• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm
    Herbology met Rafaël

    ‘Zo goed dat je nóóit meer naar andere muziek zal willen horen,’ zei ze lachend.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Bibliotheek - Jeremy


    Isabella liet van schrik het boek uit haar handen vallen wat ze net uit de kast had willen pakken. Even keek ze geïrriteerd om naar de jongen die haar kwam storen. Fuck Jeremy. Isabella voelde de moed in haar schoenen zinken. Sterk blijven… “Dat klinkt zo gek nog niet,” zei ze schouderophalend. Isabella draaide haar gezicht weg van Jeremy, pakte het boek wat ze uit de kast had laten vallen op en keek terug naar de boekenkast.
          Een boek, welk boek ook alweer. Isabella probeerde zich te concentreren op de titels voor haar neus. Om een of andere reden was het haar ontglipt welk vak ze ook alweer voor aan het zoeken was, waar ze het boek voor nodig had. De titels bleven haar ook maar ontglippen. Kom op, focus Isa.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nomad Morphew

    Nomad schudde zijn hoofd. 'Het was een herinnering.' Omdat hij geen medelijden wilde opwekken, dwong hij zichzelf Lee aan te kijken met een vastberaden blik. 'Mijn vader doet dat als - ik met de verkeerde mensen omga. En hij is ook in staat om het jou aan te doen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Vinnie Davies
    Herbology met Feliks

    ‘Uhm… Lee is h-heel lief,’ zei hij zacht. ‘En R-rosalie en Tilly en Nova-Novalie zijn ook wel aardig.’ Hij sloeg zijn blik neer. ‘En uhm, Elsie. M-maar ik ken ze allemaal niet zo goed. Ik uhm, ik h-heb niet zo veel v-vrienden,’ zei hij beschaamd. Noah, maar daar had hij ruzie mee, dus die ging hij nu niet aanprijzen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney

    'Roos zei dat ze niet "de volgende in het rijtje" wilde zijn, op het feest,' zei hij. 'En haar broer heeft me ook al meerdere keren laten weten dat ik haar niks mag aandoen. En doordat we jaren geleden hebben gedatet, voelt het echt alsof er - veel meer van afhangt dan dat ik me prettig bij voel.' Hij had de woorden nog niet zo duidelijk uitgesproken.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Faye Bergès

    'Lee? Nee joh, die zou dat nooit doen.' Faye schudde haar hoofd. 'Hij is wel heel onhandig, maar hij zou nooit bewust anderen - of zichzelf - in gevaar brengen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elsie Bee

    'Ooh...' Elsie's wangen werden rood. 'Dat - dat is heel lief van je.' Ze glimlachte naar het meisje. 'Dankjewel. Mag ik je een knuffel geven?' Vroeger had ze dat gewoon gedaan, maar Nomad had haar eens gezegd dat niet iedereen dat prettig vond en sindsdien durfde ze het niet zomaar meer te doen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rosalie Williams
    Naar de ziekenzaal - Tilly/Novalie


    Rosalie voelde een lichte hoofdpijn opzetten, toen Novalie haar mening gaf. Was dat echt het beste? Toen Tilly daar ook nog eens mee instemde, liet Rosalie verslagen haar hoofd hangen. Ergens wilde ze dat niet, maar de meiden hadden wel gelijk. Casper had haar inderdaad veel pijn gedaan. En hij was ook niet meer alleen. Ze had niet willen luisteren, maar ze had hem wel horen praten met Isabella. Notabene Isabella! Die volgens Novalie een hekel had aan elke jongen die rondliep. Wel de laatste die ze verwacht had. Waren zij nu vrienden? Had Casper haar gewoon ingewisseld voor de volgende? Om een of andere reden deed dat idee haar nog meer pijn. "Kunnen we het over iets anders hebben?" kaatste ze het onderwerp van zich af. Hier werd ze namelijk niet veel vrolijker van.


    It's never gonna happen, Guys.

    Tilly James

    'Natuurlijk. Waar wil je het over hebben? Je date vanavond? Gaat dat nog door?' dacht Tilly hardop na, tot ze zich realiseerde dat het niet zo'n handige opmerking was en een beetje rode blosjes kreeg.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Herbology - Rhae


    Rafaël knikte ernstig. "Ai, misschien moet ik er dan nog maar eens over na denken. Ik ben zeer gehecht aan mijn huidige muzieksmaak." Nou ja. Er kon altijd wat bij, dus glimlachte hij vriendelijk naar Rhae. "Maar vooruit. Het is een date. Wanneer?" vroeg hij met wiebelende wenkbrauwen.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2022 - 15:38 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rosalie Williams
    Naar de ziekenzaal - Tilly/Novalie


    Oh help! Ze had nog haar date vanavond. Door alles wat er vandaag gebeurd was, was ze bijna vergeten dat ze straks Justin weer zou zien. Ze had er echt ontzettend veel zin in gehad, maar nu? Ze zouden richting het verboden bos wandelen, maar die stomme plant had haar enkel aangevallen en ze wist niet of ze dat wel redde. Straks verklootte ze alles. "Ik zou met Justin gaan wandelen," sprak ze haar zorgen hardop uit. "Hoe moet ik dat nu doen?" zei ze met een knikje naar haar been.


    It's never gonna happen, Guys.


    Feliks Hristov
    Herbology - Vinnie


    "Waarom niet?" vroeg hij Vinnie oprecht verbaasd. Feliks vond Vinnie nu al heel aardig en hij kon zich niet voorstellen dat mensen geen vrienden met hem wilden zijn.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2022 - 15:02 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams
    Voorraadkast van Herbology met Nomad

    Lee keek de jongen een paar tellen geschokt aan. Nomad werd thuis mishandeld? Was dat de reden dat hij nooit wat over thuis wilde zeggen? Het kwam behoorlijk onverwacht – en hij begreep ook helemaal niet waarom Nomad daar nú opeens mee kwam. Hij wreef over zijn schouder, de pijn kwam weer terug en leek zich nu ook meer naar zijn nek te verplaatsen.
          ‘Wat rot.’ Veel meer kreeg hij er niet uit. Dus dat was de werkelijke reden dat Nomad met hem gebroken had? Om de een of andere reden kon hij dat niet geloven. Niet nadat ze al een jaar bevriend waren, niet na alle rotdingen die Nomad tegen hem had gezegd. Dan had hij dit toch veel beter meteen kunnen zeggen? ‘Ik – ik moet naar de ziekenzaal.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Common room met Justin

    Jordyn grinnikte zacht. ‘Nou, ze geeft in elk geval aan waar het op staat. Dat mag ik wel.’ Ze keek Justin aan, ze vond het lastig om hem te peilen. ‘Wat verwacht je dan nu, van deze date?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Lee's laatste woorden brachten Nomad van zijn stuk. 'Ja, ik - wacht!' Lee wilde al richting de deur lopen, maar Nomad hield hem tegen door zijn arm vast te pakken en hem terug te trekken - en hij voelde een schokje door zijn lichaam trekken. Hij liet hem vlug los toen hij zich realiseerde dat ze nu ineens veel dichter bij elkaar stonden. 'Ik -' Hij wist opeens niet meer wat hij wilde zeggen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain