• Lieve users,

    We hebben van RJ de melding gekregen dat hij, helaas, een "cease and desist" eis heeft ontvangen rond het domein Quizlet.nl. Dat betekent dat we ons domein zullen moeten afstaan aan Quizlet inc (of Quizlet.com). RJ heeft geprobeerd om dit tegen te gaan, maar we kunnen er helaas niets aan veranderen. We hebben nu tot augustus om de site over te hevelen naar een ander domein, dat dus ook een andere naam zal krijgen.
    Daar schakelen we jullie natuurlijk graag voor in. Quizlet zal voor ons altijd "Quizlet" blijven, maar we hebben wel een nieuwe naam nodig. Eentje die omvat wat deze mooie community inhoudt.
    We horen graag jullie suggesties voor het einde van de maand. Hoe eerder we alles immers naar een nieuw domein kunnen verhuizen, hoe beter. Laat dus zeker van je horen, al zijn het enkele hersenspinsels of de start van een brainstorm (:

    We begrijpen dat dit nieuws een tegenslag is, maar we hopen dat jullie samen met ons op zoek willen gaan naar een nieuwe thuis voor Q.
    Groetjes,
    De Qrew

    Update!
    We hebben de namen voorgelegd aan RJ. Hij heeft ze nagekeken op zowel beschikbaarheid als prijs en is uitgekomen op drie mogelijke opties:
    - Qreare
    - Qreaties
    - Qommune

    Toevallig ook de drie namen die het meeste terugkwamen (naast booklet).

    Je kan nu je stem uitbrengen via de poll. Laat zeker weten wat je keuze is en waarom! Zo vinden we samen hopelijk een nieuw thuis voor Q (:

    [ bericht aangepast door een moderator op 21 maart 2023 - 19:12 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Kunnen we allemaal even kappen, in een topic als dit? Anders gaan jullie maar mooi verder buiten dit topic, in elkaars GB of zo.


    [ heaven knows ]

    Togo schreef:
    Kunnen we allemaal even kappen, in een topic als dit? Anders gaan jullie maar mooi verder buiten dit topic, in elkaars GB of zo.


    Ja, je hebt gelijk. Gastenboek was handiger geweest.
    En tegelijkertijd vind ik dat je ook best voor een ander mag opkomen. Maar goed, ik zal verder on topic blijven. :Y)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    (...)
    Ik wou toch wel even zeggen dat ik zo'n reactie toch best kinderachtig vind nadat je zelf iemands reactie cru en kortzichtig hebt genoemd. Dit zet nou ook niet echt een lekkere sfeer neer. Off-topic maar goed.

    Ik vind het apart dat je meteen een invulling maakt met hoe ik dingen bedoel. Tevens ik heb mijn eigen mening en mag het uiten. Laten we het vooral ontopic houden.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    edit: heb geen idee wat zich hierboven heeft afgespeeld, m'n opmerking gaat puur over de beginpost haha. Excuses als het verkeerd overkomt, niet mijn bedoeling :)

    Jezus, wat een onzin. Deze site bestaat al langer dan Quizlet.com! Vind het ergens ook wel raar, gezien hier in België de een tijd geleden een artikel was over het feit dat Amazon (je weet wel, dat heel machtig bedrijf) de domeinnaam "amazon.be" niet kon gebruiken omdat dat al geclaimd was door iemand anders (sinds jaar en dag). Als Amazon dat niet kan bekomen, lijkt het me vreemd dat Quizlet.com dat wel kan. Maar goed, ik snap ook wel dat het misschien het aanvechten niet waard is wat betreft gerechtelijke kosten enzo.

    Ga de komende dagen dit topic eens lezen en nadenken

    [ bericht aangepast op 19 feb 2023 - 0:59 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Wil trouwens benoemen dat ik blij ben met deze openheid en dat we met elkaar een nieuwe naam kunnen gaan bedenken. Dat is enorm fijn!

    Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden en het zal even gek worden om geen Quizlet in te tikken maar net als bij een nieuwe lay-out, alles went vanzelf.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Q.nl?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik vind de voorstellen voor Qwizlet of Quiznet wel leuk *O*


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Qreations inderdaad. Als ik dat intik in de webbalk staat erbij dat deze domein is gereserveerd..
    Quu.nl

    En dit is enkel een brainstorm waar iemand anders misschien iets mee kan..
    Jouw verhaal / your story
    Buitenbeentjes / outsiders
    Toveren met woorden / magic words
    Community / Qommunity / Qummunity
    Wie ben jij / wo are you
    onlineschrijven / onlinewriting
    Verschillende creaties / different creations
    Mijncreaties.nl
    Ik zoek eigenlijk naar een pakkende term voor dat mensen hier creaties maken, maar dat andere mensen die creaties ook lezen of invullen. Je kan hier van alles doen. En daarnaast is er ook nog een forum, een gemeenschap.

    Dogette schreef:
    (...)

    Sorry dat het gek overkwam, dat was totaal niet zo bedoeld. Wilde alleen aangeven dat ik niet zomaar in het wilde weg aan het schreeuwen ben.
    (...)


    Aardig van je dat je deze kennis hier deelt. Ik spreek voor mezelf als ik zeg dat ik niet wist dat dit zo zou kunnen zijn.

    Bericht vanuit het team:

    Jullie hebben allemaal het recht om jullie mening te geven, maar heb respect voor elkaar. Reacties waarin persoonlijk aangevallen wordt, zullen vanaf nu verwijderd worden. Probeer on topic te blijven en samen te zoeken naar een oplossing.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    --ah oeps

    [ bericht aangepast op 20 feb 2023 - 17:48 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Is er al een begin aan wat meer informatie? Het is het einde van de maand en ik zou echt wat meer informatie van RJ willen. Hoe gaat het bijv verder vanaf begin volgende maand? Stopt de site dan? Wat moet ik precies van verwachten? Is er al een begin aan een andere website, of hoe moet ik dat allemaal voor me zien? Zijn onze creaties veilig, of moeten we die veilig stellen? Is er nog enig communicatie met de andere site? Etc, etc...
          Ik begrijp dat het een moeilijke tijd is voor de website, maar een antwoord kost maar een paar minuten. Antwoord graag.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik zou een antwoord van RJ ook wel prettig vinden. Het is zo onduidelijk voor ons allemaal

    [ bericht aangepast op 24 feb 2023 - 16:30 ]


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Klee schreef:
    Is er al een begin aan wat meer informatie? Het is het einde van de maand en ik zou echt wat meer informatie van RJ willen. Hoe gaat het bijv verder vanaf begin volgende maand? Stopt de site dan? Wat moet ik precies van verwachten? Is er al een begin aan een andere website, of hoe moet ik dat allemaal voor me zien? Zijn onze creaties veilig, of moeten we die veilig stellen? Is er nog enig communicatie met de andere site? Etc, etc...
          Ik begrijp dat het een moeilijke tijd is voor de website, maar een antwoord kost maar een paar minuten. Antwoord graag.


    Joejoe


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Creatyivelet of creatlet.com

    [ bericht aangepast op 24 feb 2023 - 18:08 ]

    Togo schreef:
    Wat ik me wel afvroeg: hoe gemakkelijk is dat overhevelen naar een ander domein? Wat brengt dat allemaal teweeg (ook met het oog op creaties, etc)?

    Is er al antwoord?


    [ heaven knows ]