• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Potions met Novalie


    "Ik haal de ingrediënten wel even op," zei hij tegen het meisje naast haar. Rafaël pende even snel de lijst met ingrediënten neer en liep naar de kast om de spullen te halen. Hij wachtte even netjes tot de anderen voor hem klaar waren, voor hij in de kast naar het kippenbloed, de kersen en de spin zocht. Hij keek even grijnzend naar het doosje met de spin erin. Hij stond voor een moment even te aarzelen voor de kast, maar kon de verleiding niet weerstaan om een tweede spin mee te nemen. Hij zette de doosjes op tafel en keek even naar Novalie. "Potions is nu niet echt mijn sterkste vak. Hoe staat dat bij jou?" vroeg hij het meisje. Ergens ging hij ervanuit, sinds het bij de familie FitzGerald met de paplepel werd ingegoten. Het was dus ook niet als een verrassing dat ze knikte.
          "Zal ik de spin doen?" vroeg hij haar, wetende dat ze van dieren hield. "Dan start jij op." Novalie knikte alleen, waardoor Rafaël stiekem de twee spinnen op tafel kon zetten. Hij wierp even een blik op Slughorn, maar die stond bij Rosalie en Arianna te praten. Rafaël nam een van de spinnen, verstijfde hem en legde hem op een schaaltje. Hij plukte voorzichtig met een pincet de pootjes eruit en schoof het schaaltje naar Novalie. Hij zag het meisje even verbaasd kijken naar de andere spin en Rafaël glimlachte haar alleen vriendelijk toe. Hij wist dat Novalie hem niet zo verraden, dus gaf hij haar een knipoog voor hij de levende spin aan zijn poot uit het bakje tilde. Hij keek nog even naar Slughorn, maar die was naar de volgende tafel gelopen en te druk met zijn praatje. Rafaël plukte zijn toverstok uit zijn gewaad. "Engorgio," fluisterde hij. De spin werd twee keer zo groot. "Engorgio..."
          De spin die nu voor Rafaël op tafel stond was net zo groot als de slurk en Rafaël grijnsde kwaadaardig. Hij sprak nogmaals een spreuk uit, waardoor de spin door de klas vloog, recht op zijn slachtoffer af.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2021 - 14:54 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Mavis Keegan

    Mavin grinnikte. 'Nee, ik ben echt enorm slecht.' Ze keek naar het recept. 'Maar wie weet kunnen we hier nog iets van maken. Kippenbloed en spinnenpoten, ze weten ons wel wat lekkers voor te schotelen, hè?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Daphne Saunders

    >> Met Cole • In het potions lokaal • Vijfde uur <<


    Daphne had eigenlijk meer aandacht voor wat er voor haar gebeurde dan voor haar eigen partner, dus ze wapperde maar met haar hand dat hij de ingrediënten wel kon halen zodat zij de stemming voor haar kon peilen. Het liep nog niet echt gesmeerd tussen Lee en Nomad – al leek het een beetje met up en downs te zijn. Ze moest Nomad maar een beetje helpen, straks na de les.
          Ze keek opzij toen Cole terugkwam.
          ‘Heb je al iemand voor feest?’
          Ze kon er maar beter een interessante les van maken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Marcus Hyakinthos Lestrange
    Seventeen years old | Slytherin | Beater & Prefect | With Thomas Rhae | Great Hall Potions Classroom




    ''Knalpoker klinkt gezelliger ja, maar ik zal naar de les gaan.'' antwoordde hij en hij stond op. ''Laters.'' En zo liep Marcus naar het potions lokaal in de dungeons. In het lokaal zag hij op het bord een tafelindeling staan. Hij kon voorkomen dat hij een geërgerde zucht liet. Serieus? Naast zijn naam zag hij de naam Rhae staan. Wie was dat nou weer?
    Toen hij naar de tafel liep waar hij hoorde te zitten kwam hij er al deels achter wie het was. Schaamteloos bekijk hij de dame van top tot teen. Ze was tenminste knap.
    Marcus plofte naast haar neer op de vrije stoel. ''Volgens mij heb ik jou hier nog niet eerder gezien of wel?'' vroeg hij, ondertussen pakte hij zijn spullen erbij.


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Cole Esworthy

    'Eh -' Hij wist wat haar achterliggende vraag was en voelde zich er niet prettig bij - hij had bijzonder weinig zin om met Daphne naar het feest te gaan. 'Ja.' Het was een leugen, maar hij kon vast Rosalie vragen. Dat vond hij alleen maar leuk. 'Jij?'

    [ bericht aangepast op 19 juli 2021 - 15:23 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Arianna Reign Tudor
    Seventeen years old | Gryffindor| With Rosalie | Potions Classroom





    Ietswat te laat liep ze het Potions lokaal in, waarvoor ze zich excuseerde bij professor Slughorn. Op het bord stond een tafelindeling, waar ze op zag dat ze naast Rosalie zat. Ze nam naast de Hufflepuff plaats. ''Hey Rosalie,'' begroette ze haar. Toen bedacht ze zich dat zij vast niet wist wie ze was op dit moment. ''Arianna hier.'' vervolgde ze, ietswat ongemakkelijk. ''Weet jij wat we moeten doen? Volgens mij heb ik het begin gemist.''


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Tilly James

    Hoewel Tilly het erger had kunnen treffen, voelde ze zich niet helemaal op haar gemak. Roman was de broer van Mavis, iemand met wie ze niet direct een klik had - maar hij was compleet anders. Hij was een jaar ouder dan de rest en hij straalde daardoor - of misschien wel door zijn persoonlijkheid - een soort mannelijkheid uit waardoor Tilly tegen hem opkeek. Ze had eigenlijk nooit een crush gehad - niet zoals Novalie op Raf, of Rosalie af en toe wel eens op iemand - maar misschien was dit wel hoe het voelde. Een bepaald ontzag.
    En tegelijk zou het haar verbazen als hij haar naam kende.
    Ze voelde haar wangen gloeien toen ze een glimlach naar hem opzette. 'Wat - wat wil jij het liefste doen? Misschien - misschien kunnen we de taken wat verdelen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mozart "Mosh" Bauer

    >> Met Isabella • Tijdens Potions • Vijfde uur <<


    Mosh had net antwoord op Isabella willen geven toen er iets op zijn hoofd terechtkwam. Hij graaide er in een reflex naar, trok het van zijn hoofd en slaakte een kreet toen er een pootje achter zijn neus bleef hangen en hij merkte dat het een reusachtige spin was. Vloekend smeet hij het ding weg – recht in de ketel van iemand die iets verderop zat. Zijn hart ramde in zijn borstkas en hij voelde het bloed uit zijn gezicht wegtrekken. Rillingen gleden langs zijn rug en hij keek woest om zich heen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams

    >> Met Nomad • Tijdens Potions • Vijfde uur <<

    ‘Over mij?’ vroeg Lee met grote ogen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams
    Met Arianna - Potions


    Ze was ergens opgelucht dat Arianna eindelijk naast haar kwam zitten, dan hoefde ze het gesprek achter haar niet meer te volgen. "Hoi," zei ze met een glimlach. "We moeten een onzichtbaarheidspotion maken." Ze vond het best een beetje spannend hier te gaan werken, samen met iemand. Thuis was het haar wel aardig gelukt en had ze opeens een extra vaardigheid voor Potions ontdekt. Maar hier in de klas leek het toch anders.
          "Zou jij de ingrediënten willen pakken? Ik denk dat het een uur duurt voor ik het heb, aangezien ik hier niet weet waar precies alles ligt." Ze glimlachte even in de richting waar ze hoopte dat Arianna zat. "Ik luister dan wel vast naar het recept." Rosalie voelde in haar tas en met behulp van haar stok legde ze het boek open op de goede pagina. Met behulp van een spreuk liet ze een zachte, vrouwelijke stem het boek voorlezen, zodat ze wist wat ze moest doen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nomad Morphew

    'Toevallig,' zei Nomad, die aanvoelde dat dit de verkeerde kant op ging. 'Hij kwam net bij je vandaan.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm

    >> Met Marcus • In het Potions-lokaal • Vijfde uur <<


    Rhae keek opzij toen er iemand naast haar kwam zitten. Het was een Slytherin, zag ze – dus daar moest ze wel een beetje mee oppassen. Ze probeerde echter niet meteen een oordeel over hem te vellen. ‘Nee, dat klopt inderdaad. Ik ben Rhae.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Daphne Saunders

    >> Met Cole • In het potions lokaal • Vijfde uur <<


    ‘Oh?’ Ze keek hem geïnteresseerd aan. Dat had ze niet verwacht. ‘Met wie?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cole Esworthy

    'Rosalie,' antwoordde hij, hopend dat ze inderdaad nog geen andere plannen had. Hij was er vrij sterk van overtuigd dat hij dat anders wel van Daphne zou horen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Isabella Fitzgerald
    Potions met Mosh


    Isabella schoot in de lach bij het zien van het verwilderde gezicht van Mosh. En hoewel ze afgesproken hadden dat ze aardiger zou doen, kon ze het gewoon niet laten om een opmerking te maken. "Erg charmant, Mosh," zei ze met een grijns.


    It's never gonna happen, Guys.