• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mozart "Mosh" Bauer

    ‘Een kutdag? Hoezo dat?’ Hij zag dat ze haar haren had gekleurd na het inktfestijn, maar dat stond haar behoorlijk goed en was niet echt reden tot klagen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Noah - gang


    "Je weet zelf ook wel dat ik daar niet zo handig in ben," zei ze licht grappend, terwijl ze Noah een elleboogje gaf. Ze liep een beetje ongemakkelijk met Noah terug naar de tafel met drankjes. "Je bent me een nieuwe verschuldigd," zei ze met een kleine glimlach, hopend dat ze weer een beetje de normale sfeer in kon krijgen in plaats van het opgelaten gevoel wat ze nu voelde. Ze begroette Casper even kort, voor ze met haar ogen door de zaal ging op zoek naar Rhae. Blijkbaar had ze haar vriendin net gemist, want Rhae stond nu met Nomad te praten. Daar baalde ze wel een beetje van, al was ze wel blij dat het nu uitgesproken was met Noah. Hopelijk zou dit alles niets veranderen tussen hen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Zoya Elaine Crawfort

    Ontspanning. Dat woord zei haar weinig. Als je in je hoofd met andere dingen bezig was, maakte het niet uit wat je activiteit was. 'Is dit voor jou wel een manier van ontspannen?' vroeg ze, deels omdat ze werkelijk benieuwd was naar het antwoord, maar voornamelijk omdat ze het gesprek gaande wilde houden.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Nomad Morphew

    Nomad keek op. Hij was naar de hoek van de zaal gelopen om daar op een vensterbank te leunen en naar buiten te staren. Hij wilde dat deze avond klaar was. Misschien wilde hij zelfs wel dat het hele schooljaar over was. Dat hij gewoon kon verdwijnen, het maakte niet uit waar naartoe, als hij maar van zijn pa en alles daaromheen af was. Dat was zijn plan. Na dit schooljaar zou hij verdwijnen, dan zou hij van Lenin af zijn en kon hij ergens een of ander kluizenaarsleventje gaan leiden. Hij moest alleen dit jaar overleven.
    Toen hij een onbekende stem hoorde, draaide hij zijn hoofd en zag hij dat het nieuwe meisje ineens voor hem stond met een glas punch. Zijn natuurlijke neiging was om het drankje te weigeren - maar hij moest dit jaar nog overleven.
    Zijn gedachten schoten in een mum van tijd heen en weer naar het zaadje dat eerder die avond in zijn hoofd was geplant. Zij kende hem niet. Zij wist niets van hem.
    'Hé. Ik ben Nomad. Dankjewel.' Hij glimlachte naar haar. Het voelde nogal onnatuurlijk, omdat hij niet per se vaak glimlachte en nu hij zich zo rot voelde, voelde het al helemaal nep. Hij nam een slok van de punch en ging wat meer rechtop staan. 'Zag ik er zo zielig uit in mijn eentje dat je me gezelschap komt houden, of stel je je deze avond aan iedereen van de afdeling voor?' Hij voelde een lichte blos naar zijn wangen trekken, want zo'n soort opmerking was niks voor hem - maar hij deed zijn best. Misschien moest hij met zijn volgende drankje maar even rustig aan doen.

    [ bericht aangepast op 26 aug 2021 - 16:50 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm
    Outfit


    Rhae glimlachte flauwtjes. ‘Casper zei dat je wel wat gezelschap kon gebruiken. Maar ik had eerlijk gezegd wel iedere kans aangegrepen om met iemand anders te praten.’
          Haar wangen kregen een kleur toen ze dat zo onomwonden zei. Misschien was die Casper wel zijn beste vriend, dan maakte ze wel meteen een lekkere indruk.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Nomad's mondhoek kwam een klein stukje omhoog. 'Je was geen fan zijn botte opmerkingen?' Hij grinnikte. 'Kan ik me voorstellen. Ik voel me vereerd dat ik je alternatief ben.' Het ergerde hem dat Casper dacht dit ook nog voor hem op te lossen - die lul moest zich gewoon nergens mee bemoeien - maar het deed hem op zich wel goed dat Casper haar meer afschrikte dan hij.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain


    Noah


    'Jij weet tenminste waar jouw heupen zitten.' Een kleine lach ging over zijn lippen. 'Ik ben meer van de robot style.' Dus bleef hij maar veilig weg van die dansvloer.
    Eenmaal bij de dranktafel aangekomen, keek hij geamuseerd opzij naar Isabella. 'Zorg ik wel even voor.' Hij wurmde zich wat tussen het volk zodat hij twee bekers kon inschenken en gaf algauw eentje aan Isa. 'Nou, op onze vriendschap dan maar.' Hij knipoogde even om het luchtig te maken en zette zijn lippen aan de beker.


    Prudence

    °Op het feest - met Brenn en Mosh°


    'Breek mij er gewoon de bek niet over.' Ze haalde een glimlach boven om te tonen dat ze best oké was. 'Maar kijk, ik moet dankbaar zijn. Heb ik eindelijk het lef gehad om eens van kapsel te veranderen.' En ze voelde er zich heel goed bij. 'Daphne zal het trouwens nog moeilijk krijgen met haar slachtoffertje.' Een gemene grijns verscheen op haar lippen. Ze baalde echter wel wat dat Marcus niet op het feest was, ze moest maar eens gaan bedenken hoe ze haar vingers rond hem kon sluiten.

    Rhae Storm
    Outfit


    ‘De botte opmerkingen vielen wel mee,’ zei ze. ‘Hij is gewoon niet… niet mijn type.’
          Alweer zo’n lekkere opmerking. Ze kon zichzelf wel voor haar hoofd slaan.
          ‘Ik bedoel – als mens.’ Ze beet op haar lip. Het was niet echt wat voor haar om niet uit haar woorden te komen. ‘Laat maar. Dit is awkward.’ Ze lachte ongemakkelijk en nam een slok drinken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Nomad grinnikte. 'Wees gerust, veel mensen denken zo over hem. Maar niet iedereen spreekt dat uit.' Hij haalde zijn schouders op. 'Van mij mag je zeggen wat je wilt, hoor.' Zijn blik ging even naar Casper. 'Hij is ook niet mijn type. Als mens.' Hij wist eigenlijk niet of dat wel waar was, maar op dit moment voelde dat wel zo, dus vond hij dat hij het best kon zeggen. 'Wat is wel jouw type... mens?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elsie Bee

    Ze sloeg haar ogen neer. 'S-sorry. Ik had het wel kunnen weten. Ik had je hier niet mee - ik had dit niet moeten zeggen.' De tranen brandden in haar ogen, maar ze probeerde er niet aan toe te geven. Het ging moeizaam.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm
    Outfit


    Die vraag had ze kunnen verwachten. Ze wist ook niet zo goed wat de oorzaak was dat ze Casper niet mocht. Het was gewoon iets in zijn uitstraling waardoor ze zich ongemakkelijk voelde – maar dat was niet om de reden waardoor ze meestal bang was van jongens.
          ‘Jullie zijn geen vrienden?’
          Ze vond zijn vraag moeilijk en wist niet hoe ze hem moest beantwoorden, dus hield het maar bij een wedervraag.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams


    ‘Hé dat geeft toch niks?’ Lee sloeg een arm om haar schouders. ‘Ik denk dat het juist goed is dat we erover praten. Anders blijf je er maar mee rondlopen, toch? Máár… ik kan wel een date voor je regelen met een andere leuke jongen?’ Hij keek haar enthousiast aan, al wist hij nog niet meteen wie hij bij haar vond passen. Maar hij vond vast wel iemand. Misschien wel Nomad.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Hij schudde zijn hoofd. 'We - staan er beide niet zo om bekend dat we veel vrienden hebben,' zei hij. 'Een beetje - loners.' Hij grinnikte. 'Dat klinkt triest, hè.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elsie Bee

    Elsie schudde haar hoofd. 'Ik - ik moet eerst -' Ze beet op haar lip. Over hem heenkomen. Ze had het vaak genoeg gedaan, over iemand heenkomen. Maar het deed elke keer weer pijn, en elke keer voelde ze haar hart weer een klein beetje extra breken. Was Lee maar gewoon hard en onaardig geweest, zoals Nomad tegen haar geweest was. Die had ze veel sneller uit haar hoofd kunnen zetten; bij Lee was het nog een stuk lastiger.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain