• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 4 jan 2023 - 14:54 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    "En sinds wanneer is dat?" vroeg Merrin bitter. "Wat is er veranderd in de tussentijd dat in plaats van mijn hoofd door de wc te draaien of te vermoorden omdat ik naar je kijk, me nu ineens te willen beschermen?" Merrin keek even van Jester naar Onyx en terug.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'De Zuivering,' zei Jester's mond, voordat de rest van zijn brein alles goed en wel had bijgebeend. Maar het was wel waar. 'Het klinkt shitty,' voegde hij er daarna aan toe, en besloot ook om zijn verantwoordelijkheid hier gewoon te nemen. 'En dat is het ook. Het begon uit eigenbelang. Ineens was het belangrijk dat we er allemaal doorheen kwamen, als groep. Ik had geen hekel aan je ofzo. Met de naamlozen werd altijd gekloot. Onder dat mantra ben ik er eigenlijk nooit mee opgehouden, en daar schaam ik me voor. Door de Zuivering moesten we ineens samen werken en... Daardoor werd alles anders. Een andere manier waarop ik met mijn gave om kon gaan, met het verzinnen van plannen. Ik kon toen alles daarin kwijt en kwam erachter hoe leuk ik dat vond om mensen juist te helpen met hun gave, en hoeveel beter het voelde dan het spelen van pestkop. Nu... Het is moeilijk te beschrijven. We zijn een eigen clubje geworden, toch? Mijn mensen. Daarvoor ga ik door het vuur.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    Merrin viel even stil, liet Jester zijn antwoord op hem inwerken en keek daarna naar Onyx. Want Jester was niet de enige van wie hij een antwoord wilde, ook al was die de enige die met de band om zat. En wist hij absoluut zeker dat hij de waarheid sprak.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2023 - 22:13 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Het was nogal een donkere periode uit zijn leven waar Merrin naar refereerde. En hoewel hij de jongen een antwoord verschuldigd was, had hij het gevoel dat hij daarmee ook een stukje van zichzelf moest blootgeven. Bij de gedachte alleen al, gingen de haren in zijn nek overeind staan. Dat kwam niet zozeer door Merrin, eerder door Vienna. Het ging haar geen zak aan.
          ‘In tegenstelling tot Jester hou ik sommige dingen liever privé.’ Hij keek Merrin aan. ‘Dus ik wil er wel met je over praten – en misschien móéten we er ook over praten – maar het zal niet echt een verrassing zijn dat dat niet echt m’n sterkste punt is. En nou ja…’ Hij keek even naar Vienna, en daarna naar Jes. ‘Het gaat niet iedereen wat aan.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Het gaat mij niets aan, zul je bedoelen," zei Vienna koeltjes. Ze keek even donker naar Onyx. "Maak je maar geen zorgen. andersom is het gevoel hetzelfde." Vienna kwam overeind en klopte haar kleding af. Ze had eigenlijk nog Jesters hulp rondom Fayr willen vragen, maar alles hield haar nu hier tegen doordat Onyx zo kut had gedaan. Jester mocht haar nu overtuigd hebben, maar dat betekende niet dat haar beeld van Onyx was veranderd. Ze hoopte maar dat Jester er zich niet teveel door zou laten beïnvloeden. "Doen jullie je ding maar verder. Ik ben hier toch wel klaar."
          Ze was moe, voelde nog altijd al haar emoties tegen haar huid drukken en ze wilde niets liever dan gewoon even een frisse neus halen. "Ik zie je zo," zei ze tegen Merrin. Daarna keek ze naar Jester en knikte even naar hem.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx onderdrukte een zucht. 'Het ging niet alleen om jou, Vie. Om Jester net zo goed. Ik heb Merrin wat misdaan, is het dan zo raar dat ik daar alleen met hem over wil praten?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Vienna haalde haar schouders op. "Ik ging er vanuit dat Jester alles al wist. Jullie zijn toch zo twee handen op een buik?" Vienna kneep haar ogen samen. Ze slikte een flink aantal verwijten in. Hij mocht dit dan wel zeggen, maar ze wist heus wel dat zij de grootste factor was. "Welterusten allebei," zei ze tegen de jongens en stapte in de richting van de deur. Fayr kwam later wel.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Dat Jester alles al wist -- wat overigens niet waar was, want dit wist hij niet -- betekende niet dat hij het prettig vond als Jester er bij bleef als hij met Merrin praatte. Maar zoals iedere keer reageerde Vienna enorm overdreven en hij liet het maar.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Wacht, ik loop een stukje met je mee,' zei Jester, die de hint wel dacht aan te voelen. Hij schoof naar de rand van het bed. 'Onyx, kan je dit ding afdoen?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    "Begin er maar aan te wennen dan," fluisterde hij haar grijnzend toe. De luchtige kus had hem hongeriger gemaakt naar meer, maar het voelde als verliezen als hij haar nu volop zou zoenen. Hij wilde ergens dat het vanuit haar kwam. Yrla sloeg zijn natte spullen over zijn schouder heen en liep langs Safira heen naar de deur, maar niet zonder met zijn hand langs haar heup en billen te laten glijden in het voorbij gaan. "Ik ben benieuwd wat je nog meer bedacht hebt," zei hij fanatiek.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx klikte de band los en zocht daarna even Jesters blik. Dit voelde gewoon als iets wat hij alleen moest doen, zonder dat Jester dingen kon verzachten door een blik of een aanraking. Het was niet zo dat hij niet wilde dat Jester het hoorde, het was meer dat zijn vriend het onbewust makkelijker voor hem zou maken en eigenlijk verdiende hij dat niet, aangezien hij degene was die iemand gekwetst - of erger - had. Hij mocht best even in het stof bijten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester knikte en liep achter Vienna aan. Toen hij eenmaal de deur achter zich dicht had getrokken, zond hij het meisje een voorzichtige glimlach. 'Ik hoop dat dit iets geholpen heeft,' zei hij, terwijl hij zijn handen in zijn zakken duwde. 'Het ging de laatste tijd niet zo lekker tussen ons en het zat me eigenlijk best dwars.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    Vienna weerstond de neiging om haar schouders op te halen. Had dit iets geholpen? Ja, de knopen waren wel uit haar hoofd gehaald en ergens was ze blij geweest dat Jester niet gelogen had. Dat het allemaal niet zo groot was als ze gedacht had. Maar haar gevoel leek nog een grote puinhoop, maar dat kon ook aan andere dingen liggen. Het verbaasde haar wel dat het blijkbaar Jester had dwars gezeten dat het niet lekker tussen hen ging.
          "Ik denk het," zei ze zacht. Vienna keek naar de dichte deur, toen terug naar Jester en hoewel het nog altijd niet helemaal lekker voelde, dwong ze zichzelf haar mond te openen. Voor Fayr! "Zou jij een keer willen kijken hoe... hoe het gaat met Fayr?" vroeg ze zacht. Ze keek Jester niet aan toen ze dit zei. Hoewel de pijn hoog zou liggen, wilde ze ook ergens niet dat Jester het zag. "Ze.. ze is anders sinds ze terug is van Zebediah. Ze is zo... afstandelijk, bijna koud. Die ruzie met Fersephone, ik merk gewoon dat het anders is dan anders. Ze is zo boos... Ze zei iets van dat ze niet meer alles wilde slikken zoals ze vroeger deed, maar ik had niet echt het idee dat er iets was wat ze moest slikken. Phone leek echt gekwetst, maar die is weer te trots ook om dit op te lossen. Ik.. zie dit gewoon fout gaan." Vienna keek even naar haar handen.
          "En nou ja.. ze sluit me ook gewoon in zijn geheel buiten. Ik weet zeker dat het niet goed met haar gaat, maar ze wil gewoon niet... Ik ben gewoon bang dat ze iets doms doet."
          Vienna keek op naar Jester, toch lichtelijk hoopvol. "Misschien zit er toch zo'n opdracht van Zeb in haar hoofd of iets. Maar.. Ik weet niet... We hebben haar nodig, toch? En nu.. Ze is gewoon niet zichzelf."

    [ bericht aangepast op 7 jan 2023 - 9:17 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Merrin keek verbaasd zijn zus achterna die de kamer verliet. Dat hij met Onyx alleen achter bleef, vond hij best wel een beetje spannend. Maar hij was niet meer de Merrin van toen, net zoals Onyx niet meer de Onyx was van toen. En toch wilde Merrin weten waarom dat zo was. Wat was er veranderd? Hij moest het gewoon weten, vooral om te weten of het niet ooit in de toekomst weer zou gebeuren.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Dus…’ Onyx zocht even naar woorden. Net had hij met zijn rug tegen de muur gezeten, maar nu Jester weg was, schoof hij naar voren toe zodat hij net als Merrin op de rand zat. Hij draaide zich naar de jongen toe. ‘Ik zal maar eerlijk bekennen dat ik niet meer weet wat ik precies tegen je gezegd hebt. Ik heb…’ Hij haalde diep adem, boog zijn hoofd en keek naar zijn handen. ‘Er is een hele periode waarvan ik niet weet wat echt was en wat niet en het hoogtepunt was iets meer dan een jaar geleden, toen jij hier net op school kwam. En het staat me wel bij dat ik door het lint ging omdat iemand me zat te gallen – en dat jij toen net langskwam en dat zag. En ik weet niet… dreigen was voor mij de meest natuurlijke reactie. Zorgen dat je je mond hield. Want ik weet dat ik op het randje was, dat er maar iets heel kleins voor nodig was of ze zouden me van school trappen.’


    Every villain is a hero in his own mind.