• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 4 jan 2023 - 14:54 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Jester gaf de schokband aan Onyx door en knikte begrijpend. 'In ieder geval ben ik wel voorgoed genezen van het idee om eens uit te proberen hoe het voelt, met dat ding om m'n gave te bereiken. Ik geloof het wel, nou.' Hij wachtte tot zijn vriend de schokband bij hem omgedaan had, en pakte daarna het glas met het bodempje waarheidsserum op. Zodra de band dichtgeklikt was had er wel een extra stootje nervositeit door hem heen geschoten, maar hij probeerde het zo goed als het ging te verbergen.
          Voor Onyx bleek dat onbegonnen werk, want die gaf hem alsnog een geruststellend kneepje in zijn schouder ter steunbetuiging.
          Het hielp wel. Jester ademde wat rustiger in. 'Zoals beloofd, schokband en waarheidsserum zodat je je verzekerd kan zijn van een eerlijk antwoord. Cheers.' Hij grijnsde naar de twee Panthers en sloeg het serum achterover. Het smaakte niet echt ergens naar, wat natuurlijk precies de bedoeling was als je het stiekem door iemands water wilde mengen zoals maxwell gedaan had. 'Het werkt vrijwel direct,' vertelde hij, terwijl hij zich zo ontspannen mogelijk tegen Onyx aan liet leunen. 'Dus ga ervoor, zou ik zeggen. Als je nog wat controle vragen wil stellen ofzo, ook prima. Mocht je liever hebben dat Onyx dat doet, ook goed.' Hij voelde zich niet heel veel anders dan normaal. Maargoed, wat hij net gezegd had was natuurlijk ook gewoon waar.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    Merrin keek even aarzelend naar Vienna naast hem, die het ook niet leek te weten. Moest dit waterachtige spul nu ervoor zorgen dat Jester niet kon liegen? En wat voor controlevraag moest hij stellen dan? Vragen of zijn shirt blauw was? Ja, dat was makkelijk te bevestigen. Daar hoefde je ook niet over te liegen. De schokband had hij in werking gezien, dus hij begreep wel dat Jester hen nu nergens van kon overtuigen. "Dit zogenaamde water moet dus ervoor zorgen dat je alles naar waarheid beantwoord?" vroeg hij met opgetrokken wenkbrauw.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'Jep. Tot dusver hebben we het op meerdere mensen gebruikt en de werking ervan ook bevestigd via mijn gave en het is legit. Meestal vertellen mensen ook nog net iets meer dan ze normaal van plan zouden zijn.' Hij dacht even na. 'Zoals ik. Nu. Net. Goh, da's grappig.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    Merrin keek even aarzelend nogmaals naar Vienna, maar stak toen maar van wal. "Wat wilde je nu precies van mijn dossier?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Safira



    ‘Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand de interesse in de ander verliest doordat er te weinig uitdaging in zit,’ antwoordde Safira. ‘En ik ben niet zo’n fan van je eigen glazen ingooien enzo.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla rolde met zijn ogen, maar hij had een halve glimlach op zijn gezicht. Hij werd serieus niets wijzer van dit meisje. Het ene moment vertelde ze dat ze hem het liefst wilde bespringen en het volgende moment was het niet uitdagend genoeg. Hij leunde iets voorover, draaide de douche uit, zodat hij vlak langs haar oor kon fluisteren. "Ik hou wel van een spelletje," zei hij vlak voor hij zijn lippen langs haar nek liet strijken. Yrla zette een stap achteruit en met een grijns trok hij zijn shirt over zijn hoofd heen. Hij draaide het ding op, in een poging het water eruit te knijpen en wist daarbij veel te zeker dat hij het meisje uitzicht bood op iets wat ze graag wilde hebben.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2023 - 21:45 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'We wilden weten wat die hoofdpijn van je betekende. Via Adam wisten we al dat je er toen al wat langer last van had, maar toen je in de les van Cackle schreeuwend in elkaar zakte en Cackle ineens wilde dat Maxwell op de hoogte werd gebracht—in plaats van je eigen mentor—gingen bij ons alle alarmbellen af. Maxwell heeft namelijk connecties met Zebediah, en als je inderdaad naar hem gebracht zou zijn zagen we je misschien wel nooit meer terug. Maar aan de andere kant lag je schreeuwend van pijn op de vloer. Als we het mis hadden kon onze paranoia er nog wel eens voor zorgen dat je niet de hulp kreeg die je nodig had. Dus we besloten in te breken op zoek naar je dossier om erachter te komen wat die hoofdpijn betekende. Experium heeft wel eens eerder hoofdpijn toegevoegd bij een leerling, dus de kans bestond dat dat bij jou ook zo was. En als je niet bij Zebediah belandde maar bij het onderzoekscentrum... Hoeveel mensen hier wisten van je herinneringen en hebben het niet gemeld? Adam, Vienna, wijzelf. Als Experium daarachter kwam had je nog meer poppen aan het dansen. We hoopten het antwoord in je dossier te kunnen vinden zodat we wisten hoe we je en de rest het beste konden helpen en beschermen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Safira



    Safira ademde scherp in toen Yrla’s lippen langs haar nek gleden. Haar onderbuik trok scherp samen. Zo vaak had ze hierover gefantaseerd, nooit had ze durven hopen dat dit echt eens zou gebeuren. Ze gaf haar ogen goed de kost toen Yrla zijn shirt uitdeed, druppels gleden over de opgebolde spieren in zijn armen toen hij zijn shirt uitwrong.
          ‘Je broek ziet er ook wel uit alsof hij graag uitgeknepen wil worden,’ moedigde ze hem aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Wacht, wacht,” onderbrak Vienna geschokt het verhaal. “Maxwell werkt voor Zebediah? Mijn mentor werkt met die… die…” Vienna voelde de oude woede opnieuw opborrelen. “Waarom vertelt niemand mij zulke dingen?!” vroeg ze ongelovig


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Yrla keek even naar zijn broek en toen terug naar Safira. “Wil je een handje helpen,” vroeg hij haar met een halve grijns.


    It's never gonna happen, Guys.

    Safira



    'Twee handjes gaat makkelijker.' Hoewel ze grijnsde, trok er een gezonde spanning door zich heen. Even beeldde zich in hoe Fox zou joelen als ze hem dit vertelde, maar de trieste waarheid was dat hun band lang niet was wat het eens geweest was. Waarschijnlijk kon het hem niet eens wat schelen. Ze duwde het benauwende gevoel opzij en sloot haar vingers om Yrla's broeksknoop, waarna ze die losmaakte. De gedachten aan haar niet-zo-cheerende beste vriend duwde ze ver weg.
          Na zijn knoop, was ook zijn rits aan de beurt. Inmiddels bonkte haar hart fanatiek in haar borstkas. Dit ging niet helemaal zoals gepland, maar ach, ze was toch al niet iemand die erg van planningen hield. Laat het allemaal maar komen. Ze sjorde het ding over zijn heupen, maar doordat het kledingstuk nat was zou het nog best een klus worden om het ding echt uit te krijgen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Eh...' Jester blikte even omhoog naar Onyx, 'Niet direct over nagedacht, maar tot dusver waren we daar niet ontzettend bezorgd over. We zitten zelf ook gewoon nog bij hem in de les bij aardrijkskunde. Bij ons gingen er alarm bellen af toen Merrin naar hem heen gestuurd werd en Maxwell dadelijk ineens kon besluiten over wat er met hem gebeurde, maar zover we weten functioneer jij verder prima, toch? Hij kan je niet zomaar oppakken of meenemen en om je te verwijderen moet je ook al langer niet meer aan standaarden voldoen--en voordat het zover zou komen zijn we er een beetje vanzelf vanuit gegaan dat we daar wel op tijd achter zouden komen of dat je ons om hulp zou vragen. Bij Merrin was dat ook zo. Dus... vandaar? We dachten dat als je in de problemen kwam, je wel aan de bel zou trekken.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    "Maar ik ben toch degene van ons allemaal die het dichtst bij hem staat?!" Vienna voelde woede omhoog komen. "Snap je nu nog steeds niet dat dat juist mijn probleem met jullie is?! Jullie houden van alles achter, maar verwachten wel dingen van me en verwachten van mij dat ik jullie vertrouw en naar jullie toe kom voor hulp. Hoe kan ik jullie vertrouwen als dit soort informatie achterhouden? Dit is net zoals toen met de uitwisseling van Kris en Fayr, waar er voor mijn gevoel zoveel informatie miste, waardoor ik jullie juist wantrouw in plaats van vertrouw." Vienna voelde opeens een hand op haar arm. Woest keek ze even op Merrin neer, maar die wees alleen naar het zwevende notitieblok. Vienna haalde even diep adem door haar neus een aantal keer, om het te laten ontsnappen om haar plotseling oplaaiende woede - die waarschijnlijk niet eens alleen met Jester en Onyx te maken had - weer te laten dalen. "Sorry," zei ze in eerste instantie. "Emoties zitten hoog op dit moment." Vienna nam nog een keer een diepe zucht en vervolgde rustig: "Ik had dit namelijk wel fijn gevonden om te weten, cruciaal misschien zelfs. Er is veel meer wat hij kan doen dan me van school sturen..."
          Opeens begonnen er dingen op hun plek te vallen en voelde haar nieuwe lessen helemaal verkeerd. Hoewel ze een pauze hadden ingelast, had Maxwell laatst gezegd dat het toch wel belangrijk was dat ze het kon. Dus met enige moeite had Vienna haar lessen weer opgepakt, maar nu vroeg ze zich opeens af of er andere redenen achter deze trainingen zaten. Het idee alleen al maakte haar opeens gruwelijk misselijk.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'Wat miste je aan informatie die je graag had willen weten?' vroeg Jester. Ergens begreep hij de boosheid van Vienna wel, maar zoals ze het zei klonk het haast alsof ze dacht dat ze het expres deden, gewoon omdat ze dat zo konden. En dat was natuurlijk niet zo.
          Hij had bedoeld om alleen de vraag te stellen om het gesprek zo simpel mogelijk te houden zodat Merrin het allemaal wat makkelijker kon volgen, maar toen had hij zijn mond verrassend genoeg al open gedaan om het uit te leggen. 'De dingen die we aan jullie niet vertellen is om jullie te beschermen. Hoe meer mensen een geheim weten, hoe makkelijker het lekt. We horen niet te weten dat Maxwell niet te vertrouwen is, en als we je inlichten en Maxwell voert je een keer waarheidsserum en vraagt ernaar, dan vallen er tig mensen in één keer gruwelijk door de mand. Daarom doen we de dingen vaak zoals we ze doen, het is een moeilijke balans om te houden.'

    [ bericht aangepast op 6 jan 2023 - 12:41 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    "De echte reden waarom ik mee moest naar Kris uitwisseling. Jullie vertelden me dat ik gewoon eerlijk moest oversteken, in plaats daarvan gebruikte je me als een soort machtsvertoon. Dat was wel iets wat ik graag had willen weten." Vienna zuchtte en zocht naar alle gaten in haar informatie. "Het feit dat je blijkbaar familie bent van Zebediah. Dat mijn mentor met die engerd werkt! Dat.. blijkbaar Zebediah achter jouw moordpoging zat, terwijl jullie verteld hadden dat het een wraakpoging op Onyx was." Vienna voelde tranen langs haar ogen branden en ging weer zitten naast Merrin die haar met glazige ogen aankeek. Ze vervolgde zacht. "Het voelt voor mij nu alsof jullie over dit tegen me gelogen hebben. Alsof ik in een of andere familievete terecht ben gekomen en jullie mij en Fayr in gevaar brachten en dat helpt niet echt als jullie daarna zeggen; ja, vertrouw maar op ons." Vienna zuchtte. "De grote vraag die nu vooral door mijn hoofd spookt is; Over wat liegen jullie dan nog meer?"


    It's never gonna happen, Guys.