• Welkom in het officiële motiveertopic voor SOTY en FOTY 2024!
    In dit topic kunnen schrijvers hun hoogtes en laagtes delen, hoofdstukken in de verf zetten of vragen stellen. Lezers kunnen hier de schrijvers motiveren of een gezellig babbeltje komen slaan.

    Laten we er een spetterend SOTY-jaar van maken *O*

    Link naar het officiële topic



    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Satoru schreef:
    (...)
    Niks mis met plannen toch? Zeker niet als het meer je writing style lijkt te zijn?


    Nee helemaal niet, maar omdat ik al lang geen verhaal meer heb afgeschreven dacht ik om is een nieuwe schrijfmethode te proberen. Misschien dat die toch beter bij me past.
    Maar blijkbaar niet... 😊


    The soul needs autumn.

    Grace schreef:
    (...)

    Nee helemaal niet, maar omdat ik al lang geen verhaal meer heb afgeschreven dacht ik om is een nieuwe schrijfmethode te proberen. Misschien dat die toch beter bij me past.
    Maar blijkbaar niet... 😊

    Ah zo, ja iets nieuws proberen is altijd leuk!

    Satoru schreef:
    (...)
    Het waren uiteindelijk toch wel 540 woorden, heb na gisterochtend ook niet meer geschreven (behalve een post aanpassen) gezien alles super gezellig was en ik lekker veel met mensen gepraat heb, no escape into writing necessary ^^

    Die woorden brachten me wel over de 5k C:


    Dat zijn er toch weer 540! En over de 5K! Lekker bezig zo ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    jullie gaan me echt haten, maar mijn adhd weigert om aan mijn inzending te werken, dus ga ik toch een ander verhaal gebruiken waar ik spontaan wel ineens 7k aan heb weten te schrijven maar niet zeker van wist of het bij het thema paste :') then remembered that forbidden love is right there


    obsessive rage

    inktzwart schreef:
    jullie gaan me echt haten, maar mijn adhd weigert om aan mijn inzending te werken, dus ga ik toch een ander verhaal gebruiken waar ik spontaan wel ineens 7k aan heb weten te schrijven maar niet zeker van wist of het bij het thema paste :') then remembered that forbidden love is right there


    Kun je misschien niet beter het verhaal inzenden op het moment dat je het bijna af hebt? Je mag namelijk maar drie keer van verhaal veranderen volgens de regels en het zou super zonde zijn als je je weer bedenkt en dan niet meer kunt veranderen :W


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Kun je misschien niet beter het verhaal inzenden op het moment dat je het bijna af hebt? Je mag namelijk maar drie keer van verhaal veranderen volgens de regels en het zou super zonde zijn als je je weer bedenkt en dan niet meer kunt veranderen :W


    oh goed dat je het zegt, ik zou dat compleet gemist hebben anders (': we'll see


    obsessive rage

    SPECS schreef:
    (...)

    Kun je misschien niet beter het verhaal inzenden op het moment dat je het bijna af hebt? Je mag namelijk maar drie keer van verhaal veranderen volgens de regels en het zou super zonde zijn als je je weer bedenkt en dan niet meer kunt veranderen :W


    Volgens mij mag je het zelfs maar twee keer veranderden 🙈


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    MeIinoe schreef:
    (...)

    Volgens mij mag je het zelfs maar twee keer veranderden 🙈


    oh jee ik heb een probleem

    edit: wacht nvm ik kan niet tellen vgm zou dit de tweede keer zijn? ik denk dat ik nog net ongeveer leef?

    [ bericht aangepast op 3 maart 2024 - 14:14 ]


    obsessive rage

    Ik moet hier eens dringend de vragen gaan inhalen en beantwoorden plus alle verhalen gaan beginnen lezen woops :'D maar voor nu even een

    TOI TOI!

    en een



    aan iedereen :Y)


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ik moet ook echt hoognodig alles gaan bijlezen, oops. Ik heb 12 ongeopende pb's in m'n mailbox 🙈


    Stenenlikker

    Basim schreef:
    Ik moet ook echt hoognodig alles gaan bijlezen, oops. Ik heb 12 ongeopende pb's in m'n mailbox 🙈


    Oops, haha 🤣


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Dang, yall read everything? Ik moet nog eens gaan kijken welke iets voor mij zijn en eerste hoofdstukjes gaan lezen enzo

    en degene die ik volg inhalen oepsie


    help


    Vraag van de week: Kun je ons iets meer over de wereld/omgeving in je verhaal vertellen? Hoe ben je ermee aan de slag gegaan om die op te bouwen?


    help

    ^ Het is de eerste keer dat ik een fantasy boek schrijf met een eigen, uitgebreide wereld erbij dus het was wel een hele uitdaging om uit te denken. Ik struggle ook nog steeds met hoeveel info ik moet delen over de tradities in mijn wereld en hoeveel ik achterwege moet laten.
    MAAR het is wel leuk om na te denken over de verschillende landen en hoe ze precies werken :3


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Basim schreef:
    Ik moet ook echt hoognodig alles gaan bijlezen, oops. Ik heb 12 ongeopende pb's in m'n mailbox 🙈


    Same :'D ik denk dat ik een sprintje gaan trekken als meeste stories 3 a 5 chapters hebben en ze dan bombarderen met liefde eheheh

    RSK schreef:
    Dang, yall read everything? Ik moet nog eens gaan kijken welke iets voor mij zijn en eerste hoofdstukjes gaan lezen enzo

    en degene die ik volg inhalen oepsie


    I'll try ! Er zijn eecht veel interessante verhalen die mee doen! c: dus ik wil op z'n minst van alles een beetje lezen eheheh


    RSK schreef:

    Vraag van de week: Vertel ons iets meer over je hoofdpersonage! (technically not a question but shhh)


    Het verhaal Drift volgt voornamelijk 1 hoofdpersonage Tobias die leert omgaan met rouw en eenzaamheid nadat zijn dochter Laurel er niet meer is. Tobias was voor het incident een zeer vriendelijk gedreven man, vaak omschreven als een echte 'papabeer' door zijn vrienden en dochter. Hij was een ex militair die zijn 'droom' om special Force operater te worden opgegeven heeft voor een meer onverwerwachtser maar veel mooiere droom. Vader mogen zijn van Laurel. Zijn hele wereld draaide rond haar en nu ze er helaas niet meer is moet hij zichzelf weer hervinden als persoon.
    In het verhaal zal je ontdekken dat Tobias erg veel moeite heeft met de golf aan emoties en hoe het bijna niet te temmen valt. Nog steds een erg grote dank aan alle geweldige peeps van de Somervale rpg die me geinspireerd hebben voor zijn verhaal ehhe c:


    RSK schreef:

    Vraag van de week: Hoe ziet jouw ideale schrijfflow eruit?


    Oehh wat goeie muziek inderdaad en een sprintje opzetten op discord lijkt voor mij het beste te werken. Zo heb ik een beetje tijdsdruk en zit ik er werkelijk achter. Maar like kunnen praten en brainstormen over het verhaal met andere geeft me ook altijd een leuke boost!

    RSK schreef:

    Vraag van de week: Kun je ons iets meer over de wereld/omgeving in je verhaal vertellen? Hoe ben je ermee aan de slag gegaan om die op te bouwen?


    Dankzij de Somervale rpg ^^, Ik zie het als een fictief dorpje in het midden van de bossen van Oregon- een vakantie/campeer ideaal in de zomer door de dennebomen en het grote meer die her dorp dwarst :3 Ik zet er wel mijn eigen twist in, maar Kudo's gaan naar Joel en Maia ^^
    Voor het overgrote deel van het verhaal draait het om Tobias leefomgeving en zijn kleine huis (welke ik opgebouwd heb in de sims om iets meer visueel beeld te hebben voor mezelf :'D) en like zien wat een 'thuis' een 'thuis' maakt voor hem.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH