• Welkom in het officiële motiveertopic voor SOTY en FOTY 2024!
    In dit topic kunnen schrijvers hun hoogtes en laagtes delen, hoofdstukken in de verf zetten of vragen stellen. Lezers kunnen hier de schrijvers motiveren of een gezellig babbeltje komen slaan.

    Laten we er een spetterend SOTY-jaar van maken *O*

    Link naar het officiële topic



    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    RSK schreef:

    Vraag van de week: Kun je ons iets meer over de wereld/omgeving in je verhaal vertellen? Hoe ben je ermee aan de slag gegaan om die op te bouwen?

    Uhm, het speelt zich allemaal af in een stad (Arath), in een of andere fantasy wereld (die nog geen naam heeft). Heel veel details heeft m'n wereld nog niet, die komen wel asks ik ze bedenk tijdens het schrijven (ik heb m'n verhaal wel een beetje geplot, maar mijn worldbuilding pants ik heel hard momenteel) Verder gebruik ik plaatjes voor inspiratie om aan de hand daarvan te schrijven. Gelukkig linkt mijn schrijfprogramma automatisch woorden die ik schrijf aan bestanden die ik gecreëerd heb dus ik hoef niet heel bang te zijn dat ik fantasy namen per ongeluk dubbel gebruik zolang ik van alle nuttige dingen maar een bestand creëer (waar ik dan weer informatie neer kan zetten die ik zonet bedacht heb asks reference).

    Me: I don't wanna scare off people by introducing slightly spicy stuff too early on
    Also me: CHAPTER FOUR HERE WE GO


    help

    RSK schreef:
    Me: I don't wanna scare off people by introducing slightly spicy stuff too early on
    Also me: CHAPTER FOUR HERE WE GO

    But maybe we want the slightly spicy stuff? wbw

    Satoru schreef:
    (...)
    But maybe we want the slightly spicy stuff? wbw


    👀

    It's very important to his character all right


    help

    Satoru schreef:
    (...)
    But maybe we want the slightly spicy stuff? wbw


    We do (wbw)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Me a couple of weeks ago: Let's plan interludes with a different POV, that sounds cool!

    Me now: okay, first interlude done after two chapters, now on to the next full chapter. Crap that interlude was as far as I had actual concrete plans about the story...

    Ik was deze topic even helemaal uit het oog verloren, maar hey hier ben ik ook nog eens ;p

    Ik ga eens een inhaalbeweging doen op de vragen die ik precies gemist heb.

    Vraag van de week: Vertel ons iets meer over je hoofdpersonage! (technically not a question but shhh)

    Mijn verhaal is geschreven vanuit het perspectief van Fia. Ze is een vrouwelijke half dwerg die al heel wat tegenslagen en verliezen gekend heeft in haar jonge leven. De opstapeling van alle pijn en verdriet die ze met zich meesleept heeft haar in die mate verbitterd dat ze een duistere kant op gaat en besluit om de dark lord, Sauron te volgen.
    Ze keert zich tegen de volkeren van Midden Aarde en wil er alles aan doen om zichzelf te bewijzen tegenover Sauron.


    Vraag van de week: Hoe ziet jouw ideale schrijfflow eruit?

    Ik schrijf het best wanneer ik me een hele ochtend of namiddag kan afzonderen in mijn schrijfhoekje op de bank, een lekkere koffie bij de hand en wat muziek in de achtergrond zoals een beetje elfse melodiën uit Rivendell, de theme music of the shire en uiteraard ook The Misty Mountain song sung by the one and only Richard Armitage en company.


    Vraag van de week: Kun je ons iets meer over de wereld/omgeving in je verhaal vertellen? Hoe ben je ermee aan de slag gegaan om die op te bouwen?

    Ik denk dat deze voor mij eerder simpel te beantwoorden is gezien ik mee doe aan FOTY. De geniale J.R.R. Tolkien deed het meeste en zwaarste werk voor mij. Ik verdiep me al jaren in de boeken rond Midden Aarde en ik probeer ook zo dicht mogelijk aan te leunen tegen de verhaallijnen en ontwerpen die Tolkien maakte.

    Het grootste deel van mijn verhaal gaat door in Erebor en daar heb ik dan wel weer mijn eigen fantasie boven gehaald gezien er niet zo'n duidelijk plan bestaat van hoe Erebor er langs binnen uit ziet en hoe de dwergen hun thuis uitbouwden. Hoewel ik in grote lijnen dus de kaart volg zoals Tolkien deze opstelde en de landschappen ook voor mij zie zoals Peter Jackson ze in de films bracht, probeer ik wel mijn eigen fantasie hier aan toe te voegen.

    Het verhaal speelt zich ook af enkele jaren voor de berg wordt ingenomen door Smaug op het moment dat Sauron zichzelf soort van aan het heruitvinden is vanuit het fort van Dol Guldur.


    Those who don't believe in magic will never find it!

    Iedereen gaat zo lekker, ben echt zo happy om al de activiteit en hype te zien!!! You can do it, you guyzzzz!!!!!!


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Gezien ik te spastisch ben verder te gaan met schrijven als ik the END GAME nog niet duidelijk heb... Is dan toch eindelijk H2 geactiveerd en voel ik de motivatie weer opborrelen! Thankgod!

    Dit ook weer helemaal uit het oog verloren:


    Vraag van de week: Kun je ons iets meer over de wereld/omgeving in je verhaal vertellen? Hoe ben je ermee aan de slag gegaan om die op te bouwen?



    Phoe.. nou heel eerlijk.. Het verhaal is natuurlijk gebasseerd op een MMO game, so basically, ik heb er genoeg gespeeld om niet echt een wereld te hoeven creeëren. Voor de eerste paar hoofdstukken was dat ook nog niet nodig.. now however.. gaan we daar een deepdive in doen! En het leuke is dat Natas en ik daar even een dagje voor hebben geprikt! Tijd om de thinkingcaps op te zetten dus! ... To be continued :')

    Maar ik begrijp dat het bij iedereen super goed gaat!!!! I'm glad! Kanjers!

    [ bericht aangepast op 8 maart 2024 - 13:22 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Maken jullie soms ook een magiesysteem dat je dan wil aftoetsen bij je lezers maar eigenlijk ook niet bc spoilers? So u wanna make it concrete but u gotta be vague about it if u talk about it to ur readers bc u don't wanna give anything away but also it's not a big plottwist


    help

    Ik ga morgen echt proberen wat te schrijven want het is me deze week nog niet gelukt. 😔

    Maaarrrr eerst jullie hoofdstukken lezen. Jullie schrijven echt allemaal zo goed! Waardoor ik zelf ook meer schrijfinspo krijg. Win-win dus. 😌


    The soul needs autumn.

    RSK schreef:
    Maken jullie soms ook een magiesysteem dat je dan wil aftoetsen bij je lezers maar eigenlijk ook niet bc spoilers? So u wanna make it concrete but u gotta be vague about it if u talk about it to ur readers bc u don't wanna give anything away but also it's not a big plottwist

    Niet perse magie systeem, maar ik let wel op wat ik antwoord op jou vragen hier. (en voornamelijk niet het magie systeem omdat ik nog niet weet wat dat gaat zijn, zover ben ik nog niet met worldbuilden....)

    Me: I'm not gonna make languages for this one
    Also me: but they'd speak different languages
    Also me: but adding the actual language would add depth
    Also me: let's look at Greek grammar again I guess

    i'm doing it again. i'm making a language. i am not a linguist but i do have the power of six years of Latin.


    help

    RSK schreef:
    Me: I'm not gonna make languages for this one
    Also me: but they'd speak different languages
    Also me: but adding the actual language would add depth
    Also me: let's look at Greek grammar again I guess

    i'm doing it again. i'm making a language. i am not a linguist but i do have the power of six years of Latin.

    Hahaha totally relatable, I recently made in universe homework explanation with the "but it adds depth!" Excuse

    JONGENS ik zie zoveel mensen een hoofdstuk uploaden en JULLIE ZIJN ZO GOED BEZIG


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien