• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah


    Hij haalde zijn schouders op terwijl zijn blik ook even naar Casper ging. 'Ah, kan je het zelfs een date noemen? Uiteindelijk staan we gewoon maar bij elkaar. En zelfs dat niet.' Hij grijnsde wat loom. 'Het zou me niet verwonderen dat hij me vanavond nog in de steek laat voor een ander.' Hij deed alsof hij een traantje wegpinkte. 'Houdt wel Daphne op een goede afstand, dus dat is dan wel weer een voordeel.'

    Blythe Carmichael

    Een blos steeg naar haar wangen. 'Sorry. Ik weet de sfeer wel een beetje te verpesten, hè?' Ze sloeg haar ogen neer. 'Ik ben een beetje nerveus. Ik weet ook niet waarom.' Ze keek naar hem op. 'Misschien - misschien kunnen we binnenkort iets met z'n tweeën doen. Als een date. Om aan het idee te wennen... En omdat het leuk is, natuurlijk.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elsie Bee

    'Ik vind meisjes niet op die manier leuk,' zei Elsie. Tenminste, niet voor zover ze wist. Ze was alleen nog maar op jongens verliefd geweest.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Nomad Morphew

    'Op welke eigenschappen werd daar ingedeeld, dan?' vroeg hij.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mavis Keegan

    'Daar drink ik op,' zei Mavis, die haar bekertje tegen die van Arianne tikte.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams


    ‘Dat snap ik helemaal,’ zei Lee met een scheve grijns. ‘Nou, ik zal eens kijken of ik een andere geweldig leuke, lieve jongen voor jou kan vinden. Heb je nog meer eisen?’ Hij stak zijn tong uit.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Casper Ainsworth


    De muziek en de vele mensen om hem heen begonnen hem wat op de zenuwen te werken en hij had zin in een peuk. Tussen Noah en Isabella leek alles weer koek en ei, dus die redde het vast wel.
          Hij liep naar het tweetal toe en gaf de kleinere jongen een tik tegen zijn achterhoofd om zijn aandacht te trekken. ‘Ik ga een peuk roken.’
          Hij vulde zijn glas nog eens bij en verliet daarna de grote zaal.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm
    Outfit


    Zo’n beetje ieder gesprek kwam uiteindelijk wel op Beauxbatons terecht en hoewel dat begrijpelijk was en Rhae het niet erg vond, maakte het conversaties wel een beetje saai. Ze vertelde Nomad over de verschillende afdelingen en beantwoordden nog wat vragen. Hoewel ze het een aardige jongen vond, voelde het gesprek hier en daar nog steeds een beetje stroef en ze had het idee dat ze al een flinke tijd bij Isabella vandaan was – met wie ze hier toch naartoe was gekomen.
          ‘Ik ga weer even terug naar Isabella hoor,’ antwoordde Rhae en ze glimlachte vluchtig. ‘Net kaapte ene Thomas me al weg. We spreken elkaar wel weer!’
          Ze gaf hem een knikje en stak de dansvloer over, naar haar vriendin die nog steeds met Noah aan het praten was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Noah - grote zaal


    Ze grinnikte om zijn laatste opmerking. "Ik vraag me echt af wat haar probleem is dat ze ons niet met rust kan laten," zei ze met een halve glimlach. Vanuit haar ooghoek zag ze Rhae terugkomen, die ze enthousiast begroette. Hopelijk maakte de aanwezigheid van Rhae het iets minder ongemakkelijk. "Had ik jullie eigenlijk al aan elkaar voorgesteld?" Vroeg ze zich hard op af. "Anders, Noah dit is Rhae, Rhae dit is Noah."

    [ bericht aangepast op 4 sep 2021 - 17:45 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson
    Grote zaal - Met Blythe


    Rafaël stopte zijn ergernis even weg in een heel klein hoekje en keek met een halve glimlach naar Blythe. "Klein beetje maar," plaagde hij haar, terwijl hij het gebaar met zijn vingers maakte. Hij was blij dat Blythe met het voorstel kwam om iets met zijn twee te doen, al had hij dat ergens zelf willen doen. "Wat als we morgen een rondje gaan vliegen?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Rosalie Williams
    Grote zaal - Met Justin


    "Oh beetje de standaard dingen," begon ze met een glimlach. Ze nam een slok van haar drinken. "Ik moet de afgelopen twee jaar inhalen he, dus ik wil sowieso nog een keer in het meer zwemmen. Een hut bouwen van mijn hemelbed, een keer het verboden bos in." Rosalie kreeg een plagende grijns op haar gezicht. "Een vriendje," zei ze, terwijl ze de jongen naast haar even aantikte met haar elleboog.


    It's never gonna happen, Guys.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Grote zaal      —       w. Cole



    "Geeft niets hoor," zei ze met een glimlach. "Als ik je kan helpen, laat het maar weten." Ze was ergens wel blij geweest dat hij praatte, dan hoefde ze zelf het gesprek niet gaande te houden en voelde ze haar zenuwen iets weg zakken. "Heb je nog wel een beetje leuke vakantie gehad verder dan?" Vroeg ze met een glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.


    Noah


    'Volgens mij weet ze zelf niet wat haar problemen zijn, aangezien ze in zeven jaar tijd nog altijd even rot is qua karakter. Die heeft serieuze issues.' Hij keek om als hij een tik tegen zijn achterhoofd kreeg en zag Casper. 'Ok, tot straks.' Eerlijk gezegd kon hij ook wel een frisse neus gebruiken. Misschien later.
    'Dat is dus al de tweede keer dat hij mij een tik flikt.' Hij snoof even gespeeld ontzet.

    Rhae voegde zich bij het gesprek, en hij schonk haar een glimlach. 'Aangename kennismaking.' Wat moest hij anders zeggen.

    Blythe Carmichael

    'Vliegen klinkt goed,' zei ze met een glimlach. Vliegen was laagdrempelig. Dan had ze niet meteen het gevoel dat ze iets móest; ze kon gewoon lekker met hem kletsen, ouwehoeren en actief iets doen. 'Ik wil altijd wel het terrein verkennen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Nomad Morphew

    Toen het gesprek was afgelopen, bleef Nomad een beetje onwennig achter. Hij zuchtte en vroeg zich af waarom hij hier nog zou blijven. Roman stond niet langer bij de deuropening, dus nu was er werkelijk geen reden meer. Hij slofte met gebogen schouders de grote zaal uit en voelde een sterke drang naar een sigaret. Eentje. Voor hij ging slapen. Dan was de kans groter dat de slaapzaal helemaal leeg was en het luchtte altijd een beetje op.
    Hij liep naar buiten en zag dat hij niet de enige was - hij kon een silhouet ontwaren, die hij niet direct kon plaatsen. Pas toen hij dichterbij kwam, realiseerde hij zich dat de grote gestalte Casper was.
    Natuurlijk.

    [ bericht aangepast op 7 sep 2021 - 21:57 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain