• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 20 nov 2021 - 15:59 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    'Oké, wacht. Dus tussen jou en Casper zit nog potentie, maar dan voor later.' Ze wiebelde met haar wenkbrauwen. 'En het is alleen maar goed dat je Nomad vergeet! Wat heeft ie nu weer gedaan voor stoms?' Het was vast weer iets idioots, en hoe meer Lee zou ervaren dat Nomad een lul was, hoe sneller hij over die eikel heen was. Mavis wist niet of Casper per se een goed alternatief was, maar dat zagen ze dan wel weer.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2021 - 15:09 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams


    ‘Volgens mij heeft iedereen met wie Casper heeft gepraat potentie,’ grinnikte Lee. ‘Jij misschien nu ook wel.’ Hij stak zijn tong uit, maar de gedachte aan Nomad sloeg de grijns weer van zijn gezicht. ‘Ik kwam Nomad gisternacht tegen, toen ik op zoek was naar Vinnie. Maar hij draaide zich gewoon om en liep een andere kant op.’ Zijn schouders zakten naar beneden en hij snoof een beetje bitter. ‘Wat dacht hij, dat ik hem soms zou bespringen met mijn één meter zestig?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    Mavis schoot in de lach - maar probeerde zich direct daarna te herstellen. 'Sorry. Ik zag het voor me. Maar het laat maar des te meer zien dat hij je niet waard is, het slaat nergens op dat hij niet meer normaal met je om kan gaan nu.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams


    'Zo is het! Geen traan waard die jongen.' Hij sprong op. 'Volgens mij moet ik zo onderhand naar Magical Creatures. Eens kijken of ik Vinnie inmiddels kan overhalen om naar de les te gaan!'

    [ bericht aangepast op 17 nov 2021 - 16:15 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    Mavis knikte. 'Ik vlieg met je mee.'

    [ bericht aangepast op 17 nov 2021 - 16:16 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Vinnie Davies


    Vinnie wist niet of het verstandig was, maar hij had zich toch door Lee laten overhalen om naar Magical Creatures te gaan, nadat die zo ongeveer alle fabeldieren op had genoemd en had gezegd dat hij al die schatjes dan misschien wel misliep. Vinnie wist niet of dat nou echt de reden was dat hij was meegegaan of dat hij Lee gewoon niet had willen teleurstellen, maar ze stonden inmiddels in de buitenlucht vlak bij Hagrids huisje en kregen daar te horen dat ze in drie- of viertallen een dieet moesten samenstellen voor een Niffler.
          Vinnie keek de hele tijd naar het gras rondom zijn voeten. Gelukkig waren de Slytherins die dit vak volgden mensen die hem wel met rust lieten. Er was dan ook niemand die hem uitlachte, al had hij idee dat iedereen vol medelijden naar hem keek -- zelfs, Rosalie, die hem helemaal niet kon zien.
          Lee stond naast hem en vroeg al vrij snel of Cole zich bij hen wilde aansluiten. Vinnie kende hem wel een beetje, hij was een goede vriend van Lee, dus dat vond hij wel een fijne keus.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cole Esworthy
    Hagrid gaf de instructies dat ze aan de rand van het verboden bos een gezonde maaltijd voor hun delfstoffers moesten zoeken. Ze hadden een klein uur de tijd, dus had Cole de delfstoffer aan de lijn terwijl ze langs de rand liepen. Ze waren expres een andere kant opgelopen dan de rest, ondanks dat de kans groot was dat ze dan minder voedsel zouden vinden. Cole had meegekregen wat er met Vinnie was gebeurd en hij kon zich voorstellen dat die zich nu het liefst met zo weinig mogelijk mensen in contact zou komen.
    Het had de eerste uren van de dag geregend - zoals dat in Schotland regelmatig gebeurde - en daardoor liepen ze nu over de zompige aarde rondom de bomen. ‘Misschien moeten we onze delfstoffer een naam geven,’ vond Cole, die het beestje erg aandoenlijk vond - ook al trok hij constant aan de lijn. ‘Ik ben daar echt heel slecht in; weten jullie iets?’


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams


    ‘Blinkie!’ grijnsde Lee. ‘Je weet wel, omdat ie gek is op alles wat blinkt.’ Hij wierp een blik op Vinnie, die naast hem liep en stilletjes in de verte tuurde. Hij moest de neiging onderdrukken om zijn hand vast te pakken en opbeurende dingen te zeggen; het was al een hele overwinning dat hij was meegekomen en veel meer moest Lee er waarschijnlijk niet van verwachten. Hij besloot maar gewoon te blijven praten om hem af te leiden (oké, en omdat hij gewoon nieuwsgierig was). ‘Hé Cole, hoe was jouw avond gister eigenlijk? Was het gezellig met Noof?’ Hij wiebelde zijn wenkbrauwen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cole Esworthy

    Cole grinnikte. ‘Jij hebt iets in mijn drankje gestopt, hè? Ik was er al bang voor, met die grijns van je gisteren, maar nu weet ik het zeker. Wat was het?’


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams


    ‘Oh niks bijzonders. Gewoon een paar druppeltjes van een goedje dat je flirtskills uit hun winterslaap wakker schudt. Heeft het geholpen?’ vroeg Lee gretig.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cole Esworthy

    Dat verklaarde waarom ze zich beide zo hadden gedragen. Cole stond nou niet per se bekend als een flirt en als hij naar zijn woorden en acties van gisteravond terugkeek, dan was het ook nog steeds niet heel smooth gegaan. ‘Het was gezellig,’ zei Cole, die niet te veel wilde prijsgeven over zijn eigen gevoel, omdat hij eigenlijk niet zo goed wist wat dat was. Hij vroeg zich af hoe hij en Novalie met elkaar om zouden gaan na gisteravond. Ergens vond hij dat best spannend, al probeerde hij dat gevoel maar weg te stoppen. ‘Ik geloof dat we een studeerafspraak hebben gemaakt voor vandaag.’ Ze hadden alleen weinig specifieks afgesproken, dus hij vroeg zich af of Novalie het had gemeend, toen ze het had gevraagd.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams


    ‘Een echte studiebollendate,’ plaagde Lee. ‘Dan kunnen jullie opdrachten aan elkaar voorlezen. Superromantisch.’ Hij grijnsde. ‘Ik kan je nog wel een lijstje met spicy opdrachten geven voor wanneer dat gaat vervelen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cole Esworthy

    Cole schoot in de lach. ‘Spicy opdrachten? Ik weet niet of ik ze ga gebruiken, maar ik ben er wel héél nieuwsgierig naar nu.’ Hij blikte kort op Vinnie, die met zijn hoofd niet bij hen was. ‘Trouwens, Vinnie, wil jij nu Blinkie meenemen?’ Hij wist dat de jongen gek op dieren was en bood hem daarom het lijntje aan waar de delfstoffer aan zat.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams


    ‘Natuurlijk ga jij ze gebruiken, anders doe ik daar voor niets zo mijn best voor.’ Hij grinnikte inwendig bij het idee dat hij vanmiddag een stapeltje spannende opdrachten kwam langsbrengen, als zij bezig waren met hun oersaaie studiedate. Ja, dat ging ie doen!
                Vinnie pakte het lijntje van de delfstoffer aan en zei verder niets.
                Lee keek opzij, naar Cole. Hun gesprek van zondag moesten ze nog steeds afmaken en Vinnie was niet iemand die zoiets zou doorvertellen.
                ‘Heb je al bedacht hoe je je familie gaat opsporen?’ vroeg hij nieuwsgierig.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cole Esworthy

    Cole was wel gewend aan de plotselinge gesprekswendingen als hij met Lee praatte. De jongen was zo impulsief dat dit regelmatig gebeurde.
    Het onderwerp was echter een lastige, maar hij had inderdaad afgesproken om het er nog met Lee over te hebben. ‘Nee, ik heb echt geen idee. Ik denk dat ik binnenkort maar even in de archieven ga kijken? Volgens mijn ouders is er verder echt niets bekend over mijn afkomst, dus echt een aanknopingspunt heb ik niet…’


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain