• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Daphne Saunders

    >> Met Nomad • Buiten • Na schooltijd <<


    ‘Mooi! Nou kom mee, dan gaan we dat in gang zetten.’
          Daphne bracht Nomad alvast naar het balkon waar ze gisteren ook had gezeten en liep daarna naar haar kamer om het Veritaserum te halen. Ze was maar wat benieuwd naar Nomads diepste geheim.
          ‘Goed,’ begon ze. ‘Ik heb hier Veritaserum. Ik zal een slok nemen zodat je zeker weet dat ik je geen naaistreek lever.’ Ze deed wat ze had gezegd en keek hem daarna weer aan. ‘Om de weddenschap een beetje spannend te houden en onszelf te motiveren, hebben Pru, Mosh, Nora en ik onder invloed van Veritasum een geheim uitgesproken dat niemand weet. Wanneer we falen, wordt dat geheim aan de roddelkrant openbaar gemaakt.’ Ze stak het flesje naar hem uit. ‘Jij neemt een slok, vertelt je diepste geheim en vervolgens vertel ik je wie jouw target wordt. Ik zal ook mijn geheim vertellen – alleen zo kunnen we elkaar vertrouwen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Zijn diepste geheim delen? Hij begon enorm aan zijn keuze te twijfelen. Hij wilde niet dat de hele school wist dat zijn pa hem mishandelde. Dat zou hem zwak maken, en bovendien zou hij dan flink op zijn donder krijgen van Lenin.
    Maar lang niet zo erg dan wanneer hij denkt dat je gay bent.
    Hij pakte het flesje van haar aan, haalde hij diep adem, en nam hij een slok.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Daphne Saunders

    >> Met Nomad • Buiten • Na schooltijd <<


    Daphne was verrast door Nomads vastberadenheid – blijkbaar voelde hij echt de nood om zijn vader blij te maken.
          ‘Goed dan. Ik zal beginnen. Ze hebben mij Noah als target gegeven. Het geheim dat ik heb gedeeld, is dat ik twee jaar geleden iemand… ongewenste seksuele handelingen heb laten verrichten. Vlak daarvoor was ik door iemand afgewezen en ik kon het niet hebben dat iemand mij weer niet wilde hebben. Ik ging veel te ver – tot bedreiging aan toe – en het is een van de weinige dingen waar ik me echt voor schaam.’
          Het lukte haar om Nomad aan te kijken terwijl ze dit vertelde, maar helemaal van harte ging het niet. Tot slot was het zijn beste vriend die haar toen aan de kant had geschoven.
          ‘Nu is het jouw beurt. Wat is jouw diepste geheim?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams
    Met Cole > History of Magic


    Rosalie grinnikte. "Ik heb nog geen date nee. Maar lijkt me gezellig om samen te gaan."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nomad Morphew

    Het was een schrale troost dat ze zich ervoor schaamde - want haar geheim was heftig en hij had plotseling enorm spijt van zijn keuze om het drankje te drinken. Had hij nou echt Daphne vertrouwd? Iemand die regelmatig mensen pestte - maar nu ook gewoon toegaf dat ze iemand had seksueel had aangerand?!
    Maar hij voelde de warme gloed van het drankje door zijn lichaam verspreiden en wist dat het te laat was.
    'Mijn grootste geheim.' Hij haalde diep adem en wilde over zijn vader vertellen. Dat was zijn plan geweest, maar zijn mond werkte niet mee. 'Mijn grootste geheim is dat ik verliefd ben op Lee.'
    Het leek alsof de wereld stil stond. Zodra hij de woorden had uitgesproken, kwamen ze pas bij hem binnen. Zijn adem stokte in zijn keel en hij verstijfde. Hij kon niet anders dan daar gewoon zitten. Hoewel hij niet bewoog, sloeg het van binnen op tilt.
    Hij was verliefd op Lee.
    Het was alsof zijn hele wereld plotseling stil stond. Hij had het niet geweten. Écht niet. Hij wilde het helemaal niet. Het voelde alsof zijn ergste nachtmerrie, zijn grootste angst, ineens werkelijkheid was geworden.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Daphne Saunders

    >> Met Nomad • Op het Slytherin-balkon • Na schooltijd <<


    Nomad was verliefd op Lee.
          Daphne deed heel hard haar best om niet in lachen uit te barsten – want dát had ze niet zien aankomen. En Nomad had ook niet, zijn hele lichaamshouding liet dat zien. Hij was duidelijk geschrokken van deze onthulling.
          ‘Je bent verliefd op Lee?’ vroeg ze zachtjes. ‘Tjeetje. Dat is wel heftig, zeg.’ Ze gaf hem een kneepje in zijn schouder en keek hem meelevend aan. ‘Dan moet het extra moeilijk zijn geweest om je van hem te ontdoen. Helaas bedriegt ons hart ons wel vaker. Het is goed dat je hebt ingezien dat een relatie met Lee je niets dan schande zal opleveren. Nou, je geheim is veilig hoor. En ik zal je een doelwit geven dat de kloof tussen Lee en jou alleen maar groter zal maken. Je mag achter Mavis aangaan.’
          Och, als dat toch eens zou lukken…
          Lee en Mavis uit elkaar halen leek haar een onbegonnen zaak, maar wie weet hoe dit zou aflopen…


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    'W-wat?' Nomad leek uit een soort trans op te schrikken. 'Mavis? Nee, nee...' Hij schudde verwilderd zijn hoofd. 'Dat gaat me nóóit lukken! En Roman zou me vermoorden...'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Daphne Saunders

    >> Met Nomad • Op het Slytherin-balkon • Na schooltijd <<


    'Ach welnee. Als je haar gewoon een beetje goed weet te plezieren, heeft ze niets om over te klagen,' wuifde Daphne het weg.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams

    >> Met Roman • Aan het meer • Zesde uur <<

    Lee was opgelucht toen de les erop zat. Hij wist niet wat hij vervelender had gevonden: de stroeve gesprekken of de ongemakkelijke stiltes. Al met al was zijn buikpijn nog eens flink verergerd toen hij het lokaal uit liep.
          ‘Hé Lee.’ Roman kwam naast hem lopen.
          Lee wist er met moeite een glimlach uit te persen. Als hij iemand nog moest vertellen hoe het was afgelopen tussen Nomad en hem, was hij het wel, maar hij voelde er weinig voor om opnieuw het verhaal te vertellen. ‘Hé.’
          ‘Hoe zijn je eerste lessen bevallen?’
          Lee was blij dat de jongen zo’n simpele vraag stelde. Al pratend over minder pijnlijke dingen dan zijn gebroken hart, liepen ze naar de aankomsthal toe. Toen Roman vroeg of hij mee naar buiten ging, wist hij echter wel hoe laat het was.
          Vlak bij het meer – niet zo ver van waar hij gisteren met Casper had gezeten – zakten ze in het gras neer. Lee trok zijn knieën op en keek Roman van opzij aan.
          ‘Het ging gisteren niet helemaal zoals je gehoopt had, hè?’
          ‘Niet echt,’ mompelde Lee. Hij sloeg zijn ogen neer en zuchtte.
          ‘Wat gebeurde er?’
          Lee haalde zijn schouders op. ‘Ik deed wat ik je verteld had. Speelde en zong het liedje, gaf hem daarna de roos en vertelde hem dat ik hem leuk vond. Toen riep hij dat ik een smerige flikker was en beende hij weg. Ik probeerde net maar gewoon een beetje normaal te doen, want Daphne zat achter ons en die vond het allemaal veel te interessant. Hij wil ook geen vrienden meer zijn. Hij vindt me opdringerig.’
          Roman legde een hand op zijn schouder en gaf een kneepje.
          Lee zuchtte nog een keer diep en leunde tegen hem aan. ‘Ik had het nooit verwacht. Ik ben niet verbaasd dat hij me afwees – ook al had ik deze keer écht goeie hoop – maar dat hij opeens zo uitviel over mijn geaardheid… en ook geen vrienden meer wil zijn…’ Hij voelde zijn ogen jeuken en staarde hardnekkig naar één punt omdat hij niet aan de tranen wilde toegeven.
          ‘Ik vond hem vannacht stomdronken voor de deur. Hij kon niet eens meer naar binnenkomen. Ik weet niet zo goed wat er met hem aan de hand is, maar het klonk alsof hij het erg vond dat hij je een flikker had genoemd. Hij bleef maar zeggen dat het niet kon… Hij wil er met mij ook niet over praten, maar ik merk dat hij het wel heel rot vindt. Volgens mij zit hij nogal met zichzelf in de knoop en kwam jouw… liefdesverklaring net op het verkeerde moment.’
          Lee keek aarzelend opzij. ‘Dus je denkt dat het niet aan mij ligt?’
          ‘Niet alleen. Ik weet niet – misschien is er thuis wat gebeurd. Hij wil sowieso nooit iets over thuis vertellen. Maar het is wel heel verpand dat hij ineens zo… rot tegen je doet.’
          Lee beet op zijn lip. ‘Denk je dat het komt doordat ik Dreuzelouders heb?’
          ‘Heb ik ook aan gedacht, maar hij had altijd maling aan de mening van zijn ouders wat dat betreft. Ik had juist het idee dat hij júíst met je omging om zich af te zetten tegen hen.’
          ‘Nou, misschien was zijn vader daar dan niet zo blij mee,’ mompelde Lee. ‘Misschien weigert hij wel zijn vervolgopleiding te betalen als hij met mensen als mij omgaat. Al kan hij dat dan ook gewoon zeggen.’
          ‘Ik weet niet of dat zo makkelijk gaat. Ik snap dat dat zijn trots krenkt – als je eerst bij hoog en laag beweert dat bloedstatus je niets doet en je daarna toch van mening verandert.’
          Lee wendde zijn blik weer af. Was dat minder pijnlijk dan dat hij Lee als persoon niet meer mocht? Hij vond dat dan ook maar een laffe keuze.
          ‘Mag ik morgen een blinddate voor je organiseren?’
          Roman keek hem verdwaasd aan. ‘Dat wil je echt doorzetten?’
          ‘Ja, waarom niet? Het geeft me in elk geval afleiding. Hopelijk kan ik dan in elk geval andere mensen blij maken.’
          Roman keek hem een beetje zuinig aan, maar gaf zich toen met een zucht gewonnen.
          ‘Vooruit dan maar. Alleen zodat je wat afleiding hebt.’
          Lee grijnsde en gaf hem toen een knuffel. ‘Ik zal ervoor zorgen dat je er geen spijt van krijgt!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Nomad's lichaam voelde slap aan. De informatie die hij nu moest verwerken, was te veel. Hij was verliefd op Lee, en als hij niet met Mavis zou slapen, dan zou het allemaal bekend worden... Dan was hij ten dode opgeschreven - en Lee ook.
    'Ik - ik moet gaan.' Hij stond op en liep als een zombie weg, zonder nog iets te zeggen. Hij liep het hele gebouw door, negeerde iedereen die hij tegenkwam en kwam uiteindelijk weer terecht bij het meer waar hij gisteravond nog met Casper had gezeten. Hij wenste dat Casper er weer was - of in ieder geval die fles drank die hij bij zich had gehad.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain


    Noah

    °in de toiletten met Vinnie°


    Hij grijnsde lichtjes toen Vinnie hem een fist bump terug gaf. 'Ondertussen zit potions erop.' mompelde hij nadat hij een blik wierp op de klok die boven de lavabo's hing. 'Zie ik je straks op het feest?' Zijn lessen zaten erop, dus hij moest maar eens gaan nadenken wat hij in godsnaam zou aantrekken voor dat stomme feest waar hij niet eens zijn hoofd ging laten zien.

    EVANDER | EVAN | HALE
    Potions| fucking hungover | next to Mavis
    Hmm, met Lee, hij had geen idee wat de relatie tussen die twee was, misschien waren ze al wel aan het daten.
          'Is dat je vriendje?' vroeg hij dan ook onwetend. Op haar terugkoppelende vraag schudde Evan zijn hoofd. Hij had nog geen date.
          'Nee, nog niet.' Mavis en Evan werden beide afgeleid door een schreeuw die door het lokaal keek. Evan keek even geamuseerd naar Mosh, die alles behalve vrolijk leek te zijn.
          'Goed, ehm, help me uit de brand...' begon Evan. 'Hoe vraag ik iemand mee die beveiligd wordt door twee meiden uit de hell?'


    - thank you for existing -

    Vinnie Davies

    >> Met Noah • In de toiletten • Vijfde uur <<


    Vinnie had eigenlijk niet zo veel zin in het feest, zeker niet nu Noah een date had. Toch vond Noah het vast wel fijn als hij er ook was, zeker als hij even aan Casper wilde ontsnappen. ‘Ik denk het wel, ik weet alleen niet zo goed met wie. Ik ga wel aan Lee vragen of ik met hem mee kan.’
          Na de afwijzing van Nomad, verwachtte hij niet dat die behoefte had aan échte date.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Daphne Saunders

    >> Met Thomas • In de Slytherin-leerlingenkamer • Na schooltijd <<


    Daphne was tevreden met Nomads reactie. Nomad en Lee… Nou, het was mooi dat ze daar op tijd achter was gekomen. In een goed humeur wandelde ze naar de kerkers toe. Ze wilde Thomas nog spreken. Ze vond hem in een fauteuil vlak bij de open haard. Met een spreuk zorgde ze ervoor dat niemand haar kon horen.
          ‘Kun je wat pillen voor me regelen?’

    [ bericht aangepast op 26 juli 2021 - 19:29 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    'Nee, Lee is mijn BFF,' grinnikte Mavis. 'En ik weet niet of ik de juiste persoon ben om je relatieadvies te geven, want meestal vind ik andere dingen leuk dan andere dames.' Ze overwoog wie hij bedoelde. Twee meiden uit de hel, dan dacht Mavis direct aan Daphne en Prudence - wie anders? Maar Mavis had géén idee met wie die twee omgingen. 'Maar goed, het is sowieso aantrekkelijk als je gewoon de ballen hebt om op haar af te stappen en het te vragen.'


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain