• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    •
    •
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    •
    •
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Buiten - Mosh


    Zoveel kansen? Was het dan zo belangrijk om met haar te dansen? “Ben ik een item op je bucketlist ofzo? Een keer dansen met Isabella.” Ze grinnikte om haar eigen opmerking.


    It's never gonna happen, Guys.

    Mozart "Mosh" Bauer


    'Jep. Wel mijn enige dansitem, mocht je je speciaal willen voelen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Buiten - Mosh


    Isabella schudde haar hoofd. Ze geloofde er niet heel veel van, maar om een of andere reden wilde hij het echt. Dat maakte ergens dat ze er zelf juist nog niet zo heel veel zin in had. Hij noemde het wel zijn enige dans item, maar ze had geen idee wat hij nog meer van haar wilde.
          De wind kreeg grip op haar armen en Isabella rilde van de kou. Eerder had ze het nog niet echt gemerkt, maar de temperatuur was duidelijk gedaald. “Zullen we terug naar binnen?”


    It's never gonna happen, Guys.

    Mozart "Mosh" Bauer


    'Ja, is goed.' Hij liep met haar mee naar binnen, zoekend naar een nieuw excuus.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney

    'Ik heb genoten van een leuk cadeau'tje van - ik vermoed - je broertje,' grinnikte Justin. 'Iemand had jeukpoeder in mijn shirt gestopt, dus ik ben even onder de douche gestapt.' En tussendoor had hij nog een leuk gesprek met Rhae gehad, en zo hopelijk mogelijk een nieuwe sportbuddy gevonden. 'Dus eh - tja.' Hij vroeg zich af of Rosalie zou beginnen over haar momentje met Andreas, en of hij iets verteld had.

    [ bericht aangepast op 31 okt 2021 - 1:23 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cole Esworthy

    Cole slikte even. 'Ik kijk later even naar mijn rooster,' zei hij. Haar lichaam was plotseling heel dicht bij de zijne en toch enigszins aarzelend legde hij zijn armen om haar middel - en trok hij haar nog net ietsje dichter naar zich toe. Hij begreep niet wát het was dat het zoveel met hem deed, maar het gebeurde wel, en eigenlijk vond hij het niet onprettig. Hij werd er alleen nogal nerveus van.

    [ bericht aangepast op 31 okt 2021 - 1:27 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elsie Bee

    Elsie voelde zich gelukkig toen het Lee was die haar als eerste aansprak zodra ze de zaal binnenkwam. Ze vond het nog steeds moeilijk voor te stellen dat ze werkelijk met hem gezoend had op deze avond, en dat hij nu alweer met haar danste.
    De muziek was ontzettend leuk en ze voelde zich nog gelukkiger toen ze met de muziek meezong terwijl ze met haar heupen en de rest van haar lichaam op het ritme mee bewoog. Toen het refrein van het nummer kwam, begon ze te springen, en raakte ze een klein beetje buiten adem. Toen het tweede couplet begon, deed ze met een grote glimlach op haar gezicht een stapje dichter naar Lee toe, zodat hij haar kon verstaan.
    'Ik hoop dat je net zo'n leuke avond hebt als ik,' zei Elsie. Haar hand raakte daarbij per ongeluk de zijne aan en daardoor voelde ze haar hele lichaam warm worden. Ze had lange tijd niet iemand zo leuk gevonden als ze Lee nu vond...


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mavis Keegan

    Mavis' avond was er toch nog wel een stukje leuker op geworden toen er een stuk meer gedanst werd en de muziek ook een stuk leuker werd. Ze had bovendien gespot dat Cole en Novalie aan het dansen waren geslagen - iets wat ze Cole niet snel had zien doen, maar Novalie al helemáál niet, dus dat maakte haar avond ook een stuk leuker. Ze beeldde zich in dat die twee door hun actie aan het daten zouden slaan; dat zou Lee toch wel flink opfleuren.
    Er was net een switch tussen de nummers, dus dat gaf haar de tijd om even naar de dranktafel te gaan en nog een drankje voor zichzelf in te schenken. Ze had gekeken of ze nog iets voor iemand mee moest nemen, maar het groepje waar ze mee danste, was nog voorzien.
    Bij de tafel werd ze direct aangesproken door een stel vijfdejaars die haar probeerden te overtuigen om ook een alcoholische versnapering voor hen in te schenken. Ze had het misschien wel overwogen als professor Anderling er niet met haar neus bovenop had gestaan. 'Misschien moet je verouderingsdrank gebruiken,' zei Mavis. 'Ik heb nog wel een voorraadje liggen; voor een vriendenprijsje krijgen jullie alledrie een portie! Twee sikkels en drie kn - oh, hoi professor!' Mavis draaide zich vlug om toen ze doorhad dat Anderling meeluisterde. 'Bent u een beetje van de avond aan het genieten, of zijn er te veel kwajongens vanavond die u in de gaten moet houden?' Ze had de neiging om haar drankje weg te zetten, omdat ze dat tot nu toe ieder jaar wél had moeten doen - maar ze was nu natuurlijk oud genoeg om te drinken.
    Professor Anderling's mond vernauwde zich tot een streepje en even was Mavis bang dat ze op haar donder zou krijgen - waarvoor zou het zijn, de confetti van Jordyn en Raf waar zij de schuld voor kreeg, of wellicht de handel die ze had gedreven waardoor Justin zijn shirt middenin de zaal uit had gedaan? - maar daarna vormden haar lippen een kleine glimlach. 'Tot nu toe gaat het voorspoedig,' zei ze, terwijl ze Mavis licht geamuseerd, maar ook streng aankeek van over haar bril. 'Zolang sommige studenten zich inhouden...'
    'Ik zal mijn uiterste best doen om die studenten in het gareel te houden, professor,' knikte Mavis braaf. Vanuit haar ooghoeken zag ze dat Rhae weer binnenkwam - en bijna automatisch schonk Mavis nog een glas punch extra in. 'Dat beloof ik.' Ze stak haar drankje even op naar haar docent Transfiguratie en liep toen snel met twee volle glazen punch richting Rhae. 'Jij ziet eruit alsof je wel een drankje kunt gebruiken,' zei ze. 'Gelukkig heb ik daar een oplossing voor!' Ze gaf het meisje het tweede glas en deed haar best om haar niet veel aandachtiger te bekijken dan eigenlijk sociaal geoorloofd was.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm
    Outfit


    ‘Is dat zo?’ vroeg Rhae een beetje verbaasd. Twee glazen alcohol was eigenlijk een beetje haar maximum en daar zat ze al aan, hoewel een derde daar op zich wel bij kon. ‘Ik ben eigenlijk niet zo’n grote drinker.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    'Ik had eigenlijk ook gewoon een smoes nodig om professor Anderling te ontwijken,' gaf Mavis toe. 'Ik heb een reputatie bij haar die ervoor gezorgd heeft dat ze me nét iets meer in de gaten houdt dan de rest.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm
    Outfit


    Rhae glimlachte flauwtjes. ‘Dat kreeg ik inderdaad al mee. Was je inderdaad snode plannen aan het smeden dan?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    'Nou - ik weet niet of je al op de hoogte bent van de Tovertweeling Topfopshop? Dat is een winkel gerund door Fred en George Wemel, legendes op deze school. Lee en ik zijn distributeurs binnen Zweinstein van hun producten, en we verdienen meer als we meer verkopen. Het zóu kunnen dat ze betrapte tijdens een verkooppraatje.' Ze grinnikte, en schrok toen even toen haar prachtige 70's outfit plotseling verdween. Die spreuk was blijkbaar ook uitgewerkt.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm
    Outfit


    Ze schudde haar hoofd. ‘Nee, nog nooit van gehoord. Maar klinkt leuk!’
          Die confettibom van net was wel leuk geweest, maar ze moest bekennen dat ze verder niet zo heel veel had met van die pranks. Ze herinnerde zich het “cadeautje” voor Isabella nog al te goed, en die pratende onderbroek was ook wel vernederend geweest. En dat jeukpoeder… Ze had nog maar weinig leuke dingen resultaten gezien en het verkopen van zulke dingen gaf haar een dubbel gevoel.
          Ze wierp een blik in het drankje in haar hand. ‘Dus hiervan drinken is wel riskant dan hè?’
          Het aan het “nieuwe meisje” geven was best een doorzichtige zet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    Mavis grijnsde. 'Het is een risico,' gaf ze toe. 'Maar ik gebruik dat soort dingen alleen maar als iemand het verdient, hoor. Dus een aantal specifieke zwadderaars zijn regelmatig de dupe. Jij bent nog wel veilig.' Om het te bewijzen, nam ze zelf een slok van haar eigen drankje.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2021 - 12:15 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Nomad Morphew

    Nomad trok zijn wenkbrauwen op. 'Waarom zou hij dat expres doen?' vroeg hij. 'Omdat hij jaren geleden een keer een meisje verminkt heeft, doet hij nu gewoon iedereen bewust pijn?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain