• Lieve users,

    We hebben van RJ de melding gekregen dat hij, helaas, een "cease and desist" eis heeft ontvangen rond het domein Quizlet.nl. Dat betekent dat we ons domein zullen moeten afstaan aan Quizlet inc (of Quizlet.com). RJ heeft geprobeerd om dit tegen te gaan, maar we kunnen er helaas niets aan veranderen. We hebben nu tot augustus om de site over te hevelen naar een ander domein, dat dus ook een andere naam zal krijgen.
    Daar schakelen we jullie natuurlijk graag voor in. Quizlet zal voor ons altijd "Quizlet" blijven, maar we hebben wel een nieuwe naam nodig. Eentje die omvat wat deze mooie community inhoudt.
    We horen graag jullie suggesties voor het einde van de maand. Hoe eerder we alles immers naar een nieuw domein kunnen verhuizen, hoe beter. Laat dus zeker van je horen, al zijn het enkele hersenspinsels of de start van een brainstorm (:

    We begrijpen dat dit nieuws een tegenslag is, maar we hopen dat jullie samen met ons op zoek willen gaan naar een nieuwe thuis voor Q.
    Groetjes,
    De Qrew

    Update!
    We hebben de namen voorgelegd aan RJ. Hij heeft ze nagekeken op zowel beschikbaarheid als prijs en is uitgekomen op drie mogelijke opties:
    - Qreare
    - Qreaties
    - Qommune

    Toevallig ook de drie namen die het meeste terugkwamen (naast booklet).

    Je kan nu je stem uitbrengen via de poll. Laat zeker weten wat je keuze is en waarom! Zo vinden we samen hopelijk een nieuw thuis voor Q (:

    [ bericht aangepast door een moderator op 21 maart 2023 - 19:12 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Derks schreef:
    Of gewoon de site in spiegelbeeld (1 aprilgrap doen als testversie? :P) en het telziuQ (spreek uit: telsjuwk) noemen. Hoef je alleen het logo te flippen enzovoorts ;)


    Hoe leuk ook, dat woord bezorgt me breinpijn.


    Mhm?

    Cayline schreef:
    (...)
    Goede vraag, ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik denk op zich wel dat de naamsverandering helemaal geen gek idee is en misschien zichtbaarheid wel verbetert. Als je nu googlet op ''Quizlet'' dan staat de hele startpagina vol met quizlet.com, en maar een enkele keer ons Quizlet.
    Ik vind Qwizlet eigenlijk ook heel schattig. Hier nog een paar andere random ideeen:

    "Alliantie Jonge Schrijvers"
    "Jong Schrijvers Forum "
    "Booklet"
    "Fabula" [Latijn: een algemene term voor het aanduiden van een verhaal, in proza of poëzie, historisch, legendarisch of verzonnen]
    "Creare" [Latijn: creeren, scheppen, maken] (Of Qreare natuurlijk :3)

    Qwizlet & Qreare 👌

    En inderdaad, de zichtbaarheid zal met een nieuwe naam hopelijk wel verbeteren. Nu nog even afwachten naar meer nieuws erover. Ik vind dit hele verhaal nog best onduidelijk eigenlijk, er missen specifieken.


    [ heaven knows ]

    Togo schreef:
    (...)
    Qwizlet & Qreare 👌

    En inderdaad, de zichtbaarheid zal met een nieuwe naam hopelijk wel verbeteren. Nu nog even afwachten naar meer nieuws erover. Ik vind dit hele verhaal nog best onduidelijk eigenlijk, er missen specifieken.


    Qreare en Qreate spreken me ook heel erg aan

    We hebben gevraagd aan RJ om een kijkje te komen nemen in dit topic, zodat hij jullie vragen kan beantwoorden. De enige info die wij (de mods & Melissa) hebben atm is de info die in de beginpost staat (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    O gatver, wat naar!

    Ik vind het nogal wat - een nieuwe naam en nieuw domein. Het is al eeuwen Quizlet.nl. Maar ik begrijp ook wel dat er niets aan te doen is.

    Er waren al veel leuke suggesties! Als we het een beetje bij het oude willen houden is zoiets als Qwizlet geniaal. Maar als we juist een frisse start willen maken dan is juist iets nieuws beter, denk ik.

    Ik zal zelf ook nog even nadenken. Het is wel erg fijn dat we hierin betrokken worden. (:

    [ bericht aangepast op 17 feb 2023 - 10:59 ]


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Damn, dat is wel even schrikken... Ik maak me dan meteen zorgen om de overdracht naar een nieuwe domeinnaam voor alle creaties, en of oude users de site nog wel terug gaan vinden inderdaad.

    Anderzijds klinkt een schone lei ook niet verkeerd. Q gaat al jaren veel meer over schrijven en community dan over quizzen, dus een naam die één van de twee (of beide dingen) centraal zet, heeft een veel grotere kans om nieuwe leden te trekken, denk ik.

    Ik vraag me overigens af of Qwizlet überhaupt wel zou mogen, aangezien het dezelfde uitspraak heeft. Ik denk niet dat ze daar in gaan trappen. ;p

    Booklet vind ik wel een hele leuke, als dit nog niet bestaat. Helemaal omdat dingen zoals Booktok zo ontzettend populair zijn. Het is een pakkende naam, is ook te begrijpen voor een international publiek, en is veel meer in line met wat de content van de site is.


    Caution first, always.

    Miyah schreef:
    O gatver, wat naar!

    Ik vind het nogal wat - een nieuwe naam en nieuw domein. Het is al eeuwen Quizlet.nl. Maar ik begrijp ook wel dat er niets aan te doen is.

    Er waren al veel leuke suggesties! Als we het een beetje bij het oude willen houden is zoiets als Qwizlet geniaal. Maar als we juist een frisse start willen maken dan is juist iets nieuws beter, denk ik.

    Ik zal zelf ook nog even nadenken. Het is wel erg fijn dat we hierin betrokken worden. (:


    Dit! Echt fijn die duidelijkheid


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Nee… wat een gezeik zeg :c


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    @ SPECS Dat kun je doen, ja. Als je denkt dat dat mee gaat helpen aan de situatie, vooral doen. En ik had het over je verwoording, niet je mening (:

    Catmint schreef:
    (...)
    If I may, ik ben het wel een beetje met SPECS eens. Het is misschien vol van emotie, maar het is wel apart dat het na al die jaren nu ineens zo is dat ze een domeinnaam willen hebben van een site die klein is en ter ontwikkeling is van jeugd en ouder. Ja, dat is deel van de maatschappij en gebeurt vaker, neemt niet weg dat het altijd een zielige actie is. Iemand met meer geld heeft in dit soort gevallen vaak de overhand, terwijl deze site net zo geliefd kan zijn en langer bestaat. Ik vind de verwoording van SPECS dan ook niet crue of kortzichtig, maar een eerlijk antwoord op ontzettend sad nieuws.

    Ik ben het daarentegen wel eens dat het een mooie kans kan zijn om de site terug leven in te blazen! Ik denk dat de Q in de naam houden, zeker als begin letter, erg lastig gaat worden als je niet een domeinnaam wil pakken die al met een .com of iets in gebruik is (om herhaling te voorkomen).

    Natuurlijk mag je dat. Ik zeg niet wie het fout of goed heeft in mijn vorige bericht, enkel dat de verwoording crue / kortzichtig is. Ik ben hierover zelf van mening dat het invullen van hoe en waarom ze dit nu pas doen, zonder extra informatie dan wat er in dit topic staat, dat gaat niet veel meehelpen. Het is dan wachten op de antwoorden van RJ. RJ kon het niet tegenhouden, dus het is beter er vrede mee te maken en asap een nieuwe naam te bedenken.

    [ bericht aangepast op 17 feb 2023 - 18:03 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Zijn jullie er bewust van dat dit niet rechtsgeldig is?

    Als ze jullie voor de rechter slepen, dan winnen jullie.

    Laat je niet gek maken door een Amerikaans bedrijf, jullie hebben gewoon het recht om te bestaan. VOORAL omdat jullie al zo lang bestaan.

    Een Amerikaans bedrijf heeft niks te zeggen over een Nederlandse domeinnaam dat al hééééél lang bestaat en ook nog eens een heel ander soort website is.

    Ga je hier even goed in verdiepen, want ze proberen jullie bang te maken.

    Overigens kunnen jullie quizlet.nl ook te koop aan ze aanbieden voor 100k, het zal je nog verbazen hoe snel ze ermee akkoord gaan. (;

    [ bericht aangepast op 17 feb 2023 - 19:08 ]


    *insert philosophical cringe expression here*

    Dogette schreef:
    Zijn jullie er bewust van dat dit niet rechtsgeldig is?

    Als ze jullie voor de rechter slepen, dan winnen jullie.

    Laat je niet gek maken door een Amerikaans bedrijf, jullie hebben gewoon het recht om te bestaan. VOORAL omdat jullie al zo lang bestaan.

    Een Amerikaans bedrijf heeft niks te zeggen over een Nederlandse domeinnaam dat al hééééél lang bestaat en ook nog eens een heel ander soort website is.

    Ga je hier even goed in verdiepen, want ze proberen jullie bang te maken.

    Overigens kunnen jullie quizlet.nl ook te koop aan ze aanbieden voor 100k, het zal je nog verbazen hoe snel ze ermee akkoord gaan. (;

    Ik denk dat je hier te makkelijk over denkt.


    ars moriendi

    Dogette schreef:
    Zijn jullie er bewust van dat dit niet rechtsgeldig is?

    Als ze jullie voor de rechter slepen, dan winnen jullie.

    Laat je niet gek maken door een Amerikaans bedrijf, jullie hebben gewoon het recht om te bestaan. VOORAL omdat jullie al zo lang bestaan.

    Een Amerikaans bedrijf heeft niks te zeggen over een Nederlandse domeinnaam dat al hééééél lang bestaat en ook nog eens een heel ander soort website is.

    Ga je hier even goed in verdiepen, want ze proberen jullie bang te maken.

    Overigens kunnen jullie quizlet.nl ook te koop aan ze aanbieden voor 100k, het zal je nog verbazen hoe snel ze ermee akkoord gaan. (;


    Als het andere bedrijf een patent op de naam heeft genomen, dan gaat dat niet zo makkelijk :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik dacht ook aan Qreation(s), of Qreativity. Ben wel een voorstander van iets met een Q inderdaad. :Y)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Klee schreef:
    @ SPECS Dat kun je doen, ja. Als je denkt dat dat mee gaat helpen aan de situatie, vooral doen. En ik had het over je verwoording, niet je mening (:
    (...)
    Natuurlijk mag je dat. Ik zeg niet wie het fout of goed heeft in mijn vorige bericht, enkel dat de verwoording crue / kortzichtig is. Ik ben hierover zelf van mening dat het invullen van hoe en waarom ze dit nu pas doen, zonder extra informatie dan wat er in dit topic staat, dat gaat niet veel meehelpen. Het is dan wachten op de antwoorden van RJ. RJ kon het niet tegenhouden, dus het is beter er vrede mee te maken en asap een nieuwe naam te bedenken.


    Ik weet het nu wel, dankje (cat)


    You were born original, don't die as a copy.

    reguluswife schreef:
    (...)

    Als het andere bedrijf een patent op de naam heeft genomen, dan gaat dat niet zo makkelijk :')


    Het is andersom, ze kunnen wel een patent op een naam nemen, maar dat betekent niet dat ze meteen elke domeinnaam mogen kapen die hun naam gebruikt. Als ik vandaag een patent neem op jouw naam, betekent het niet dat jij morgen reguluswife.nl aan mij moet overdragen.

    Informatie:

    https://www.sidn.nl/nl-domeinnaam/uitleg-geschillenregeling
    https://www.ie-forum.nl/artikelen/snackbar-wendy-s-mag-beneluxmerk-wendy-s-behouden
    https://euipo.europa.eu/eSearch/#basic/1+1+1+1/100+100+100+100/quizlet

    Het merkenrecht voor Quizlet is zoals je ziet in 2012 geregistreerd, terwijl quizlet.nl al sinds 2004 bestaat.

    Advies: Vraag de geschillenregeling bij SIDN aan en laat ze een uitspraak hierover doen.

    Reminder dat ik in de web branche werkzaam ben en iets meer over dit soort zaken weet dan de gemiddelde quizletter.

    Uiteraard de keuze aan het Q-management wat jullie ermee doen, maar laat je iig niet afschrikken door de scare tactics van een Amerikaans bedrijf.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2023 - 1:01 ]


    *insert philosophical cringe expression here*

    Sev schreef:
    (...)
    Ik denk dat je hier te makkelijk over denkt.


    Zie mijn bovenstaande reactie aan reguluswife, hopelijk geeft het wat meer inzicht.


    *insert philosophical cringe expression here*