• Greenfield California, 2012. Population: 16,330. In dit relatief kleine stadje gebeurd iets bijzonders, iets wat al jarenlang aan de gang is. Een coven gevult met heksen, goedaardige heksen en een enkele kwaadaardige. Daarnaast heb je degene die op hun jagen, de hunters.


    De regels:
    - Geen perfecte karakters.
    - Orginele karakter die je niet ergens anders gebruikt.
    - Geen tijd = niet meedoen.
    - Niemand buitensluiten.
    - 16+ is toegestaan.
    - Geen one-liners.
    - Alleen ik open nieuwe topics.
    - Naamsveranderingen graag melden.
    - Blijf realtisch, je kan geen onmogelijke krachten hebben.
    - Alle krachten komen uit spreuken, niet uit jezelf.
    - Maximaal 2 rollen per persoon, alleen in variatie.


    Het hoofdkwartier van de hunters. Dit is hun vergaderzaal.
    Dit is waar de Coven bijeenkomt.
    In dit eeuwenoude gevecht proberen de heksen niet op te vallen en normaal te doen terwijl ze terugvechten tegen de hunters. Gaan ze alleen in de verdediging of slaan ze keihard terug met een aanval? Dat is aan de heksen.
    De hunters stellen ondertussen allerlei missies op om erachter te komen wie de heksen zijn en hoe ze ze uit hun tent kunnen lokken in hun hoofdkwartier. Het liefst willen ze deze heksen vangen om erachter te komen waar hun coven bij elkaar komt en welke leden er allemaal zijn.

    Heksen:

    - Aurora Delila Whitlock CxStylinson
    - Fiona Evelyn Sinclair Chat
    - - -
    - Avery Violet Stone Arachno


    - Zane Blade Reynolds Assassin
    - Kyle Dyer Soubi
    - - -
    - - -


    Hunters:

    - Angelica 'Angel' Wolfe Assassin
    - - -
    - Alice Hale Frodo
    - - -

    -
    - Blaise Wolf Hunter Arachno
    - Yurian Xander Green MakeMeIrish
    - - -
    - - -


    Rollenstory
    Rollentopic

    [ bericht aangepast op 28 nov 2012 - 21:02 ]


    Your make-up is terrible

    Avery Violet Stone, witch.
    Zane gaf me een vragende blik, niet dat ik erop reageerde, ik vond het wel vermakelijk allemaal. Aurora trok haar lichte wenkbrauwen op, echter gaf ik dit ook niet zoveel aandacht. Het was toch een gewone vraag welke ze kon antwoorden? Als ze hierbij raar dacht, vroeg ik me af wat ze dan van mij zou vinden als ik nog een paar ergere vragen voor haar in petto had. Goed, eerst maar dit antwoord af wachten. ‘Zane lijkt me een vriendelijk persoon.’ Tuurlijk, wat had je anders verwacht, Avery? Sprak ik mezelf tegen in mijn gedachten.
          ‘En vooral kalm.’ Hierdoor moest ik toch echt kort aangenaam grinniken, ik kon er niets aan doen, voordat het er al uit was. ‘Het is natuurlijk maar wat je een compliment noemt.’ Zegt hij schouder ophalend, waarschijnlijk gewoon om me te plagen. Niet dat ik me hieronder liet zitten, dan moest hij nog met wel wat meer op de proppen komen. Daar zou hij me in elk geval wel goed genoeg voor moeten kennen, maar hem kennende zou hij toch zijn best doen om me te plagen. ‘Ach, ik zou het aannemen als ik jou was, Zane.’ Vertelde ik hem, plagende ondertoon.
          Hierna was ik al met mijn benen over elkaar naast hem op de tafel gaan zitten, mijn handen achter me op het tafelblad. Na mijn vraag kijkt hij me even doordringend aan met zijn lichte ogen en geeft me een kille blik die ik ook lang geleden had gekregen, bij de discussie over zijn vriendin. Hoewel het me niet veel zou moeten doen, voelde ik het gevoel van toen toch weer omhoog komen en merkte ik hoe het me gedeeltelijk intimideerde. Hierop stuurde ik een waarschuwende, kalme blik terug, ten minste, ik probeerde mijn blik zo kalm mogelijk te houden. Goh, het verbaasde me niets dat ik nog altijd mijn mond over die feeks moest houden. ‘Hoe zit het met jouw akkefietjes?’ lult hij erover heen, op een net zo bittere toon waarvan ik het eerder had gehad.
          Even dringen mijn ogen nog in die van hem, maar deze wend ik dan iets af, om vervolgens mijn slanke vingers door mijn donkere, geverfde haar te halen. ‘Ach Reynolds,’ begon ik, wat echter al weer verstoord werd door iemand. Aurora, die haar stoel naar achteren schoof en op stond om deze vervolgens weer aan te schuiven. Mijn kaken klemden zich stevig op elkaar, terwijl er lichte spiertjes te zien waren die zich aanspanden. ‘Ik denk dat ik maar eens opstap.’ Zei ze, een licht glimlachje aan Zane en mij. Kort knikte ik hierop, om toch maar beschaafd over te komen. ‘Het was leuk je te ontmoeten, meid.’ Vertelde ik haar, echter wel op een dwingend toontje. Daarop draaide ik me alweer terug naar Zane, mijn armen strak naast mijn lichaam en een rare blik in mijn ogen.
          ‘Je lult erover heen. Het gaat me dus geen moer aan, wil je dat helder maken? Want dat is je dan zo te zien gelukt.’ Even beet ik op mijn lip voordat ik verder ging, maar eerst stond ik op om een glas sap te pakken en hier een klein slokje van te nemen. Met mijn kont leunde ik tegen het aanrecht aan, anders zou het bij mijn onderrug komen door de hakken. Mijn blik was nog op hem gevestigd. ‘Ach guttegut, je gaat me toch niet zeggen dat het klaar is tussen jullie hé? Jullie waren zo’n lief stelletje.’ De sarcasme overstroomde gewoon in mijn stem.


    Angelica Wolfe

    Kyle schud vrijwel direct met zijn hoofd op mijn woorden. "Dat verbied ik voor vandaag." mompelt hij zachtjes. "Het is vandaag je vrije dag.. Je bent al stout geweest door Alice te helpen. Ik snap nog steeds niet waarom je naar het bos toe moest in de eerste plaats, want daar kwam je Alice tegen zei je, maar daar zal ik niet naar vragen." Hij kijkt een beetje omlaag na die woorden. "Het was wel aardig van je dat je haar hielp. Kunnen we straks niets iets samen doen...?"
    "Oh, ja... Sorry, dat was ik alweer vergeten." murmel ik terwijl ik de sleutel in het slot steek, die omdraai en daarmee de deur open. "En ik kwam Alice tegen op weg naar de winkels Kyle, let nou eens op. Daarna gingen we naar het bos." Ik zucht eventjes, stap naar binnen en gooi de sleutels op het kastje. "Natuurlijk kunnen we iets samen doen... Hou je van alcohol?" vraag ik hem plotseling en zonder een greintje humor er in. Ik meende het ook gewoon.

    Zane Blade Reynolds

    "Zane lijkt me een vriendelijk persoon." antwoord Aurora. "En vooral kalm." Hierdoor moet ze toch kort aangenaam grinniken, ik zucht eventjes. "Ach, ik zou het aannemen als ik jou was, Zane." vertelt ze me met een plagende ondertoon. Ik negeer het gewoon. Op mijn kille blik kijk ik een waarschuwende, kalme blik terug van Avery. Even dringen haar ogen nog in die van mij, maar deze wend ze dan iets af, om vervolgens haar slanke vingers door haar donkere, geverfde haar te halen. "Ach Reynolds." begint ze, wat echter al weer verstoord word door iemand. Aurora, die haar stoel naar achteren schuift en op staat om deze vervolgens weer aan te schuiven. De kaken van Avery klemmen zich stevig op elkaar, terwijl er lichte spiertjes te zien waren die zich aanspannen. Ik grijns licht, net goed.
    "Ik denk dat ik maar eens opstap." zegt ze, een licht glimlachje aan Avery en mij. Kort knikt ze hierop, maar ik negeer het, zoals ik altijd zou hebben gedaan. "Het was leuk je te ontmoeten, meid." vertelt ze haar, echter wel op een dwingend toontje. Hierop draait ze zich alweer terug naar mij, haar armen strak naast haar lichaam en een rare blik in haar ogen. Nu gaan we het krijgen hoor, hoelang is ze er alweer? Tien minuten? Dat gaat pas lekker... "Je lult erover heen. Het gaat me dus geen moer aan, wil je dat helder maken? Want dat is je dan zo te zien gelukt." Zegt ze. “Natuurlijk wilde ik dat.” antwoord ik nog altijd bot. Ik wil gewoon dat ze er over op houd, voor ze het erger maakt.
    Even bijt ze op haar lip voordat ze verder gaat, maar eerst staat ze op om een glas sap te pakken en hier een klein slokje van te nemen. Met haar kont leunt ze tegen het aanrecht aan Haar blik is nog op mij gevestigd en ik kijk met mijn priemende ogen terug. Als ze het eens waagt... "Ach guttegut, je gaat me toch niet zeggen dat het klaar is tussen jullie hé? Jullie waren zo’n lief stelletje." De sarcasme overstroomt gewoon in haar stem en ik bal mijn vuisten, terwijl mijn kaken zich op elkaar klemmen. Hoelang zal het nog duren voordat de emmer overloopt? "Je kan er maar beter over ophouden..." zeg ik langzaam, met mijn kaken nog altijd op elkaar geklemd.
    Mijn armspieren hebben zich zichtbaar aangespannen en er lopen een paar duidelijke aderen over heen. Ik grom zachtjes, de emmer Violet is vol, al een lange tijd. Dat Avery er nu over komt zeuren, maakt het alleen maar erger en erger, hopelijk voor haar kan ze dat nu zien. Mijn blik scheur ik los van haar en ik probeer naar buiten te kijken. Ik heb er een hekel aan om agressief te worden, dus probeer ik mezelf te kalmeren door aan andere dingen te denken, voor ik de verkeerde dingen ga doen. Sinds Violet weet ik dat ik dat ook kan.


    Your make-up is terrible

    Kyle Dyer

    'Oh, ja... Sorry, dat was ik alweer vergeten,' murmelde ze terwijl ze de sleutel in het slot stak, die omdraaide en de deur vervolgens ermee opende. 'En ik kwam Alice tegen op weg naar de winkels Kyle, let nou eens op. Daarna gingen we naar het bos.' Ze zuchtte eventjes, stapte naar binnen en gooide de sleutels op het kastje. Ik volgde haar voorbeeld en stapte ook naar binnen. Een zachte verontschuldiging murmelde ik een beetje naar haar. 'Natuurlijk kunnen we iets samen doen... Hou je van alcohol?' vroeg ze mij plotseling, zonder een greintje humor erin. Verbaasd keek ik haar aan.
    'I-is dat een strikvraag?' vroeg ik verbaasd aan haar. 'I-ik drink het wel eens..' mompelde ik er achter aan. Ik dronk het niet vaak waar anderen bij waren, soms flap je er dan nog wel eens iets uit wat niet de bedoeling is.. 'Maar ik zal eerst mijn koffer boven brengen.' Na mijn woorden ging ik zonder te wachten op antwoord op weg naar mijn kamer.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Aurora Delila Whitlock.

    "Het was leuk je te ontmoeten, meid." zei Avery, maar er zat toch echt iets geforceerd in haar toon... Iets wat me totaal niet aanstond.
    Ik rolde met mijn ogen. Ik wilde nog iets antwoorden, maar die twee zaten alweer in een discussie verwikkeld. En daar bleef ik maar al te graag buiten...
    Ik zuchtte lichtjes en scheurde mijn blik los van het ruziemakende stelletje. Of in ieder geval, ze hadden een duidelijk te merken spanning om hun heen hangen. Ik sloot mijn ogen even van frustratie om vervolgens mijn weg naar buiten te zoeken en de deur met een klap dicht liet vallen.
    Ik had iets tegen kibbelende personen... Maar dit kwam vooral omdat ik meestal niet wist wat er gaande was. Ik vervolgde mijn weg door de straten van Greenfield op weg naar mijn huis. Het was best saai zo alleen eigenlijk... En aan een dikke huiskat had je weinig, die kwam namelijk nooit uit haar mand tenzij ze voedsel zocht. Terwijl ik doorliep was ik een beetje aan het zoeken naar mensen, aangezien ik toch echt eens vrienden moest gaan maken, net zoals Zane zei. Hij had gelijk, hoor... Niet dat ik dat zelf nog niet doorhad.


    Reading a good book is like taking a journey.

    [I'm waiting for, Fiona ;)]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Angelice Wolfe

    Kyle volgt mijn voorbeeld door me naar binnen te volgen en murmelt een zachte verontschuldiging. Hij kijkt me verbaasd aan na mijn vraag. "I-is dat een strikvraag?" vraagt hij verbaasd aan me. "I-ik drink het wel eens.." mompelt hij er achter aan. "Maar ik zal eerst mijn koffer boven brengen." Na zijn woorden gaat hij zonder te wachten op antwoord op weg naar zijn kamer.
    Ik slaak een wat nerveus lachje. Geweldig, ik krijg het elke keer weer voor elkaar. "Ik bedoelde het niet als strikvraag." roep ik naar boven. Ik grinnik nog even en begeef me dan naar de keuken, waar ik een fles wijn pak, die ik al eens geopend heb, en twee wijnglazen voor de zekerheid. Hierna ga ik naar de woonkamer, schenk ik voor mezelf een flink glas in en ga ik op de bank zitten, om alvast een paar slokken te nemen. Zo, daar knapt een vrouw van op zeg.


    Your make-up is terrible

    Kyle Dyer

    'Ik bedoelde het niet als strikvraag,' hoorde ik Angelica vanaf beneden roepen. Een opgelucht zuchtje verliet mijn mond terwijl ik mijn kamer binnen stapte. Mijn koffer zette ik neer naast het bed en liet mij zelf er op vallen. Even bleef ik liggen, gewoon omdat ik daar de behoefte naar had. Mensen die op gevaarlijke mensen jaagde, heette dat ook hunters..? Ik vond het nog steeds raar dat ze huntertje werd genoemd door die oude man. Uiteindelijk stond ik maar weer op, straks dacht ze dat ik in slaap was gevallen. Toen ik de trap af liep besefte ik mij dat dit één van de weinige dagen zal zijn waar Angel zo lang thuis is. Ergens vind ik dat behoorlijk jammer. Ik liep door de gang heen naar de keuken, ergens dacht ik juist dat ze daar was, maar ik had het mis. Ik draaide mijzelf om enm ging richting de woonkamer. Daar aangekomen zag ik Angel zitten op de bank. Ik nam plaats naast haar en keek haar vervolgens een beetje nieuwsgierig aan.
    'Wat zijn eigenlijk jouw hobby's?' vroeg ik aan haar. Ergens wou ik gewoon dolgraag iets te weten komen wat wij beiden hadden..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Angelica Wolfe

    Kyle blijft wel heel lang weg en voor de zekerheid zet ik mijn wijnglas weer op tafel neer. Ik sla mijn benen over elkaar en door de wijn krijg ik het iets warmer, waardoor ik het bovenste knoopje van mijn blouse weer open knoop. Uiteindelijk hoor ik Kyle van de trap af komen en even later komt hij de woonkamer in. HIj neemt plaats naast mij en kijkt me nieuwsgierig aa. "Wat zijn eigenlijk jouw hobby's?" vraagt hij aan mij. Ik kijk hem een tikkeltje verbaasd aan en knipper even met mijn ogen van de plotselinge vraag.
    "Eh... Ik hield vroeger wel altijd van schilderen, maar dat doe ik eigenlijk niet meer zo..." vertel ik hem dan, nog een beetje overdonderd, waarna ik naar het lege glas en de fles wijn gebaar. "Zelfservice vandaag." Met deze woorden pak ik mijn glas weer beet en neem ik een klein slokje. "Ik denk dat werken een beetje mijn hobby is geworden." mompel ik daarna beschaamd en ik sla mijn ogen naar het glas en de rode vloeistof die zich daarin bevind.


    Your make-up is terrible

    Avery Violet Stone.
    ‘Natuurlijk wilde ik dat.’ Antwoordde hij nog altijd bot, waarop ik een kort zuchtje laat horen dat ik nu echt geïrriteerd begin te worden. Nou, en dan heb je de poppen aan het dansen hoor. Ik word niet snel geïrriteerd, er zijn maar enkele mensen die dat voor elkaar kunnen krijgen, maar na dat hele gedoe met Violet, zijn simpele dingen als dit al de trigger voor me.
    Met priemende ogen kijkt hij naar me terug, nadat ik een glas sap had gepakt en tegen het aanrecht leunde, alsof hij me er niet op vertrouwde of zo. Het is dan ook duidelijk te merken dat hij op het punt staat te barsten, maar zich nog inhoud, als hij zijn kaken op elkaar laat klemmen. Ook merk ik op hoe zijn aanblik stijver is geworden, zijn vuisten zijn gebald en hier laat ik nog een laatste blik over heen dwalen voordat mijn donkere ogen zich weer in die van hem boren.
    ‘Je kan er maar beter over ophouden…’ zegt hij langzaam, zijn kaken nog altijd op elkaar geklemd. Zane zijn armspieren zijn zichtbaar aangespannen en er lopen een paar duidelijke aderen over heen. Mijn blik gaat er meerdere malen over heen, terwijl ik aan het sapje in het gas nip. Hoewel deze kant me niet zou moeten verbazen doet het me toch wel wat. Was er allemaal toch in de tussentijd gebeurd? Jezus zeg, nog even en hij stond echt op ontploffen. Dan was het klaar en kon ik het ook wel vergeten om verdere dingen te weten te komen. Zo nieuwsgierig als ik nog ben.
    Zachtjes gromt hij, waarop ik nog wat sap drink en mijn arm om mijn middel sla. Zijn blik scheurt hij van mij los en begint weer naar buiten te kijken. Weer een diepe zucht bij mij vandaan, terwijl het nu voor een klein tijdje stil is. Eenmaal ik het sapje op heb, zet het glas neer op het aanrecht en leun hier kort op. Mijn ogen dicht, terwijl ik nadenk wat de handigste stap is voor nu. Zane boos maken is wel het laatste wat ik wil, ik was hier verdomme net! Alleen die feeks Violet haalt echt het slechte deel bij mij naar boven. Goed, misschien had ik het niet zo moeten formuleren.
    ‘Het spijt me,’ zeg ik dan toegeeflijk. ‘Ik vroeg me enkel af wat er gebeurd was tussen jullie, waar zij nu is,’ vervolg ik verder, eerlijk, waarbij ik me omdraai en weer naast hem op de tafel ga zitten. Hierdoor heb ik ook beter zicht op zijn blik, dan tegen zijn rug of zij aan te kijken. Ik begin met het New York kettinkje te spelen. ‘Je wilt er niet met mij over praten, dus ik houd erover op.’ Eindig ik dan, om vervolgens weer van hem weg te kijken, zodat ik mijn blik helemaal van hem afwend en hij ook niet de blik op mijn gezicht kan zien.

    [ bericht aangepast op 13 nov 2012 - 23:33 ]


    Zane Blade Reynolds

    Avery had een klein zuchtje laten horen waarin duidelijk doorklonkt dat ze geirriteerd begon te worden. Mooi, ik ook namelijk ook. Haar blik gaat meerdere malen over me heen, terwijl ze aan het sapje in het gas nipt. Ze blijft er gewoon van drinken en slaat haar arm om haar middel, voordat ik mijn blik van haar af weet te scheuren. Er komt weer een diepe zucht bij haar vandaan en daarn is het een tijdje stil, tot ik hoor hoe ze het glas op het aanrecht zet. Dan is het weer stil, maar ik laat mijn blik niet weg van het glas glijden. Ik concentreer me op de wind die met het hoge gras speelt, het vogeltje dat verderop rondhipt en de kleine bloemetjes die omhoog naar de zon wijzen, maar omdat het alweer aan het einde van de middag is ondertussen, zichzelf aan het inklappen zijn en zich klaar maken voor de nacht.
    "Het spijt me." zegt ze dan toegeeflijk. Ik laat gelijk mijn spieren iets losser en ontspan wat meer, maar mijn kaken werken nog niet zo mee. "Ik vroeg me enkel af wat er gebeurd was tussen jullie, waar zij nu is." vervolgt ze verder, eerlijk, waarbij ze weer naast me op de tafel ga zitten. Hierdoor kan ik haar vanuit mijn ooghoeken zien en dat vind ik eigenlijk wel zo fijn. Ik vind het niets om tegen iemand te praten die ik niet zie, al vertrouw ik haar natuurlijk wel. Ze begint met het New York kettinkje te spelen terwijl mijn kaken nog altijd op elkaar geklemd staan. Ik weet niet wanneer die weer van elkaar af willen. "Je wilt er niet met mij over praten, dus ik houd erover op." eindigt ze dan om vervolgens van mij weg te kijken.
    Ik zucht eens en blijf voor een moment stil. Uiteindelijk laat ik het raam en buiten voor wat het is om me weer op haar te richten, hoewel ik niets kan zien van haar blik. "Ik vertel het niet alleen niet tegen jou, niemand weet het." vertel ik haar met een zucht en ietwat toegeeflijk. "Al zou jij wel degene zijn die alles het beste zou begrijpen." mompel ik verder. Verdomme, het begon eindelijk allemaal een beetje te vervagen. Het is nu al goed een jaar geleden, zelfs iets langer dan dat. We hebben in ieder geval niet lang kunnen genieten van de rust, toen het eenmaal begon, zoals Avery het daarnet noemde. Een vreselijk, pijnlijk afscheid. Nog nooit heeft iets me zoveel pijn gedaan, maar het moest eenmaal gebeuren. Ik kan met recht zeggen dat ik nog altijd van haar houd. De oude Violet dan, niet degene die ze was geworden.
    In mijn ogen verschijnt dan ook een gepijnigde uitdrukking als ik het me ongewild weer voor de geest haal. Met mijn ellenbogen steun ik op de tafel en laat ik mijn hoofd in mijn handen zakken, die ik even door laat glijden tot mijn vingers door mijn haar gaan en blijf voor een moment zo zitten. Ik ben het niet van plan om te zeggen, daarom blijf ik gewoon stil, zoals altijd. De laatste tijd ben ik weer een stuk stiller en afweziger geworden dan daarvoor, maar dat weet Avery waarschijnlijk nog niet echt.


    Your make-up is terrible

    Avery Violet Stone.
    Hij praat nog altijd niet, waardoor er een stille, rare sfeer tussen ons is. Of ben ik de enige die het zo voelt, zo ongemakkelijk? Zijn blik gaat naar het raam, waar deze een hele tijd op rust. Toen ik begon te praten, liet hij zijn spieren iets losser en ontspant wat meer, hoewel zijn kaken niet mee werken. Deze zijn op elkaar geklemd en ik vraag me af of hij zich nog aan me irriteert. Het zou kunnen dat het de reden was. Ietwat gespannen draai ik nog altijd aan het kettinkje, welke ik eerder voor de grap aan Zane wilde geven. Echt vaag hoe snel de sfeer kan veranderen in zo’n korte tijd.
    Toen ik mijn poelen van hem af wendde, was er een lichtelijk beduusde blik in mijn donkere ogen verschenen. Hij was wel duidelijk veranderd, zoveel spraakzamer was hij niet bepaald geworden, wat wel duidelijk te merken was. Ik had geen idee of ik was veranderd, al had ik wel het gevoel meer volwassener, in bepaalde opzichten, te zijn geworden. Zane zucht eens en blijft, net zoals ik, voor een moment stil. Donkere haarlokken zorgden voor gordijnen voor de zijkanten van mijn gezicht, eveneens voor mijn ogen. Zo zag ik niet hoe zijn blik eindelijk van het raam liet en naar mij keek, hoewel hij dan niets kon zien van mijn blik.
    “Ik vertel het niet alleen niet tegen jou, niemand weet het.” Vertelt hij mij met een zucht en ook een ietwat toegeeflijke toon in zijn stem. Waarom voel ik me dan nog slecht? “Al zou jij wel degene zijn die alles het beste zou begrijpen.” Mompelt hij verder. Het kettinkje laat ik voor wat het is, waarna mijn vingers zich in mijn handpalmen drukken en ik deze op mijn schoot leg. Voor luttele seconden waren mijn kaken nog op elkaar geklemd, toen hield ik op en keek naar hem. Precies op het moment dat hij met zijn ellenbogen op de tafel steunt en zijn hoofd in zijn handen laat zakken, die hij even door laat glijden tot zijn vingers door zijn haar gaan. Voor een moment blijft hij zitten, het had iets deprimerend over zich heen. Verdomme, het was dus klaar tussen hen, en het was wel duidelijk dat hij er nog steeds mee zat. Goede zet Ava, dacht ik sarcastisch, maar tegen mij was ze nu eenmaal een bitch. Ik deed niet eens iets verkeerd, behalve dan dat ik telkens bijnaampjes voor Zane verzon. Gewoonweg omdat het kon en het grappig was, niet voor een andere reden, wat zij vast zou denken.
    Mijn hand aarzelde duidelijk in lucht, toen ik op weg was naar zijn rug om hier over heen te strelen. Toch liet ik mijn hand kalm op zijn rug belanden en streelde troostend hier over heen. Voor een klein moment was het weer stil, waarna ik vervolgens toch ging praten. “Oké, dan zal ik over mijn avonturen in New York vertellen,” grinnikte ik kort. “Hoewel ik eerst beroemd wilde worden, werd ik bijna door elke beroemde winkel eruit getrapt, waarna ik in de straten van New York kwam. Het waren dan wel gelukkig geen echte bendes, toch waren het behoorlijke types die je niet ’s nachts op straat tegen wilt komen,” vertelde ik hem. “Geen zorgen, ik heb me prima kunnen redden,” grinnikte ik, terwijl ik toch weer aan een gehavende jongen dacht die er ook bij zat. Och, die jongen… “Alleen nu heb ik me voor genomen om tatoeëerder te worden. Oh, en ik heb wel degelijk wat voor je mee genomen,” zeg ik hem dan, “Alleen dat ligt nog in het motel waar ik overnachtte. Al mijn spullen moeten nog opgehaald worden,” verzuchtte ik toen, om zo zijn gedachten maar van Violet af te brengen.


    Zane Blade Reynolds

    Met mijn blik naar beneden gericht, op de donkere tafel, zucht ik even waarna ik mijn ogen sluit. Ik hou ervan hoe de duisternis mij omsluit als ik dat doe, zo kan ik de rest een beetje buiten sluiten, zoals Avery. Op het moment is ze niet meer zo vervelend als eerder, een paar jaar geleden vond ik het stiekem vaak wel vermakelijk, maar toch sluit ik alles liever even een moment buiten. Dat lukt behoorlijk goed, tot ik haal hand kalm op mijn rug voel belanden en als ze er troostend over heen begint te strelen. Op zo'n moment kan ik niets meer buiten sluiten. Dan wil ik alles naar buiten gooien en gewoon de waarheid vertellen aan Avery omdat ik weet dat zij niet zo zou reageren als de rest. Of zit ik er nu helemaal naast, hoewel ze Violet nooit uit kon staan. Nee, ze zal het best snappen.
    Het blijft weer voor een momentje stil, die ik graag voortzet, maar Avery begint toch te praten. "Oké, dan zal ik over mijn avonturen in New York vertellen." grinnikt ze kort en ik besef gelijk dat ze mijn aandacht van Violet af wilt lijden. Hoewel zij en Violet als water en vuur waren, zet ze zich daar overheen voor mij. "Hoewel ik eerst beroemd wilde worden, werd ik bijna door elke beroemde winkel eruit getrapt, waarna ik in de straten van New York kwam. Het waren dan wel gelukkig geen echte bendes, toch waren het behoorlijke types die je niet ’s nachts op straat tegen wilt komen." vertelt ze me en ik til mijn hoofd iets op zodat ik naar haar kan kijken als ik luister. "Geen zorgen, ik heb me prima kunnen redden." grinnikt ze. "Ik had ook niets anders van je verwacht." zeg ik zacht. "Alleen nu heb ik me voor genomen om tatoeëerder te worden. Oh, en ik heb wel degelijk wat voor je mee genomen." zegt ze me dan. "Alleen dat ligt nog in het motel waar ik overnachtte. Al mijn spullen moeten nog opgehaald worden." verzucht ze.
    "Avery, ik heb haar vermoord." zeg ik dan en lichtelijk verrast van mijn eigen woorden en bekentis laat ik mijn armen weer zakken, waarvan mijn ellenbogen net nog op de tafel steunden. Ik bijt op kort op mijn onderlip. "Eh... Dat klinkt eigenlijk allemaal wel als iets voor jou. Maar waarom ben je dan terug gekomen naar hier, dat heb je al eerder bedacht want anders had je niets meegenomen voor mij. New York is echt iets voor jou. Hoe wil je in Greenfield nou tatoeëerder worden, Avery? Dat lukt je nooit, tussen al die saaie mensen." Normaal praat ik niet zo veel, maar nu rollen de woorden hakkelig en veel te snel over mijn lippen heen als ik mezelf probeer te... ja, wat probeer ik eigenlijk? Ik heb het al gezegd en het zal niet zo zijn dat ze het ineens vergeet of niet meer aan denkt door mijn spraakwaterval. Ik wend mijn ogen af en leg mijn handen op mijn schoot neer.


    Your make-up is terrible

    Avery Violet Stone.
    Zane tilt zijn hoofd iets op zodat hij naar me kan kijken als hij luistert, hierdoor moet ik zacht glimlachen. Opgelucht dat hij ten minste naar het verhaal luistert zonder me ruw af te kappen en me te melden dat hij liever alleen wil zijn. Ik bedoel maar, dat kon ook nog een manier van hem zijn, al ben ik blij dat hij niet voor die optie koos. “Ik had ook niets anders van je verwacht.” Zegt hij zacht op wat ik zei over mezelf kunnen redden. Een dankbaar glimlachje liet ik kort aan hem zien, terwijl ik nog steeds troostend over zijn rug streelde met mijn hand, voordat ik verder ging met praten.
    Na mijn verhaal, waarvan ik maar beter kan hopen dat zijn gedachten al afgeleid zijn, wist ik toch ergens dat hij er nog steeds mee zat. Dat werd echter wel heel duidelijk toen hij zijn mond open trok. “Avery, ik heb haar vermoord.” Zegt hij, waarop ik mijn blik razendsnel terug naar hem laat schieten, aangezien ik mijn blik eerst had afgewend. Mijn hand was zelfs kort gestopt met het troostende strelen over zijn rug, maar al snel pikte deze de draad weer op en ging verder. Wat bedoelde hij, echt vermoord of enkel geestelijk? Ergens had ik een vaag, ongemakkelijk gevoel dat het de eerste optie was. Hij laat zijn armen zakken, waarvan zijn ellenbogen eerst nog op de tafel steunden. Kort bijt hij op zijn onderlip, maar ik antwoord nog steeds niet op wat hij net had gezegd.
    Het was zo opeens, zo… Ik weet het niet, wat moest ik hier nu op zeggen? Wat verwachtte hij nu van me? Ik wilde hem heus wel troosten, dat was tenminste de bedoeling waar ik mee bezig was, maar eerder had hij het nog niet willen zeggen. “Eh… Dat klinkt eigenlijk allemaal wel als iets voor jou. Maar waarom ben je dan terug gekomen naar hier, dat heb je al eerder bedacht want anders had je niets meegenomen voor mij. New York is echt iets voor jou. Hoe wil je in Greenfield nou tatoeëerder worden, Avery? Dat lukt je nooit, tussen al die saaie mensen.” De woorden rollen hakkelig en veel te snel over zijn lippen heen, waardoor ik begin te fronsen en als laatste toekijk hoe hij zijn ogen af wend en zijn handen op zijn schoot neer legt. Ik was helemaal niet van hem gewend dat hij zoveel praatte, maar nu liet hij een spraakwaterval zijn mond uit komen.
    “Ik heb voor iedereen iets gekocht eigenlijk,” vertelde ik hem, maar viel toen weer stil, net zoals mijn hand die levenloos op zijn rug lag en een zekere warmte verspreidde. Ik peilde hem even, keek kort naar hem, om vervolgens op te staan en een glas sap te pakken. Dit zette ik voor hem neer, ging weer op tafel zitten en abrupt gooide ik mijn armen om hem heen. Mijn donkere ogen sloot ik, terwijl ik me bedacht wat ik kon zeggen om hem iets beter te laten voelen, al had ik het gevoel dat ik nu beter mijn mond kon houden. Totdat hij in elk geval wat gekalmeerd was. Hoewel ik niets met haar hetzelfde had, wil ik hem alleen maar helpen. Na een tijd weer zwijgzaam te zijn geweest, opende ik mijn mond, echter hield ik nog steeds mijn armen om hem heen. “Hoe kan dat gebeurd zijn, je doet niet eens een vlieg kwaad?” Bij wijze van spreken dan. “Had je een zeldzame woede bui gekregen?” vraag ik hem, nieuwsgierig maar nog steeds troostend.


    Zane Blade Reynolds

    Haar reactie verbaasd me enigszins, ik had wel iets dramatischer verwacht. Haar hand stopt kort met het troostende strelen over mijn rug, iets wat ze daarvoor al de hele tijd deed en waar ze al snel weer mee verder gaat. Op dat moment loos ik mijn spreekwaterval omdat ik niet wil dat ze er iets op zegt, denk ik. Het lag gewoon voor een te lange tijd op veel te zwaar op mijn maag. Het voelt wel iets beter, maar toch weet ik dat ik het eigenlijk niet had mogen zeggen om haar ermee op te schepen, dat is eigenlijk ook niets voor mij. Het meeste houd ik gewoon voor mezelf, maar uiteindelijk komt alles er weer uit, misschien is dat ook gewoon zo met dit.
    “Ik heb voor iedereen iets gekocht eigenlijk.” vertelt ze me dan, maar valt dan weer stil, net zoals mijn hand die levenloos op mijn rug ligt en een zekere warmte verspreid. Iets verbaasd dat ze ook daadwerkelijk reageert op iets uit mijn spraakwaterval, kijk ik op naar haar en zie ik hoe ze me even peilt, kort naar me kijkt, om vervolgens op te staan en een glas sap te pakken. Dit zet ze voor me neer, gaat weer op tafel zitten en gooit abrupt haar armen om mij heen. We blijven zwijgzaam zitten en ik vraag me af hoe het zo heeft kunnen lopen. Avery die niet als één of andere maniak reageert en dan haar armen om mij heen slaat. Best een vreemde, maar bevredigende gedachte. Het kalmeert me, terwijl ik meestal degene bent die kalmeert. We blijven een tijdje zwijgzaam zitten en dan begint Avery ineens te praten, terwijl ze haar armen om mij heen geslagen laat.
    "Hoe kan dat gebeurd zijn, je doet niet eens een vlieg kwaad? Had je een zeldzame woede bui gekregen?" vraagt ze me, nieuwsgierig maar nog steeds troostend. Ik probeer de reden te vinden, gravend in mijn geheugen. "Nee, het was eigenlijk een weloverwogen beslissing." vertel ik haar uiteindelijk. Ik weet hoe vreemd dat moet klinken dus vervolg ik mezelf snel. "Al vlak nadat jij weg was ging het gewoon slechter. Na een tijdje kwam ik er achter dat het een reden had. Ze was overgelopen naar hen." De kilheid klinkt weer door in mijn stem. Violet was niet echt één van ons, ze bezat geen krachten om te kunnen toveren, geen aanleg. Nadat ik twee jaar met haar in een relatie zat, heb ik haar alles vertelt en stond ze zo'n beetje aan onze kant. In totaal had onze relatie vijf jaar geduurd.
    "Ik moest wel, ter bescherming van de rest." besluit ik uiteindelijk. Ik ga weer wat rechterop zitten en probeer mijn normale houding en ons vorige gesprek te hervatten. Ik lijk wel gek dat ik dit vertel, hoe ik zo koelbloedig mijn eigen vriendin vermoord heb. Ik ril even als ik bedenk dat ze nog altijd ergens op de bodem van het meertje dichtbij onze vorige ontmoetingsplek ligt. "Dus, wat heb je allemaal meegenomen voor ons uit New York. Hopelijk iets beters dan die enge ketting." Ik maak me los uit de armen van Avery en omvat het glas met dat ze voor mij neer heeft gezet met beide handen, terwijl ik haar nieuwsgierig en met een glimlachje aankijk.


    Your make-up is terrible

    Kyle Dyer

    'Eh... Ik hield vroeger wel altijd van schilderen, maar dat doe ik eigenlijk niet meer zo...' vertelde ze mij, nadat ze me wat verbaasd had aangekeken. Ik zag aan haar dat ze wat over bedonderd was, kwam dat door mijn vraag? Zo gek was hij toch niet... of wel? Mensen vroegen dat toch vaak aan elkaar? 'Zelf service vandaag,' zei ze nadat ze naar een lege glas had gewezen en naar de fles wijn. Met die woorden had ze haar glas gepakt en een kleine slok genomen. 'Ik denk dat werken een beetje mijn hobby is geworden,' mompelde ze daarna beschaamd en sloeg vervolgens haar ogen ergens naders heen. Ik krabde lichtjes aan mijn hoofd en keek een beetje om mij heen. Je werk als hobby? was dat wel mogelijk...?
    'Heb je nog schilderijen die jij gemaakt heb?' vroeg ik zacht. Het was dan niet mijn hobby om te schilderen, maar ze zien was wel leuk. Mijn blik ging even naar het glas en naar het wijn, maar ik deed er verder niets mee.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you