• Lieve users,

    We hebben van RJ de melding gekregen dat hij, helaas, een "cease and desist" eis heeft ontvangen rond het domein Quizlet.nl. Dat betekent dat we ons domein zullen moeten afstaan aan Quizlet inc (of Quizlet.com). RJ heeft geprobeerd om dit tegen te gaan, maar we kunnen er helaas niets aan veranderen. We hebben nu tot augustus om de site over te hevelen naar een ander domein, dat dus ook een andere naam zal krijgen.
    Daar schakelen we jullie natuurlijk graag voor in. Quizlet zal voor ons altijd "Quizlet" blijven, maar we hebben wel een nieuwe naam nodig. Eentje die omvat wat deze mooie community inhoudt.
    We horen graag jullie suggesties voor het einde van de maand. Hoe eerder we alles immers naar een nieuw domein kunnen verhuizen, hoe beter. Laat dus zeker van je horen, al zijn het enkele hersenspinsels of de start van een brainstorm (:

    We begrijpen dat dit nieuws een tegenslag is, maar we hopen dat jullie samen met ons op zoek willen gaan naar een nieuwe thuis voor Q.
    Groetjes,
    De Qrew

    Update!
    We hebben de namen voorgelegd aan RJ. Hij heeft ze nagekeken op zowel beschikbaarheid als prijs en is uitgekomen op drie mogelijke opties:
    - Qreare
    - Qreaties
    - Qommune

    Toevallig ook de drie namen die het meeste terugkwamen (naast booklet).

    Je kan nu je stem uitbrengen via de poll. Laat zeker weten wat je keuze is en waarom! Zo vinden we samen hopelijk een nieuw thuis voor Q (:

    [ bericht aangepast door een moderator op 21 maart 2023 - 19:12 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Cayline schreef:
    (...)

    Goede vraag, ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik denk op zich wel dat de naamsverandering helemaal geen gek idee is en misschien zichtbaarheid wel verbetert. Als je nu googlet op ''Quizlet'' dan staat de hele startpagina vol met quizlet.com, en maar een enkele keer ons Quizlet.
    Ik vind Qwizlet eigenlijk ook heel schattig. Hier nog een paar andere random ideeen:

    "Alliantie Jonge Schrijvers"
    "Jong Schrijvers Forum "
    "Booklet"
    "Fabula" [Latijn: een algemene term voor het aanduiden van een verhaal, in proza of poëzie, historisch, legendarisch of verzonnen]
    "Creare" [Latijn: creeren, scheppen, maken]

    Booklet is wel een grappige, haha. Maar ik ging erop googlen en daar was één letterverschil met website Blooket.com. Als dit de naam word, moet er denk ik ook nagedacht worden over het feit dat er veel mensen fout de naam schrijven en wellicht op de andere website terecht komen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oh, ik lees net het begintopic opnieuw door en ik bedacht me opeens: Quizlet is meer dan schrijvers. Het gaat om de mensen, dus Qommunity / Qommune! Something like that, I think, hm.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Klee schreef:
    @ SPECS Je verwoording is erg crue en kortzichtig imo. Vanaf het moment dat ik achter Q ben gekomen, was ik toentertijd vaak de Q.com tegen gekomen. Dat betekend niet direct dat deze site langer bestaat, of welke meer rechten heeft om te bestaan. Het is begrijpelijk dat er met veel emotie over wordt gepraat / gediscussieerd, maar laten we het alsnog netjes houden. Wanneer oude leden het googlen, word o.a. deze site ermee gelinkt (omdat het zo vaak benoemd is op deze site), dus dan popt deze site echt wel op. Daarnaast vind ik persoonlijk dat deze website de kans krijgt een nieuwe, eigen start te maken en we dat (met positieve kijk) moeten oppakken. Wat juist goed is, want dat heeft deze website nodig. Zeg nou zelf, het was niet bepaald levendig en misschien is dit een nieuwe kans ervoor om het bloemetje weer te laten groeien.
    IVM de namen. Ik heb eens nagedacht en wat schetsen gemaakt van namen, maar ik ben nog even aan het puzzelen tussen de woorden:
    Qauthor
    Qovels / list
    Qporter

    Ghostlets

    Er zijn wat users die benoemd hadden wat met de Q te willen, dus daar zit ik tevens aan te denken. Maar ik moet zeggen dat het voor mij allemaal nog net niet is. De naam moet kort en pakkend zijn.


    :8 Heel crue ja, ik zeg gewoon wat ik er van vind en daar blijf ik bij.


    You were born original, don't die as a copy.

    Klee schreef:
    @ SPECS Je verwoording is erg crue en kortzichtig imo. Vanaf het moment dat ik achter Q ben gekomen, was ik toentertijd vaak de Q.com tegen gekomen. Dat betekend niet direct dat deze site langer bestaat, of welke meer rechten heeft om te bestaan. Het is begrijpelijk dat er met veel emotie over wordt gepraat / gediscussieerd, maar laten we het alsnog netjes houden. Wanneer oude leden het googlen, word o.a. deze site ermee gelinkt (omdat het zo vaak benoemd is op deze site), dus dan popt deze site echt wel op. Daarnaast vind ik persoonlijk dat deze website de kans krijgt een nieuwe, eigen start te maken en we dat (met positieve kijk) moeten oppakken. Wat juist goed is, want dat heeft deze website nodig. Zeg nou zelf, het was niet bepaald levendig en misschien is dit een nieuwe kans ervoor om het bloemetje weer te laten groeien.
    IVM de namen. Ik heb eens nagedacht en wat schetsen gemaakt van namen, maar ik ben nog even aan het puzzelen tussen de woorden:
    Qauthor
    Qovels / list
    Qporter

    Ghostlets

    Er zijn wat users die benoemd hadden wat met de Q te willen, dus daar zit ik tevens aan te denken. Maar ik moet zeggen dat het voor mij allemaal nog net niet is. De naam moet kort en pakkend zijn.


    If I may, ik ben het wel een beetje met SPECS eens. Het is misschien vol van emotie, maar het is wel apart dat het na al die jaren nu ineens zo is dat ze een domeinnaam willen hebben van een site die klein is en ter ontwikkeling is van jeugd en ouder. Ja, dat is deel van de maatschappij en gebeurt vaker, neemt niet weg dat het altijd een zielige actie is. Iemand met meer geld heeft in dit soort gevallen vaak de overhand, terwijl deze site net zo geliefd kan zijn en langer bestaat. Ik vind de verwoording van SPECS dan ook niet crue of kortzichtig, maar een eerlijk antwoord op ontzettend sad nieuws.

    Ik ben het daarentegen wel eens dat het een mooie kans kan zijn om de site terug leven in te blazen! Ik denk dat de Q in de naam houden, zeker als begin letter, erg lastig gaat worden als je niet een domeinnaam wil pakken die al met een .com of iets in gebruik is (om herhaling te voorkomen).


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Klee schreef:
    n wat schetsen gemaakt van namen, maar ik ben nog even aan het puzzelen tussen de woorden:
    Qauthor
    Qovels / list
    Qporter

    Ghostlets

    Er zijn wat users die benoemd hadden wat met de Q te willen, dus daar zit ik tevens aan te denken. Maar ik moet zeggen dat het voor mij allemaal nog net niet is. De naam moet kort en pakkend zijn.[/font]


    Ghostlets vind ik wel een mooie


    --

    Ik denk de mensen die hier nu nogal heftig op reageren er goed aan doen hier een nachtje over te slapen. Dan kan je nu eenmaal zaken makkelijker relativeren. Probeer vooral de positieve kant hiervan te zien. (:

    Als het zover is, zullen we de naamswissel logischerwijs veelvuldig aankondigen via verschillende kanalen (sociale media, mail, ...) om op die manier zo veel mogelijk (oude) users te bereiken. Maar ik vind dat we dit moment moeten zien als een nieuwe start, waarbij de focus op lange termijn moet liggen op nieuwe users aantrekken. Quizlet kan niet blijven bestaan enkel en alleen door oude users die eens om de zoveel tijd terug komen piepen. Een nieuwe naam kan echt een goeie opportuniteit zijn om een nieuwe groep mensen te bereiken.

    Edit: En heel fijn dat er al wat mensen spontaan beginnen te brainstormen!

    [ bericht aangepast op 16 feb 2023 - 20:04 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Om te brainstormen;
    - Qanto > Canto (Latijn): een stanza van 5 of meer lines in een epic poem of narrative.
    - Qomfy > als in Comfy, omdat het een comfy omgeving is.
    - Qreation > spreekt voor zich denk ik, maar weet niet hoe die precies zit qua patenten en dergelijke, lijkt me een makkelijk te bedenken naam.
    - Qreative > zelfde als hierboven eigenlijk
    - Qingdom > klinkt beetje raar, als een Chinese era-naam. Maar als in, ons kingdom voor coole dingen?

    Verder kom ik ff niet nu.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Qreation vind ik wel leuk!


    help

    Ik ben pro Qwizlet
    Of anders Quiznet 😂


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Cirilla schreef:
    Qreation vind ik wel leuk!


    +1 :DD


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Catmint schreef:
    Om te brainstormen;
    - Qanto > Canto (Latijn): een stanza van 5 of meer lines in een epic poem of narrative.
    - Qomfy > als in Comfy, omdat het een comfy omgeving is.
    - Qreation > spreekt voor zich denk ik, maar weet niet hoe die precies zit qua patenten en dergelijke, lijkt me een makkelijk te bedenken naam.
    - Qreative > zelfde als hierboven eigenlijk
    - Qingdom > klinkt beetje raar, als een Chinese era-naam. Maar als in, ons kingdom voor coole dingen?

    Verder kom ik ff niet nu.


    Qreation is super leuk!


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Ik vind Qreation, Qommunity en Qwizlet wel leuke opties (krul)


    You were born original, don't die as a copy.

    "Write-it" kan ook nog


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Catmint schreef:
    Om te brainstormen;
    - Qanto > Canto (Latijn): een stanza van 5 of meer lines in een epic poem of narrative.
    - Qomfy > als in Comfy, omdat het een comfy omgeving is.
    - Qreation > spreekt voor zich denk ik, maar weet niet hoe die precies zit qua patenten en dergelijke, lijkt me een makkelijk te bedenken naam.
    - Qreative > zelfde als hierboven eigenlijk
    - Qingdom > klinkt beetje raar, als een Chinese era-naam. Maar als in, ons kingdom voor coole dingen?

    Verder kom ik ff niet nu.

    Ik dacht zelf ook meteen aan Qreators/Qreations (of Qreatie(s) als we bij de NL roots willen blijven), dus ik sluit me ook aan bij Qreation of iets in die richting. Ik ben zelf wel iets meer voor een Nederlandse naam voor een Nederlandse site, maar ik kom ook niet meteen echt op ideeën, ga er eens over nadenken :')

    [ bericht aangepast op 16 feb 2023 - 21:33 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Of gewoon de site in spiegelbeeld (1 aprilgrap doen als testversie? :P) en het telziuQ (spreek uit: telsjuwk) noemen. Hoef je alleen het logo te flippen enzovoorts ;)

    [ bericht aangepast op 16 feb 2023 - 23:34 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly