• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    •
    •
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    •
    •
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    Mavis schoot in de lach. 'Maar jij bent toch zoveel meer dan alleen die knappe kop van je,' zei ze met een grijns.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Vinnie Davies
    Outfit


    Vinnie had het gevoel dat hij droomde. Opeens was er een ontzéttend knap meisje dat hem ten dans had gevraagd. Hém. Hoewel hij oogcontact eng vond, vond hij het ontzettend moeilijk om zijn ogen van haar af te houden. Hij voelde zich zelfs een beetje licht in zijn hoofd.
          ‘In welke afdeling zit je?’ vroeg ze. Haar stem was zelfs een beetje zangerig, als die van een elf.
          ‘In Hufflepuff.’ Een vleugje trots ging door hem heen. Hij was trots op zijn afdeling. ‘Dat staat voor een sterk rechtvaardigheidsgevoel, loyaliteit en geduld. En we zijn ook heel aardig.’
          Die laatste zin kwam eruit voor hij er erg in had en hij keek haar een beetje verschrikt aan.
          ‘En bescheiden,’ zei ze met een knipoog.
          Vinnie sloeg zijn blik neer. Zijn wangen brandden.
          Ze lachte zacht. ‘Ik maakte maar een grapje.’
          Hoewel het praten net verbijsterend soepel was gegaan, wist hij nu niet meer wat hij moest zeggen. Hij was zich bewust van zijn handen op haar heupen en haar armen om hem heen. Ze rook lekker – als een echt meisje.
          Hij wierp weer een schichtige blik op haar knappe gezicht. Er kwam een soort drang in hem omhoog – hij wilde iets grappigs zeggen, of iets anders waarmee hij indruk op haar zou maken. Iets wat haar liet lachen of wat haar zou verrassen.
          Maar wat? Blonk hij ergens in uit? Was hij ergens goed in?
          Hij kon goed stijldansen. Hij wist veel van dieren.
          Zijn handen begonnen te zweten.
          ‘Als je liever niet danst, kunnen we stoppen hoor,’ zei ze vriendelijk.
          Vinnie slikte. Zijn keel voelde droog. ‘N-nou… Ik v-vind het niet e-erg.’ Hij nam een pauze om zich op de rest van de zin te concentreren. ‘Ik ben het alleen niet gew-gewend. M-maar ik ken wel verschillende w-walsen.’ Hij waagde weer een blik in haar ogen. Ze waren lichtblauw, als diamanten. ‘D-die heb ik geleerd, d-drie jaar geleden.’
          Hij had ze nooit gedanst – zijn relatie met Lee was vlak daarvoor overgegaan.
          ‘Wat leuk! Dan moeten we eigenlijk een liedje aanvragen waarop we een wals kunnen doen.’
          Vinnie knikte enthousiast. Dan kon haar laten zien dat hij er best goed in was!
          ‘Oké, kom op!’ Ze liet haar armen van zijn schouders glijden, pakte hem bij de pols en nam hem mee naar de muziekinstallatie.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Outfit + navelpiercing

    'Dat heb ik vernomen,' zei ze en ze grijnsde scheef naar Raf. 'Al ben ik nu wel benieuwd welke kwaliteiten jij nog meer ziet, dan.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    'Oh, ga je nu naar complimentjes vissen?' Mavis grinnikte. 'Nou ja, een briljant ondeugend brein. Je haalt bíjna mijn level, en dat zeg ik alleen tegen Lee en Raf.' Ze keek het meisje bloedserieus aan. 'En ik ken weinig mensen die zo lekker zichzelf zijn als jij, die zich weinig van anderen en hun meningen aantrekken.' Die laatste opmerking klonk ineens vrij serieus voor haar doen, en daar schrok ze zelf bijna een beetje van.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rosalie Williams
    Grote zaal - Justin


    "Oh, wat vervelend." Ze wist niet zo goed hoe ze op zijn situatie moest reageren. Ze zag ergens Andreas ervoor aan die jeukpoeder in zijn shirt te gooien - om Justin bij haar vandaan te halen. Aan de andere kant was haar broer de hele tijd bij haar geweest. Ze hadden samen gedanst en Rosalie had niet het idee dat hij echt de tijd ervoor had gehad de jeukpoeder in Justin zijn shirt te gooien. Ze kon het dan wel niet zien, maar ze had zijn handen om haar schouders gevoeld. "En het is broer trouwens. Andreas is ouder dan mij." Rosalie schrok een beetje van zichzelf dat ze lichtelijk zuur klonk, maar ze kon het niet hebben dat Justin Andreas valselijk beschuldigde.


    It's never gonna happen, Guys.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Tilly, Rosalie en Lee



    Novalie voelde een blos op haar wangen, toen Cole haar iets dichterbij trok. De dans tussen hen was vooral in stilte, maar Novalie vond het vreemd genoeg niet vervelend. Het was misschien zelfs wel even een opluchting, niet te hoeven praten. Het was gewoon fijn bij Cole in de buurt te zijn en niet te hoeven verzinnen waar ze over spraken. Na het nummer werd het dansen toch weer iets ongemakkelijker. Op een vrolijker nummer wist Novalie niet zo goed hoe ze moest bewegen. Gelukkig leek Cole er ook niet heel veel voor te voelen, waardoor ze alweer snel afhaakten naar de drankjestafel. Een beetje koortsachtig zocht Novalie naar een nieuw onderwerp waar ze met hem over kon praten, ze wilde graag met hem praten. Maar voor ze ook nog maar iets tegen Cole kon zeggen voelde ze een ruk aan haar arm en werd ze bij hem weggetrokken.


    It's never gonna happen, Guys.

    Isabella Fitzgerald
    Grote zaal - Novalie


    “Tot morgen, Mosh,” nam ze een beetje onbeholpen afscheid van hem, met hopelijk de hint dat ze hem deze avond niet meer wilde zien. Ze keek even om zich heen. Eigenlijk had ze naar de Ravenclaw toren terug gewild, maar ze had het idee dat Mosh haar niet liet gaan als ze dat zou proberen. Dus toen ze bij de ingang van de zaal kwamen, vluchtte ze gauw in de richting van Novalie die aan de kant stond. Zonder pardon trok ze haar zusje bij Cole vandaan en liep een paar stappen van hem weg. Heel even keek ze van de jongen, terug naar haar zusje. “Dit is wel erg gezellig of niet?” plaagde ze Novalie.


    It's never gonna happen, Guys.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Isabella



    Novalie was compleet verrast geweest door Isabella. Even keek ze verontschuldigend achterom naar Cole, maar Isabella trok haar gewoon verder. “Ja, eigenlijk wel,” gaf ze met een lichte blos toe aan Isabella. Dit was haar zus, daar durfde ze dat wel tegen te zeggen. Het was stiekem echt heel leuk geweest, al merkte Novalie nu een beetje dat de wolken zich langzaam terug trokken. Heel even keek Novalie nieuwsgierig naar Isabella, die in een veel te kleurrijke jurk voor haar doen stond. Maar voor ze er iets over kon zeggen, veranderde de jurk terug naar wat Isabella origineel had gedragen. "Oh, eindelijk!" hoorde ze haar tweelingzus opgelucht zuchten.
          Even keek Novalie peilend naar haar iets oudere zus. "Gaat het wel goed?" vroeg ze aan Isabella. Ze leek een beetje opgejaagd, bijna nerveus.


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    Haar toon was minder speels - bijna geïrriteerd. 'Sorry. Broer,' bood hij zijn excuses aan, ook al was dat niet hetgene waarvoor hij vermoedelijk zijn excuses aan moest bieden. 'Heb je het nog met je - broer - over mij gehad?' Hij besloot het maar gewoon te vragen. Haar reactie was ietwat bot, op een heel andere toon dan voor Andreas hen was komen storen, dus vermoedde hij dat er wel over hem gesproken was.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rosalie Williams
    Grote zaal - Justin


    Rosalie toonde een kleine glimlach. Blijkbaar had Justin al een voorgevoel gehad waar Andreas over wilde praten. Ergens was het fijn dat hij er zelf over begon, dan hoefde ze er niet naar te vragen. Dat leek haar toch ook een beetje vreemd. "Hij heeft je naam genoemd ja," zei ze met een halve grijns. Ze was benieuwd wat hij er zelf over zou zeggen, wat Justin zijn verklaring was. Vandaar dat ze ook niet meteen uit de doeken deed waar Andreas hem van beschuldigd had. Als Justin nu zelf op de proppen kwam met wat er gebeurd was, wist ze in ieder geval dat hij eerlijk was, toch? En misschien vond ze het ook wel grappig om hem even te laten zweten, stiekem.


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    'En hij is door een onhandige keuze van mij niet zo'n groot fan meer van me, denk ik?' vroeg Justin, die zich toch ergens een klein beetje benauwd voelde voor wat Andreas verteld had - en vooral, hoe Rosalie nu over hem dacht.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rosalie Williams
    Grote zaal - Justin


    Ze grinnikte zachtjes. Ergens kon ze wel aan Justin horen dat hij lichtelijk onzeker ervan was. "Andreas is geen fan van iedereen met een lul die ook maar enig interesse in mij toont." Ze tikte hem even aan met haar elleboog en glimlachte. "Maar dat was niet zo netjes van je," zei ze toch maar.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2021 - 12:57 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    Hij schudde zijn hoofd, al kon zij dat natuurlijk niet zien. 'Dat weet ik,' zei hij enigszins beschaamd. 'Ik heb er ook wel spijt van.' Hij keek even naar het meisje - het voordeel van haar blindheid was dat hij haar toch wel goed kon bekijken zonder dat ze het doorhad.
    Ze was wel echt mooi.
    'Was dat het enige wat hij vertelde? De Daphne-situatie?' Het zou hem niets verbazen dat Andreas hem nog wel wat meer zwart had gemaakt. Ten slotte had hij een reputatie en dat was niet een onterechte. Hij had er niet over gelogen tegen Rosalie - in zijn brieven had hij ook wel toegegeven dat hij wel met andere meiden bezig was geweest - maar hij had natuurlijk niet verteld hoeveel en hoe vaak.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    -

    [ bericht aangepast op 5 nov 2021 - 10:41 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rosalie Williams
    Grote zaal - Justin


    Over Jordyn. Maar dat waren niet echt haar zaken toch? Wie was zij om daar een oordeel over te vellen. Rosalie trok een wenkbrauw op.
          "Is er nog meer wat ik moet weten dan?" Was er nog meer wat Andreas niet had geweten of niet had verteld? Moest ze dan hier wel aan beginnen? Het was in ieder geval fijn om te weten dat Justin spijt had van wat hij gedaan had, maar sommige dingen zouden het wel lastiger maken tussen hen. "Je gaat me toch niet vertellen dat je seks met haar gehad hebt toch? Dat vind ik wel zo'n grote afknapper." Rosalie trok haar bovenlip op en kneep haar ogen een beetje samen. "Ik vind het al een walgelijk idee dat Andreas dat waarschijnlijk gedaan heeft. Echt, gadver. Ik snap echt niet hoe hij ooit voor die heks is gevallen."

    [ bericht aangepast op 2 nov 2021 - 19:45 ]


    It's never gonna happen, Guys.