• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Casper Ainsworth


    Casper keek opzij toen hij voetstappen hoorde. Hij wist niet echt wat hij ervan moest denken toen hij zag dat het Nomad was. Had de jongen hem al herkend? Kwam hij hier om hem uit te kafferen? Nomad leek hem ook weer geen type die daar zijn tijd aan verspilde en uiteindelijk gaf Casper alleen een knikje en wachtte hij wel af of Nomad weer rechtsomkeer zou maken of niet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Nomad overwoog om te vertrekken, maar tegelijk wilde hij zich niet laten kennen. Zonder iets te zeggen pakte hij een sigaret, maakte hij een klein vuurtje met zijn stok en zakte hij met zijn sigaret in de mond op een muurtje neer.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth


    Casper was niet iemand die stiltes heel vervelend vond – maar nu wel.
          ‘Waarom vind je het zo erg?’ vroeg hij uiteindelijk. ‘Dat hij weet dat hij niet degene is met wie er iets mis is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    'Dat is het probleem niet,' bromde Nomad. Was Casper echt zo idioot? Alsof hij wilde dat Lee zich kut zou voelen. 'Het gaat erom wat je wel als reden hebt gegeven. Je hebt geen idee hoe gevaarlijk dat kan zijn.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth


    ‘Ik heb alleen gezegd dat je bang bent. De rest vulde hij zelf al in,’ antwoordde Casper schouderophalend. ‘Blijkbaar had je hem al veel te dichtbij laten komen. Daar heb ik weinig mee te maken.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    'Maar als hij denkt dat ik báng ben, dan wil hij me beschermen. Dat is hoe hij is.' Nomad zuchtte en nam een trek van zijn sigaret. Hij liet de rook over zijn longen gaan en blies het toen uit. 'En dat is gevaarlijk. Dus het zou fijn als je je er niet meer mee bemoeit.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Justin Trelawney

    Justin verslikte zich bijna in zijn drankje. Was Rosalie altijd zo direct geweest? Hij kon het zich niet herinneren - het was ten slotte lang geleden geweest. Toch herstelde hij zich snel. 'Nou, er zitten wel dingen tussen waar ik je bij kan helpen,' zei hij plagerig.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elsie Bee

    Elsie schudde haar hoofd. 'Volgens mij heb ik niet echt een type,' gaf ze toe. 'Nou ja - jij bent wel mijn type, maar ik de andere jongens die ik leuk heb gevonden, waren wel heel anders.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams


    ‘Ik ben een op zichzelf staand type,' grinnikte Lee. 'Daar heb je er maar één van.' Hij stak zijn tong uit en keek haar toen nieuwsgierig aan. 'Wie heb je nog meer leuk gevonden?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Casper Ainsworth


    ‘Ligt eraan hoe hij je beschermt. Hij beschermt je ook door uit je buurt te blijven, dat zie ik ‘m eerder doen dan dat ie met een hooivork achter je pa aan gaat. Je hebt nu precies wat je wilt, alleen zonder dat hij zich een tweederangs mens voelt.’ Casper blies een wolk rook uit. Hij vond nog steeds dat ie goed gehandeld had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elsie Bee

    'Nou, alle jongens van mijn afdeling wel, maar dat is wel lang geleden,' zei ze. 'Behalve Nomad. Dat was vorig jaar.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams


    ‘Spaar ze allemaal,’ zei Lee met een flauw glimlachje. ‘Nee, grapje. Ik doe ook aan kwartet maar dan uit verschillende afdelingen.’ Hij stak zijn tong uit, maar zijn blik werd weer wat somberder. Toch dwong hij een glimlach om zijn lippen. ‘Ben je al helemaal over Nomad heen? Misschien vindt hij jou wel leuk. Of heb je Dreuzelouders?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    'Ik wil geen risico's nemen.' Nomad zuchtte en keek om zich heen. 'M'n pa heeft overal een extra paar ogen.' Hij zuchtte, want hij was alweer een stuk opener dan hij wilde. Hij wist niet hoe het kon dat hij zo eerlijk tegen Casper was - of het kwam doordat hij beide avonden alcohol had gedronken, of dat die jongen dat werkelijk bij hem uitlokte. Aan dat eerste kon hij iets veranderen - dat tweede was gevaarlijk. 'Ik zou het in ieder geval waarderen als je voortaan niks meer zegt over hem. Tegen wie dan ook.' Anders werd het tijd dat hij een vergetelheidsspreuk leerde. 'Dan houd ik mijn bek over jouw hele - vriendschapsproblemen.'

    [ bericht aangepast op 14 sep 2021 - 21:52 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elsie Bee

    'Alleen mijn moeder,' zei Elsie. Ze trok haar wenkbrauwen op. 'Hoezo?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth


    Casper keek hem aan en gaf een knikje – al kon het hem niet zo veel schelen wat Nomad over zijn vriendschappen zei. Dat hij die niet had? Dat was geen geheim.
          ‘Misschien was het niet aan mij om wat te zeggen,’ gaf hij toe. ‘Maar ik vond ’t kut om hem zo te zien.’ Hij staarde even in de verte. ‘En normaal boeien andere mensen me geen reet.’ Hij haalde zijn schouders op – hij wist ook niet echt waarom hij zich ermee bemoeid had. Waarom hij zich vandaag ook al met Isabella en Noah bemoeid had. ‘Maar ik denk oprecht dat hiermee juist de risico’s verkleind zijn. Nu weet hij dat het negatieve shit voor jou oplevert als hij contact zoekt. Voor zo’n koppige gast als hij werkt dat beter dan halfbakken excuses.’

    [ bericht aangepast op 14 sep 2021 - 22:10 ]


    Every villain is a hero in his own mind.