• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 20 nov 2021 - 15:59 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm

    Rhae moest daar om grijnzen. ‘Dat laat wel een verpletterende indruk achter.’ Ze richtte zich weer even op haar vrijetijdskleren en haalde er uiteindelijk iets uit wat net iets netter was dan normaal, maar wat eerder tussen haar oren zat dan dat iemand er wat van zou merken. ‘Heb je weleens een relatie gehad?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Nomad haalde zijn schouders op. 'Blijkbaar ben ik een ochtendmens,' zei hij. Hij had zijn eigen sigaret nog maar net op, maar nam er toch eentje van Evan aan. Ergens was hij toch wel een klein beetje nieuwsgierig naar de jongen met wie Casper zo bevriend was geweest, jaren geleden. Daarnaast ging hij er niet vanuit dat Evan de meest praatgrage jongen was die hij kende (als hij iemand moest aanwezen, was het sowieso Lee) en zolang hij hier was, hoefde hij geen anderen onder ogen te komen.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2021 - 14:59 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael

    Blythe knikte. ‘Een paar jaar geleden. Met Mosh.’ Ze zuchtte. Mosh was er sindsdien niet leuker op geworden. ‘Het duurde allemaal niet zo lang en was niet heel serieus.’ Al was hij wel de eerste met wie ze geslapen had. ‘Jij?’


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth


    Casper stapte het DADA-lokaal binnen. Hij wilde alweer naar zijn vaste plaats achteraan lopen, maar bedacht zich toen hij Noah zag zitten, die nogal miserabel voor zich uitkeek.
          Hij plofte naast de jongen neer en leunde naar achteren in zijn stoel. ‘Zo. Nou moet je me toch eens vertellen of je bij elke date met Prudence zoent.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm

    ‘Met Mosh?’ vroeg Rhae ongelovig, denkend aan de jongen die gisteren Isabella’s grenzen had overschreden en Vinnie zo vernederd had. ‘Wauw… Nou, dan is je smaak er wel op vooruitgegaan.’ Ze dacht even terug aan haar eigen ex. ‘Ik heb twee relaties gehad. De laatste was nogal jaloers aangelegd, dus dat leverde eigenlijk alleen maar ruzie op.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney

    De sfeer was nét iets gemoedelijker - dat was fijn, al vond Justin zijn vragen nog steeds vervelend. 'Je hoeft je niet zo druk te maken, Rosalie heeft me al gezegd dat ze niet "één van mijn veroveringen" wil zijn,' zei hij. 'Die meid kan prima voor zichzelf opkomen. En daar heeft ze geen jeukpoeder voor nodig.' Hij keek de jongen even met een flauwe grijns aan en hoopte dat hij het onderwerp hierdoor kon laten rusten.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2021 - 15:07 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael

    ‘Mosh was toen minder erg. Als ik had geweten dat ie dit soort dingen bij Isa had kunnen doen…’ Ze zuchtte. ‘Maar goed, jaloezie is naar.’ Ze had het zelf gisteren gevoeld - zowel toen Isa met Casper danste, als toen Rhae met Rafaël danste. Wat onzin was, want ondanks dat hun date gisteren niet zo lekker liep, had hij gisteravond gewoon haar hand vastgepakt en hadden ze vandaag een date op de planning staan. Hij had tijdens hun gesprekken helemaal niet op die manier interesse in Rhae getoond en het laatste wat ze wilde, was dat er een jongen tussen een vriendschap kwam te staan. ‘Heb je lang een relatie met hem gehad?’


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm

    ‘Een maand of negen. Het begon leuk… Daarna werd het minder. Maar ik vond het moeilijk om uiteindelijk het besluit te nemen om uit elkaar te gaan. Hij had ook echt wel leuke kanten. Het is alweer een jaar of twee geleden, dus mijn heartbreak is wel weer over.’ Ze glimlachte flauwtjes.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Blythe Carmichael

    ‘Gelukkig maar. Dus je staat nu weer open voor anderen?’ vroeg Blythe. ‘Zoals Nomad?’ Ze wiebelde met haar wenkbrauwen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm

    Rhae glimlachte. ‘Hij heeft wel wat, en ik vind hem ook wel knap. Maar lijkt me ook wel een lastige noot om te kraken, om het zo te zeggen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Blythe Carmichael

    ‘Oh, dat is hij ook wel. Ik vind hem altijd mysterieus en kan maar moeilijk gesprekken met hem op gang houden. Voor zover ik weet heeft hij nooit met iemand gedatet.’ Ze dacht na of ze hem zelf ook knap vond. Op zich wel, maar Rafaël en Casper vond ze wel een stuk knapper. ‘Maar hij leek het met jou wel leuk te hebben, gisteravond.’


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm

    Rhae had ook het gevoel dat hij niet lang gebleven was. Ze vond het ergens wel jammer dat hij niet wat spontaner was (zoals Rafaël), maar aan de andere kant was dit ook wel weer eens wat nieuws. Het leek haar wel een leuke uitdaging om hem beter te leren kennen. ‘Nou, ik ben benieuwd hoe het straks gaat. Hopelijk ontdooit hij een beetje. Het is niet echt een date natuurlijk, maar wie weet vraag ik hem daar straks wel naar.’
          Het was helemaal haar bedoeling niet geweest om met jongens aan de haal te gaan - dat had ze juist níét gewild, maar nu ze steeds meer interesse in Rafaël begon te krijgen, leek het haar verstandig om wél een beetje aandacht aan andere jongens te gaan schenken, zodat het haar vriendschap met Blythe niet zou schaden als ze haar gevoelens voor hem te veel ruimte gaf.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Blythe Carmichael

    ‘Zou je het wel willen? Dat het een date was?’ Ze wist dat Rhae niet direct op zoek was naar zoiets, maar zoiets kon je natuurlijk overkomen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm

    ‘Nog niet per se, maar als hij het zou vragen, zou ik geen nee zeggen, denk ik. Misschien vraag ik het zelf wel, als het gezellig is.’ Ze keek haar vriendin peinzend aan. ‘Het is gewoon… Het lijkt alsof hij helemaal niet beïnvloed wordt door mijn glamorgana-bloed en dat is eigenlijk best fijn. Of misschien heeft het ook wel effect, want hij deed volgens mij best zijn best om sociaal te doen, maar het is niet op een beklemmende manier, snap je? De klik is niet zo ontzettend goed dat ik me helemaal op mijn gemak voel, maar het is een ander soort ongemak dan wat ik bij de meeste jongens ervaar.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Blythe Carmichael

    ‘Dan is het de moeite wel waard, denk ik,’ zei Blythe. ‘Al is het alleen al om iets meer over hem te weten te komen, want stiekem ben ik daar wel een beetje nieuwsgierig naar.’ Ze gaf haar vriendin een plagerig duwtje met haar kont, terwijl ze mascara op haar wimpers smeerde. ‘Ik ben benieuwd. En als het wel te ongemakkelijk is, dan heb je alsnog gewoon gitaarles gekregen.’


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain