst?' vroeg hij haar toen ze weer naast hem stond. Ondertussen had hij zijn telefoon tevoorschijn gehaald en was hij de familiestamboom aan het bekijken. Hij had dus twee van de kleindochters op zijn lijstje staan, plus het vriendje van Linnea. Bij die laatste naam bekroop hem een vreemd gevoel. Linnea, het was een naam die hem vaag bekend voorkwam, maar hij wist niet zo gauw waarvan. Eén van de vrouwen die hij ooit gedated had? Ach, er waren vast meerdere Linnea's op deze wereld. Toch bleef het hem net niet lekker zitten en wat geagiteerd stapte hij op zijn plek rond. Waar zou hij deze mensen kunnen vinden? Hij had oprecht geen idee, dus het zou een zwerftocht door het gebouw worden. Misschien was de keuken dan toch niet zo'n gek idee. Er zou daar vast iemand zijn die hem kon vertellen waar deze personen zouden kunnen zijn.

    [ bericht aangepast op 19 aug 2021 - 12:19 ]


    Stenenlikker


    HEATHER KATHERINE HAYES

    'The new Maid' With Max at the servants bedroom


    Met mijn gezicht tegen zijn borstkas aangenesteld probeerde ik soelaas te vinden in zijn omarming. Ik had hem en de familie duidelijk in de problemen gebracht. Ik had alleen maar willen helpen. Ik sniffelde tegen zijn torso aan terwijl ik meermaals herhaalde dat het me speet iets wat Maxwel wegwoof door zijn handen kalmerend door mijn geblondeerde lokken te halen.
    ''Shh... Shh..''hoorde ik hem sussen, waarna zijn lipprn kort mijn kruin kuste. Ik voelde zijn baardje licht kietelen tegen mijn huid aan. ''Het is oké, het komt goed, ik beloof het.'' Hoorde ik hem sussend me toe fluisteren. ''Good girl..'' Ik liet Max voorzichtig los, waarna mijn blauwe licht betraande kijkers de zijne vonden. Mijn hezicht had hij in zijn handen genomen, welke hij kort leek te bestuderen. ''Dat is het enige wat je moet onthouden, dan kan er niks meer misgaan in je toekomst hier.'' glimlach hij me toe wat me zwakjes deed glimlachen en knikken. Ik was ergens spijtig dat Maxie me losliet, maar gezien het hier vol met inspecteurs zat was het misschien maar best dat we ons samenzijn zo goed mogelijk verbergden.
    ''Goed...'' Met enkele stappen liep Max naar de deur toe, een angstig gevoel bekroop me, nog meer ondervragingen. ''Aangezien jij degene bent die hem heeft gevonden en degene die gebeld heeft.. Ze staan waarschijnlijk te springen om met jou te praten.'' Sprak hij diep zuchtend. ''Ik betwijfel of ze mij daarbij laten zijn,'' Ik beet zacht op mijn lip. Ik had geen idee of ik dit wel zou kunnen. Vaak had ik het gevoel dat ik een ratelend projectiel was die alles eruit flapte dat niet mocht. Ik herinnerde me nog op highschool dar ik Irene had verteld dat Martha haar een gigantische trut vond. Vooraleer ik besefte dat ik dat dus niet had mogen zeggen… De hele school stond haast in de fik de dag erna.
    Misschien.. Misschien moest ik dit aanzien als een acteer klus? Een vreemde versie van het spel cluedo… ''Je weet wat ik heb gezegd.. Onthoud ook dat je niks hoeft te zeggen en er op elk moment een leger aan advocaten klaar staat, zeker als ze beginnen met woorden in je mond leggen.'' Max draaide zich om naar de deurklink. ''Got it, darling?'' Ik knikte voorzichtig bij zijn woorden. “Ik zal je niet teleurstellen.” Sprak ik stilletjes. Ik trok mijn dienstmeid jurkje wa recht en draaide me nog een laatste keer naar de spiegel toe. Daarna volgde ik Maxwell de gang op. Een degelijke afstand tussen ons houdend. “Ga.. Ga je nog met me mee tot de detectives? Ik kan proberen te opteren da tik je nodig heb? Om me niet in huilen uit te laten barsten?” fluisterde ik hem voorzichtig toe.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    HARRISON BARTHOLOMEW MONTGOMERY

    The Venomous one || With Jason and Beau || Fathers old study




    Even keek ik om me heen, welke kant ik zou moeten uitgaan. Echter een berichtje om mijn smartphone deed me kort opkijken. Het kwam van mijn dochter Linnea.

    From Lin:
    In de keuken met Val en Marek. Val is ziek :c
    Moet ik nu al met de detectives praten?


    Oh deze dag bezorgde me enorme hoofdpijn, een diepe zucht verliet mijn lippen terwijl ik met mijn duim en wijsvinger even over mijn slapen wreef. Daarna haalde ik mijn mobiel weer boven om mijn dochter goede raad te schenken.

    To Lin:
    Weet dat je het recht hebt te zwijgen, bel me als jij of Marek mij als advocaat nodig hebben. Wees kort en bondig tegen de detectives.


    Het liefst had ik willen bellen naar Lin, maar kennende mijn dochter leek het me best haar niet nog meer stress te bezorgen. Daarbij, Linnea zou nooit in staat geweest kunnen zijn voor wat er gebeurd was, dus was ik er vrij zeker van dat ze geen problemen zou hebben. Marek… Hem vertrouwde ik voor geen haar.
    Ik begon me dan toch ietwat bezorgd draaide ik me om richting de keuken, iets wat ervoor zorgde dat ik niet door had dat Valeria om te hoek kwam gelopen. Ik schrok dan ook lichtelijk toen ik een paar armen om me heen voelde. "Zocht je iemand?" Mijn opgespannen spieren ontspanden zich bij het horen van Valeria’s zachte stem. Ik liet mijn handen over haar armen glijden, welke ze voorzichtig loste zodat ze voor me kon staan. "Linnea is in de keuken. Marek is bij haar en ze heeft soep gekregen. Beaufort heb ik nog niet gezien." Sprak Valeria wat me voorzichtig deed knikken, terwijl ik mijn handen op haar schouders liet rusten. “Dat weet ik Val.” Sprak ik rustig. “Beaufort word momenteel ondervraagd.” Vervolgde ik een stukkeltje bezorgder. “Lin vertelde me ook da tje ziekjes bent, alles in orde?” vroeg ik haar met diezelfde bezorgdheid terwijl ik mijn hand over over haar wang liet gaan. Ze zag er inderdaad bleekjes uit. Valeria liet haar vingers nu ook voorzichtig naar mijn hals glijden, waardoor ik zacht zuchtte maar haar een klein glimlachje schonk.
    "En hoe is het met jou, love? Een eerlijk antwoord, alsjeblieft." De glimlach om mijn lippen verdween, waarna ik mijn blik even van mijn prachtige vriendin liet afglijden. Even keek ik achterom, we leken hier alleen te zijn, maar ik wilde he trisico niet nemen dat iemand zou gaan luistervinken. “Laten we even een kamer opzoeken, in privé.” Stelde ik voor. “Waar zijn je schoenen trouwens?” vroeg ik haar daarna licht fronsend, opmerkend dat Valeria haar hakjes niet aan had. Ik haakte mijn arm in de hare en nam haar mee naar één van de lege suites. Eens aangekomen plofte ik me neer op één van de stoelen, waarna mijn kalme masker even brak. Ik haalde mijn handen door mijn haren. “ Wat een nachtmerrie” zuchtte ik mijn eerder goedliggende haren helemaal door de war halend. “Ik voel me mentaal een wrak Val, ik- ik weet hoe ik dit moet oplossen.” De stress en adrenaline gierde door mijn lijf. “Ik kwam Detective King tegen, blijkt dat hij en Beaufort elkaar dus kennen en het toppunt is dat ze elkaar kennen omdat Beau al meerdere keren werd opgepakt door King.” Ging ik al klagend door. “Soms weet ik echt niet wat ik aan moet met het joch!” de stress veranderde al gauw naar frustratie, waardoor ik niet langer op de stoel kon blijven neerzitten en terug overeind kwam. IJsberend liep ik rond terwijl ik mijn hart luchtte aan Valeria. “Ik hou van hem echt waar, maar hij wilde niet eens naar me luisteren. Wat nou als hij iets doms zegt en zichzefl weer in de nesten werkt bij de inspecteur?” weer haalde ik een hand door mijn haren terwijl ik ijsbeerde. “Dit is net zoals de ene client die stomuit vertelde dat hij het had gedaan, terwijl ik hem nog uit zijn eigen shit moest helpen, weet je nog.” Mijn vinger was de lucht ingegaan , alsof met mijn vinger zwaaien enig probleem zou gaan verlichtten. Ik stopte met ijsberen toen ik besefte dat ik net mijn vader leek die mij een hele prak aan het geven was. Ik draaide me om naar Valeria mijn arme vriendin die ik in mijn eigen zorgen haast helemaal vergeten was. “ Oh het spijt me Val, hoe is het met jou? Lin zei me dat je je ziek voelde.” Ik liep naar haar toe en liet mijn hand voorzichtig op haar voorhoofd rustten, kijkend of ze warm aanvoelde. “ Je weet dat je met me kan praten hé?” vervolgde ik stilletjes .


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Lucas      Montgomery
    20      •      with Adelaide, Cristine and Meadow      •      at her bedroom -> outside

    There's always a wild side to an innocent face







         
    Het zachte kneepje in zijn hand van Addie hielp Lucas om zijn emoties weer een beetje bij elkaar te rapen. Hij hield er dan ook helemaal niet van dat de tranen zojuist waren gekomen, maar hij had ze gewoon niet tegen kunnen houden. Daarnaast waren ze voor een goed doel, Addie en hemzelf in een beter daglicht zetten bij de paparazzi, zodat zij hopelijk later geen problemen zouden veroorzaken. Of hen in ieder geval buiten paparazzi drama houden zolang het onderzoek naar de moord op zijn opa nog liep. Lucas haatte het dat nu opeens iedereen er het fijne van wilde weten, terwijl ze zelf nog nauwelijks konden bevatten wat er gebeurd was.
          Gelukkig was er een vakantie naar Griekenland op naar uit te kijken. Een vakantie zou hen sowieso goed doen als dit alles over was. Weer even weg uit deze chaos. Daarnaast zou de uitkomst van de dader vast alle relaties binnen de familie weer omgooien en het liefst was Lucas dan zo ver weg mogelijk. Hij zou wel zien of alles nog overeind stond als ze weer terug waren. Zolang het binnen hun eigen gezin maar bleef zoals het was.
          'We kunnen ook een one-way ticket boeken?' vroeg Addie met een grijns. Lucas kon het niet laten om even te grinniken, maar hij schudde wel met zijn hoofd. Geen goed plan, ze waren beiden ingeschreven voor een studie en die zouden ze toch echt moeten beginnen komend schooljaar. In ieder geval Lucas wilde toch wel heel graag beginnen. 'Hm, we kunnen Do vragen? Ik denk toch niet dat ze mee wil.' Hoewel Addie gelijk had, trok er toch wel een licht schuldgevoel door Lucas heen. Ze zouden haar inderdaad moeten vragen en ze wilde inderdaad vast toch niet mee, maar in eerste instantie had Lucas haar helemaal niet willen vragen. Om één of andere reden zag hij een vakantie met alleen haar en Addie niet echt gezellig zijn. Hoe zijn drielingzus uiteindelijk zo anders was dan hij en Addie snapte hij nog steeds niet.
          'Hmmm, ik wil iets te graag mijn studie in september kunnen beginnen voor een one-way ticket,' zei Lucas met nog een lichte grijns. Deze verdween alleen weer toen hij verder sprak over Meadow. 'Misschien is het inderdaad wel beter om haar in ieder geval voor de vorm te vragen.' En hopen dat ze niet meewilt, maar dit leek Lucas iets te gemeen om hardop uit te spreken. Ze was en bleef zijn zus. En mocht ze toch mee willen, wie weet wist ze hen te verrassen en wel een aangename persoonlijkheid te zijn.
          Naast Meadow wist ook Crissy zijn humeur verder te verpesten met haar berichtje dat ze weg zou zijn, Lucas daar direct bezorgd mee makend. Kon ze eens een keer niet in zeven sloten tegelijk lopen? Hij snapte dat ze haar vrijheid nodig had, maar nu was écht niet het goede moment daarvoor. Hij beklaagde dan ook tegen Addie dat hij toch echt alles deed wat binnen zijn macht lag om zijn zusje te helpen.
          'Ik weet het. Het is alleen lastig om iemand te helpen die iedere poging tot ontwijkt,' vertelde zijn zus hem, waarop Lucas even zijn schouders ophaalde. Crissy luisterde heus wel eens naar hem. Alleen niet vaak genoeg, helaas.
          'Ze neemt de hulp heus wel af en toe aan,' wierp hij dan ook tegen. Maar of af en toe voldoende was om haar uit de ernstigste problemen te houden? Ze had zichzelf al eens in de gevangenis gekregen en hoewel Lucas er toen nog steeds voor haar was geweest, had het wel als falen gevoeld. Ondertussen stuurde hij een berichtje naar Crissy en nadat hij deze verzonden had, zag hij een berichtje van zijn moeder. Natuurlijk kreeg hij er nog wat extra verantwoordelijkheden bij. Nu had hij de helft op zich al zelf op zich genomen, maar toch betekende dit dat hij ook op Meadow en Olivia zou moeten gaan letten. En op 4 zussen tegelijk je ogen proberen te houden, was toch wel een beetje veel. Toch wilde hij zijn moeder wel gerust stellen.

    Mam
    Komt goed!

          Eenmaal hij het berichtje gestuurd had, waren de volgende berichtjes al weer binnen gekomen, dit maal van Crissy. Lucas kon het gewoon niet laten om diep te zuchten. Probeerde hij haar een beetje op positieve manier te prikkelen, hapte ze nog steeds niet en kreeg hij alleen maar nukkige puber. Echt, af en toe.
          'Ja, tuurlijk, sorry,' had Addie zich ondertussen nog verontschuldigd, terwijl Lucas met zijn telefoon bezig was geweest. Dus hij bracht ook even gauw een sorry uit en richtte vervolgens zijn blik op haar terwijl ze verder sprak. Crissy beantwoorden kwam zo wel. 'Logisch dat dit allemaal onrustig makend is voor haar. Heeft ze ook gezegd waarom ze weg wilt?'
          Precies op dat moment kwam de duivel zelf de hoek omgelopen. Ietwat verrast keek Lucas haar aan, maar hij was ook wel blij om haar nu te zien. Haar uitleggen waarom ze in ieder geval op het terrein moest blijven, zou dan hopelijk een stuk makkelijker gaan zo. Nu kon hij in ieder geval nog in zijn houding laten zien dat hij heus wel om haar gaf.
          'Je gaat me toch niet vertellen dat papa of mama jullie gestuurd hebben, of wat?' vroeg ze, ondertussen een gesloten houding aannemend. 'Moet ik per se een reden nodig hebben om weg te gaan, trouwens?' De radartjes gingen direct draaien in Lucas' hoofd. Wat kon hij zeggen om haar de waarheid te vertellen zonder haar direct weg te jagen? Hij moest het nu goed doen, anders was het allemaal vast niet meer te redden.
          'Nee, Crissy, we waren zelf ook even een stukje gaan wandelen. Je bent niet de enige die nood heeft aan wat frisse lucht.' Hij glimlachte hartelijk naar haar, hopend haar zo wat op haar gemak te kunnen stellen. Dat hun moeder hem wel net een berichtje had gestuurd dat hij een oogje op hen allemaal moest houden, hoefde ze niet te weten. Sowieso was Lucas van plan om dit op zijn eigen manier aan te pakken, niet zoals hun ouders vaak deden. 'Normaal heb je geen reden nodig om weg te gaan, maar nu helaas wel.' Oké, gezien ze nog een kind was vaak eigenlijk wel, maar dat negeerde hij maar even. Dat was nu niet van belang. 'We zijn verdachten in een moordonderzoek Crissy, dat is niet niks.' Bij dat laatste ging zijn stem toch een beetje trillen, want de gedachte jaagde hem wel angst aan. Hij wist dat hij onschuldig was, kon zich niet voorstellen dat zijn zusjes er iets mee te maken hadden, maar toch liet het hem shaken achter. Hij kon het dan ook niet laten om zijn jongste zusje dan toch even in een omhelzing te trekken. Hij wilde gewoon dat haar niets zou overkomen.

    [ bericht aangepast op 22 aug 2021 - 13:31 ]


    Stenenlikker

    〚      My idea of 'help from above' is a sniper on the roof.      〛

    James Clarence Montgomery






          38      ―      Outfit      ―      with Lena      ―      One of the dining rooms


          Nadat hij de getuigenverklaring ingevuld had, had hij deze aan Lena overhandigd. Ze vroeg vervolgens hoe het ging, een vraag die hij naar waarheid beantwoordde. Namelijk dat hij het niet wist en dat het gekmakend was dat de dader nog vrolijk rond liep hier.
    ‘’Het hoeft niet vast te staan dat iemand hier het gedaan heeft, we gaan ook nog naar contacten buiten de familie kijken, met wie je vader onenigheid heeft gedaan. Als je daar iets over weet, kun je het ook laten weten aan mij of een van de andere detectives.’’ zei Lena. Bij het eerste deel sprak ze met een zachtere toon.
    Zoals Addison al eerder gezegd had: het was bijna onmogelijk dat de dader van buitenaf kwam. Het was een optie die Lena als detective natuurlijk open moest houden, tot het tegendeel bewezen was. Jack kon zich niet voorstellen dat het iemand van buiten af was, maar goed, hij kon het zich ook nog niet echt voorstellen dat een familielid dit gedaan had. Een staflid tot zekere hoogte wel, maar familie niet. Met messen steken was nog nooit een manier geweest waarop dingen waren opgelost in de familie en nu ineens wel.
    ‘’Volgens mij heeft hij wel eens onenigheid gehad met oude zakenpartners of potentiële partners die hij afwees.’’ Hij had alleen niets met het familiebedrijf te doen, dat was niet voor hem weggelegd, en dus wist hij alleen die vage informatie. Zijn vader en hij hadden het niet vaak over het familiebedrijf, gezien zijn vader altijd de discussie aan wilde gaan over dat Jack er niets mee te maken had of wilde hebben. Mochten ze het wel een keer fatsoenlijk erover kunnen hebben, dan kwamen zulke dingen meestal boven water.

          De aarzelende blik van Lena was hem niet ontgaan. ‘’En dat is absoluut geen lastig vallen, dus als je er iets over kwijt wilt…’’
    Niet precies de woorden die hij verwacht had. Even glimlachte hij, echter schudde hij algauw zijn hoofd. ‘’Bedankt, maar is niet nodig.’’ Daarvoor had hij immers een therapeut en daar praten over gevoelens en alles was al vermoeiend genoeg. De aandacht legde hij terug bij het onderzoek door te vragen wat ze allemaal moest of wilde weten.
    ‘’Voor je tijdlijn is het handig als je iemand hebt die je alibi kan bevestigen voor alle tijdstippen…Als je mij de naam van je werkgever en sportschool kunt geven, dan zal ik bij hun dit controleren. Is er iemand die je lunch of diner kan bevestigen?’’
    ‘’Mijn werkgevers naam is Brandon Miller en naam van de sportschool is San Francisco Gym Center.’’ beantwoordde hij. ‘’Is het makkelijker als ik de adressen en telefoonnummers opschrijf?’’
    Vervolgens dacht hij na over of iemand kon bevestigen wanneer hij lunch of diner had. Aan de ene kant snapte hij volkomen dat dat gevraagd moest worden, aan de andere kant was het ook zoiets gewoons dat het een onzinnige vraag leek. ‘’Sabrina en Clarck kunnen de lunch bevestigen, zij zijn allebei chef.’’ Gezien hij uit de nachtdienst kwam, was hij een stuk later toe aan een middagmaaltijd en dus was hij op een later tijdstip naar de keuken gelopen om zelf snel wat te maken. ‘’We hadden met de familie diner,’’ vervolgde hij verder. Hij hoefde verder niet uit te leggen dat iedereen die aanwezig was zijn alibi was, of eerder elkaars alibi.

          “En de sollicitatie waar je mee bezig was, heb je hier een bevestiging voor?” was de volgende vraag van Lena
    De sollicitatie was iets waar nog niemand van af wist. Er was eerst een hoop papierwerk wat gedaan moest worden en dan een fysieke test, voordat hij het nota bene als een serieuze sollicitatie kon laten voordoen. Daarnaast had hij tijd nodig om te bedenken hoe hij mee wilde delen dat de sollicitatie voor SWAT was.
    ‘’De enige bevestiging zijn mails,’’ zei hij bedenkelijk. ‘’ik weet alleen niet in hoeverre ik dat mag laten zien zonder een bevelschrift.’’ Hij wilde er niet al te moeilijk over doen, zowel van de SWAT als van hem stond er vertrouwelijke informatie in.
    “Sorry voor alle vragen… We hebben een zo duidelijk mogelijk beeld nodig van wie waar was rond welk tijdstip zodat we een algehele tijdlijn kunnen maken. En een laatste vraag hierover, wanneer heb je James Sr. voor het laatst gezien?”
    Een kleine, oprechte glimlach sierde zijn gezicht. ‘’Daar hoef je je excuses niet voor aan te bieden, je doet gewoon je werk.’’ zei hij, waarna hij antwoord gaf op de vraag. ‘’Ik denk rond een uur of half negen ‘s avonds, toen ik een kop koffie ging halen.’’

          “Over jullie familierelaties. Je beschrijft de relatie tussen jou en James Sr. als stroef. Weet je nog van anderen in de familie die een stroevere relatie met hem hadden, of andere moeilijke relaties in de familie in het algemeen?” Een betere vraag was geweest wie er geen stroeve relatie had met zijn vader. Hoe de onderlinge relaties verder waren in zijn familie, wist hij niet precies. Het grootste deel ervan was niet zijn zaak. Bovendien ging hij nu niet dingen zeggen die de focus zouden leggen op een familielid.
    ''Eerlijk gezegd zou ik het niet weten, ik ben niet de meest geschikte persoon om die vraag te beantwoorden.'' antwoordde hij. ''Sinds vorig jaar ben ik pas weer fulltime in de Staten. Tussendoor ben ik weinig of niet lang thuis geweest en het afgelopen jaar was ik...druk.’’ legde hij zichzelf nader uit. Zijn woorden waren niet perse een leugen, maar ook niet de gehele waarheid. Zo was de woordkeuze ‘druk’ niet specifiek doelend op dat hij weinig tijd had. Druk was doelende op het volledig terugkeren in deze maatschappij (waar hij nog steeds aan wennen moest); wekelijkse bezoeken aan een zielenknijper in de hoop het incident, de revalidatie en alles in de dertien jaar daarvoor op een gezonde manier te kunnen verwerken; en natuurlijk een of andere zielige poging om de verloren tijd met Nathan in te halen. Allemaal dingen die Lena niet hoefde te weten.


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Olivia Montgomery - Kovalenko
    ━━━━━━
    22 ▫ Outfit ▫ With her mom and dad ▫ Somewhere in the hallway

    “Papa heeft gelijk.” De woorden van haar moeder gingen gepaard met een diepe zucht. “We hadden er beter over na moeten denken, maar we kunnen de tijd helaas niet terug draaien. Je opa, hij was nooit een groot fan van buitenstaanders of buitenlanders. Het is niet iets wat jij zelf gedaan hebt.” De ogen van haar moeder gleden naar Liv’s vader, die daaraan toevoegde: “Mama heeft gelijk. Ik kan mij het nog alsof het gisteren was herinneren hoe jouw opa tegen mij tekeer was gegaan toen ik thuiskwam met haar. Die man is helemaal geflipt omdat ik met een Oekraïens meisje thuiskwam, met haar een relatie was aangegaan.” Olivia kon zich de reactie van haar overleden opa goed voorstellen. Hoewel hij nooit tegen haar zó tekeer was gegaan, stak James Montgomery niet onder stoelen of banken hoe hij over buitenlanders dacht. “Dus…” Olivia zocht naar bevestiging. Al wist ze niet hoe het nu verder moest, nog altijd vertrouwde Olivia het meest op het oordeel van haar ouders. “Het lag niet aan mij? Hoe hard ik ook mijn best deed, hij had altijd commentaar. Maar – zo was opa gewoon?”
          Het kneepje van haar moeder, de omhelzing van haar vader, de woorden die ze allebei gemeend leken uit te spreken – het voelde fijn om dat te horen, dat deze mensen oprecht van haar leken te houden. ’s Nachts, wanneer Olivia alleen in haar kamer in bed lag, fluisterde een duivels stemmetje haar toe dat haar adoptieouders – een woord dat door het stemmetje nog eens extra onderstreept werd – niets om haar gaven. Dat het hen niets kon schelen als Liv iets zou overkomen. Diep vanbinnen wist de brunette dat dat onzin was, maar door de waarheid was er toch enige twijfeling naar binnen geslopen.
          Liv kon het niet verhelpen, maar ze móést gewoon weten wie haar echte ouders waren. Die vraag spookte al het hele weekend door haar hoofd en gezien de huidige situatie, vermoedde Olivia dat ze de komende dagen niet nog een keer de gelegenheid had om hier met Nadiya en Seb over te spreken. “We weten helaas niet veel over je geboorte-ouders. Ik wou dat we je iets anders konden vertellen, maar zulke informatie wordt niet altijd vrijgegeven. Als je wilt, dan kunnen we contact opnemen met het adoptiebureau in Nieuw-Zeeland,” beantwoordde haar moeder Liv’s vraag, waar ze aan toevoegde: “Nadat de huidige situatie voorbij is.” Haar vader vulde aan: “Wat mama zegt. Mocht je Nieuw-Zeeland willen bezoeken om informatie te krijgen over je biologische ouders, betaal ik je vliegticket en verblijf oké? Desnoods ga ik of mama, of allebei met je mee, als je dit wilt.” Wilde ze dat? Wilde ze naar Nieuw-Zeeland en haar biologische ouders onder ogen komen? Ze was bang voor wat het allemaal los zou maken. Olivia herinnerde zich niets van haar tijd in Nieuw-Zeeland, zowel de periode in het weeshuis als later met haar ouders. “Werd daar dan niets over gezegd?,” vroeg Olivia niet begrijpend. Ze keek haar ouders om beurten aan. “Waarom hebben jullie mij eigenlijk, geadopteerd?” Nog zo’n vraag die op haar lippen brandde. Ze had tientallen vragen, maar wilde die er ook niet allemaal plompverloren uitgooien. “Hadden jullie geen spijt, nadat ook nog eens de drieling en Cris werden geboren?”
          De stilte die volgde, leek de langste stilte te zijn tot haar vader uiteindelijk met gebroken stem sprak. “Maar Livvie, voel je.. Voel je – je echt geen deel van dit gezin?” Bij het horen van die woorden hield Olivia zich stil, terwijl het koosnaampje dat Seb altijd voor haar gebruikte een bom aan emoties deed doen losbarsten binnenin haar. Olivia opende haar mond, maar een zinnig antwoord bleef uit. Ze wilde haar ouders niet kwetsen, maar moest ze hen dan voorliegen zodat Seb en Nadiya zich daardoor beter zouden voelen? “Ja,” mompelde Olivia uiteindelijk, haar blik afwendend van haar ouders. Olivia liet een diepe zucht horen en sprak tegen de grond, wat vele malen gemakkelijker was. “Het is niet…,” begon Olivia, zoekend naar de juiste woorden. “Het is niet dat ik jullie niet dankbaar ben, maar Lucas, Addie, Do, Cris, die hóren bij elkaar. En jullie.” Olivia draaide haar ouders de rug toe, het niet kunnen verdragen haar ouders aan te kijken. “Maar ik niet.” Die laatste drie woorden waren een gefluister en Olivia wist niet zeker of de twee mensen achter haar het verstonden. “In dat opzicht had opa misschien toch gelijk.”
          Toen Olivia het weer aandurfde, draaide ze zich weer om naar Nadiya en Seb. Haast verontschuldigend zei ze: “Misschien komt dat weer terug. Ik weet het niet.” Olivia haalde haar schouders op. “Heeft het tijd nodig… Het is nog zo – onwerkelijk.” Liv verplaatste haar blik weer naar de grond, terwijl verschillende emoties om voorrang streden.

    [ bericht aangepast op 25 aug 2021 - 14:03 ]

    JAKOB FINCH

    /̵͇̿̿/'̿̿ ̿̿ ̿̿

    Detctive Finch | Addison | Serre

    Iedereen had de opdracht begrepen. De detectives gingen allemaal direct aan de slag, dat was fijn om te zien. Jakob gaf de twee jongens nog een hand, Alec en Nathan waren beide vrij close met hun opa, dus ze doen zich ongetwijfeld stoerder voor dan ze momenteel zijn. Jakob gaf ook Jack nog even weer een hand.
          'Goed, ik ga Addison even opzoeken,' Jakob knikte naar de overgebleven mensen in de hal voor hij de ruimte verliet en richting de serre ging. Hij schraapte zijn keel nog even en streek zijn pak recht. In de serre kwam een frisse lucht hem tegemoed. Zodra hij binnen stapte zag hij Addison zitten, ze was prachtig, maar ze zag er verslagen uit.
          'Addison,' bracht Jakob kalmpjes uit. Hij liep haar kant op en gaf haar in tegenstelling tot de anderen geen hand, maar een stevige knuffel. Hij hield haar heel even vast en liet zijn hand over haar rug gaan om haar gerust te stellen.
          'Hoe voel je je Addy,' vroeg hij terwijl hij naast haar plaats nam op het bankje. Het was natuurlijk duidelijk dat ze zich niet geweldig voelde, maar hij wilde het toch graag van haar horen. Misschien had ze wel argwaan over iets of iemand. Hij vertrouwde haar volledig, dus alles wat ze zei kon nuttige informatie zijn. Hij nam dan ook een getuigenverklaring uit zijn leren tas. Hij gaf hem echter nog niet, hij legde hem voor nu even naast zich neer.
          'Heb je enig idee waar dit ineens vandaan kwam, is er iemand hier in huis die nare gevoelens bij je naar boven brengt?' Jakob liet zijn hand even op Addy's bovenbeen rusten terwijl hij haar aandachtig aankeek. De reactie en uitdrukkingen van haar gezicht waren uiterst belangrijk bij deze vraag.


    - thank you for existing -

          BEXLEY       HEMERA      MACGAVIN      
    26 | Newbie Detective | Outfit| with Fyodor, inside the villa of the Montgomery's




          Hoewel Jakob net zo goed een verdachte uit deze zaak kon zijn, hield ik wijselijk mijn mond. Ik zou later wel zijn gegevens nachecken om zijn alibi vast te stellen rond de tijd waarin de moord plaatsvond. Voor nu hadden we iemand nodig die de leiding nam en aangezien Fyodor de man leek te accepteren, deed ik dit ook. Zonder te morren pakte ik de lijst aan die me door Jakob werd toebedeeld en scande ik vlug de namen door. Het leek erop dat ik de tweede zoon van James Montgomery en diens dochter tot me kon roepen voor een overhoring, evenals ene Maxwell Anderson.
          Op dat punt begon mijn maag een pleidooi in protest te houden. De donut waar ik me tegoed aan had gedaan, bleek niet genoeg om mijn lege maag te vullen. Alleen al hierom had ik een verschrikkelijke hekel aan het draaien van avonddiensten – er was nooit genoeg voedsel om mijn maag en humeur tevreden te stellen. Als ik het me goed herinnerde was Maxwell Anderson lid van het personeel en waar kon ik beter beginnen dan in de keuken. Een win-win situatie, dacht ik zo.
          Dit was dan ook de reden dat ik op een ‘schijnheilig’ toontje tegen Fyodor aangaf dat ik in de keuken kon gaan beginnen. De verwarring was duidelijk van zijn gezicht af te lezen en ik vermoedde dat hij zich volledig had gefocust op zijn lijstje dat hij vergeten was dat er nog anderen om hem heen bestonden. Nieuwsgierig boog ik me voorover om een glimp op te kunnen vangen van zijn lijstje maar voordat ik hier goed zicht op kon krijgen, deed Fyodor een paar stappen achteruit om tegen een muur aan te kunnen leunen. Hij wenkte mij ten teken dat ik hem bij hem moest komen staan.
          Natuurlijk kwam ik vrijwel meteen in actie hoewel ik het niet kon laten om mijn ontevredenheid op een speelse manier te laten blijken. “Zeg. . .” begon ik op een gespeelde nukkige toon. “Je kan ook gewoon vragen of ik met je mee wil, hoor. Normaal gesproken neem je ook geen blad voor je mond.” Ik schonk hem grinnikend een knipoog waarna ik nogmaals een poging deed om op zijn blad te kijken – minder stiekem dan voorheen.
          “Hoezo de keuken? Wie staan er op je lijst?” vroeg Fyodor me vooraleer hij zijn telefoon erbij pakte. Hem kennende pakte hij de informatie van de zaak erbij die we opgestuurd hadden gekregen. “Ene Sébastien met dochter Meadow en Maxwell Anderson. Zou jij informatie over de laatste naar boven kunnen halen op je magische toverdoos? Volgens mij behoorde hij tot het personeel, dus de reden waarom ik in de keuken wilde beginnen aangezien het daar vaak wemelt van de personeelsleden.” Ik bewoog met mijn handen tijdens het praten en in mijn enthousiasme sloeg ik bijna zijn telefoon uit zijn handen. Nog net wist ik te voorkomen dat deze op de grond viel door Fyodors hand die zijn telefoon vasthield met beide handen te omklemmen, als in een reflex .
          “Nee, ik heb vandaag mijn dag niet,” klonk mijn stem sarcastisch bij wijze van een verontschuldiging. “Maar goed, vertel eens. Wie heb jij allemaal op je lijstje staan?” Het leek me beter mijn verdenkingen omtrent Jakob nog niet kenbaar te maken aan mijn voormalige begeleider. Hij kende de man in kwestie natuurlijk langer dan ik dit deed en ik wilde hem niet in een vervelende situatie brengen. Misschien dat ik er later nog wel op terug zou komen.


    I have seen my own sun darkened

    Jazmín Sofía Reyes
    25 • Outfit • With Tony and baby Isabella @ their bedroom



    Bij het bed blijf Tony voor me staan en ik kijk dan ook op naar hem, mijn hoofd hou ik hierbij wat schuin. "Gisteravond, net voordat ik nog een paar mails wilde afwerken. Ik had hem iets willen vragen..." Bij deze woorden aaide hij ook over mijn haren en ik zucht even, terwijl mijn ogen kort sluiten. "Ik had hem willen vragen om mijn best man te zijn bij onze bruiloft." Een zwakke glimlach vormt op mijn lippen bij deze woorden en mijn ogen openen weer om hem aan te kijken. Naast mijn werk gingen bijna al mijn gedachten naar de bruiloft die slechts enkele weken verwijderd was. Deze gebeurtenis heeft het echter allemaal ver naar de achtergrond geduwd, wat logisch is. Even denk ik erover na. James was niet de beste man hier en stond ook zeker niet hoog bij mij, maar toch leek het beeld van hem als best man op zijn zoons bruiloft mij mooi. Jammer genoeg zou het nooit meer de werkelijkheid worden.
    "Maar zoals gewoonlijk bleven we, en dan vooral hij, doorgaan over werk en zaken.." ging hij verder met een zucht. "En dus ben ik er niet meer aan toegekomen om hem te vragen. Als ik wist wat hem zou overkomen.." Bij deze woorden neem ik zijn hand weer vast met mijn beide handen, die naast die van hem nog steeds klein leken. ''Je kon het niet weten.. Don't be to hard on yourself, okay?'' vraag ik hem zachtjes en zucht even. ''Maar dat klinkt mooi...'' fluister ik en schud mijn hoofd. ''Ik wou dat we het hadden kunnen zien.'' vervolg ik al snel. "Ik had het hem al veel eerder moeten vragen." Zachtjes knik ik bij deze woorden maar zeg niks omdat hij mijn kin al wat meer optilt. "Maar het belangrijkste is dat jij er bent en dat we een prachtige bruiloft gaan hebben." Ik voel zijn vingers langs mijn gezicht gaan en mijn lach wordt iets breder. ''Natuurlijk.. Ik denk dat we wel iets moois kunnen gebruiken nu.'' zeg ik en streel zachtjes over zijn armen. "En natuurlijk dat we een fijn gezinnetje gaan zijn voor onze Isa." Ik blijf stil bij deze woorden en slik even, mijn glimlach iets zwakker nu. Ik moest het hem wel vertellen, misschien was het ook maar beter eerder dan later. Wie weet wat er ons nog stond te wachten. ''Tony..'' prevel ik zachtjes en sta op, waardoor de ruimte tussen ons nu miniem is. ''Ik moest je nog iets vertellen, ik denk dat ik het beter nu kan doen voor er weer iets gebeurd..'' Ik zucht en blik kort naar beneden, waarna ik zijn handen vast neem. ''Het is niet alleen Isa meer, waarvoor we er moeten gaan zijn.'' Ik kijk weer op naar hem, het was nu wel duidelijk waar ik op doelde. Een kleine maar zwakke glimlach staat op mijn gezicht. ''Ik ben zwanger, Tony.''


    El Diablo.

    LINNEA TAMIRES MONTGOMERY
    I might be a fragile little flower but I'll kick your ass
    twentyone • with marek, val & evekitchens one of the too many dining rooms

    “Als ik zeg dat ik zo meteen eerst je vader op ga zoeken en daarna nog even mijn bed in kruip, beloof je me dan dat je je geen zorgen meer zult maken?” vroeg Val.
          Het antwoord was eigenlijk ‘nee’, maar dat kon ze lastig zeggen. Lin knikte langzaam. “Ik denk het…” voor de zekerheid had ze ook haar vader een berichtje gestuurd dat Val zich niet goed voelde. Hij zou haar ook wel in de gaten houden.
          Het gesprek kwam al snel uit op waarvoor ze eigenlijk naar de keuken waren gekomen: eten voor Marek. Het resultaat was eten voor zowel haar vriendje als haarzelf, tot haar tegenzin. Haar pogingen om onder het eten uit te komen werden genegeerd door de drie mensen om haar heen. Val legde er zelfs nadruk op dat de kommen leeg moesten. Lin moest moeite doen op de glimlach op haar gezicht te houden en knikte braafjes. “Ik denk altijd om mezelf, en anders doet Marek het wel.”
          Kort na Val verlieten Marek en Lin ook de keuken en liepen ze richting een van de vele eetkamers. Wat haar opa met zoveel eetkamers moest wist ze na al die jaren nog steeds niet. Ze konden voor elke familiegelegenheid in een jaar in een andere eetkamer zitten en alsnog eetkamers hebben die niet gebruikt waren.
          “’Probeer wat te eten, wie weet voel je je dan iets beter,” zei Marek nadat ze waren gaan zitten.
          Lin trok een wenkbrauw op. “Niet jij ook al. We hebben gisteravond een groot genoeg diner gehad om een week op te overleven. Ik val heus niet om.” Demonstratief nam ze een grote hap van de soep. Dat deze eigenlijk nog te heet was om te eten liet ze niet merken.
    Bobo
    Doe niet zo stom
    Papa
    Oh, denk je dat ik een advocaat nodig ga hebben? Was de hele avond gewoon met Marek… is dat niet geloofdwaardig?

    Nadat ze haar vader het berichtje had gestuurd keek ze Marek aarzelend aan. “Denk je dat ons alibi ongeloofwaardig is?” vroeg ze zachtjes. “Omdat we samen zijn en de rest van de avond helemaal niemand meer gezien hebben?” Lin probeerde zich voor te stellen wat zij als detective zou denken. Zou ze stelletjes geloven? Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant… natuurlijk dekken geliefden elkaar in. “Papa zegt dat we hem moeten bellen als we een advocaat nodig hebben.” Hopelijk dacht hij niet daadwerkelijk dat zij of Marek iets gedaan had. Had hij dat daarom gezegd? Ze probeerde het misselijke gevoel in haar buik zo goed als het kon te negeren.
    Papa
    Denk je dat een van ons iets gedaan heeft?
    Bobo
    Mag ik een knuffel zo?

          De weinige eetlust die Lin had, was ze kwijtgeraakt. Met een zucht duwde ze de kom soep bij haar vandaan. Ze zou later wel een manier vinden om er vanaf te komen, zonder dat Eve of Val het zag. De laatste keer dat ze probeerde om een deel van haar niet opgegeten maaltijd weg te gooien, had ze een kleine preek gekregen. Ze had weinig zin in een vervolg er op.
          “Denk je dat het onderzoek lang bezig gaat zijn?” Ondanks dat ze haar schaatsen naar een rustiger niveau wilde brengen, wilde ze liever niet veel trainingen missen. En hoe groot het huis ook was, met zoveel mensen bij elkaar zijn werkte op haar zenuwen. Het was heel fijn iedereen weer te zien, maar niet in deze situatie en er ging hoe dan ook nog wel een grote ruzie uitbreken. Lin was het liefst zo ver mogelijk uit de buurt wanneer dat gebeurde. Haar ogen vielen op haar app gesprek met Beau. “Hey… Marek? Denk jij dat Evelyn en Valeria gewoon vriendinnen zijn?” Haar stem klonk twijfelend. “Ze zagen er nog al… innig uit?” Ze hoopte dat het haar verbeelding was die er met haar aan de haal ging, en dat er niet daadwerkelijk iets was. Val maakte haar vader gelukkig en na alles met Karen verdiende hij zeker iets goeds. Als het nu mis zou lopen tussen hun twee… Lin dacht er liever niet over na. “Ik wil terug naar bed,” murmelde ze binnensmonds, waarna ze haar hoofd op haar armen liet vallen en Marek’s blik ontweek.

    [ bericht aangepast op 31 aug 2021 - 16:43 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    ANTHONY CHRISTOPHER MONTGOMERY
    Ain't no daddy issues, then I won't even bother
    Son of James Sr. • 33 years old • His and Jazmín's bedroom • w. Jazmín and Isabella



    Tony hoorde wat vage en verre geluiden vanuit de hal van het landgoed Montgomery. Het was lastig om een vinger te leggen op hoe hij zich voelde over de detectives die de muren van hun wereld hadden weten binnen te dringen. Erg gesteld was Tony niet op buitenstaanders. Normaliter al niet, tijdens de kerstviering vond hij het bijvoorbeeld vreselijk wanneer zijn familieleden dates meenamen welke hij nog nooit had ontmoet. Vreemden hadden geen plaats in zijn wereld en ze hadden al helemaal het recht niet om zich te bemoeien met wat er in zijn wereld afspeelde. Vandaag leek zijn afkeer voor vreemden echter nog sterker. Er had zich een drama afgespeeld op het landgoed en deze bloedhonden wilden er hun slagje uitslaan. Om misselijk van te worden was het. Zelfs de vage stemmen die Tony in de slaapkamer kon horen vanuit de hal zorgden er al voor dat het bloed onder zijn nagels vandaan werd gehaald. Hij hoopte vurig dat zijn broers en zus capabel met de detectives omgingen. Aan Addie zou het niet liggen, daar twijfelde hij niet aan. Maar of Harrison de shock van het verliezen van hun vader kon verdragen? Dat was onzeker. Daarnaast had je nog Jack en Seb. De altijd kalme en beheerste Jack... Het zou leuk zijn om hem een keer in paniek te zien, maar Tony wist niet zeker of het hem écht wat uitmaakte dat hun vader er niet meer was. En eerlijk gezegd zou het hem niet verbazen als Seb samen met zijn gezin voor het einde van de dag al gevlogen was. Dat was Seb’s tactiek sowieso geweest de afgelopen jaren. Zoveel mogelijk kilometers tussen het landgoed en zijn gezien. Prima. Zolang hij Meadow maar niet meenam. Zolang Tony zijn Meadow maar in de buurt bleef.
    Met een tranen die zijn ogen verlieten had Anthony Jazmin toevertrouwd dat hij de vorige avond van plan was geweest om zijn vader tot zijn getuige te vragen. Maar zoals altijd kregen ze onenigheid en gingen ze in ruzie uit elkaar. Lieve lieve Jazmin. Ze glimlachte zwakjes en nam Tony zijn hand vast met haar beide handen.
    ''Je kon het niet weten.. Don't be too hard on yourself, okay?' vroeg ze zachtjes, waarna ze zuchtte. ''Maar dat klinkt mooi...'' ging ze fluisterend verder. ''Ik wou dat we het hadden kunnen zien.''
    Tony lachte een korte teleurgestelde lach en proefde de tranen op zijn lippen toen hij zijn mond weer sloot. “Ik ook.”

    Dat de bruiloft door moest gaan stond vast. Met of zonder vader. Als het aan Tony lag waren ze al veel eerder getrouwd. Het liefste had hij Isabella gekregen toen Jazmin al zijn vrouw was. Maar zoals wel vaker liep het leven anders dan Tony gepland had.
    ''Natuurlijk.. Ik denk dat we wel iets moois kunnen gebruiken nu.” Zacht streelde Jazmin Tony zijn armen. "En natuurlijk dat we een fijn gezinnetje gaan zijn voor onze Isa." Na die woorden was zijn verloofde ineens akelig stil. Jazmin slikte en glimlachte onzeker. Meteen verscheen er een bezorgde blik in Tony zijn ogen. Hij zag zijn geliefde niet graag zo onzeker, alsof de grond onder haar voeten was verdwenen. Maar de bezorgdheid om haar sloeg al snel om in bezorgdheid over zichzelf. Wat ging ze zeggen? Had Jazmin iets gezien of gehoord wat ze niet had moeten zien of horen? Tony zijn eigen adem stokte, hij probeerde zijn gezicht in de plooi te houden en geen paniek uit te stralen. Maar als Jazmin zich gisteravond nog op de gangen van het landgoed had begeven, kon het maar zo dat ze te veel wist dan goed voor haar was.
    ''Tony..'' zei ze uiteindelijk met een zacht stemmetje. De afstand tussen hen was minimaal en Tony zijn hart ging als een gek tekeer. Moest hij haar vastpakken? Vastgrijpen? De deur op slot doen? Hij wist zich geen raad met de situatie en bleef als aan de grond genageld voor zijn verloofde staan.
    ''Ik moest je nog iets vertellen, ik denk dat ik het beter nu kan doen voor er weer iets gebeurd..” Ze zuchtte, keek naar beneden en pakte zijn handen vast.
    ''Het is niet alleen Isa meer, waarvoor we er moeten gaan zijn.'' Ze keek op. ''Ik ben zwanger, Tony.''
    Tony zijn ogen werden groot, zijn lichaam ontspande en een enorme glimlach verscheen op zijn gezicht.
    “Dat is wat je me wilde vertellen?” Bracht hij ietwat ontzet uit. “Je bent zwanger?” Opnieuw prikten zijn ogen met tranen, maar dit keer waren het tranen van geluk in plaats van verdriet. “Jaz...” Tony kuste Jazmin haar beide handen omstebeurten. “Dat is fantastisch.”
    Het was opnieuw een wonder. Tony dacht dat ze voorzichtig waren geweest. Net zoals ze eerder voorzichtig waren. Maar toen was Isa hun eerste wondertje geweest. Nu was er opnieuw een klein mirakel onderweg en Tony was extatisch. Dat hij de vrouwelijke anatomie niet helemaal begreep, was een probleem voor later. Jazmin was zwanger en hun gezinnetje van 3 zou worden uitgebreid naar 4.
    ”Hoe lang weet je het al?” Vroeg Tony geëmotioneerd. "En hoeveel weken ben je?" Met verwondering in zijn ogen gleden zijn ogen van Jazmin haar gezicht naar haar buik. Heel even leek de moord op zijn vader niet te bestaan.




    [ bericht aangepast op 1 sep 2021 - 14:06 ]

    Fyodor      Orlov
    32      •      Detective      •      with Bexley      •      in the hallway

    When you try your hardest not to be a fucker, but everyone you deal with is a fucker, so you end up being a bigger fucker just to outfuck the fuckers






         
    Bexley bleef af en toe nog echt een raadsel voor Fyodor. Haar opmerking over beginnen in de keuken kwam hem redelijk uit de lucht vallen en op dat moment realiseerde hij zich dat hij denkruimte nodig had. Waarom hij dan toch Bex achter zich aan wenkte, was hem ook een raadsel, gezien ze hem meestal toch alleen maar afleidde. Waarschijnlijk had hij hoop dat ze toch nog iets nuttigs te zeggen had. En misschien wilde hij haar toch nog in zijn buurt hebben voor hij straks alleen op zoek moest gaan naar zijn mensen om te ondervragen. Pffff, idioot, gedachten bij het werk.
          'Zeg...' Natuurlijk had Bex weer commentaar. 'Je kan ook gewoon vragen of ik met je mee wil, hoor. Normaal gesproken neem je ook geen blad voor je mond.' Wilde hij haar betrekken bij zijn plan, ging ze alsnog lopen zeuren. Kon ze niet alsjeblieft gewoon een keer meewerken? Hij was iets te geagiteerd door de hele situatie met Jakob van net om direct door te hebben dat ze hem, zoals gewoonlijk, weer slechts aan het plagen was. Hij wierp Bex dan ook een boze blik toe, waarna hij zijn rug tegen de muur liet aanleunen. Pas toen hij een paar seconden later weer zijn blik op haar richtte, zag hij haar knipoog. Ze zat gewoon weer met hem te dollen en het frustreerde hem dat hij dit niet direct door had gehad.
          'Soms zijn gebaren nou eenmaal efficiënter dan woorden,' kaatste hij terug. Hij probeerde zijn boze blik van net aan te houden, maar hij kon het niet laten om toch heel even te glimlachen. Wel hield hij bewust zijn papier rechtop zodat ze er niet op kon kijken. Hij had haar pogingen wel door, ze moest maar netjes wachten tot hij besloot er wat over te vertellen. Of ze moest hem gewoon vragen. 'Maar jij hebt ook een mond,' gooide hij er dus nog achteraan om haar dan te vragen waarom ze naar de keuken wilde gaan en wie zij dan zou moeten ondervragen.
          'Ene Sébastien met dochter Meadow en Maxwell Anderson. Zou jij informatie over de laatste naar boven kunnen halen op je magische toverdoos?' Fyodor trok zijn wenkbrauw op en keek ook even op van zijn telefoon. Hij luisterde wel naar Bex, maar probeerde ondertussen ook de informatie te vinden die hij wilde. 'Volgens mij behoorde hij tot het personeel, dus de reden waarom ik in de keuken wilde beginnen aangezien het daar vaak wemelt van de personeelsleden.' Ze was nog niet uitgepraat, of ze kreeg het voor elkaar om zijn telefoon opeens een tik te geven, omdat ze zo wild met haar handen had staan zwaaien. Hij voelde het apparaatje wegglippen uit zijn vingers, maar voor hij zijn andere hand erbij kon halen, had Bex zijn hand met daarin nog half zijn telefoon vastgegrepen. Een schok ging door zijn lichaam heen vanwege haar plotselinge aanraking en met grote ogen staarde hij haar aan. Hij kon niet helemaal bevatten waarom zo'n kleine aanraking hem opeens zo veel deed, dus hij kon weinig anders dan naar Bex blijven staren. Om dan heel abrupt zijn hand uit de hare weg te trekken. Het liefst deed hij nog heel wat stappen van haar vandaan, weg van de vrouw die zijn hoofd opeens zo op hol had weten te brengen met slechts een aanraking. Hij wist zich in te houden en deed slechts één stap opzij om in ieder geval buiten het bereik van haar wilde handen te blijven. Hij wilde haar ook geen pijn doen door opeens heel koud over te komen ofzo.
          'Nee, ik heb vandaag mijn dag niet,' merkte ze op, waarop hij direct 'ik merk het' terugkaatste. Wel wist Fyodor niet zeker wat ze er precies mee wilde zeggen. Was het gewoon wat doms geweest of was er toch meer met haar aan de hand vandaag? Waarom waren vrouwen zo onbegrijpelijk? 'Maar goed,' vervolgde ze, 'vertel eens. Wie heb jij allemaal op je lijstje staan?' Ze had op zijn minst zijn hint begrepen, maar waar hij dan normaal een glimlachje zou hebben laten zien, kon hij deze nu echt niet tevoorschijn halen. Dus bleef hij haar wat nukkig aanstaren, terwijl hij zijn lijst er weer bij pakte. Zijn telefoon stak hij voor de zekerheid en veiligheid maar weer in zijn broekzak. Moest Bex hem maar niet bedreigen als ze informatie wilde.
          'Ik heb twee kleinkinderen erop staan, Linnea en Adelaide. En dan ook Marek, het vriendje van Linnea.' Terwijl hij haar naam uitsprak, bekroop hem weer dat vreemde gevoel dat hij de naam herkende. Nee, joh, hoe groot was nou de kans dat het inderdaad één van zijn voormalige dates was? Toch kon hij dit gevoel niet loslaten en hij wendde zijn blik ook weer van Bex af. Echt, waarom liet hij zijn leven nu weer door vrouwen ingewikkeld maken, juist terwijl hij een belangrijke zaak had om op te lossen?
          'Zullen we dan maar richting de keuken gaan?,' stelde hij voor. Het stilstaan hier deed hem duidelijk geen goed, dus dan kon hij maar beter aan de slag gaan. 'Het klinkt logisch en hopelijk weet iemand daar ook waar de mensen op mijn lijst zich in dit huis bevinden.' En zo te horen aan Bex haar knorrende maag had ze vast ook het idee gekregen om daar eten te gaan zoeken. Hij vond het alleen niet helemaal netjes om op andermans voedselvoorraad te moeten teren, al moest hij toegeven dat hij ook wel een kleine snack kon gebruiken. Dus viste hij een rol koekjes uit zijn tas en wierp hij deze richting Bex, terwijl hij zelf aanstalten maakte om de hal uit te lopen. 'Voor onderweg.' Hij zou straks de rol wel weer terugvorderen, al wist hij ook dat hij hier niet te lang mee zou moeten wachten wilde hij zelf ook nog een koekje hebben.

    [ bericht aangepast op 1 sep 2021 - 17:03 ]


    Stenenlikker