• Lieve users,

    We hebben van RJ de melding gekregen dat hij, helaas, een "cease and desist" eis heeft ontvangen rond het domein Quizlet.nl. Dat betekent dat we ons domein zullen moeten afstaan aan Quizlet inc (of Quizlet.com). RJ heeft geprobeerd om dit tegen te gaan, maar we kunnen er helaas niets aan veranderen. We hebben nu tot augustus om de site over te hevelen naar een ander domein, dat dus ook een andere naam zal krijgen.
    Daar schakelen we jullie natuurlijk graag voor in. Quizlet zal voor ons altijd "Quizlet" blijven, maar we hebben wel een nieuwe naam nodig. Eentje die omvat wat deze mooie community inhoudt.
    We horen graag jullie suggesties voor het einde van de maand. Hoe eerder we alles immers naar een nieuw domein kunnen verhuizen, hoe beter. Laat dus zeker van je horen, al zijn het enkele hersenspinsels of de start van een brainstorm (:

    We begrijpen dat dit nieuws een tegenslag is, maar we hopen dat jullie samen met ons op zoek willen gaan naar een nieuwe thuis voor Q.
    Groetjes,
    De Qrew

    Update!
    We hebben de namen voorgelegd aan RJ. Hij heeft ze nagekeken op zowel beschikbaarheid als prijs en is uitgekomen op drie mogelijke opties:
    - Qreare
    - Qreaties
    - Qommune

    Toevallig ook de drie namen die het meeste terugkwamen (naast booklet).

    Je kan nu je stem uitbrengen via de poll. Laat zeker weten wat je keuze is en waarom! Zo vinden we samen hopelijk een nieuw thuis voor Q (:

    [ bericht aangepast door een moderator op 21 maart 2023 - 19:12 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Dogette schreef:
    (...)

    Het is andersom, ze kunnen wel een patent op een naam nemen, maar dat betekent niet dat ze meteen elke domeinnaam mogen kapen die hun naam gebruikt. Als ik vandaag een patent neem op jouw naam, betekent het niet dat jij morgen reguluswife.nl aan mij moet overdragen.

    Informatie:

    https://www.sidn.nl/nl-domeinnaam/uitleg-geschillenregeling
    https://www.ie-forum.nl/artikelen/snackbar-wendy-s-mag-beneluxmerk-wendy-s-behouden
    https://euipo.europa.eu/eSearch/#basic/1+1+1+1/100+100+100+100/quizlet

    Het merkenrecht voor Quizlet is zoals je ziet in 2012 geregistreerd, terwijl quizlet.nl al sinds 2004 bestaat.

    Advies: Vraag de geschillenregeling bij SIDN aan en laat ze een uitspraak hierover doen.

    Reminder dat ik in de web branche werkzaam ben en iets meer over dit soort zaken weet dan de gemiddelde quizletter.

    Uiteraard de keuze aan het Q-management wat jullie ermee doen, maar laat je iig niet afschrikken door de scare tactics van een Amerikaans bedrijf.


    Dus dan zou uitkopen niet eens zo'n gek idee zijn :p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik vind het echt enorm vervelend bericht dit en de gedachte aan de naam die verdwijnt maakt mij verdrietig.

    Wat mij alleen verdrietige maakt zijn alle berichten zo tegen elkaar terwijl dit juist een moment is om samen na te denken :(

    Ik vind het tof als een Q erin terug komt en denk dat we het inderdaad gewoon als een nieuwe sprong moeten zien


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Dogette schreef:
    (...)

    Het is andersom, ze kunnen wel een patent op een naam nemen, maar dat betekent niet dat ze meteen elke domeinnaam mogen kapen die hun naam gebruikt. Als ik vandaag een patent neem op jouw naam, betekent het niet dat jij morgen reguluswife.nl aan mij moet overdragen.

    Informatie:

    https://www.sidn.nl/nl-domeinnaam/uitleg-geschillenregeling
    https://www.ie-forum.nl/artikelen/snackbar-wendy-s-mag-beneluxmerk-wendy-s-behouden
    https://euipo.europa.eu/eSearch/#basic/1+1+1+1/100+100+100+100/quizlet

    Het merkenrecht voor Quizlet is zoals je ziet in 2012 geregistreerd, terwijl quizlet.nl al sinds 2004 bestaat.

    Advies: Vraag de geschillenregeling bij SIDN aan en laat ze een uitspraak hierover doen.

    Reminder dat ik in de web branche werkzaam ben en iets meer over dit soort zaken weet dan de gemiddelde quizletter.

    Uiteraard de keuze aan het Q-management wat jullie ermee doen, maar laat je iig niet afschrikken door de scare tactics van een Amerikaans bedrijf.


    Er staat dat RJ heeft geprobeerd om dit proces tegen te gaan in de beginpost. Hij is ook werkzaam in de web branche zoals je over jezelf aangaf, dus ik neem aan dat hij echt wel alle opties overwogen heeft.

    Daarbij zou ik als admin van een site zo ontzettend rustig dood als deze ook geen zin hebben om de lange, wellicht dure advocatenroute te nemen met alle risico's die daarbij komen kijken.

    Edit: overigens vind ik de "reminder dat ik hier meer verstand van heb" een beetje vreemd. :')

    [ bericht aangepast op 18 feb 2023 - 11:50 ]


    ars moriendi

    Sev schreef:
    (...)

    Er staat dat RJ heeft geprobeerd om dit proces tegen te gaan in de beginpost. Hij is ook werkzaam in de web branche zoals je over jezelf aangaf, dus ik neem aan dat hij echt wel alle opties overwogen heeft.

    Daarbij zou ik als admin van een site zo ontzettend rustig dood als deze ook geen zin hebben om de lange, wellicht dure advocatenroute te nemen met alle risico's die daarbij komen kijken.

    Edit: overigens vind ik de "reminder dat ik hier meer verstand van heb" een beetje vreemd. :')


    Sorry dat het gek overkwam, dat was totaal niet zo bedoeld. Wilde alleen aangeven dat ik niet zomaar in het wilde weg aan het schreeuwen ben.

    Ik neem aan het dat om het bedrijf achter quizlet.com gaat... die willen natuurlijk geen cent uitgeven om een domeinnaam te kopen en proberen RJ dan maar bang te maken.

    Wellicht dat ze onlangs hebben besloten om Nederland te targetten en kwamen er toen achter dat er al een Quizlet bestaat in Nederland.

    Voor Nederlandse domeinnamen geldt: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Tenzij deze Quizlet zou doen alsof ze quizlet.com zijn, dan kan quizlet.com het domein wel degelijk claimen. Echter is dat totaal niet het geval en dat kunnen we allemaal wel zien.

    In de praktijk wordt er dan meestal een deal met de domeinhouder van het Nederlandse domein gesloten en wordt het domein gekocht. Met andere woorden: quizlet.com probeert eerst de goedkope manier.

    Fun fact: De NPO heeft npo.nl destijds voor een ton overgekocht van de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie. Een goed voorbeeld van waarom je niet meteen recht hebt op een domeinnaam als je besluit een bepaalde bedrijfsnaam te gaan voeren. (https://nos.nl/artikel/358448-omroep-betaalt-ton-voor-domein)

    Overigens maakt het mij voor de rest niet uit wat er met de website gebeurt en of het quizlet.nl blijft heten, ik wilde alleen aangeven dat er andere wegen zijn (die niet eens geld hoeven te kosten).

    [ bericht aangepast op 18 feb 2023 - 14:15 ]


    *insert philosophical cringe expression here*

    Niet dat ik niet liever Quizlet.nl zou willen houden, maar als RJ hier een goede som geld mee kan verdienen, een gedeelte lekker voor zichzelf kan opstrijken en het andere gedeelte kan gebruiken om te investeren in de heropleving (nieuw domein, meer features marketing, wat al dan niet), ......dan kan ik daar nog best mee leven.
    Als wij zomaar aan de kant worden geschoven als kleine Nederlandse community, daar kan ik wat minder goed tegen (cat)


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Niet dat ik niet liever Quizlet.nl zou willen houden, maar als RJ hier een goede som geld mee kan verdienen, een gedeelte lekker voor zichzelf kan opstrijken en het andere gedeelte kan gebruiken om te investeren in de heropleving (nieuw domein, meer features marketing, wat al dan niet), ......dan kan ik daar nog best mee leven.
    Als wij zomaar aan de kant worden geschoven als kleine Nederlandse community, daar kan ik wat minder goed tegen (cat)

    💯💯💯


    *insert philosophical cringe expression here*

    SPECS schreef:
    (...)
    Ik weet het nu wel, dankje (cat)

    Alsjeblieft.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2023 - 16:08 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Kan RJ alsjeblieft wat antwoorden komen geven? Want er wordt nu enkel gespeculeerd en het is beter te overleggen met de man zelf over de lopende situatie. De users hebben echt antwoorden van hemzelf nodig.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Klee schreef:
    Kan RJ alsjeblieft wat antwoorden komen geven? Want er wordt nu enkel gespeculeerd en het is beter te overleggen met de man zelf over de lopende situatie. De users hebben echt antwoorden van hemzelf nodig.


    Agree


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Klee schreef:
    (...)
    Alsjeblieft.


    (Y)


    You were born original, don't die as a copy.

    ^ 😂😂


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2023 - 18:36 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Persoonlijk ben ik wel voor Qreaties. Past in mijn ogen het beste bij Q en houden we het inderdaad lekker Nederlands.

    Moet zeggen dat ik het oprecht wel heel sad vind om te lezen.

    Overigens ben ook ik benieuwd naar hoe het gaat met alle creaties etc als er een nieuwe domeinnaam is.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2023 - 19:11 ]


    Life is a beautiful struggle

    Booklet is mijn favoriet tot nu toe. Het staat ook los van Q(uizlet) en geheel uniek op zichzelf (voor als we een nieuwe start met de site willen maken) imo.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Klee schreef:
    ^ 😂😂

    Ik wou toch wel even zeggen dat ik zo'n reactie toch best kinderachtig vind nadat je zelf iemands reactie cru en kortzichtig hebt genoemd. Dit zet nou ook niet echt een lekkere sfeer neer. Off-topic maar goed.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2023 - 22:15 ]


    Every villain is a hero in his own mind.