• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    ‘

    Roman Keegan


    Roman knikte langzaam. 'Dat begrijp ik wel.'
          Er was ook niemand in de afdeling naar wie hij haar snel zag toetrekken. Marcus, misschien. Die was ook wat serieuzer dan de rest.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Hij knikte. 'Ja, al toen ik nog heel klein was. Mijn grootouders hadden een gitaar op zolder liggen, toen die waren gestorven, erfden mijn ouders hem. Ik heb het mezelf toen aangeleerd.' Zijn ouders waren helemaal gek van hem geworden omdat hij in het begin zo slecht was, maar hadden zijn slaapkamer al snel geluidsdicht gemaakt met een spreuk. Ze hadden zich waarschijnlijk gerealiseerd dat hij minder problemen zou opleveren als hij gewoon zijn eigen ding aan het doen was, en dat was één van de weinige dingen waar hij ze dankbaar voor was. 'Later heb ik mijn eigen gitaar gekocht, al heb ik die oude altijd nog bewaard.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Zoya Elaine Crawfort

    'Hoe zit dat bij jou? Jij bent toch een jaar ouder dan de rest van je klasgenoten. Merk je dat ook?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm
    Outfit


    ‘Je hebt het jezelf aangeleerd? Dat is echt knap, zeg,’ zei ze onder de indruk. ‘Ik heb vanaf mijn zesde pianoles gehad van mijn moeder. De hele familie eigenlijk, hoewel mijn oudste broer er niets aan vond.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    ‘

    Roman Keegan


    ‘Het is maar één jaar,’ antwoordde Roman schouderophalend. ‘Daar merk je weinig van.’
          Hij was wat serieuzer dan veel anderen, maar zeker in Ravenclaw waren er genoeg die dat ook waren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    'Heb je veel broers en zussen, dan?' vroeg Nomad oprecht verbaasd. Hij nam een flinke slok van zijn drinken en probeerde niet te denken aan het feit dat Lee zo'n beetje exact dezelfde woorden had gebruikt toen hij had gehoord dat Nomad zichzelf gitaar spelen had aangeleerd.

    [ bericht aangepast op 27 aug 2021 - 11:43 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elsie Bee

    'Is dat - is dat jouw plan?' vroeg Elsie zachtjes. 'Je zinnen op iemand anders zetten?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm
    Outfit


    ‘Ik heb vier oudere broers,’ vertelde Rhae. Zij waren ook de reden dat ze niet, zoals Isabella, negatief naar álle jongens keek, ondanks vervelende ervaringen. ‘En jij?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    'Ik heb een jonger broertje,' zei hij. 'Hij schijnt wel wat op me te lijken.' Hij knikte even naar de richting waar Duncan was. 'Met het zwarte haar.' Ja, ze leken in uiterlijk op elkaar - maar als hij zijn ouders moest geloven, konden ze qua persoonlijkheid niet meer van elkaar verschillen. Waarschijnlijk hadden ze liever gehad dat Duncan hun enige zoon was, of in ieder geval hun oudste, zodat ze met hem gewoon konden pronken. 'Hij zit in Zwadderich.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams


    Lee dacht aan Casper.
          Het was echt een heel slecht idee. Hij was gevaarlijk, hij had Rosalie blind gemaakt.
          Maar hij was net ontzettend lief geweest, en gisteren eigenlijk ook. Hoewel zijn vrienden er ook voor Lee waren geweest, had hij het gevoel dat hij nog het meeste steun aan Casper had gehad. Bovendien was hij met Noah naar het feest gegaan – met een jongen, dus misschien betekende dat wel dat hij op jongens viel.
          Misschien had hij gewoon iemand nodig aan wie hij kon laten zien dat hij stiekem wel een leuke jongen was – en dat hij heel anders was dan velen dachten.
          ‘Ik denk het wel,’ mompelde hij. ‘Ooit moet het toch eens meezitten, hè?’
          Hij glimlachte een beetje verdrietig.
          Hij vond het ook sneu voor Elsie, maar voor haar was het toch makkelijker om iemand te vinden. Jongens die op jongens vielen, waren nou eenmaal dun gezaaid. En Elsie was knap en lief en spontaan… als hij op meiden viel, had hij het wel geweten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm
    Outfit


    Ze volgde de richting die Nomad haar wees. De jongen leek inderdaad wel op hem. 'Hebben jullie een goede band?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Hij wilde ja zeggen - maar zijn mond vormde een 'Nee.' Sterker nog, hij moest oppassen met hoeveel hij nu nog zou drinken, want hij vervolgde zelfs met een uitleg: 'Maar dat is de schuld van mijn ouders. Die hebben ons uit elkaar gedreven zodra ik in Ravenklauw ingedeeld werd.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Tilly James

    Ze glimlachte. 'Maar wil je nu dan punch mét, of zonder?' vroeg ze, terwijl ze voor zichzelf een non-alcoholisch drankje inschonk. Ze wilde de controle niet kwijtraken. Ze wist waar ze toe in staat was als ze dat wel deed.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm
    Outfit


    ‘Oh, wat rot.’ Ze liet haar blik over zijn gezicht glijden, maar vond het lastig zijn uitdrukking te peilen. ‘Wat hebben ze dan tegen Ravenclaw? Intelligentie, wijsheid en creativiteit zijn toch hele mooie waarden?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Het was interessant - iemand die al zijn hele leven op Zweinstein zat, zou deze vraag nooit stellen. Hij aarzelde. Ach, het was maar beter als ze het reilen en zeilen op de school kende. 'Mijn hele familie heeft in Zwadderich gezeten. Dat is wel vaker zo bij die afdeling, en het wordt ook bij veel families als een schande gezien als je er niet in komt.' Hij haalde zijn schouders op. 'Mijn familie is daar geen uitzondering in, dus toen ik bij Ravenklauw werd ingedeeld, werd dat - niet gewaardeerd.'

    [ bericht aangepast op 27 aug 2021 - 14:18 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain