• Lieve users,

    We hebben van RJ de melding gekregen dat hij, helaas, een "cease and desist" eis heeft ontvangen rond het domein Quizlet.nl. Dat betekent dat we ons domein zullen moeten afstaan aan Quizlet inc (of Quizlet.com). RJ heeft geprobeerd om dit tegen te gaan, maar we kunnen er helaas niets aan veranderen. We hebben nu tot augustus om de site over te hevelen naar een ander domein, dat dus ook een andere naam zal krijgen.
    Daar schakelen we jullie natuurlijk graag voor in. Quizlet zal voor ons altijd "Quizlet" blijven, maar we hebben wel een nieuwe naam nodig. Eentje die omvat wat deze mooie community inhoudt.
    We horen graag jullie suggesties voor het einde van de maand. Hoe eerder we alles immers naar een nieuw domein kunnen verhuizen, hoe beter. Laat dus zeker van je horen, al zijn het enkele hersenspinsels of de start van een brainstorm (:

    We begrijpen dat dit nieuws een tegenslag is, maar we hopen dat jullie samen met ons op zoek willen gaan naar een nieuwe thuis voor Q.
    Groetjes,
    De Qrew

    Update!
    We hebben de namen voorgelegd aan RJ. Hij heeft ze nagekeken op zowel beschikbaarheid als prijs en is uitgekomen op drie mogelijke opties:
    - Qreare
    - Qreaties
    - Qommune

    Toevallig ook de drie namen die het meeste terugkwamen (naast booklet).

    Je kan nu je stem uitbrengen via de poll. Laat zeker weten wat je keuze is en waarom! Zo vinden we samen hopelijk een nieuw thuis voor Q (:

    [ bericht aangepast door een moderator op 21 maart 2023 - 19:12 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Jeminee. Dat is ook geen leuk nieuws om te krijgen, voor niemand hier niet. Maar dit is wel een kans om met een schone lei te beginnen, dus ik zal zeker wat namen proberen te verzinnen. :Y)


    [ heaven knows ]

    Wat vreemd dat ze na al die jaren dat Q bestaat daar nu ineens mee komen, maar dan wordt het tijd voor een nieuwe naam ja.
    Ik heb zo nog even geen ideeën, maar zou het stiekem wel heel leuk vinden als het iets de Q erin blijft, want quizlet is en blijft 'onze Q'


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Wat ik me wel afvroeg: hoe gemakkelijk is dat overhevelen naar een ander domein? Wat brengt dat allemaal teweeg (ook met het oog op creaties, etc)?


    [ heaven knows ]

    Wat gek ineens, heel jammer. Ik zal er eens over nadenken, als er me iets te binnen schiet, geef ik het zeker mee.

    [ bericht aangepast op 16 feb 2023 - 14:34 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Dat is fucking random. Ik heb zoveel vragen. Hm, lemme (not only myself, but also) gather my questions.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Zouden ze een probleem maken van Qwizlet? (A)


    help

    Cirilla schreef:
    Zouden ze een probleem maken van Qwizlet? (A)

    💯😂.
    Goed gevonden! Devil is in the details, hé.


    [ heaven knows ]

    Cirilla schreef:
    Zouden ze een probleem maken van Qwizlet? (A)


    Die vind ik oprecht nog best leuk (blush)


    You were born original, don't die as a copy.

    Maar even, kunnen we dit niet aanvechten? Waarom moeten wij opeens wijken voor een 'Quizlet.com'? Terwijl de website al 18,5 jaar bestaat (cat)
    Vind ik echt totale bullshit, dat moet toch niet zomaar kunnen? :8

    Ik zeg dat we allemaal massaal die website onder gaan spammen met mails en klachten, ik en mijn pitchfork zijn er klaar voor :Y)

    [ bericht aangepast op 16 feb 2023 - 15:45 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Maar even, kunnen we dit niet aanvechten? Waarom moeten wij opeens wijken voor een 'Quizlet.com'? Terwijl de website al 18,5 jaar bestaat (cat)
    Vind ik echt totale bullshit, dat moet toch niet zomaar kunnen? :8


    Als zij een patent op de merknaam hebben, kan daar niet veel tegen gedaan worden vrees ik. :')


    help

    Cirilla schreef:
    (...)

    Als zij een patent op de merknaam hebben, kan daar niet veel tegen gedaan worden vrees ik. :')


    Waarom hadden wij dan geen patent? Dat vraag ik me dan wel echt af.
    Daarnaast vind ik het gewoon in en in triest dat een of andere low life studie site de naam van een website wilt jatten waar jongeren en jongvolwassenen zich creatief ontwikkelen. Hoe zielig moet je zijn?

    Ik ben zelf voornamelijk bang dat oude leden de website simpelweg niet meer terug zullen kunnen vinden als ze na een paar jaar opeens terug willen komen en vervolgens zien dat de website opeens iets heel anders is. Dan gaan ze er natuurlijk van uit dat Quizlet simpelweg niet meer bestaat. Dat staat me gewoon tegen.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Waarom hadden wij dan geen patent? Dat vraag ik me dan wel echt af.
    Daarnaast vind ik het gewoon in en in triest dat een of andere low life studie site de naam van een website wilt jatten waar jongeren en jongvolwassenen zich creatief ontwikkelen. Hoe zielig moet je zijn?

    Ik ben zelf voornamelijk bang dat oude leden de website simpelweg niet meer terug zullen kunnen vinden als ze na een paar jaar opeens terug willen komen en vervolgens zien dat de website opeens iets heel anders is. Dan gaan ze er natuurlijk van uit dat Quizlet simpelweg niet meer bestaat. Dat staat me gewoon tegen.


    Kan ik inkomen, maar ik denk ook dat een naamsverandering en een nieuwe branding (waar de Qrew nu overigens ook al goed mee bezig is) een opportuniteit vormt om jong volk te trekken. (:

    (Voor de rest ben ik het met je eens tho)


    help

    ik vind Qwizlet een leuk idee maar denk dat dit misschien juist een mooi moment is om een naam te pakken die beter de website samenvat? Aangezien het veel meer is dan enkel de quizen.. De Q erin houden is wel een must eigenlijk


    --

    Togo schreef:
    Wat ik me wel afvroeg: hoe gemakkelijk is dat overhevelen naar een ander domein? Wat brengt dat allemaal teweeg (ook met het oog op creaties, etc)?


    Goede vraag, ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik denk op zich wel dat de naamsverandering helemaal geen gek idee is en misschien zichtbaarheid wel verbetert. Als je nu googlet op ''Quizlet'' dan staat de hele startpagina vol met quizlet.com, en maar een enkele keer ons Quizlet.
    Ik vind Qwizlet eigenlijk ook heel schattig. Hier nog een paar andere random ideeen:

    "Alliantie Jonge Schrijvers"
    "Jong Schrijvers Forum "
    "Booklet"
    "Fabula" [Latijn: een algemene term voor het aanduiden van een verhaal, in proza of poëzie, historisch, legendarisch of verzonnen]
    "Creare" [Latijn: creeren, scheppen, maken] (Of Qreare natuurlijk :3)

    [ bericht aangepast op 16 feb 2023 - 20:18 ]


    SIC | PARVIS | MAGNA

    @ SPECS Je verwoording is erg crue en kortzichtig imo. Vanaf het moment dat ik achter Q ben gekomen, was ik toentertijd vaak de Q.com tegen gekomen. Dat betekend niet direct dat deze site langer bestaat, of welke meer rechten heeft om te bestaan. Het is begrijpelijk dat er met veel emotie over wordt gepraat / gediscussieerd, maar laten we het alsnog netjes houden. Wanneer oude leden het googlen, word o.a. deze site ermee gelinkt (omdat het zo vaak benoemd is op deze site), dus dan popt deze site echt wel op. Daarnaast vind ik persoonlijk dat deze website de kans krijgt een nieuwe, eigen start te maken en we dat (met positieve kijk) moeten oppakken. Wat juist goed is, want dat heeft deze website nodig. Zeg nou zelf, het was niet bepaald levendig en misschien is dit een nieuwe kans ervoor om het bloemetje weer te laten groeien.


    IVM de namen. Ik heb eens nagedacht en wat schetsen gemaakt van namen, maar ik ben nog even aan het puzzelen tussen de woorden:
    Qauthor
    Qovels / list
    Qporter

    Ghostlets

    Er zijn wat users die benoemd hadden wat met de Q te willen, dus daar zit ik tevens aan te denken. Maar ik moet zeggen dat het voor mij allemaal nog net niet is. De naam moet kort en pakkend zijn.


    Don't walk. Run, you sheep, run.