• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vinnie Davies

    Vinnie vond het vervelend dat Noah alles op zijn gevoelens schoof. Hij vroeg er niet zomaar naar. Hij probeerde zijn vriend te begrijpen, een gesprek te hebben, maar in plaats daarvan draaide hij het gesprek weer terug naar Vinnie.
          ‘Je hoeft je om mij geen zorgen te maken,’ mompelde hij.
          Het ergste was toch al gebeurd en blijkbaar kostte het Noah bijna een halve week om zijn zorgen te uiten. Wat een verschil met hoe Lee ermee om was gegaan, die had de eerste dag aan zijn zijde gestaan. Zelfs Rosalie, Novalie en Tilly hadden hun best gedaan om hem af te leiden met spelletjes.
          Zijn hele vriendschap leek daardoor op losse schroeven te staan. Misschien had het wel nooit echt iets voorgesteld en had het in zijn hoofd altijd meer geleken dan het daadwerkelijk was.
          Vinnie wierp een blik op de klok. ‘Je les begint zo,’ zei hij zacht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Aleksi Viktor Shikhranov

    ‘Er zitten niet alleen meisjes op die school toch?’ vroeg Aleksi zich af. Toen hij hier twee jaar geleden was, had hij wel wat Beauxbatons-leerlingen gesproken. Er waren toen wel alleen meisjes gekomen, maar hij dacht wel dat er jongens op die school zaten en dat er alleen meiden waren gekomen omdat Durmstrang alleen jongens had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Casper Ainsworth


    Casper stak een sigaret op en bood Evan er ook een aan. ‘Zou niet weten wat ze me te zeggen zou moeten hebben. Daphne waarschuwt d’r vast voor me – volgens mij heeft ze hommeles met d’r schoothondje en kan ze wel een nieuwe teef gebruiken.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Faye Bergès

    Ze knikte. 'Dat was voor mij een grote motivatie om me voor deze uitwisseling in te schrijven. Ik wil eigenlijk graag in Engeland werken later, omdat het St. Holisto's hospitaal heel hoog aangeschreven wordt. Maar daarvoor is een schooleducatie hier wel handig.' Ze glimlachte. 'Hoe is het met jou, en jouw ambities?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Justin Trelawney

    Justin keek de zaal rond, maar kon haar niet vinden. 'Het is een klein meisje met rood haar en een grote mond,' zei hij met een grijns. Hij vond het toch ergens wel vermakelijk als Isabella weer iemand afsnauwde en nam het vooral niet te serieus, al wist hij dat Raf het eigenlijk wel vervelend vond.
    Ooit had hij Isabella ook als een vriendin beschouwd - niet iemand die heel dichtbij hem stond, maar wel iemand om wie hij gaf. Dat was in vrij korte tijd behoorlijk veranderd en hoewel hij nooit echt begrepen wat er zich toen had plaatsgevonden, was hun vriendengroepje nogal uiteengevallen. In het begin had hij dat jammer gevonden; nu vond hij het allemaal wel prima. Hij had vooral het idee dat Isa zichzelf er het meeste mee had. 'Als je iemand een willekeurige jongen hoort afsnauwen, kun je er vanuit gaan dat zij het is.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elena Sonya Petrova

    'Dat kan ik inderdaad wel gebruiken,' zei ze met een grote glimlach. 'Ik ben Elena, trouwens. Hoe heet jij?' Ze keek hem in zijn lichtblauwe ogen aan en voelde haar hart een klein sprongetje maken - deze school had knappe jongens, zeg!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mavis Keegan

    Het was overduidelijk dat Blythe zich nu geen houding wist te nemen. 'Nou, mijn date heeft zich zojuist verloofd,' zei ze met een klein lachje. Ze probeerde overduidelijk mee te gaan in de grap, maar hij kwam niet zo heel sterk over.
    'Nou zeg, Raf, zit je stiekem aan twee walletjes te eten?' zei Mavis met een grijns. 'En ik dacht dat jij een superromantische date met mij op de planning had staan...' Ze trok een pruillipje naar Jordyn.

    [ bericht aangepast op 29 nov 2021 - 13:31 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain


    Noah Adams


    Hij probeerde geen gezicht te trekken bij Vinnie zijn antwoord. Dus hij mocht zich al geen zorgen meer maken ook? Hij wierp vluchtig een blik op zijn horloge en zag dat het inderdaad bijna tijd was voor zijn les. Hij kauwde wat op zijn onderlip. 'Ik moest laatst denken aan hoe we elkaar ontmoet hebben.' Een flauwe glimlach verscheen op zijn lippen. Dat was pas een kennismaking geweest met een knal. Nou, knallen. 'Ik hoop dat we de afgelopen zes jaar niet in de vuilbak gooien. Zou echt zonde zijn.' Hij neem zijn tas beter vast. 'Maar ik geef je de ruimte zolang je die nodig hebt.' Ook al had hij gehoopt dat het nu wel opgelost zou zijn.

    [ bericht aangepast op 29 nov 2021 - 14:06 ]

    Vinnie Davies

    'Nou dat had je dan moeten bedenken voordat je je hormonen belangrijker vond dan mij,' antwoordde Vinnie bitter. Noah liet het nu klinken alsof die knik in zijn hun vriendschap zíjn schuld was en dat was niet zo.


    Every villain is a hero in his own mind.

    [/right]
    Noah Adams


    Hij klemde zijn lippen op elkaar om niet te reageren en liet zijn adem langzaam ontsnappen. Hij had geen zin in ruzie, en zeker niet met Vinnie. 'Je hebt gelijk, Vinnie. Het is allemaal mijn schuld.' Mompelde hij op een zachte toon en staarde wat naar zijn voeten.

    [ bericht aangepast op 29 nov 2021 - 14:28 ]

    Vivienne Lyon
    With Aleksi


    Vivienne schudde haar hoofd, nee, alleen maar meiden was nog véél erger geweest.
          'Nee, ook jongens, maar de meiden zijn absoluut het ergst.' Vertelde ze. 'En jij, Durmstrang gok ik...?' Hij had best een dik accent, het klonk wel stoer. Het paste ook goed bij hem.


    - thank you for existing -

    Evan Hale
    buiten met Casper

    Evan schoot in de lach bij het horen van Caspers opmerking terwijl hij de sigaret aannam. Hij stak hem al lachend aan. Na een flinke hijs blies Evan de rook weer uit.
          'Dat was erg scherp,' kwam er nog grinnikend over zijn lippen. 'Teef,' herhaalde hij, waardoor hij wederom in de lach schoot. 'Als Prudence er niet eerder bij is, lekker het territorium afbakenen.' Grinnikte hij. Wat slecht weer. Vrouwen vergelijken met honden, dat kon natuurlijk eigenlijk niet echt he. Al hadden deze dames de valse woorden wel lichtelijk verdient.


    - thank you for existing -

    Josephine Pierce
    Met Justin

    Josephine moest lachen om de beschrijving van het meisje. Dat klonk... interessant... Zolang ze alleen zo kattig was tegen de heren was er niks aan de hand. Misschien kon ze zelfs wel een spelletje met haar spelen.
          'Die glimlach staat je goed zeg,' Zei ze zoetjes. Ze bekeek de jongen weer een keer grondig, het was wel echt een lekkerding. Josephine plukte met haar vinger een pluisje van de kraag van zijn overhemd en liet het naast haar op de grond vallen.
          'Je had een pluisje,' zei ze er met een glimlach nog even bij, voor het geval hij dacht dat ze zomaar aan zijn kraag zat.


    - thank you for existing -

    Andreas Williams
    at the Gryffindor table


    Andreas had twee kopjes met koffie ingeschonken, Ivana had beleefd nee geschud.
          'Een kopje thee dan? Of sap?' vroeg hij aan Ivana terwijl hij het kopje koffie aan Elena gaf, die zichzelf net had voorgesteld.
          'Andreas, aangenaam.' Glimlachte hij naar haar. Andreas nam ook een broodje in zijn handen. Hij baalde net als alle anderen van het feit dat er een paar mensen van Hogwarts weg waren gegaan, maar nieuwe gezichten zien was toch ook wel erg leuk.


    - thank you for existing -

    Justin Trelawney

    Deze meid wond er geen doekjes omheen, en hij was de eerste die moest toegeven dat ze bloedmooi was. 'Dank je, ik draag hem graag,' zei hij daarom met een grijns. Als Andreas niet maar een paar meter verderop had gezeten en hij vanmiddag niet een afspraak met Rosalie op de planning had staan, had hij er nog 'zeker bij knappe dames' aan vastgeplakt - maar hij paste nu wel op. Hij had niet meteen zin in gedoe met die jongen, nu ze net weer een beetje beter met elkaar door een door konden gaan. Hij nam daarom een slok van zijn koffie voor hij het gesprek vervolgde. 'Dus, jij bent naar Zweinstein gekomen voor meer uitdaging, begreep ik? Heb je naast het onderwijs ook nog ambities hier?'

    [ bericht aangepast op 29 nov 2021 - 17:10 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain