• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 4 jan 2023 - 14:54 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Yrla keek grijnzend naar Safira die zijn broek naar beneden sjorde. Zelf deed hij geen poging om haar te helpen, al tilde hij zijn voeten op, toen ze bij zijn enkels was. Het was niet makkelijk uit de natte kleding te komen, maar Safira te zien stuntelen, vond hij wel grappig. Zodra ze overeind stond, ving hij haar kin met zijn rechterhand. "Heb je ook wat hulp nodig?" vroeg hij met een scheve grijns.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Vienna irriteerde hem echt mateloos. Het was maar goed dat Jester die band om had en niet hij, want dan waren de spanningen nog tien keer hoger opgelopen. Niet dat hij waarheidsserum nodig had om z’n mening te spuien, maar hij hield zijn kaken stijf op elkaar. Hij vond dat Jester het nog heel netjes had verwoord – de reden dat ze Vienna niet hadden ingelicht. Het was überhaupt nooit in Onyx opgekomen om Vienna in te lichten, maar als dat wel zo was geweest, was hij daar echt geen voorstander van geweest. Dat haar emoties nu alle kanten op schoten, was daar een heel goed voorbeeld van en hij was er dan ook helemaal niet blij mee dat ze nu van Maxwells rol wist. No way dat ze zich straks nog op dezelfde manier tegen hem zou gaan gedragen. Dat merkte Maxwell ook wel op en daarna hoefde hij vast maar op een paar zwakke plekken te drukken om Vienna aan het praten te krijgen. Hij vond dit hele verhoor dan ook drie keer kut, want door haar deelgenoot te maken van alles wat ze wisten, werd het nóg gevaarlijker voor hen – en hun levens híngen al aan een zijden draadje. En wat ze hem dan verder voor de voeten slingerde: dat ze haar maar hadden moeten vertellen dat Zebediah als een broer voor Jester was geweest. Alsof dat een onderwerp was wat je zomaar tegen iedereen aansneed – ze kon zelf toch ook wel bedenken hoe fucking pijnlijk dat was?
          ‘We hebben over niets gelogen,’ reageerde Onyx geïrriteerd. ‘Wat Dezi en Tony deden wás wraak op wat ik had gedaan. En serieus? Wij brachten jou en Fayr in gevaar voor een familiévete? Fayr wás al in handen van Zebediah en Jester zette zijn leven op het spel voor haar en Kris, wetend dat Zebediah hem liever dood zag. En jij hebt überhaupt geen gevaar gelopen, want je was fucking onzichtbaar.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester hield zijn hand op, voor Vienna straks ook boos en gekwetst overeind zou springen. 'Allereerst, Zebediah is niet echt familie van me. Het voelde wel zo, vroeger, maar dingen begonnen langzaam te veranderen toen hij naar Experium ging en ik achterbleef, en uiteindelijk een gave ontwikkelde die bijna identiek was aan die van hem. Zal ik het uitleggen?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Safira



    Hoewel de verleiding heel groot was, wilde ze er toch niet meteen aan toegeven. Gewoon om de spanning er nog wat meer in te houden. ‘Dan wordt het volgende spelletje meteen een stuk minder interessant,’ antwoordde Safira. ‘Met een grotere verliezerskans voor mij.’ Ze leunde iets naar Yrla toe en kuste hem héél lichtjes. ‘En ik hou niet van verliezen,’ fluisterde ze.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Vienna haar humeur was direct gezakt door Onyx reactie. Ze was al zelfs in staat geweest op te staan, want dit had geen nut. Tot Jester ertussen kwam. Ze herinnerde zich dat hij alleen de waarheid kon vertellen, dus dat hij ontkende dat hij familie van Zebediah was, was al genoeg. Er overspoelde haar een lichte opluchting. Vienna haalde dus haar neus op en negeerde Onyx verder.
          ”Nee, hoeft niet,” zei ze met een kleine glimlach. “Dat lijkt me persoonlijk en ik hoef ook weer niet alles te weten, zo moeten jullie ook niet denken. Maar het zou prettig zijn niet helemaal in het donker gelaten te worden, dingen te weten die wel van belang voor mij kunnen zijn. Zoals Maxwell en dit verwarde me toen gewoon heel erg. Als je echt familie was geweest, dan leek me dat wel cruciaal voor ons allen om te weten, want dat kan ook tegen jou gebruikt worden. En nou ja, als je wel familie was geweest, dat - nou ja - voelt ergens onprettig. Maar als het niet zo is, dan is dat zo.”

    [ bericht aangepast op 6 jan 2023 - 14:45 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'We groeiden samen op,' besloot Jester dan, die het verhaal in zijn hoofd nu toch wel een beetje moest aanpassen nu Vienna aangaf niet alles te willen weten, maar ook niet niks. 'Waarschijnlijk ook de reden dat mijn gave zo op die van hem lijkt. Zijn echte naam is Clive. Hij is het enige kind van Dubois en het allereerste menselijke experiment. Mijn ouders maakten ooit de spijtige beslissing te gaan werken voor Experium en woonden dus ook op het terrein, en zo leerde ik hem kennen. Geen echte familieband dus, maar...' Hij haalde zijn schouders op. 'The blood of the convenant is thicker than the water of the womb, is het niet? Als ik tegenover hem sta hoor en zie ik iemand die ooit de wereld voor me was. Nogal shitty dat 'ie me nu dood wil. Ik... ik kan het niet. Zoals ik toen ook al zei: broedermoord gaat me nog steeds te ver. Wat dat betreft ben ik misschien net zo naïef als Fox.'
          Hij slaakte een zucht en leunde naar achteren, warm tegen Onyx aan. 'Dus als je iemand de schuld wil geven van de shitzooi waar Zebediah je ooit misschien nog instort dan ben ik het, want Onyx had hem allang een kogel door z'n kop gejaagd.' Hij zond de twee een flauwe glimlach. 'Maargoed, de vraag is of Experium zelf veel beter is. Anyhow, de rest van je vragen. De echte reden waarom je mee moest naar de uitwisseling van Kris en Fayr.
          'Ik wilde eerlijk over kunnen steken zonder dat iemand van ons van kant hoefde te wisselen. Door Nish mee te nemen konden we je onzichtbaar houden, wat drie nieuwe voordelen met zich mee bracht. Als eerste konden jullie het gesprek afluisteren. Mocht er iets gebeuren en de teleporteur wipte de zonnebril van onze neuzen af, konden jullie ons tegenhouden voordat we welke opdracht dan ook zouden uitvoeren. En sterker nog, Zebediah wist niet dat jullie er zouden zijn en kon zich er dus ook niet op voorbereiden. Dat was de eerste reden om je onzichtbaar te houden.
          De tweede reden om het effect van jouw gave toe te schrijven als dat van mij, was om ervoor te zorgen dat Zebediah ook niet de conclusie zou trekken dat jullie er onzichtbaar bij waren. Zover Zebediah weet heb jij nooit iets tegen hem gedaan. Als Onyx en ik morgen dood zijn en hij neemt de school over, laat hij jou waarschijnlijk wel met rust. Om deze reden schrijf ik wel meer dingen naar mezelf toe die eigenlijk door anderen gedaan zijn, zoals de kidnapping van Romeo. Beter dat alleen Onyx en ik bovenaan zijn dead-pool staan, dan onze halve afdeling. Ik hield je dus geheim om je te beschermen.
          'En het derde voordeel was een gok. Ik hoopte dat zo'n onmogelijke actie van mij hem van zijn stuk zou brengen, uit balans en vatbaarder voor mijn gave. Ondanks onze voorbereidingen was het ontzettend gevaarlijk om hem daar op het dak te ontmoeten, en hoe sneller we klaar waren, hoe beter. En met mijn gave kon ik dat nog beter voor mekaar krijgen, maar Zebediah kent mijn technieken als geen ander en heeft vijf jaar meer ervaring dan ik. Ik moest het dus hebben van trucjes in plaats van kracht. Dat waren al mijn redenen. Beantwoordt dit je eerste vraag?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    Jesters uitgebreide antwoord gaf eigenlijk wel rust, maar ik plaats daarvan rees de vraag hoe Jester dit allemaal wist. Had hij ook zijn geheugen terug? Net als Merrin? Maar hoe dan? Had hij een manier gevonden ze terug te krijgen?
          Ze besefte dankzij Merrin wel dat het gevaarlijk zou zijn, maar als er een manier was haar geheugen terug te krijgen…
          Ze stelde de vraag echter niet. “Ja,” zei ze alleen met een knikje.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'Oké, top,' zei Jester opgelucht. 'De connectie tussen Zebediah en mij heb ik net al uitgelegd, daar nog vragen of opmerkingen over?'
          Vienna schudde haar hoofd.
          'Maxwell?'

    [ bericht aangepast op 6 jan 2023 - 16:38 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    ”Is daar nog meer over te zeggen dan?” vroeg Vienna zich af.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'Niet direct. Het is wel van belang dat je je hetzelfde naar hem blijft opstellen als eerst,' waarschuwde Jester. 'Als je plotseling afstandelijker gaat doen of aan opdrachten gaat twijfelen, gaan er bij hem wel wat alarmbellen af.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    ”Ik twijfelde sowieso al aan een aantal opdrachten van hem, dus dat zal geen argwaan wekken," zei ze met een spottende lach. Vienna keek even naar Merrin en voelde zich lichtelijk schuldig dat ze dit helemaal overgenomen had. Merrin keek haar echter vermoeid aan en Vienna vroeg zich af of hij überhaupt wel mee kreeg wat er gezegd werd, of dat hij gewoon geduldig wachtte tot het zijn beurt weer was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Jester knikte en streepte dat onderwerp mentaal ook weer af. 'Dan vroeg je verder nog naar Dezi's poging me te... vermoorden. Dat kwam door een opdracht van Zebediah. Zij en Tony gebruikten het moment echter ook om hun wraak te nemen op Onyx, en op het moment dat het net gebeurd was, was dat ook alle informatie die we hadden. Die Onyx had,' verbeterde hij zichzelf. 'We kwamen er pas later achter dat het een opdracht van Zebediah was geweest.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    ”Ah," zei Vienna, terwijl ze knikte naar Jester. Dan hadden ze dus niet gelogen, maar het was dus niet de hele waarheid geweest. Toch vond ze het wel fijn nu toch ergens de hele waarheid te weten. Dat betekende namelijk dat ze niet perse gelogen hadden, maar dat de situatie gewoon anders lag. "Dank je, dat je dat nu zegt."
          Vienna aarzelde. Maar dat was eigenlijk wel hetgeen wat ze vooral van Jester wilde weten. "Wil jij nog wat weten?" vroeg ze aan Merrin, waarbij ze hem de kans eindelijk gaf om te praten.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2023 - 20:15 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Merrin had niet heel veel van het gesprek gevolgd, maar wel net genoeg dat hij begrepen had dat hij niet de enige was geweest die getwijfeld had aan Jester en Onyx. En dat Vienna toch ook een soort van tegen hetzelfde probleem aanhikte, wat toch wel fijn was. "Wat zijn jullie intenties wat betreft Zebediah?" vroeg hij nieuwsgierig.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Jester trok even een beetje ongemakkelijk aan de krullen naast zijn oor. 'Hem overleven, telt dat als antwoord? Ik weet het niet zo goed. We weten globaal wel wat van zijn plannen, maar zoals ik zei... Ik weet niet of ik er ooit oké mee ga zijn om hem om te leggen. Onyx denkt daar anders over. Ergens voel ik wel dat hij gelijk heeft, maar ik vind het moeilijk dat de accepteren. Zo vaak is er wel een andere slimme oplossing waarmee we het allemaal kunnen hebben, maar in dit geval... Ik weet het niet. Ik wil het beste voor jullie, in ieder geval. Hoe dat er ook uitziet.'

    [ bericht aangepast op 6 jan 2023 - 20:32 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.