• Welkom in het officiële motiveertopic voor SOTY en FOTY 2024!
    In dit topic kunnen schrijvers hun hoogtes en laagtes delen, hoofdstukken in de verf zetten of vragen stellen. Lezers kunnen hier de schrijvers motiveren of een gezellig babbeltje komen slaan.

    Laten we er een spetterend SOTY-jaar van maken *O*

    Link naar het officiële topic



    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    RSK schreef:

    Vraag van de week: Vertel ons iets meer over je hoofdpersonage! (technically not a question but shhh)


    Technically I have three of those, but, the central main character is Astrid, who is a 19(? gotta check my notes to make sure) year old girl who revisits her hometown after moving away at age 17 together with her best friend Julian whom she married purely for legal reasons in order to escape her overly strict father. She's not the most reliable narrator due to her POV being distorted by her mental illness that makes her overly paranoid to some, and too forgiving to others, causing her to read too deeply into innocent actions and sayings and skim over obvious red flags and threats. Outside of that she's pretty smart despite being a total wreck and a little unhinged. (Has to be, as she takes on a detective role throughout her story lol)
    She has dark hair (a brown that's almost black) cut in a French bob, big green eyes and a look in them that's almost feral. She's pretty distrusting and it makes her look a bit like a wild cat. She was going to be an indigenous Canadian woman at first who'd been raised by her white father but I couldn't shake the very white look that she had in the dream that inspired this whole story, so for the time I decided against it (though other characters are indigenous still).
    She's taller than the average woman but shorter than the average man. Loves wearing stripes. Oh and lives in the late 1960s. She loves reading and puzzles and ehh well I could go on but I shan't just repeat the character file I made of her before her story was fully worked out


    obsessive rage


    Vraag van de week: Vertel ons iets meer over je hoofdpersonage! (technically not a question but shhh)


    Oké, here we go. Ik weet nog niet vanuit welke POVs ik ga schrijven maar in elk geval deze. ;p


    Alyss is een Zuil – ze behoort tot de wetenschapszuil. In de voetsporen van haar vermoorde broer doet ze onderzoek naar klimaat en bestudeert ze het ijs dat hun leefgebied omringt. Zo ontdekt ze dat het ijs verder oprukt en de wereld steeds kouder wordt. Ze is echter jong en houdt zich bezig met een in de ogen van de andere Zuilen saaie tak van wetenschap, waardoor ze haar niet serieus nemen. Vermoedend dat haar broer dicht bij een geheim kwam wat tot zijn dood heeft geleid, durft ze haar bevindingen ook eigenlijk niet te delen.
          Alyss heeft een rustig karakter en is erg op zichzelf. De jongen met wie ze vijf jaar geleden een relatie was gestart, is van moord beschuldigd en wordt sindsdien gevangengehouden. Ze weet dat hij onschuldig is, maar heeft een bloedeed gezworen waardoor ze zijn onschuld niet kan aanvechten. Na het verlies van haar vriend en de dood van haar broer – die haar helemaal ontwricht heeft – is ze liever alleen.



    Aravin is ook een Zuil en behoort tot de tincturen-zuil. Hij creëert tincturen voor andere Zuilen, die magische eigenschappen bevatten en die zij in hun bloed spuiten. Sinds hij zijn beste vriend (en geheime liefde) Mart tot een levenslange gevangenisstraf heeft veroordeeld nadat hij op een verschrikkelijk geheim stuitte, is hij rusteloos. Hij reist Faux rond, zoekt naar nieuwe ingrediënten voor tincturen en verhandelt deze, terwijl hij heimelijk ook op zoek is naar een veilige plek voor Mart. Hij was altijd een vrolijk type dat altijd wel in was voor een uitdaging, maar sinds zijn ziel onverwacht met die van Mart versmolt, hangt er een schaduw over hem heen die hem lijkt te verstikken.


    Mart is als baby te vondeling gelegd bij een van de Pilaren die het kunstmatige Zielenlicht ondersteunen. Er ontstond al snel een hechte vriendschap met Aravin, tot die hem op een dag van moord beschuldigde en hij gevangen werd genomen. Inmiddels leeft hij al vijf jaar in isolement in een cel, zonder enig bezoek te hebben ontvangen, zonder enig benul waarom zijn beste vriend hem verraden heeft. Zelfs het weigeren van eten en drinken maakt geen einde aan zijn lijden, hij kán gewoon niet sterven…

    [ bericht aangepast op 24 feb 2024 - 10:07 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ooo, all these characters sound interesting! Ik moet nog eens naar een aantal andere SOTY's gaan kijken of ze mijn ding zijn haha


    help

    RSK schreef:

    Vraag van de week: Vertel ons iets meer over je hoofdpersonage! (technically not a question but shhh)


    Oeh.. even te veel spoilers ontwijken.. maargoed, bepaalde dingen kom je toch in de eerste hoofdstukken al te weten dus fuck it xD

    Reyan is iemand die graag alle keuzes overweegt, zodat hij elke partij tevreden kan stellen. Hij houd zich tijdens confrontaties liever op de achtergrond of zoekt een manier om dit samen op te lossen. Toch kan hij wanneer nodig voor zijn vrienden opkomen en vecht hij voor hun veiligheid. Hij is sociaal, koppig en assertief en zoekt graag de balans in dingen. Dit maakt hem een typische 9w8 van het Enneagram. (Yea i love working with the enneagram..)

    Reyan is 16 jaar en sinds een jaar afgestudeerd als Grimmer waar je je als 14 jarige voor mag opgeven bij de Academie. Een Grimmer monitort de monsterpopulatie in de omstrekkende gebieden van Estilia en dunt deze uit waar nodig. Daarnaast voeren ze op die manier questes uit om burgers te helpen en zo aan hun geld te komen. Eigenlijk wil Reyan geen Grimmer zijn, hij vind al dat geweld maar heftig. De enige die hij met deze gevoelige informatie vertrouwt is zijn beste vriendin, Fay, want zijn familie zou hem verbannen als ze hier lucht van zouden krijgen. Wat hij eigenlijk wilt, weet hij ook niet zo goed, maar hij wilt graag mensen helpen met zijn kwaliteiten. Zijn Klasse is daarom ook een Assist. Dit houdt in dat hij naast vechten ook kan helen en krachtvelden kan creeëren om zijn Party te beschermen. Zijn familie laat hem echter geen keus: monsterjagen zit hun in het bloed. Behalve bij zijn oudere broer, maar daarover wordt dan ook niet gesproken. Reyan probeert daarom samen met zijn Party hoger te klimmen in de rangen van hun Gilde, om hopelijk zijn familie trots te maken zodat ze hem wellicht een kans gunnen om daarna zelf een keuze te kunnen maken, zichzelf te kunnen ontdekken, net zoals zijn broer ook altijd wilde. Dit doet hij samen met Fay, Ardin, Sohra en Kyrin, zijn hechte Party sinds zij die op de Academie hebben opgericht.

    [ bericht aangepast op 24 feb 2024 - 10:55 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2024 - 15:32 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 feb 2024 - 16:27 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    De eerste 2000 woorden zijn geschreven. Wat echt een beetje als een mijlpaal voelt. 🤗


    The soul needs autumn.

    Grace schreef:
    De eerste 2000 woorden zijn geschreven. Wat echt een beetje als een mijlpaal voelt. 🤗


    Goed bezig!


    help

    Hoofdstuk 1 wordt momenteel gebetaread. Blijft toch altijd spannend! Maar waarschijnlijk komt chapter 1.1 vandaag online ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Whoa something went wrong

    Also @Bes: very me. Maar we zijn over de eerste 10k 😤


    help

    RSK schreef:
    Whoa something went wrong

    Also @Bes: very me. Maar we zijn over de eerste 10k 😤


    Jaa maar ik zie niet wat, het was al zo voor ik de foto postte :c


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Het lijkt alsof het ergens bij Laleahs reactie op Ringwraith is fout gelopen, maar ik zie niet goed wat het zou kunnen zijn hahaha


    help

    RSK schreef:
    Het lijkt alsof het ergens bij Laleahs reactie op Ringwraith is fout gelopen, maar ik zie niet goed wat het zou kunnen zijn hahaha


    It was!
    @Laleah: ik heb je post helaas moeten leeghalen, sorry daarvoor


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:



    MOOD :W


    You were born original, don't die as a copy.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien