• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Potions met Mosh


    "Nee..." Veel ingrediënten gingen er niet in. Het ging puur om timing en de manier van roeren dat dit drankje wat moeilijker maakte. Isabella schonk een beetje van het kippenbloed bij het water, wat ze heel precies had afgemeten met een kleine maatcup. Daarna gooide ze de verpulverde kersen erbij en ging weer zitten op haar stoel. Nu moesten ze even een paar minuten wachten tot de spinnenpoten erbij konden. Isa draaide het klokje en ging weer zitten op haar stoel. Over een paar minuten moesten ze spinnenpoten en dan moesten ze uiteindelijk nog een paar stengels gras erbij, 10 gram zand en de huid van een kameleon.
          Isabella keek even moedeloos naar de ketel. "Ik snap echt niet dat hij met zo'n saai drankje begint." Onzichtbaarheidsdrank was niet moeilijk te maken. Hoewel Isabella het niet eerder had gedaan, wist ze dat ze gewoon moest vertrouwen op de instructies, maar ook op haar eigen waarnemingen in de drank. Er stond in het boek dat de drank absoluut niet te paars mocht worden, anders zou het spul in de ketel concreet worden, in plaats van dat je er onzichtbaar van werd. Ze keek even naar Mosh. Moest ze iets zeggen ook tegen hem in de zin van "tweede kans"? Normalieter zou ze aan haar partner vragen wat diegene zou doen met de drank, maar ze had een vaag vermoeden dat ze dat van Mosh niet wilde weten.


    It's never gonna happen, Guys.

    Mozart "Mosh" Bauer

    >> Met Isabella • In het Potions-lokaal • Vijfde uur <<


    ‘Nou we kunnen er ook wat bij gooien en kijken wat er gebeurt? Het is maar net hoe spannend je het zelf maakt,’ antwoordde Mosh schouderophalend. Hij was wel benieuwd of ze altijd alles volgens het boekje deed of juist zo nieuwsgierig was dat ze weleens wat wilde uitproberen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Potions met Mosh


    "En dan? Kijken hoe mijn ketel ontploft?" vroeg ze met opgetrokken wenkbrauw. Ze was niet zo van het random dingen erbij gooien, dat was vragen om problemen. Ze stond even op, keek naar de drank en gooide na een paar minuten de spinnenpoten erin. Ze roerde tegen de klok in en aangezien hij nog lichtelijk naar paars neigde roerde ze een extra keer. "Wat zou je ermee willen bereiken?" vroeg ze aan Mosh. Zijn vraag had toch haar hoofd op volle toeren laten draaien. "Als je de drank verandert," voegde ze eraan toe, voor hij een verkeerde vraag beantwoordde. "De ontzichtbaarheidsdrank -ligt eraan hoe sterk gebrouwen- kan je een uur tot een paar uur onzichtbaarheid opleveren. Dat is ook het enige wat het doet. Je bent niet goed te zien, alleen heb je nog wel altijd een schaduw, plus geluid dempt het ook niet."
          Isabella had niet eens in de gaten dat ze hardop dacht. "We zouden Philodendron toe kunnen voegen, dat zijn zogenaamde geluiddempende planten." Haar gedachten kwamen weer terug in haar eigen hoofd, terwijl ze nadacht over wat ze zou kunnen veranderen aan de drank om hem optimaler te maken en opeens vond ze de ontzichtbaarheidsdrank een stuk interessanter. In gedachten voegde ze het zand en het gras toe aan de ketel en roerde met de klok mee. Als ze iets wilden toevoegen, moesten ze dat doen voor de kameleonhuid, want daarmee zou de drank naar zilver kleuren en was hij klaar. En ze had niet het idee dat wat ze daarna eraan toevoegde, dat dat nog enig effect zou hebben.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2021 - 18:28 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nomad Morphew

    'Dus jij denkt dat jij het straks tijdens je N.E.W.T.'s wel even voor het eerst doet, omdat het dan ineens voor cijfer is?' kaatste Nomad terug. 'Dat is goed, joh. Dan doe ik het wel. Het doet me toch niks, volgens jou.' Hij stond op en liep naar de kast, waar hij zonder moeite één van de spinnen verstijfde en de poten eruit trok met een pincet. Het gaf hem een mooi momentje voor zichzelf, want hij voelde de tranen achter zijn ogen branden en hij voelde er weinig voor dat anderen dat zouden merken. Huilen deed hij eigenlijk nooit - tranen wegslikken was zijn talent - maar Lee's opmerking deed hem meer dan hij wilde.
    Hij had zijn emoties weer op een rijtje toen hij terugliep en zette het bakje met spinnenpoten en een glas met kippenbloed met een dreun op tafel. 'Hier. Alsjeblieft.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cole Esworthy

    Cole had wel verwacht dat ze een opdracht moesten doen waarbij ze moesten samenwerken; ten slotte had hun docent bewust tweetallen naast elkaar gezet die elkaar nog niet zo goed kenden. Hij voelde er echter weinig voor om tijd met Daphne door te brengen en hij vermoedde dat dat wel enigszins wederzijds was. Hij haalde daarom even diep adem voor hij vroeg of ze een voorkeur had. Hij vond alles wel prima; Toverdranken was niet zijn beste, maar ook niet zijn slechtste vak en dus had hij wel vertrouwen dat het goed zou komen. Dit niveau van toverdranken hadden ze eind vorig jaar ook moeten maken en toen had hij het vak ruim gehaald.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams

    >> Met Nomad • Tijdens Potions • Vijfde uur <<

    Lee had allerlei boze dingen willen zeggen – dat hij het heus wel vaker had gedaan omdat hij hier anders niet had gezeten, dat het ook heus geen kwestie van niet kúnnen was maar dat het gewoon voelde alsof hij er bij zichzelf een vinger afrukte als hij zo’n arm beestje molesteerde, maar Nomad liep al weg voordat hij iets kon zeggen en dat was waarschijnlijk beter ook. Dat wist Nomad allemaal heus wel. Hij deed gewoon kinderachtig door Lee’s gevoelens hierover aan de kant te schuiven. Hij ademde diep in en uit in een poging zich te herpakken voor de jongen terugkwam, maar het deed gewoon zeer dat Nomad nu zo op hem reageerde terwijl hij helemaal niet zo gereageerd zou hebben als hij nog zijn vriend was. Maar dat was hij ook niet.
          Of misschien had hij anders ook wel gezegd dat hij zich moest aanstellen.
          Misschien was Nomad wel nooit zo leuk geweest als hij had gedacht, maar had hij gewoon een enorme roze bril op gehad.
          Hij pakte de kersen en probeerde de pitten daar uit te halen zonder dat de vrucht beschadigd raakte, maar het lukte niet – er ontstond steeds een beschadiging in de schil.
          Whatever.
          Hij had toch al een kutdag en mikte drie kersen in het brouwsel.
          ‘Casper gaat me nu gitaar leren spelen,’ deelde hij mee.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mozart "Mosh" Bauer

    >> Met Isabella • In het Potions-lokaal • Vijfde uur <<


    Stiekem was Mosh wel onder de indruk van Isabella’s redenering. Hij had niet echt vooruitgedacht. Gewoon er wat in gooien en kijken of het wat leuks opleverde – dat zou hij hebben gedaan. ‘Klinkt goed. Doen?’
          Hij was benieuwd of ze dat durfde te proberen zonder het met Slughorn te overleggen. Ergens leek ze hem wel het type dat de leraar wilde imponeren. Als het verkeerd ging, kon ze hem gewoon de schuld geven – al dacht hij niet dat ze dat zou doen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Potions met Mosh


    "Ligt eraan," zei ze, terwijl ze naar Mosh keek. "Of je dit jaar met een goed cijfer wil beginnen of niet. Snape hield er niet zo van als ik experimenteerde met dranken. Ik weet niet of dat voor Slughorn ook geldt, maar het heeft me de nodige punten aftrek gekost." Ze rolde met haar ogen. Flauwerd. Haar ouders waren goed, erg goed in het maken van Potions. En ze hadden haar veel bijgebracht, zo niet het meeste. Het was niet voor niets dat ze een goede magische kruidenwinkel hadden, haar ouders wisten de eigenschappen van elk kruid in de winkel. Iets wat ze had proberen te evenaren, maar nog niet helemaal in gelukt was. Het was in ieder geval een van de redenen waarom Potions haar zo goed lag en ze het liefst later aan het werk ging om nieuwe Potions uit te vinden. Ze was al aardig op weg met haar verkleiningsdrank, min het feit dat ze geen tegengif had dan...
          Ze keek even naar Mosh, benieuwd naar zijn antwoord.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nomad Morphew

    'Ik hoorde al dat je alweer een vervanger gevonden had, ja,' zei Nomad, en hij kon de bitterheid in zijn stem niet volledig onderdrukken.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee

    'Oh echt?' vroeg Lee verbaasd. 'Heeft Casper je dat verteld?'
    Hij kon het niet helpen dat hij een blos kreeg. Die twee kenden elkaar toch helemaal niet?
    'Ik wist niet dat jullie weleens met elkaar praatten.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    ANDREAS WILLIAMS
    Gryffindor | Potions| with Casper

    Een invisibility potion, wat hadden ze daar nou weer aan, helemaal niks. Al was het voor Casper misschien wel handig, dan hoefde Andreas niet meer naar zijn harses te kijken.
          'Haal jij even kersen,' bracht Andreas uit, meer als een mededeling dan als een vraag, waarna hij opstond om spinnenpoten en kippenbloed te verzamelen. Zodra hij de ingrediënten had verzamelt nam hij weer plaats aan de tafel. Hij stak het vuur onder de ketel aan en plaatse het keteltje even goed recht.
          'Haal maar geen dingen in je hoofd want je bent niet de enige die niet vies is van geweld.' Snauwde hij naar de jongen naast zich. Hij haalde geïrriteerd zijn handen door zijn haren en keek richting Casper.
          'Zorg er maar gewoon voor dat we dit vak halen, ik ga niet nog een jaar naast je zitten.' Zei hij terwijl hij de ingrediënten begon af te wegen. Deze les moest toch in duo's worden gedaan, dus hij kon die vent ook niet het hele uur blijven negeren, dan ging hij het vak waarschijnlijk niet halen.


    - thank you for existing -

    EVANDER | EVAN | HALE
    Potions| fucking hungover | next to Mavis
    Mavis was wel van het kletsen, dat was niet te missen, niet helemaal Evan's ding, maar goed, er over zitten mopperen zou ook niks opschieten.
          'Ik ben drie jaar naar Amerika geweest, daarvoor heb ik gewoon hier op school gezeten.' De dame lag met haar hoofd op haar hand, waardoor ze hem schuin aankeek, best schattig.
          'Ik ga even wat kersen pakken,' zei hij terwijl hij de lijst met ingrediënten bekeek. Hij vond deze potion geen klap aan, je kon er weinig interessants mee. Zodra hij terug kwam met de kersen nam hij weer plaats naast Mavis.
          'Ben je goed in potions?' hij deed zijn best toch een beetje oké over te komen, maar zijn hoofd voelde nog steeds onprettig en zijn buik begon al weer te mopperen vanwege de trek. Hij ging met zijn vingers even langs zijn blauwe oog, die nog erg gevoelig was. Hij zuchtte even en focuste zich weer op de potion.


    - thank you for existing -

    KYRA ALIYEVA
    gryffindor • chaser • prefect • potions classroom • theo • vijfde uur
    Kyra schudde haar hoofd. "Alleen dat hij één of andere Slugclub heeft? Klinkt als een elitesekte." Ze haalde haar schouders op. Al dat gedoe was niet echt iets voor haar.
          Aangekomen in het leslokaal zag ze al snel dat Theo haar partner was ook mee samen te werken. Slachtoffer was eigenlijk een beter woord. "Oh Merlin, sorry dat je alweer met mij zit. Ik zal mijn best doen om niet te slecht te zijn voor je cijfers, belooft." Schijnbaar moesten ze een invisibility potion gaan maken. Ze durfde er wel om te wedden dat enkele van haar klasgenoten hier later nog wel gebruik van zouden maken. "Jij bent bij deze hoofdpotionmaker, ik je lieftallige assistente." Kyra schonk Theo een lieflijke glimlach. "Dus help, wat moet ik doen?"

    [ bericht aangepast op 5 aug 2021 - 15:43 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Casper Ainsworth

    >> Met Andreas • Tijdens Potions • Vijfde uur <<


    Casper trok zijn wenkbrauwen op toen hij de sneer over agressiviteit kreeg. Wat dacht die drol dat hij ging doen? Hem verdrinken in die ketel ofzo?
          ‘Nou ik zal je dan maar uit die droom helpen: je moet je N.E.W.T.S. sowieso in je eentje doen en ik ga je geen bijles geven.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    'Ja, ik praat ook wel eens met andere mensen,' bromde Nomad. Hij wilde niet dat Lee wist dat hij zich gisteravond klem had gezopen met Casper.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain