• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Nomad wenste dat Lee weer terugging naar de grappende versie van zichzelf die hij aan het begin van de les was geweest; dat was minder pijnlijk dan al deze kutopmerkingen. Hij wist dat hij ze verdiende, maar toch voelde het alsof iemand hem constant met een naald in zijn lichaam prikte - het was niet dodelijk, maar het deed elke keer weer wat pijn.
    'Naast die half kapotte kersen die je erin gooide? Volgens mij maakt het niet meer zoveel uit, want de drank wordt toch niet zoals hij bedoeld was.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mozart "Mosh" Bauer

    >> Met Isabella • Tijdens Potions • Vijfde uur <<


    Mosh toverde een grijns op zijn gezicht toen hij Isabella aan keek. ‘Charmant, zelfs. Heb je ooit een jongen charmant genoemd?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney

    'En dan moeten we het maar direct over gevoelens hebben,' vulde Justin aan. Hij twijfelde. Was hij verliefd geweest? Hij had wel gevoelens gehad voor iemand, maar dat was lang geleden. Toch keek hij er tegenop om Rosalie weer te zien en hij wist niet of hij plagende opmerkingen van Jordyn erbij wilde hebben. Aan de andere kant stelde ze de vraag nu vrij serieus, en was hij ergens ook wel nieuwsgierig naar háár antwoord. 'Ik weet niet. Ik heb wel eens een meisje leuk gevonden.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams

    >> Met Nomad • Tijdens Potions • Vijfde uur <<

    ‘Ah, nou dan kunnen we er wel meteen mee stoppen.’ Lee leunde naar achteren in zijn stoel en keek naar Nomads gezicht, terwijl hij zichzelf ervan probeerde te overtuigen dat hij eigenlijk heel lelijk was.
          Het werkte niet zo erg.
          ‘Ga je vanavond naar het feest?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Lee's stemmingswisselingen waren verwarrend. Nomad reageerde dan ook met oprechte verbazing. 'Eh - ik was het niet echt van plan,' zei hij.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Thomas Byrne
    Met Blythe - In de bieb - tijdens het vijfde uur


    Werkelijk? Eigenlijk helemaal niets... Hij wilde al bijna toegeven, toen een klein idee bij hem opkwam. Blythe mocht dan dodelijk saai zijn, maar Isabella daarentegen... "Ik wil een ganzenveer van Isabella."
          Daar kon hij vast nog wel iets mee. Hij had nog een appeltje te schillen met het meisje.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2021 - 19:45 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Isabella Fitzgerald
    Potions met Mosh


    Isabella zuchtte diep. Moest dit nu? Ze had het plagend gezegd, maar Mosh ging er veel te handig op in. "Ga nu maar niet te erg naast je schoenen lopen. Dat kan de school niet aan." Ze rolde even met haar ogen. Sukkel

    [ bericht aangepast op 19 juli 2021 - 19:48 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Mozart "Mosh" Bauer

    >> Met Isabella • Tijdens Potions • Vijfde uur <<


    ‘Ik loop al jaren naast mijn schoenen, meis.’ Hij gaf haar een knipoog. ‘Behalve jij klaagt niemand daarover.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams

    >> Met Nomad • Tijdens Potions • Vijfde uur <<

    ‘Oké, top. Dan wordt het misschien nog een leuk feestje.’ Hij trommelde met zijn vingers op de tafel, besefte dat hij onnodig bot klonk en grijnsde. 'Geintje. Waarom zou je niet gaan?'

    [ bericht aangepast op 19 juli 2021 - 19:51 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Potions met Mosh


    Isabella perste even haar lippen op elkaar om de beledigende opmerkingen die een voor een in haar hoofd schoten te verbijten. Ze had beloofd aardig te doen, voor Noah. Maar dan moest ze dat niet meteen in het eerste uur weer verpesten. Hoe naar dit ook was. De knipoog bezorgde haar de kriebels en de vraag schoot door haar hoofd of hij met haar aan het flirten was. Beter niet! Alleen het idee al maakte haar misselijk.
          "Klinkt alsof ik de enige slimmerd ben hier op school," zei ze droog.


    It's never gonna happen, Guys.

    Mozart "Mosh" Bauer

    >> Met Isabella • Tijdens Potions • Vijfde uur <<


    Zo zag ze zichzelf ongetwijfeld graag. ‘Daar kan ik me weinig bij voorstellen. Waarom ga je niet met me naar het feest vanavond? Dan laat ik je wel van gedachten veranderen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Potions met Mosh


    Ze schoot in de lach en kon er niets aan doen dat het spottend klonk. Arrogant met opgetrokken wenkbrauw keek ze naar de jongen naast haar. "Je maakt een grapje zeker," zei ze tegen de jongen. Hij kon niet serieus zijn. "Nou moet je niet te ver gaan hoor." Achterlijke idioot, dacht ze bij zichzelf, wat ze het liefst hard op had gezegd.


    It's never gonna happen, Guys.

    Mozart "Mosh" Bauer

    >> Met Isabella • Tijdens Potions • Vijfde uur <<


    ‘Hé, het viel toch te proberen?’ antwoordde Mosh schouderophalend. ‘Niet geschoten is altijd mis. Ooit komt er heus een moment dat je voor een jongen zwicht. Ik kan net zo goed diegene zijn.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley

    >> Met Justin • Buiten • Vijfde uur <<


    ‘Oh echt? Wie?’ Jordyn keek hem nieuwsgierig aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Roman Keegan

    >> Met Tilly • Tijdens Potions • Vijfde uur <<


    Roman had voor de spin gekozen en de pootjes in het water laten vallen, waarna hij het kippenbloed exact had afgemeten en dat erbij had gevoegd terwijl Tilly zich over de kersen ontfermde.
          Roman roerde de drank met rustige bewegingen – tot er ineens iets ín de ketel viel en de inhoud eruit spatte. In een reflex schoof hij zijn stoel achteruit, maar de drek zat al in zijn haren en op zijn gezicht en hij zag dat Tilly er ook niet veel beter van afgekomen was.
          Terwijl hij mopperend de al stinkende druppels wegveegde, boog hij zich over de ketel. De inhoud was compleet aan elkaar gekoekt – om een reusachtige spin heen.
          ‘Wat is dit dan nou weer,’ zei hij, hoofdschuddend om zich heen kijkend om te zien wie dacht dat dit grappig was. Hij kon maar drie mensen bedenken die met overgrote spinnen zouden gaan gooien, maar Jordyn had geen les en hoewel Mavis en Rafaël zich wel lachend hadden omgedraaid, keken die vooral naar Mosh die vlak daarvoor een kreet had geslaakt. Hij wierp even een boze blik op zijn zusje toen hun blikken kruisten. Had zij dit naar Mosh gegooid en had die het ding daarna weer weggesmeten?
          Hij dacht dat ze wel beter wist dan dat tijdens de les te doen.


    Every villain is a hero in his own mind.