• Welkom in het officiële motiveertopic voor SOTY en FOTY 2024!
    In dit topic kunnen schrijvers hun hoogtes en laagtes delen, hoofdstukken in de verf zetten of vragen stellen. Lezers kunnen hier de schrijvers motiveren of een gezellig babbeltje komen slaan.

    Laten we er een spetterend SOTY-jaar van maken *O*

    Link naar het officiële topic



    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:



    i always start really enthousiastically telling about the themes i put in my writing and how i try to grasp social reality in an unreal setting and criticise society and humanity and all the things we fuck up and then people get interested so i get stressed because is it actually any good and is my criticism valid and does it shine through enough and am i smart enough to pull it off and is it actually any good


    help

    Frodo schreef:



    "Do you have a moment to talk about our lord and saviour, Dragons-Fae-Smut-Inclusive-Morally Grey-Unholy stuff?"

    Dit is wel echt exact de reden dat ik tegen m'n schoonouders ofzo niet vertel dat ik schrijf of wat ik schrijf. Harry Potter fanfiction snapten ze nog, maar wat ik tegenwoordig lees en schrijf.... naaahhhhhh

    [ bericht aangepast op 28 feb 2024 - 11:24 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen


    Vraag van de week: Hoe ziet jouw ideale schrijfflow eruit?


    help

    Catmint schreef:
    (...)

    "Do you have a moment to talk about our lord and saviour, Dragons-Fae-Smut-Inclusive-Morally Grey-Unholy stuff?"

    Dit is wel echt exact de reden dat ik tegen m'n schoonouders ofzo niet vertel dat ik schrijf of wat ik schrijf. Harry Potter fanfiction snapten ze nog, maar wat ik tegenwoordig lees en schrijf.... naaahhhhhh


    I feel you, haha. Ze weten dat ik schrijf, maar inhoudelijk ga ik er in meeste gevallen liever niet op in 🙈


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Frodo schreef:



    this WOULD be me but back when i hung out with people that weren't my family everyone already expected me to write weird shit. especially classmates seemed more surprised that the story idea i'd pitch to them was actually coherent rather than that it included strange themes though at the time my writing was actually less unconventional than it is now so we'll see if this continues


    obsessive rage

    RSK schreef:

    Vraag van de week: Hoe ziet jouw ideale schrijfflow eruit?


    enorme hyperfixatie (die nog moet komen) en BOEM ik schrijf 10k in drie dagen. dan laat ik het weer zitten voor een maand en gebeurt het daarna opnieuw. ik zou willen dat ik meer gecontroleerd kon omgaan met mijn werk maar ik weet dat dit de meest ideale optie is voor mij (':


    obsessive rage

    RSK schreef:

    Vraag van de week: Hoe ziet jouw ideale schrijfflow eruit?

    Ik heb nog niet echt een ideale flow denk ik. Mainly just write when I feel like it. Wat in de praktijk neerkomt op ofwel compleet niks verplichts hoeven te doen zodat ik alle vrijheid heb om aan m'n story te werken, ofwel het gebruiken om alle andere scary dingen te procrastinaten.
    Verder het liefst een of een paar nummers op constant repeat. Sprints zijn op z'n tijd ook wel leuk, maar niet noodzakelijk.

    Nou ik ga ook eindelijk beginnen! *O*
    Ik had me eigenlijk voorgenomen komende maand wat oude verhalen af te ronden, maar mijn lezers zijn inmiddels verdwenen en ik ben eigenlijk veel te enthousiast voor dit verhaal. En uit inspiratie moet je putten zodra ie er is, hè? :Y)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    Nou ik ga ook eindelijk beginnen! *O*
    Ik had me eigenlijk voorgenomen komende maand wat oude verhalen af te ronden, maar mijn lezers zijn inmiddels verdwenen en ik ben eigenlijk veel te enthousiast voor dit verhaal. En uit inspiratie moet je putten zodra ie er is, hè? :Y)


    Nawh, ik heb je gevangenis verhaal heel lang gevolgd tho :c
    Maar blij dat je ons joint <3


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    RSK schreef:

    Vraag van de week: Hoe ziet jouw ideale schrijfflow eruit?


    Concentration maximum-afspeellijst van Spotify, een hoofdtelefoon en dat "aha"-gevoel wanneer een scène eindelijk klikt of er een mooie zin uitkomt (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Nawh, ik heb je gevangenis verhaal heel lang gevolgd tho :c
    Maar blij dat je ons joint <3


    Oh! Ik denk dat de laatste updates daarvan nog niet eens op Q staan, dus die zal ik nog wel ff updaten. (Ik was eigenlijk vergeten dat die hier ook stond, want de laatste jaren postte ik vooral op Wattpad ;p)

    Ik wil hem sowieso wel afronden maar dan met wat minder prioriteit als ik van plan was xD.

    [ bericht aangepast op 29 feb 2024 - 10:50 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    RSK schreef:

    Vraag van de week: Hoe ziet jouw ideale schrijfflow eruit?


    Spotify playlist aan (soms gewoon random wat muziek die ik in een lijst gemikt heb, soms diegene die echt bij m'n char past), geen afleidingen om me heen (in zoverre dat hier dan gaat x'D ) en dan als ik de juiste scene te pakken heb, gas erop. De ene keer zet ik een sprint aan, de andere keer niet — al merk ik af en toe wel dat ik met een sprint net wat meer woorden pak.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Nou, mijn eerste hoofdstuk — een soort pre-proloog? XD — is gepost. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Altijd heerlijk als worden er gewoon in een keer uitkomen. Ik werd daarnet wakker met een eerste halve zin en ik heb nog steeds ideeën hoe ik verder kan. Met alle drukte vandaag ga ik niet heel veel meer hebben dan een telefoon, maar goed om te weten dat ik altijd even een rustig hoekje op kan zoeken om verder te werken aan dit hoofdstuk ^^

    Satoru schreef:
    Altijd heerlijk als worden er gewoon in een keer uitkomen. Ik werd daarnet wakker met een eerste halve zin en ik heb nog steeds ideeën hoe ik verder kan. Met alle drukte vandaag ga ik niet heel veel meer hebben dan een telefoon, maar goed om te weten dat ik altijd even een rustig hoekje op kan zoeken om verder te werken aan dit hoofdstuk ^^


    Honestly, is precies zo'n outer-body experience als je brein en je handen in sync zijn. Dat had ik met mijn proloog omdat daarin zoveel gedachten van mezelf zitten haha


    help