• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    •
    •
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    •
    •
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm
    Outfit


    ‘Zou ik in dat geval ook zeggen,’ zei Rhae met een knipoog. Ze hield het glas in haar hand, ze zou het wel wegzetten als Mavis straks weg was. ‘Ik ga weer even daarheen.’ Ze knikte naar het groepje waar ze net had gestaan. Ze was hier samen met Isabella gekomen en had eigenlijk amper tijd met haar doorgebracht, wat haar wel dwars zat.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    'Ik loop met je mee,' zei Mavis, die terugliep naar het groepje. Ze zette een stap dichter naar Jordyn en Raf, die in gesprek waren, en sloeg een arm om Jor heen. Na een flinke slok van haar drankje, knikte ze naar Rhae. 'Jor, ik begreep nooit dat hele idee van mannen en vrouwen leuk vinden,' zei ze, 'maar die meid is echt knáp.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Roman Keegan


    ‘Zoiets. Hij vond het zelf in ieder geval erg geestig dat er iemand door zijn toedoen de dansvloer moest verlaten,’ antwoordde Roman op geprikkelde toon. Hij begreep heus wel dat Nomad zijn vriendenkring wat wilde uitbreiden, maar hij begreep echt niet waarom hij het bij de schoolpsychopaat zocht.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2021 - 12:48 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Outfit + navelpiercing

    ‘Nou als je zó hard to get speelt, is het leuke het er wel snel van af hoor,’ zei Jordyn met opgetrokken wenkbrauwen. Ze wierp een blik op Rhae. ‘Al heb je gelijk – ze is wel bloedje mooi.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    'Hij heeft gewoon een gek gevoel voor humor,' verdedigde Nomad de jongen - tot hij zich ineens realiseerde dat hij dat deed. Hij fronste. Roman had Casper nooit hoog zitten, dat was nu niet anders. Normaliter liet Nomad dat van zich afglijden als Roman er iets over zei - het kon hem weinig boeien. Hadden twee gesprekken met die jongen nou echt al zoveel veranderd?


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mavis Keegan

    Mavis was ietsje verbaasd dat Jordyn licht geprikkeld reageerde. Ze had net een opmerking gemaakt - dat ze Mavis wilde versieren - maar Mavis had dat verre van serieus genomen. Ze wist wel dat Jordyn regelmatig met mensen zoende - geslacht maakte niet uit. Mavis was echter nooit eerder het doelwit geweest en had de vorige opmerking niet zo serieus genomen - maar dit klonk toch wel alsof Jordyn het had gemeend.
    Het maakte haar ietsje nerveus. Jordyn mocht dan wel met heel veel verschillende mensen gezoend - en geslapen - hebben, maar zijzelf had met twee jongens gezoend. En in beide gevallen had ze de jongen in kwestie eigenlijk leuker gevonden dan ze aan zichzelf wilde toegeven. Jeremy was alweer weg voor het serieuzer kon worden, en George had zelf geen behoefte gehad aan iets serieus. Mavis had daarom ook maar gedaan alsof ze het niet wilde, ook al had ze hem best wel leuk gevonden. Nu was ze er wel overheen, maar ze had zich verder nog niet echt opengesteld voor iets nieuws.
    'Ach, als je alleen maar zégt dat je me wilt versieren, versier je me natuurlijk nog niet,' zei ze toen ze zich hersteld had. Ze gaf Jordyn een knipoog.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2021 - 13:26 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Jordyn Mariah Kingsley
    Outfit + navelpiercing

    Jordyn haalde haar schouders op. ‘Soms is dat genoeg om te peilen of er iemand interesse heeft.’
          Ze was niet het type dat alles uit de kast ging trekken. Als ze het leuk had met iemand en het leidde tot een zoen dan was dat leuk. Zo niet, dan was dat ook prima.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    'Ik heb er nooit over nagedacht of ik interesse heb,' gaf Mavis toe. 'In vrouwen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Jordyn Mariah Kingsley
    Outfit + navelpiercing


    Jordyn grijnsde. 'Nou, dan zou ik maar eens uitzoeken hoe knap je onze nieuwe Ravenclawer vindt.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    Mavis beantwoordde haar grijns. 'Ik betwijfel of dat nut heeft. Ik kreeg het idee dat ze niet zo van flauwe grappen houdt. Dat gaat nóóit werken, natuurlijk.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Roman Keegan


    ‘Nou, heel gek ja,’ snoof Roman. Hij was een beetje uit het veld geslagen door Nomads felheid. Hij dacht terug aan de woorden van Daphne – dat Nomad op hem verliefd zou zijn. Wat natuurlijk de grootste onzin was, maar wat als hij wél inderdaad op jongens viel en daarom zo fel gereageerd had tegen Lee? Hij zou toch niet op Cásper vallen? Hij schudde het idee van zich af. Nee, die praatten pas sinds gister met elkaar. Of gingen ze al veel langer met elkaar om? Nomad hield wel meer dingen voor hem achter. Er zat plotseling een bittere smaak in zijn mond. ‘Ik ga drinken halen’, bromde hij, waarna hij naar de drankjes liep. Hij voelde de verleiding om ook eens naar de alcohol te grijpen, maar besloot toch de verstandige te blijven en ging voor frisdrank.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Outfit + navelpiercing

    'Tja, dan is het toch maar hopen dat je ogen nog eens geopend worden en je mijn schoonheid ziet.' Ze knipperde overdreven met haar wimpers en sloeg overdreven haar haren over haar schouder (en in Rafs gezicht).


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Nomad bleef geïrriteerd achter. Hij was Roman de hele tijd uit de weg gegaan, en dat was duidelijk terecht geweest. Hij kon weinig goed doen vandaag. Nomad wist ook wel dat hij Lee als een broertje zag, maar hij vond het vervelend zat dat hij die vriendschap had moeten verbreken en hij had geen zin om er nog allemaal oordelen bij kreeg. Casper had gewoon wat minder oordelend gereageerd - en dat was nu weer een reden voor Roman om juist wél weer te oordelen.
    Hij had bijna de neiging om nu demonstratief naar Casper toe te lopen, maar daar zou hij Roman alleen maar nog meer mee tegen zich in het harnas jagen - en bovendien zag hij Casper nergens.
    Hij zuchtte. Die jongen had hem overgehaald om naar het feest te komen, en wat was het een succes geweest, zeg. Hij had zich eigenlijk alleen vermaakt tijdens zijn gesprek met Rhae, met wie hij oprecht plezier had gehad. het was makkelijker geweest om met haar te kletsen en te grappen omdat zij nog niet wist dat hij een lul was die zijn vrienden zomaar liet vallen.
    Dat was waar ook; zijn haren waren nog steeds roze... Het was grappig geweest, in het begin, maar op dit moment vond hij het helemaal niet zo leuk meer. Hij graaide even naar zijn stok, die hij in zijn broek had verstopt, en keek toen naar Roman. Die leek niet terug te komen en Nomad voelde weinig behoefte om weer naar hem toe te gaan, dus liep hij de grote zaal uit en ging hij naar de toiletten. Niet de toiletten direct om de hoek, want die waren hem te druk.
    Toen hij in de spiegel keek, zag hij pas hoe belachelijk hij eruit zag. Geen wonder dat Rhae gelachen had.
    Zijn lichaam trilde een beetje en hij zag dat zijn voorhoofd zweette. Hij had weer flink wat gedronken vanavond en het begon een beetje om hem heen te draaien. Hij zakte tegen de muur neer en richtte zijn stok met een zucht op de ingang van de toiletten.
    'Welinamora.'
    De deur schoot op slot. Natuurlijk was hij met een simpele spreuk weer te openen, maar dan zou hij het in ieder geval horen aankomen.
    Hij sloot zijn ogen en wenste - tja, wat wenste hij eigenlijk? Wat wilde hij nu? Lee had nu ongetwijfeld een hekel aan hem; daar had hij zijn best voor gedaan, maar hij wílde het niet. Hij wilde het helemaal niet, en hij wilde ook helemaal niet tegen de realiteit aanlopen dat ze nu niet meer met elkaar mochten of konden praten.
    Ze hadden elkaar in de vakantie ook niet gesproken, op enkele brieven na. Dat was in het begin pijnlijk geweest, maar Nomad had verwacht dat het het wel makkelijker zou maken om daarna afstand van de jongen te nemen. Maar dat was niet zo.
    Toch kwam dat écht holle gevoel in zijn maag door zijn - tja, was het een ruzie? - met Roman. Ze hadden nooit ruzie. Daarvoor waren ze beide veel te makkelijk. Ze hadden altijd weinig woorden nodig gehad om het gewoon leuk met elkaar te hebben en ze ergerden zich eigenlijk nooit aan elkaar. Roman wist dat hij niet al te sociaal was, maar dat was prima. Dat had hij altijd prima gevonden.
    Roman had ook al heel lang niet naar zijn familie gevraagd en Nomad liet daar nooit iets over los, en dat was ook prima. Het werkte. Zo werkten zij. Waarom moest hij nu ineens open zijn om de vriendschap te laten werken? Dat was nooit nodig geweest.
    Hij spitste zijn oren toen hij een klein tikje tegen de deur voelde. Een kleine morrel aan het slot - en hij klom overeind. Hij voelde zijn hartslag versnellen toen hij heel zachtjes 'Murmelio' mompelde, met zijn toverstok wijzend op de deur.
    Nomad liep op zijn tenen naar de deur en legde zijn hand op de deurklink.
    Drie... Twee... Eén...
    Hij gooide in één keer de deur open en raakte daarbij iets - of iemand. Toen hij om de hoek keek wie het was, zag hij een kleine huiself nogal beduusd op de grond zitten. De deur had hem geraakt en daardoor was hij even van zijn apprepo. Nomad greep hem vast aan het kleine, afgeragde stuk kleding dat hij droeg en drukte hem tegen de muur. 'Wat deed jij daar, elf?'
    De elf zette enorme ogen op en schudde verwoed zijn hoofd, terwijl hij met zijn kleine handen heen en weer wapperde. 'N-niets, meneer...'
    Nomad vernauwde zijn ogen. 'Mijn naam is Nomad Morphew. Als mijn vader je baas is, dan ben ik dat ook.'
    De elf sloeg een hand voor zijn mond. 'Dat weet Stuppy, meneer Morphew! Ik weet dat - hoogstaande familie - Stuppy zou nooit - mijn excuses, meneer Morphew -'
    Nomad voelde een golf medelijden en zette de elf met een zucht neer. 'Heeft mijn vader je naar Zweinstein gestuurd?'
    Stuppy de huiself schudde verwoed zijn hoofd. 'Nee, meneer Morphew! Stuppy werkt op Zweinstein, al zijn hele leven!'
    'Heeft hij je overgekocht?'
    'Dat - dat mag Stuppy niet vertellen, meneer -'
    Ja dus. Nomad zuchtte diep. 'Spreek de waarheid, elf. Ben jij in dienst van de familie Morphew?'
    Stuppy sloeg zijn ogen neer. 'J-ja...'
    'Dan werk je nu ook voor mij.'
    'J-ja, meneer -'
    'Je moet me vertellen wat je vandaag hebt gezien. Wat ben je van plan aan mijn vader te vertellen?'
    'N-niets, meneer - Stuppy heeft niets gezien - '
    Nomad stak zijn stok omhoog en richtte die op de huiself. 'Spreek de waarheid!'
    'Stuppy moest - Stuppy moest kijken of meneer Morphew met - met de modderbloed praatte -'
    Dus het was toch zo. Zijn vader had huiselfen aan het werk gezet. 'Noem hem niet zo,' snauwde hij. 'Heb je mij afgeluisterd?' Hij drukte de stuk tegen de neus van de elf.
    Stuppy schudde zijn hoofd. 'Nee, meneer Morphew... Stuppy moest alleen observeren... En - en hij zag meneer Morphew en de m-modder - nee, de dreuzelgeborene - met elkaar ruzie maken... Meer niet... Stuppy heeft niets gehoord! Maar dat was ook niet d-de opdracht...'
    'Stuppy.' Nomad haalde diep adem en liet zijn stok zakken. 'Ik weet dat de opdracht van mijn vader zwaarder weegt dan mijn opdracht aan jou. Maar ik beveel je - als lid van de Morphew-familie - om mijn vader niets te vertellen over deze ontmoeting. En om mij te rapporteren wat je aan mijn vader gaat vertellen voor je het aan hem vertelt.'
    Stuppy had de tranen in zijn enorme, bolle ogen staan. Nomad probeerde zijn toon wat te verzachten. 'Beloof je dat, Stuppy? Beloof je me te vertellen wat je wilt vertellen aan mijn vader, zonder hem te zeggen dat je dat doet?'
    Het duurde een paar tellen, maar toen knikte de huiself. 'Dat belooft Stuppy,' zei hij met een zacht stemmetje.
    'Dan geef ik je nu de rest van de avond vrij. Je mag mijn vader vertellen dat ik ruzie heb gehad met meneer Williams, en dat onze vriendschap nu voorbij is. Wil je dat vertellen aan hem, Stuppy?'
    Stuppy knikte opnieuw. 'Ja, meneer,' fluisterde hij.
    'Mooi.' Nomad haalde nog even diep adem. 'Dan mag je nu weer terug naar je dagelijkse bezigheden. Zonder mij nog te volgen.'
    'Ja, meneer Morphew. Dank u, meneer Morphew.' De elf boog diep en verdween toen met een knal.
    Als Nomad al trilde, dan was dat nu nog verergerd. Hij dook weer het toilet in en keek in de spiegel. Zijn vader liet hem volgen door zo'n verdomde huiself. Zelfs na al die martelingen had hij er geen vertrouwen dat Nomad zou doen wat hij zei; het was nog maar de tweede dag op deze school en zijn vader had een spion achter hem aangestuurd.
    Hij pakte zijn stok uit zijn zak en probeerde met trillende handen zijn haar naar zijn eigen kleur te veranderen, maar dat mislukte; het was nu donkergroen. Hij voelde weer een golf van misselijkheid en zakte door zijn knieën.
    Hij had frisse lucht nodig.
    Half leunend tegen de muur van de gangen liep hij terug naar de uitgang van het kasteel. Er waren meer mensen buiten, rustig aan het kletsen of aan het lachen, maar Nomad negeerde en liep verder, langs de kasteelmuren, naar een perkje net om de hoek. Hij wist niet of het kwam door de alcohol of door het feit dat hij zelfs hier op Zweinstein zijn vrijheid kwijt was - maar de inhoud van zijn maag kwam naar boven en hij gooide het eruit.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Evan Hale

    Toen Evan de gangen binnen kwam, werd hij wakker gemaakt door de frisse lucht die van buiten naar binnen was gewaaid. Met feesten gingen mensen altijd van binnen naar buiten om dingen uit te spoken. Wat verderop de gang leek hij iemand te herkennen, Thomas.
          'Fijne avond, Thomas?' vroeg hij de jongen toen hij dichterbij kwam.


    - thank you for existing -

    Rhae Storm
    Outfit

    Toen Rhae terug kwam bij de anderen, zag ze dat Isabella nergens te vinden was, waardoor ze de zaal nog maar eens doorkeek en daarna buiten een kijkje nam. Na die creep van een Hanz, vond ze het geen fijne gedachte dat ze haar nieuwe vriendin nergens kon vinden. Tot haar verrassing zag ze Isabella buiten op een bankje zitten, samen met een jongen die van top tot teen onder de tattoos zat. Heel ontspannen oogde ze niet, maar ze leek zich ook niet bedreigd te voelen en er waren genoeg mensen om hen heen. Ze ging maar weer terug naar binnen. Blythe was inmiddels weer met haar date in gesprek en hoewel een deel van haar wel wilde aanhaken, was het beter om haar vriendin de ruimte te geven – zeker toen er net een langzaam nummer werd opgezet. Ze hoefde nou niet per se met een jongen door de zaal te zwieren, maar ze had ook geen zin in vervelende types die een poging zouden doen om dat wel voor elkaar te krijgen. Haar blik viel op een jongen die ook bij het disco-groepje stond – wiens outfits inmiddels waren terug veranderd. Hij stond een beetje naar zijn voeten te kijken, alsof hij niet zo goed wist wat hij hier deed. Hij had wel wat liefs over zich, waardoor Rhae op hem af stapte. ‘Hé!’ Ze glimlachte naar hem toen hij opkeek. ‘Heb jij zin om met mij te dansen?’
          Er trok een rode zweem over zijn wangen. Hij staarde haar overdonderd aan – hij werd duidelijk niet vaak door meisjes ten dans gevraagd.
          ‘H-heb je t-tegen m-mij?’ stotterde de jongen. Hij keek angstvallig over zijn schouder.
          ‘Ja,’ lachte ze en ze stak haar hand uit. ‘Wij hebben elkaar nog niet ontmoet toch? Ik ben Rhae.’
          ‘O-oh…’ De jongen werd nog roder – ze kreeg met hem te doen. ‘Ik b-ben Vin-Vinnie.’
          Vinnie… had Isabella die naam genoemd? Ze kon het zich niet herinneren, maar ze zag ook zo wel dat deze jongen echt geen bedreiging vormde. Zijn hand trilde zelfs toen hij die in de hare legde en ze trok hem ietsje naar zich toe. Ze had nog nooit gedanst met een jongen die kleiner was dan zij – hij keek zo’n beetje tegen haar kin aan toen ze haar armen over zijn schouders legde. Heel lichtjes legde hij zijn handen op haar heupen, alsof hij eigenlijk niet wist of hij dat mocht doen. Ze onderdrukte een grinnik – ze vond het eigenlijk wel heel schattig.


    Every villain is a hero in his own mind.