• Topic 7 ^^!

    Rollentopic

    Deze RPG gaat over de verleden tijd. Toen James Potter en zijn vrienden de school nog onveilig maakten. Toen Voldemort nog niet aan de macht was. Toen Severus Sneep al verliefd was op Lily Evers. Kortom: het leven vóór Harry Potter.

    Goed: de rollen. Je mag maximaal vier rollen hebben. Dit mogen bestaande personages zijn, maar ook verzonnen personages. Je mag ook alvast personages reserveren, als je later pas de rol aanmaakt.

    Dit is het vierde jaar van deze bestaande leerlingpersonages!
    De rollen:
    Bestaande personages:
    -James Potter: Roxanne Gryffindor - Seeker van het Quidditchteam.
    -Sirius Zwarts: Sarita Gryffindor
    -Lily Evers: Sophie Gryffindor
    -Bellatrix Zwarts: Sophie Zwadderich
    -Andromeda Zwarts: Audrey Gryffindor

    Zelfverzonnen personages:
    -Esther: Katheryn Madison Lynx Slytherin
    -Chantal: Emma Marylyn Waters Gryffindor
    -Sophie: Evana Lexie Morson Gryffindor - Keeper van het Quidditchteam.
    -Audrey: Calyce Hepatica Llewelyn Gryffindor



    Leraren:
    -Leraar Gedaanteverwisselingen (Perkamentus):
    -Lerares Bezweringen: Amber Uitmunto Wafelaar Hoofd Slytherin (Annemik)
    -

    Jezelf(telt niet mee voor aantal rollen):
    - Roxanne Gryffindor
    - Sophie Gryffindor - Chaser van het Quidditchteam
    - Sarita Gryffindor


    Quidditch teams:
    Gryffindor
    Seeker: James Potter
    Keeper: Evana Lexie Morson
    Chaser: Sophie
    Chaser: Calyce
    Chaser:
    Beater:
    Beater:

    [ bericht aangepast op 4 nov 2012 - 15:11 ]


    Tijd voor koffie.

    Schrijf schrijf schrijf (huil)


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    {Hey, ik ben tot Vrijdag op Schooltrip, en kan niet reageren!}


    Tijd voor koffie.

    Ik ga denk ik ook hier mee stoppen . Niemand schrijf meer :s en jullie reageren niet :(


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    [NEIN.
    RPG. Moet. In. Leven. Blijven.
    Sorry dat ik de laatste dagen niet gereageerd heb, maar ik had het héél druk met school... ik zal nu wel een stukje - hoe krot hij dan ook mag zijn - posten.]


    Fuck the government.

    Calyce

    Ik sprong van mijn bed af en rende richting Bellatrix waarna ik haar omver duwde zodat de spreuk die ze wilde afvuren Evana op één haar miste terwijl James op de grond viel. Ik sprintte naar hem toe en knielde neer.
    'James, geef me alsjeblieft je toverstok,' zei ik zacht en keek achterom.
    Bellatrix kwam wankelend overeind waardoor de spanning steeds sterker in me oplaaide.
    'Alsjeblieft, James,' drong ik aan. 'Denk alsjeblieft niet dat de arrogantie naar mijn hoofd stijgt, maar mijn moeder heeft me een truc geleerd.'


    Fuck the government.

    Bellatrix
    Voldaan kijk ik weer naar Evana. Ik hijg van de inspanning.
    "En wat was dat?" Ik kijk naar een kras op mijn arm. Er begint iets te dagen...
    Net als ik Evana wil vervloeken, knalt er iets keihard tegen me aan. Ik slaak een korte gil. Het is die Calyce. Ik krabbel snel naar mijn toverstok en begin spreuken op haar af te vuren.


    Tijd voor koffie.

    Evana
    Doodsbang kijk ik naar Bellatrix, die een spreuk op me afvuurt. Alles lijkt in Slow Motion te gaan. Ik zie Calyce aan komen rennen, en mijn blik volgt Bellatrix niet meer, maar Calyce, die toch naar Bellatrix rent. Ik kijk achterom. Madame Plijster is er niet. Ik grijp mijn toverstok onhandig.
    "Fi-finite," zeg ik trillend in James oor terwijl ik mijn toverstok op hem richt. Een traan rolt over mijn wang, en spat uiteen op zijn wang.


    Tijd voor koffie.

    James
    'Dankje.' en lachte flauw. Bellatrix lachte krankzinnig naar iedereen.
    'Oke Béllatríx! Wat moet je?' en pakte Evana's hand.
    Terwijl James ing praatte pakte Calyce zijn stok.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Calyce

    Uiteindelijk pakte ik James' stok in een vlugge beweging en weerde daarmee de spreuken af die Bellatrix op me mij afvuurde. Éen gele lichtstraal raakte weliswaar mijn enkel en ik voelde meteen de warmte van mijn bloed over mijn voeten richting de vloer sijpelen, maar ik negeerde dit volkomen.
    'Depulso!' schreeuwde ik terwijl ik de schijn creëerde dat de toverstok op haar was gericht. Maar de straal schoot niet minder dan een meter langs haar en spatte in een lichte vonkenregen tegen de muur, net niet tegen het raam dat toonde dat de morgenstond al op de loer lag.
    Bellatrix werd er enkele seconden door afgeleid, waarschijnlijk met de vraag in haar hoofd hoe ik zo klungelig en onbehendig had kunnen zijn. In deze anderhalve of misschien wel twee seconden zei ik met zachte stem "Expelliarmus" waardoor ik haar ontwapende.
    'Alerte Escandare!' zei ik vervolgens met een iets luidere stem en Bellatrix vloog enkele meters verder van me vandaan, bijna op een bed met een slapende patiënt erop landend.
    Een klein stuk rechts van me zag ik het bruinharige meisje, Bellatrix' zus overeind komen. Ze keek geschrokken van mij, naar Bellatrix en weer terug.
    Ik wist niet wat ik denken moest. Zou ze mij aanvallen en haar zuster bijstaan? Misschien is ze wel te verzwakt en staan we hier met de verantwoordelijkheid over nóg een vrijwel bewusteloze patiënt. Heeft zij misschien mijn toverstok ongemerkt weten af te pakken?
    Al deze gedachten gingen door me heen in de seconde dat ik haar weifelend aanstaarde.

    Andromeda

    Met de grootste moeite wist ik mezelf omhoog te duwen. Ik opende behoedzaam mijn ogen en bij het aanzien van het schouwspel voor me, voelde het alsof ik na een ongelofelijk zware examendag ook nog de vloer van de kerkers mocht gaan vegen.
    Ik zag dat blonde meisje dat ik kort geleden in haar bed had opgemerkt. Nu was ze aan het duelleren met Bellatrix. Ik merkte haar blik op die ze op mij liet rusten, bedachtzaam maar tegelijkertijd ook... alert? Wantrouwend misschien zelfs.
    Toen richtte ik mijn aandacht weer op mijn op hol geslagen zuster. Even schoot de gedachte door mij heen dat ik misschien Cissy om hulp moest gaan zoeken, maar deze duwde ik zo gauw als ik kon weer weg en stond wankelend op. Ik stak mijn hand in mijn broekzak en wees met mijn toverstaf op Bellatrix. Uit mijn ooghoeken wierp ik een heimelijke blik op het onbekende meisje, die mij met verraste, opengesperde ogen aangaapte. Ik glimlachte waterig, bijna onopmerkzaam. Ik draaide mijn hoofd naar achteren en keek Evana en Potter geruststellend aan, ze zaten hand in hand tegen de muur aan. Hierna keerde ik me weer naar Bellatrix en sloot mijn vingers nog steviger om mijn toverstok.
    'Bella...' prevelde ik, licht hoofdschuddend, nog net geen medelijden tonend. 'Ga alsjeblieft terug naar de Leerlingenkamer. Hier bereik je niets mee. Morgen, of beter gezegd over enkele uren, praten we dit uit,' ik priemde mijn ogen in de hare, met de hoop dat ze eindelijk de witte vlag zou hijsen.
    Ik besefte dat haar handen leeg waren, dus vertrouwde ik erop dat ik mijn toverstok kon laten zakken. Zeer behoedzaam, echter.
    Eerlijk gezegd stond ik versteld van de kalmte in mijn stem, terwijl ik vanbinnen kookte van woede en het liefst Bellatrix dezelfde vreselijke pijn zou willen laten lijden. Maar gelukkig wist ik mijn verstand erbij te houden en besloot me niet tot haar niveau te laten zakken.

    [ bericht aangepast op 25 sep 2012 - 17:29 ]


    Fuck the government.

    {Sorry, ik weet écht niet wat ik moet schrijven...}


    living la dolce vita

    Mione schreef:
    {Sorry, ik weet écht niet wat ik moet schrijven...}

    [Eh... je personage kan nieuwsgierig zijn naar het kabaal wat ze toevallig uit de ziekenzaal hoorde komen? En dan mengt ze zich er vanzelf tussenin :)]


    Fuck the government.

    xEvangeline schreef:
    (...)
    [Eh... je personage kan nieuwsgierig zijn naar het kabaal wat ze toevallig uit de ziekenzaal hoorde komen? En dan mengt ze zich er vanzelf tussenin :)]


    {Ja, dat kan... Ik snap alleen niet waarom er gevochten wordt. XD}


    living la dolce vita

    Schrijf nou gwn dan kom je er achter! :p


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Mione schreef:
    (...)

    {Ja, dat kan... Ik snap alleen niet waarom er gevochten wordt. XD}

    [Nou, kort gezegd is Bellatrix gewoon niet zo goed bij der hoofd, snappie? Maar eigenlijk zitten er nogal veel verhaaltjes in dit conflict geweven (veel te veel om op te schrijven). Maar je personage weet sowieso niet wat er gaande is (of wel? :|), dus is dat niet zo'n probleem :)]


    Fuck the government.

    xEvangeline schreef:
    (...)
    [Nou, kort gezegd is Bellatrix gewoon niet zo goed bij der hoofd, snappie? Maar eigenlijk zitten er nogal veel verhaaltjes in dit conflict geweven (veel te veel om op te schrijven). Maar je personage weet sowieso niet wat er gaande is (of wel? :|), dus is dat niet zo'n probleem :)]


    {Nope...}


    living la dolce vita