• Tot nu toe bekend: 5 doden , 7 zwaargewonden waarvan 2 in levensgevaar & 140 lichtgewonden. Men is niet helemaal zeker van de zesde dode, maar er is een naam binnengekomen en steeds meer mensen beweren dat het meisje gestorven is aan haar letsels.
    Mensen liggen in coma, anderen worden in coma gehouden om hun leven te redden.
    Het festival is afgelast om respect te tonen aan de doden en gewonden. Men is niet zeker of het volgend jaar door zal gaan, maar de meerderheid denkt van wel.

    Veel sterkte aan familie, vrienden en kennissen van Marlo Ghys (20), Wendy Burëcke (21), Marijke De Wilde (22), Kristof Lenaerts (35).

    (Er worden nog andere namen beweerd, maar deze zijn nog niet bevestigd. Bron)

    Pukkelpop Safehouse
    Netsky stond in de boiler tijdens de storm
    Blog met alle info
    fotoblog

    Mochten er mensen zijn die hun eigen verslag willen geven, mogen ze dit in een blog gieten en de link hier plaatsen. Enkele bloggen van ooggetuigen op Q;

    Nana (Passerby)
    Annelies (Abrazo)
    Ine (Eos)
    - (delightful)
    - (SKUNKANANSIE)
    Lizzie (Grimshaw)
    Isabel (Kingcrawler)

    Dit is het algemeen topic; andere topics over Pukkelpop zullen gesloten worden.

    [ bericht aangepast op 24 aug 2011 - 13:26 ]


    Olive

    Passerby schreef:
    (...)Dat zou echt tof zijn, want hoe er het ook was, het is belangrijk dat het doorgaat zodat het verdriet ook kan wegebben van de festivalgangers die dit hebben meegemaakt. Ergens zit ik trouwens met een dubbelgevoel dat het helemaal is afgelast. Hopelijk maken ze er volgend jaar iets moois van zodat kan terug gedacht worden aan de doden en iedereen die de ramp heeft meegemaakt. Ik vind dat echt belangrijk.

    Ik vind het vrij logisch dat het is afgelast dit jaar, je kan onmogelijk door feesten als er 5 doden zijn en nog zoveel gewonden. Dat zou erg respectloos zijn in mijn ogen.
    Maar het is inderdaad belangrijk dat het volgend jaar doorgaat, ALS het financieel haalbaar is. Al vind ik wel dat als het volgend jaar weer doorgaat, dat ze toch iets moeten doen om dit jaar te herdenken, bv enkele minuten stilte houden met zowel artiesten als festivalgangers of zo.

    Abrazo schreef:
    (...)
    Ik vind het vrij logisch dat het is afgelast dit jaar, je kan onmogelijk door feesten als er 5 doden zijn en nog zoveel gewonden. Dat zou erg respectloos zijn in mijn ogen.
    Maar het is inderdaad belangrijk dat het volgend jaar doorgaat, ALS het financieel haalbaar is. Al vind ik wel dat als het volgend jaar weer doorgaat, dat ze toch iets moeten doen om dit jaar te herdenken, bv enkele minuten stilte houden met zowel artiesten als festivalgangers of zo.


    Ja. De organisatoren van pkp hebben al gezegd dat àls het volgend jaar opnieuw door gaat, ze sowieso eens een minuut stilte voor de slachtoffers gaan houden ofzo. :]


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Abrazo schreef:
    (...)
    Ik vind het vrij logisch dat het is afgelast dit jaar, je kan onmogelijk door feesten als er 5 doden zijn en nog zoveel gewonden. Dat zou erg respectloos zijn in mijn ogen.
    Maar het is inderdaad belangrijk dat het volgend jaar doorgaat, ALS het financieel haalbaar is. Al vind ik wel dat als het volgend jaar weer doorgaat, dat ze toch iets moeten doen om dit jaar te herdenken, bv enkele minuten stilte houden met zowel artiesten als festivalgangers of zo.

    Ja vind ik ook. En als het financieel moeilijker wordt kunnen ze het altijd nog terug kleiner maken als dat een oplossing kan zijn. Sowieso lokken ze nog volk, inclusief mezelf.

    Kingcrawler schreef:
    (...)
    Ja vind ik ook. En als het financieel moeilijker wordt kunnen ze het altijd nog terug kleiner maken als dat een oplossing kan zijn. Sowieso lokken ze nog volk, inclusief mezelf.
    Ja idd. Nouja er mogen dan wel doden gevallen zijn en zoveel gewonden, maar ergens was het belangrijk voor de andere mensen dat ze zich terug op hun gemak kosten voelen. Ik zat echt met een dubbel gevoel. Ik zou als organisator niet kunnen beslissen wat te doen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Passerby schreef:
    (...)Ja idd. Nouja er mogen dan wel doden gevallen zijn en zoveel gewonden, maar ergens was het belangrijk voor de andere mensen dat ze zich terug op hun gemak kosten voelen. Ik zat echt met een dubbel gevoel. Ik zou als organisator niet kunnen beslissen wat te doen.

    Uhuh, maar ik denk dat het merendeel zich thuis meer op z'n gemak zou voelen dan daar op het festival als het nog door zou gaan. Dat hoor ik toch uit veel reacties. Ik zou het ook niet kunnen beslissen en het is zonde dat het is afgelast maar ik vind het toch beter zo. Uit respect voor de slachtoffers enzo.

    Passerby schreef:
    (...)Ja idd. Nouja er mogen dan wel doden gevallen zijn en zoveel gewonden, maar ergens was het belangrijk voor de andere mensen dat ze zich terug op hun gemak kosten voelen. Ik zat echt met een dubbel gevoel. Ik zou als organisator niet kunnen beslissen wat te doen.

    Chokri Mahassine zei ook dat het een ongelofelijk moeilijke beslissing was, ze hebben pas 's nachts beslist dus ...
    De anderen moesten hun terug op hun gemak voelen, maar ik zou mij daar deze dagen niet echt meer op mijn gemak kunnen voelen, denk ik.

    Kingcrawler schreef:
    (...)
    Uhuh, maar ik denk dat het merendeel zich thuis meer op z'n gemak zou voelen dan daar op het festival als het nog door zou gaan. Dat hoor ik toch uit veel reacties. Ik zou het ook niet kunnen beslissen en het is zonde dat het is afgelast maar ik vind het toch beter zo. Uit respect voor de slachtoffers enzo.
    Ja dat is wel waar. Ik was heel blij toen ik thuis was en mijn mama zag. Ik was ook nog nooit zo bang geweest en ik had echt onder alles kunnen liggen bij nader inzien. Want die lichttoren was bij onze tenten. Die stelling kon op ons liggen, want wij wouden de wij eigenlijk net verlaten toen we de marquee zo zagen daveren en als we de verkeerde richting waren uitgelopen hadden wss die boom in dat proximus standje op ons kunnen krijgen. Man ik ben mijn beschermengelen zo dankbaar en jou ook bolleke. Oh ik kan je niet genoeg bedanken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Passerby schreef:
    (...)Ja dat is wel waar. Ik was heel blij toen ik thuis was en mijn mama zag. Ik was ook nog nooit zo bang geweest en ik had echt onder alles kunnen liggen bij nader inzien. Want die lichttoren was bij onze tenten. Die stelling kon op ons liggen, want wij wouden de wij eigenlijk net verlaten toen we de marquee zo zagen daveren en als we de verkeerde richting waren uitgelopen hadden wss die boom in dat proximus standje op ons kunnen krijgen. Man ik ben mijn beschermengelen zo dankbaar en jou ook bolleke. Oh ik kan je niet genoeg bedanken.

    Ja inderdaad, gelukkig maar. Ik ben ook blij dat je die beschermengelen had toen en daarna is graag gedaan hè. Dat kan ik niet genoeg benadrukken hoe blij we waren om jullie veilig op te kunnen vangen.

    Kingcrawler schreef:
    (...)
    Ja inderdaad, gelukkig maar. Ik ben ook blij dat je die beschermengelen had toen en daarna is graag gedaan hè. Dat kan ik niet genoeg benadrukken hoe blij we waren om jullie veilig op te kunnen vangen.
    Ik ben zo blij dat wij zo'n goed contact hebben en Janna en Anaïs waren daar ook zo blij om, want ik weet niet wat wij anders gedaan zouden hebben, want nu ik dat zo lees van die plunderaars weet ik niet wat wij als 4 meisjes gedaan zouden hebben.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Passerby schreef:
    (...)Ik ben zo blij dat wij zo'n goed contact hebben en Janna en Anaïs waren daar ook zo blij om, want ik weet niet wat wij anders gedaan zouden hebben, want nu ik dat zo lees van die plunderaars weet ik niet wat wij als 4 meisjes gedaan zouden hebben.


    Ik ben daar ook blij om. Dat maakt de band(?) er alleen maar sterker op ofzo. Ik weet ook niet wat jullie dan gedaan zouden hebben maar ik zou ongerust zijn en zekers moeten weten dat jullie ergens veilig waren!

    Ik had hier ook al iets gepost, in het vorige topic. Mijn nicht was daar dus ook, en moest naar het ziekenhuis.

    Ze dachten dat het erger was, omdat iets haar raakte op haar hoofd, maar ze heeft alleen een hersenschudding en geheugenverlies, hoorden we aan de telefoon. We hadden geen tijd om vandaag te gaan, dus gaan we nog een andere keer. Ook heeft ze haar pols gebroken toen ze viel. Ik vind het echt zo zielig voor haar :c

    Tuesday schreef:
    Ik had hier ook al iets gepost, in het vorige topic. Mijn nicht was daar dus ook, en moest naar het ziekenhuis.

    Ze dachten dat het erger was, omdat iets haar raakte op haar hoofd, maar ze heeft alleen een hersenschudding en geheugenverlies, hoorden we aan de telefoon. We hadden geen tijd om vandaag te gaan, dus gaan we nog een andere keer. Ook heeft ze haar pols gebroken toen ze viel. Ik vind het echt zo zielig voor haar :c

    Ze heeft geluk gehad, het kon veel erger zijn ! :o

    Cassiopeiae schreef:
    (...)
    Ze heeft geluk gehad, het kon veel erger zijn ! :o


    Jaa idd. Ik zit hier nu echt met traanogen en een brok in mijn keel, want het had idd veel erger kunnen zijn.

    Kingcrawler schreef:
    (...)
    Ik ben daar ook blij om. Dat maakt de band(?) er alleen maar sterker op ofzo. Ik weet ook niet wat jullie dan gedaan zouden hebben maar ik zou ongerust zijn en zekers moeten weten dat jullie ergens veilig waren!
    En of het de band sterker maakte.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Mijn ouders willen nu naar Maanrock gaan -festival- met mij erbij. Heb ik eerlijk gezegd niet echt veel zin in, urhg