• Greenfield California, 2012. Population: 16,330. In dit relatief kleine stadje gebeurd iets bijzonders, iets wat al jarenlang aan de gang is. Een coven gevult met heksen, goedaardige heksen en een enkele kwaadaardige. Daarnaast heb je degene die op hun jagen, de hunters.


    De regels:
    - Geen perfecte karakters.
    - Orginele karakter die je niet ergens anders gebruikt.
    - Geen tijd = niet meedoen.
    - Niemand buitensluiten.
    - 16+ is toegestaan.
    - Geen one-liners.
    - Alleen ik open nieuwe topics.
    - Naamsveranderingen graag melden.
    - Blijf realtisch, je kan geen onmogelijke krachten hebben.
    - Alle krachten komen uit spreuken, niet uit jezelf.
    - Maximaal 2 rollen per persoon, alleen in variatie.


    Het hoofdkwartier van de hunters. Dit is hun vergaderzaal.
    Dit is waar de Coven bijeenkomt.
    In dit eeuwenoude gevecht proberen de heksen niet op te vallen en normaal te doen terwijl ze terugvechten tegen de hunters. Gaan ze alleen in de verdediging of slaan ze keihard terug met een aanval? Dat is aan de heksen.
    De hunters stellen ondertussen allerlei missies op om erachter te komen wie de heksen zijn en hoe ze ze uit hun tent kunnen lokken in hun hoofdkwartier. Het liefst willen ze deze heksen vangen om erachter te komen waar hun coven bij elkaar komt en welke leden er allemaal zijn.

    Heksen:

    - Aurora Delila Whitlock CxStylinson
    - Fiona Evelyn Sinclair Chat
    - - -
    - Avery Violet Stone Arachno


    - Zane Blade Reynolds Assassin
    - Kyle Dyer Soubi
    - - -
    - - -


    Hunters:

    - Angelica 'Angel' Wolfe Assassin
    - - -
    - Alice Hale Frodo
    - - -

    -
    - Blaise Wolf Hunter Arachno
    - Yurian Xander Green MakeMeIrish
    - - -
    - - -


    Rollenstory
    Rollentopic

    [ bericht aangepast op 28 nov 2012 - 21:02 ]


    Your make-up is terrible

    Zane Blade Reynolds

    Ze grijnst licht en knikt. "Dat wilde ik al zeggen, ja." Ik knik er kort op waarna ik weg loop. "Denk je dat ik dat niet probeer?" vraagt ze, iets wat er uit komt op een behoorlijk botte manier. Ik haal mijn schouders op en op dat moment hoor ik hoe een auto piepend tot stilstand komt buiten. Het was een kleine redding voor een ongemakkelijke stilte die zou volgen, maar die komt waarschijnlijk alsnog omdat digene niet naar ons toe komt. Natuurlijk heb ik daar niet helemaal gelijk in, want kort daarop stormt Avery de keuken in. Ik vernauw mijn ogen even, zie ik dat nou goed?
    Ze loopt gelijk door naar mij en slaat me hard, maar vriendschappelijk op mijn schouder die gelukkig wel iets kan hebben, et een grijns op haar volle, ietwat rozige lippen. "Ha, I'm back, witches!" Ik zucht even als ze dat zegt. "Did ya mis me, Zaney?" grijnst ze, een kinderlijke triomfantelijkheid in haar donkere ogen, maar een zekere ondeugd straalt er ook in. Ik glimlach toch even licht, vooral door die blik in haar ogen. "Ik wist niet dat je in de buurt was, Avery. Wat doe jij hier zo opeens?" vraag ik lichtelijk nieuwsgierig zonder antwoord te geven op haar vraag. Ik weet niet zeker of ik haar drukke en uitbundige karakter wel zoveel gemist heb.
    Ik haal mijn hand even door mijn bruine haar heen en kijk zuchtend naar Aurora met haar katachtige ogen. Die weet vast niet wat haar overkomt, Avery zal ze wel niet kennen. Ik hoop maar niet dat ze zich bedreigt voelt, dat kan ik me makkelijk voorstellen bij haar. Ik blijf rustig tegen de deuropening geleund staan en hoop maar dat de kalmte die ik normaal uitstraal haar ook even bereikt en rustiger maakt. Dan zouden we nog een leuk gesprekje kunnen hebben, waarin zij toch het meest zal praten.


    Your make-up is terrible

    Kyle Dyer

    'Goed, ik denk dan maar dat ik er blij mee ben. Anders heb ik een kersverse stalker in huis gehaald en dat idee vind ik ook niet zo prettig,' zei ze op een nadenkende toon en wreef vervolgens even over haar gezicht heen. 'Dan moet je het nu maar wel snel leren, want nu is het ons huis en niet meer mijn huis.' Ze stootte mij plagerig aan en glimlachte toen weer. Wat was het toch met haar... Haar buien maakten mij verward.. Ik wist zo onderhand niet eens meer hoe ik er op moest reageren. 'Misschien tatoeëer ik wel stiekem 's nachts alle wegen naar dit huis naar je,' plaagde ze verder. Ik schudde lichtjes mijn hoofd. Dat leek ze ook moeilijk te zien bij mij wanneer ze op moest houden..
    'Wil je op houden,' vroeg ik zacht aan haar. Met een klein glimlachje keek ik haar even aan en liep vervolgens weer verder. Mijn emoties kunnen soms ook in één keer omslaan, maar dat kunnen ze nogal slecht als iemand anders zijn emoties als eerste in één keer omslaat. Als ik geweten had dat de toeristen route zo eindigde, dan zou ik hem niet eens willen doen. Ik ben nu niet echt in een plagerige bui, zeker niet één waarbij alles heel de tijd door blij gaan. 'Misschien wil ik de route helemaal niet leren,' mompelde ik zachtjes. 'Zo leer je het beste nieuwe plekjes te kennen.' Weer keek ik haar eventjes aan, maar dit keer onderzoekend. 'Wij tweetjes zijn eigenlijk behoorlijk verschillend.' Ergens zat er nog in mijn achterhoofd dat ze misschien wel een hunter was.. Dat zou er wel bij passen, we waren nu toch al zo verschillend. 'Dat is niet zo'n probleem, toch?' vroeg ik onzeker en keek eventjes omlaag. 'Er zijn toch wel dingen die we gemeen hebben? Op het roken en het samenwonen na...'


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Aurora Delila Whitlock.

    Ik volgde Zane zijn bewegingen weer netjes zoals altijd, totdat ik ineens overspoeld werd door een drukte. Mijn ogen schieten onmiddellijk naar de onbekende persoon in de kamer en vrijwel meteen is mijn houding ietsjes meer gespannen. Ik voelde me niet meteen opgejaagd of bedreigt, maar ik was wel wat extra op mijn hoede als normaal. We zouden het wel zien... Als ik een reden had om haar niet aardig te vinden zal de tijd het me wel leren.
    Ik keek even twijfelend naar Zane die tegen de deurpost aanleunde en merkte dat hij vrij rustig was, wat ook wel weer effect had op mij. Ik was niet de meest ervaren heks hier, maar ik wist dat Zane een stuk meer ervaring had en dan zou ik automatisch wat meer naar hem toetrekken, Ik was gewoon onderdanig, ik zou het niet overleven zonder een leider. Niet dat Zane dat was, maar hij stuurde ons toch wel een beetje.
    "Ik ben Aurora." stelde ik mezelf aan het meisje voor, die volgens mij Avery heette.
    Ik keek haar strak aan met een geforceerde glimlach op mijn gezicht geplakt, terwijl ik probeerde om een beetje relaxed te reageren.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Avery Violet Stone
    Zijn vernauwde ogen had ik heus wel opgemerkt, maar ik zou er later nog wel een opmerking over maken. Het was nu ook niet bepaald dat ik zó lang weg was gebleven, enkel een paar jaartjes. Twee ongeveer, waardoor ik toch wel even Zane bekeek. Hij was veranderd qua uiterlijk, innerlijk moest ik nog checken. Ach, mensen veranderen nu eenmaal in twee jaar, bij Zane is dat gelukkig ten goede gegaan.
          Een zucht kwam er bij hem vandaan wanneer ik mijn eerste zin uit had gekraamd, begrijpelijk. Bij de bijnaam die ik hem had gegeven, zei hij echter niets op, wat me ietwat teleurstelde, maar ik liet me er niet te veel door leiden. Vroeger reageerde hij er nog wel op, maar dat was dan ook nog toen ik hem net kende. Hierom moest ik wel eerlijk toegeven dat het wel degelijk wat leuker zou zijn geweest als hij erop had gezeurd, wat wel lichtelijk aan mijn blik te zien was. Er lag een licht glimlachje op zijn lippen, al had ik niet echt een idee waarom. Was hij nu wel of niet blij mij terug te zien? Het zou vast wel goed komen, komt vast doordat die meid erbij is. Eh, ik ken haar naam nog steeds niet, zou me straks wel voorstellen. Zane liet zijn gevoelens nu zeker niet zien omdat het niet van een macho verwacht werd. Al bij al was hij geen macho, maar van mannen verwachtte ze nu eenmaal dat ze hun gevoelens op kropten, of zo. Bullshit als je het mij vraagt, maar er is dan ook niemand die daar de moeite voor doet. Verdomde mensen.
          ‘Ik wist niet dat je in de buurt was, Avery. Wat doe jij hier zo opeens?’ vraagt hij lichtelijk nieuwsgierig, dus zonder antwoord te geven op mijn vraag. Hierop haalde ik verrast een wenkbrauw op, liet deze toch zakken en schudde gespeeld-afkeurend met mijn hoofd, terwijl ik hem nog steeds aankeek. ‘Zaney toch, heb je dan niets geleerd in de tijd dat ik hier nog was?’ Ik haalde mijn hand van zijn schouder af, die er nog op lag en begaf me toen naar de tafel waar een fruitschaal op stond. Hier haalde ik een mandarijn van, rolde deze kort over het tafelblad, waarna ik de schillen eraf begon te halen. ‘Well, what can I say? Ik kwam op bezoek om het zooitje ongeregeld te begroeten, maar het is hier pretty much een dooie boel hé. Waar is iedereen gebleven, big guy?’ verzuchtte ik, terwijl ik met een verveeld, nonchalant gezicht ging zitten op één van de stoelen. Mijn zwarte sleehakken legde ik op tafel, waarna ik mijn ene enkel over de andere deed.
          Zane haalde zijn hand even door zijn bruine haar heen en keek zuchtend naar de blonde meid die er ook nog stond. Ah ja, ik zou me voorstellen, is waar ook! Soms kan ik die aandacht te veel opzuigen, niet goed. Alleen deze staat nog niet noted, aangezien ik het toch telkens vergeet. En als ik er wel aan denk, doe ik er vervolgens toch niets aan. Zane blijft rustig tegen de deuropening geleund staan, waardoor mijn blik toch weer afdwaalt naar het meisje. Niet bekommerend over wat de anderen van mij zouden vinden, nam ik haar in me op. Katachtige groene ogen, halflang blond haar, iets langer dan dat ik was, hoewel dat niet te zien was, aangezien ik nu hakken aan had. Net op het moment dat ik aan Reynolds wilde vragen wie de chick was, opende zij zelf al haar mond.
          ‘Ik ben Aurora.’ Stelde zij zichzelf aan mij voor, waarbij ze me strak aankeek met een geforceerd glimlachje op haar lippen. Ondanks dat mijn blik eerst peilend was, veranderde deze kort naar emotieloos, terwijl ik even niets zei, maar een klein stuk mandarijn in mijn mond deed. Deze at ik eerst op, voordat ik over mijn lippen likte en knikte. ‘Avery, but call me Ava, doll.’ Vertelde ik haar, aangezien ik dat nu liever had. Blaise noemde mij ook zo de gehele tijd, een afkorting, vast omdat hij te lui was mijn hele naam op te noemen. ‘Ben je nieuw?’ Ik fronste, om vervolgens even naar Zane te kijken. ‘Dingen die ik nog moet weten?’ Voordat iemand ook echter nog maar kon reageren, kwam er een grootste glimlach op mijn gezicht en sprong ik bijna weer op. ‘Oeh, oeh! Zane,’ Dit keer maar bij zijn naam. ‘Ik kom net terug uit de big apple, ik heb wat voor je, gast.’ Vertelde ik hem, blij grijzend, waardoor ik bijna straalde. De halve mandarijn legde ik op tafel, terwijl ik mijn zakken af zocht naar een souvenirtje. ‘Shit, waar heb ik dat ding nu gelaten?’ Murmelde ik.
          Niet vlak erna lichtte mijn gezicht weer op, omdat ik het vast had en deze uit mijn binnen zak van het jackje haalde. Een ketting, hoewel het in eerste instantie enkel sleutel hangertjes waren, had ik er wat anders van gemaakt. Het bungelde wat heen en weer, terwijl er een sluw, trots grijnsje op mijn lippen verschijnt. Het voelde redelijk naakt nu ik geen donkere lippenstift op had, maar daar kwam elk moment verandering in. ‘En, omdat ik graag aan de medemens denk, wist ik dat je het toch niet zou willen, dus heb ik er een kettinkje van gemaakt en is het voor mij.’ Eindigde ik het, nog steeds een grijns op mijn volle lippen. De New York ketting deed ik om, pakte mijn donkerrode lippenstift uit mijn andere binnenzak, samen met het spiegeltje, waarna ik vervolgens doodnormaal mijn lippen ging stiften.


    Aurora Delila Whitlock.

    Ik volgde het gesprek tussen Zane en het meisje maar half, aangezien het gesprek me weinig interesseerde. Tenminste, ik had weinig zin om iets te proberen te volgen waar ik toch alleen maar vragen mee creëerde.
    Mijn ogen gleden even naar de sleehakken die het meisje op tafel legde. Een goede keus om voor een sleehak te kiezen, maar hakken waren niet echt mijn smaak... Als ik ze al aantrok waren het ook een paar lage sleehakjes.
    Ik merkte dat het meisje zich aan me voorstelde, nadat ze van de mandarijn had gegeten waarvan de schillen nu op tafel lagen. "Avery, but call me Ava, doll."
    Avery... Ava. Ik was niet de allerbeste in bijnamen en het zou nog heel wat gaan worden om dit te onthouden, maar als alles goed bleef gaan zou ik mijn best doen om dit te onthouden.
    Ik knikte kort en zag een frons bij haar ontstaan. "Ben je nieuw?"
    "Ja. Ik kende Zane al een beetje en er zijn nog wat anderen waarmee ik wel eens praat, ja. Maar jou kende ik dan nog niet..." zei ik, waarna ik even op mijn lip beet en zuchtte.
    Ik keek nog even toe hoe ze haar lippen stiftte, maar het ging me er meer om zodat ik de kleur kon bekijken. De kleur was me trouwens iets te donker... Maar goed, iedereen zijn eigen smaak.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Angelica Wolfe

    Hij schud lichtjes met zijn hoofd. "Wil je op houden." vraagt hij zacht aan me. Met een klein glimlachje kijkt hij me even aan en loopt vervolgens weer verder. Ik knik even en bijt op mijn lip. Hiermee probeer ik alleen het vreselijke van daarnet van me af te zetten en uit de sfeer te bannen, maar volgens mij mislukt het gewoon grandioos. "Misschien wil ik de route helemaal niet leren." mompelde hij zachtjes. Wil hij dan niet voor lang bij mij wonen? "Zo leer je het beste nieuwe plekjes te kennen.' Ik zucht even opgelucht en Kyle kijkt mij aan, dit keer onderzoekend. "Wij tweetjes zijn eigenlijk behoorlijk verschillend. Dat is niet zo'n probleem, toch?" vraagt hij onzeker en kijkt eventjes omlaag. "Er zijn toch wel dingen die we gemeen hebben? Op het roken en het samenwonen na..."
    "Maar natuurlijk!" zeg ik gelijk. "Daar komen we vanzelf wel achter. Misschien houden we wel van hetzelfde eten, muziek of tv programmas of films of zo. Dat is alleen maar leuk om te ontdekken. Daarbij wil ik niet de hele tijd maar met iemand opgescheept zitten die altijd hetzelfde vind als ik, ik wil ook wel eens een discussie kunnen houden of een ander standpunt horen." vertel ik hem uitvoerig. Ondertussen kan ik in de verte mijn straat al zien liggen en glimlach ik. Eindelijk, ik wil nu wel weer eens naar huis. "Langzaam stemmen we onze gewoontes op elkaar af en dan word het een makkie om samen te wonen, denk ik." glimlach ik naar hem. Ik heb nog nooit eerder met iemand samengewoont, maar daar gok ik nu gewoon op.

    Zane Blade Reynolds

    Op mijn vraag haalt Avery vragend haar wenkbrauw op, laat deze toch zakken en schud gespeeld-afkeurend met haar hoofd, terwijl ze me nog steeds aan kijkt. "Zaney toch, heb je dan niets geleerd in de tijd dat ik hier nog was?" Ze haalt haar hand van mijn schouder af, die er nog op lag en begeeft zich dan naar de tafel waar een fruitschaal op stond. Hier haalt ze een mandarijn van, rolt deze kort over het tafelblad, waarna ze de schillen eraf begint te halen. Heeft ze dan niet door hoeveel tijd er verstreken is sinds toen? Hoeveel alles veranderd, ik, zij, iedereen. Nou ja, volgens mij is zij niet veranderd maar ik in ieder geval wel. Eerst zou ik op die stomme bijnamen gereageerd hebben, die ze me altijd geeft. Nu irriteer ik me er nog wel aan, maar zeg ik er niets van. Misschien komt het ook omdat mijn vriendin van toen, Violet, die altijd aan mijn zijde was, het vreselijk vond dat Avery dat constant deed.
    "Well, what can I say? Ik kwam op bezoek om het zooitje ongeregeld te begroeten, maar het is hier pretty much een dooie boel hé. Waar is iedereen gebleven, big guy?" verzucht ze, terwijl ze met een verveeld, nonchalant gezicht gaat zitten op één van de stoelen. Haar zwarte sleehakken legt ze op tafel, waarna ze haar ene enkel over de andere doet. Ik snap niet wat vrouwen met schoenen en dan vooral hakken hebben. Natuurlijk staat het prachtig, maar om nu dertig paar aan te schaffen... "Dood of gevlucht." merk ik enkel simpel als antwoord op. Wat had ze dan verwacht? Dat iemand en verjaardagsfeestje houd en ik en Aurora niet uitnodigd zijn om hier vervolgens loners te spelen? "Iedereen heeft zijn eigen leven, iedereen die over is dan."
    "Ik ben Aurora." stelt Aurora zichzelf ineens aan Avery voor, waarbij ze haar strak aankijkt met een geforceerd glimlachje op haar lippen. Dat kan ik best begrijpen. Ik kijk even naar Avery, wiens blik van peilend naar emotieloos veranderd. Ze zegt niets, maar stopt een stuk mandarijn in haar mond. Ze eet deze eerst op, voordat ze over haar lippen likt en knikt. "Avery, but call me Ava, doll." vertelt ze haar. "Ben je nieuw?" vraagt ze dan. "Ja. Ik kende Zane al een beetje en er zijn nog wat anderen waarmee ik wel eens praat, ja. Maar jou kende ik dan nog niet..." antwoord Aurora, waarna ze even op haar lip bijt en zucht.
    Avery fronst, om vervolgens even naar mij te kijken. "Dingen die ik nog moet weten?" Ik haal lichtjes mijn schouders op, maar als ik al de bedoeling had om werkelijk antwoord te geven, verpest Avery het zelf alweer. Er verschijnt een grootste glimlacht op haar gezicht en ze springt bijna weer op. "Oeh, oeh! Zane." begint ze, dit keer gewoon bij mijn naam. "Ik kom net terug uit de big apple, ik heb wat voor je, gast." ze me, blij grijzend, waardoor ze bijna straalt. Ik wacht af, met een afwachtende blik in mijn ogen. De halve mandarijn legt ze op tafel, terwijl ze haar zakken af zoekt. "Shit, waar heb ik dat ding nu gelaten?" murmelt ze. Het zou me weinig verbazen als ze het alweer kwijt is. Waarom zou ze aan mij denken en iets in New York voor mij kopen? Zoveel ben ik nou ook weer niet met haar opgetrokken, maar dat kwam vooral door Violet.
    Niet vlak erna licht haar gezicht weer op, waarna ze iets uit de binnenzak van haar jack haalt. Een ketting, ontzettend meisjesachtig. Toch houd ik mijn mond tot ze iets zegt en hoop ik maar dat ze dit niet aan mij zal geven. Het bungelt wat heen en weer, terwijl er een sluw, trots grijnsje op haar lippen verschijnt. "En, omdat ik graag aan de medemens denk, wist ik dat je het toch niet zou willen, dus heb ik er een kettinkje van gemaakt en is het voor mij." eindigt ze, nog steeds een grijns op haar volle lippen. Ik barst in een zacht lachen uit, iets wat voor mij de laatste tijd al heel veel is. Lachen deed ik niet meer hard op. De New York ketting doet ze om, pakt haar donkerrode lippenstift uit haar andere binnenzak, samen met een spiegeltje, waarna ze vervolgens doodnormaal haar lippen gaat stiften.
    "Heel mensvriendelijk van je, Avery." zeg ik tegen haar. "Ik was al bang dat je me ging dwingen om zoiets te dragen." Hierna loop ik terug naar de tafel, pak ik de halve mandarijn er van af en neem ik weer plaats op de stoel bij het raam. Wat afwezig pluk ik een stukje mandarijn er af en stop ik dat in mijn mond terwijl ik naar het wat te lange gras kijk. "Waarom ben je eigenlijk terug gekomen? New York lijkt me een betere plek voor jou dan Greenfield." Ik haal mijn blik van het raam af en geef Avery een blik.


    Your make-up is terrible

    Kyle Dyer

    'Maar natuurlijk!' zei ze gelijk, waar ik lichtelijk van schrok. Ik was overduidelijk wel opgelucht over dat antwoord. 'Daar komen we vanzelf wel achter. Misschien houden we wel van hetzelfde eten, muziek of tv programma of films of zo. Dat is alleen maar leuk om te ontdekken. Daarbij wil ik niet de hele tijd maar met iemand opgescheept zitten die altijd hetzelfde vind als ik, ik wil ook wel eens een discussie kunnen houden of een ander standpunt horen,' vertelde ze mij uitvoerig. Lichtjes knikte ik op haar woorden. Misschien had ze gelijk, het was goed dat mensen verschillend waren tegenover elkaar. Toch... Ik wou niet dat we totaal verschillend waren, ik wou wel wat overeenkomsten hebben met haar. 'Langzaam stemmen we onze gewoontes op elkaar af en dan word het een makkie om samen te wonen, denk ik,' glimlachte ze naar mij. Weer knikte ik lichtjes op haar woorden. Ze zal wel gelijk hebben.
    'Zeg,' begon zacht en lichtelijk nieuwsgierig. Ik kreeg een beetje door hoe ze net op mijn eerste woorden reageerde.. 'Je reactie toen ik zei dat ik de route misschien helemaal niet wou weten.. Ik zag iets aan je.. I-ik weet niet precies wat, maar.. Eh.. Nee, laat maar zitten.. Welke kant moeten we nu op?'


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Angelica Wolfe

    Hij knikt steeds lichtjes op mijn wororden, maar ik denk niet dat hij er helemaal in gelooft. "Zeg." begint hij zacht en zijn stem klinkt lichtelijk nieuwsgierig. "Je reactie toen ik zei dat ik de route misschien helemaal niet wou weten.. Ik zag iets aan je.. I-ik weet niet precies wat, maar.. Eh.. Nee, laat maar zitten.. Welke kant moeten we nu op?" Zijn woorden verbazen me en ik kijk snel voor mij, probeer ik te herinneren welke kant we ook alweer op zouden moeten. Mijn hoofd lijkt plotseling leeg te zijn.
    "We eh... moeten gewoon recht door." antwoord ik mompelend waarna ik weer snel stil ben. Ik bijt op mijn lip. "We zijn er bijna hoor." mompel ik verder en ik zie de deur al. Hoe kan ik hem nou uiteggen dat ik bang ben om opnieuw afgewezen te worden en alleen gelaten te worden, dat Blaise mijn ego hoe dan ook behoorlijk gekrenkt heeft met zijn gedrag. Ik voel me niet meer een mooie, jonge vrouw, maar een oude die uit de gratie raakt. Ik ben pas 23, hoe doe ik dat toch? Ik vis ondertussen mijn huissleutels al uit mijn broekzak.


    Your make-up is terrible

    Aurora Delila Whitlock.

    Met twee mensen in een kamer is het vrij lastig om elke beweging te volgen, maar toch deed ik mijn best om het zo goed mogelijk te doen. Onbewust, dat wel, maar toch...
    Ik hoorde dat mijn adem eventjes versneld bij het woord 'dood', wat Zane zonder enige moeite uitsprak. Het was niet dat ik niet tegen de dood kon, maar Zane sprak het zo makkelijk uit dat het me rillingen gaf. Het kwam gewoon zo koud over...
    Ik hield me stil. Ik was niet echt spraakzaam op sommige momenten, en vooral niet als ik niet wist hoe ik mezelf in het gesprek moest mengen. Ik was gewoon niet de beste in vrienden maken. Eigenlijk was de enige, echte vriendin die ik had Amethist, mijn harige, witte sneeuwpoes. Of kat... Ik noemde haar altijd een kat, ook al zou het in principe poes moeten zijn.
    "Waarom ben je eigenlijk teruggekomen? New York lijkt me een betere plek voor jou dan Greenfield." hoorde ik Zane nog net zeggen, waarna ik mijn blik weer naar Avery liet schieten.
    Interesse tonen kon geen kwaad, toch?


    Reading a good book is like taking a journey.

    Kyle Dyer

    Ze zag er iets wat verbaasd uit, maar ik kon het ook mis hebben. Gauw keek ze weer voor haar uit en ik hield eventjes mijn hoofd schuin. Moest ik doorgaan met mijn vraag?
    'We eh... moeten gewoon recht door,' antwoordde ze mompelend, waarna ze weer gauw stil was. Ergens moest ik zacht grinniken. Misschien gewoon bij het idee dat zij moest denken over welk kant we op moesten. 'We zijn er bijna hoor,' mompelde ze. Ik keek voor mij uit, maar ik kon het nog niet zien. Pas toen we richting het huis opliepen merkte ik pas op dat ik aldoor te ver gekeken had. Geen wonder dat ik haar huis dan ook niet zag.
    'Misschien is het wel handig als ik onthoud hoe het huis eruit ziet...' zei ik met een mager lachje en keek vervolgens Angel eventjes aan. 'Wat gaan we straks eigenlijk doen?'


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Avery Violet Stone, witch.
    ‘Dood of gevlucht.’ Merkt hij enkel op, als een simpel antwoord. Dood of gevlucht? Hm, ik vroeg me af wat voor reden Phoenix had gehad. Ze leek me geen vluchter, dus betekende dat, dat de dood haar ingehaald had? Jammer, ze was een coole chick. ‘Iedereen heeft zijn eigen leven, iedereen die over is dan.’ Kort knik ik erop, voordat ik alweer een stuk mandarijn in mijn mond prop en hierop kauw. Aurora had zich voorgesteld, al had ik niet een bepaald idee van hoe ze zou zijn en wat ik van haar moest denken. In deze twee jaar waren er wel degelijk dingen veranderd, hoewel ik dat wel verwacht had, moest ik er toch aan wennen.
          ‘Ja.’ Antwoordde de blonde jongedame op mijn vraag of ze nieuw was. Logisch ook, ik kende haar niet, tot nu dan. ‘Ik kende Zane al een beetje en er zijn nog wat anderen waarmee ik wel eens praat, ja. Maar jou kende ik dan nog niet…’ zei ze, waarna ze even op haar lip beet en zuchtte. Dat was dan ook vanzelfsprekend, als ik net ongeveer twee jaar weg was geweest. Ach, wat was ik vroeger toch soms irritant voor sommige heksen. Beslist voor Zane, want zijn vriendinnetje kon er rondweg niet tegen hoe ik soms tegen hem praatte. Als die Violet dan ook met enig respect tegen me praatte, deed ik het terug, maar ze behandelde me als oud afval, so I returned te favor. ‘Wat vind je van Zane tot nu toe?’ vroeg ik Aurora, nieuwsgierig. Zane kon nogal verschillende meningen krijgen: je mocht hem of je mocht hem niet.
          Violet’s naam zou ik trouwens niet onthouden hebben als het de tweede naam van die van mij was geweest, daarvoor was ze botweg een bitch. Goed, het was wel Zane’s vriendinnetje. Over haar gesproken, waar was zij eigenlijk? Had Zane eindelijk het licht gezien toen ik een keer ruw tegen hem had gezegd over wat ik van haar dacht? Oh God, ik herinner het me nog als de dag van gister, hij was pissig, man! Nou ja, eigenlijk was hij niet echt pissig, maar wel zwaar geïrriteerd. Boos word hij nauwelijks tot niet, hoewel het toen er aardig op begon te lijken. Een diepe zucht kwam bij deze herinnering tussen mijn lippen vandaan. Hij had zijn schouders lichtjes op gehaald toen ik hem vroeg of ik nog iets moest weten. Weet ik veel wat er in de tussentijd allemaal gebeurd was, vast veel en ergens was ik daar ongeloof nieuwsgierig naar.
          Ondanks dat ik het hem gevraagd had, gaf ik hem nog niet eens de kans om te praten, aangezien ik al op sprong om zo het kettinkje te laten zien. Zwijgzaam bleef hij de gehele tijd, totdat ik verder ging met praten en bij mezelf het kettinkje om deed. Hij barste in een zacht lachen uit, waardoor ik hem even aan keek. Wauw, ik had niet verwacht er wat uit te krijgen, maar gelukkig kon hij wel lachen. Ik had gedacht dat het na al die tijd nog steeds soort van ingezakt was en hij geen emotie of dergelijke liet zien. ‘Heel mensvriendelijk van je, Avery.’ Zegt hij tegen mij. ‘Ik was al bang dat je me ging dwingen om zoiets te dragen.’ Hierna liep hij terug naar de tafel, pakte de andere helft van mijn overgebleven mandarijn en neemt plaats op de stoel bij het raam. Ietwat afwezig plukt hij een stukje van de mandarijn er af en stopt deze in zijn mond.
          ‘Complimentjes van de grote Zane? Wauw zeg, dat had ik absoluut niet verwacht toen ik terug kwam.’ Gniffelde ik, nadat ik mijn donkere lippen nu over elkaar wreef en de lippenstift terug deed, samen met het spiegeltje. Hoewel ik nog wat wilde zeggen, was hij me al voor, terwijl ik naar hem toe draaide. ‘Waarom ben je eigenlijk terug gekomen? New York lijkt me een betere plek voor jou dan Greenfield.’ Hij haalt zijn blik van het raam af en gaf mij een blik, ik kuchte kort, waarbij ik naast hem op de tafel ging zitten. Mijn benen vrouwelijk over elkaar heen, terwijl ik mijn handen achter mij op de tafel liet steunen. ‘Dat is het ook,’ beaamde ik het.
          ‘Alleen er waren nogal wat akkefietjes in New York, dingen die ik nu niet kan bespreken,’ zei ik hem. Kort liet ik mijn blik door de keuken gaan, die was, behalve de kleur, ook niet veel veranderend. ‘Waar is je o-zo lieve vriendinnetje trouwens?’ vroeg ik hem vervolgens, mijn blik weer op hem gericht. ‘Ik herinner me nog wel hoe ze me liever kwijt dan rijk wilde. Hadden jullie lekker veel rust toen ik pleite was?’ Een zekere bittere ondertoon erin verworven, alleen al bij de gedachte aan dat mens. Vreselijk. Er waren niet veel mensen die ik niet mocht, maar zij haalde letterlijk het bloed onder mijn nagels vandaan.


    Angelice Wolfe

    Er komt geen herkenning van Kyle uit, gewoon niets, dus blijf ik voor me uit kijken. Mijn mondhoeken trekken lichtjes naar beneden. "Misschien is het wel handig als ik onthoud hoe het huis eruit ziet..." zegt hij met een mager lachje en kijkt vervolgens mij eventjes aan. "Wat gaan we straks eigenlijk doen?" Ik haal lichtjes mijn schouders op en kauw op de binnenkant van mijn wang.
    "Weet ik niet. Je mag doen wat je zelf wilt nu." antwoord ik. "Misschien je spulletjes wat instaleren enzo. Ik moet Alice nog bellen en wat papieren voor mijn werk invullen." Misschien even alleen zijn en alles van me afzetten. Een groot glas wijn nemen en me eenzaam voelen, terwijl Kyle in de buurt is. Toch zeg ik dat niet hardop en glimlach ik alleen maar, waarna ik het tuinpad oploop richting de voordeur. Het is maar een klein tuintje, rommelig en vol dooie planten en onkruid, iets wat niet zo goed bij het huis zelf past, want daar is alles keurig netjes. Zolang ik het pad op kan, vind ik het wel prima. Groene vingers heb ik toch niet.

    Zane Blade Reynolds

    "Wat vind je van Zane tot nu toe?" vraagt Avery nieuwsgierig aan Aurora. Ik geef haar een vragende blik, wat wilt ze daar nou mee bereiken? Ik ben heus wel aardig, als ik iets zeg of doe hoor. Ik ben altijd eerder vriendelijk dan vijandig, behalve die ene keer toen ze over mijn vriendin begon, toen kon ik haar wel wurgen. Zelfs toen wist ik me nog redelijk kalm te houden, maar misschien had ze achteraf toch wel een klein beetje gelijk. Violet en ik zijn namelijk op een niet zo leuke manier uit elkaar gegaan, eigenlijk een vreselijke manier en dat was voor een groot deel haar schuld geweest. Misschien heb ik er wel aan mee geholpen, maar toch.
    "Complimentjes van de grote Zane? Wauw zeg, dat had ik absoluut niet verwacht toen ik terug kwam." gniffelt ze op mijn opmerking over de ketting, nadat ze haar donkere lippen nu over elkaar wrijft en de lippenstift terug doet, samen met het spiegeltje. "Het is natuurlijk maar wat je een compliment noemt." zeg ik schouder ophalend, gewoon om haar wat te plagen. Als ik haar iets vraag, kucht ze kort, waarbij ze naast mij op de tafel gaat zitten. Haar benen vouwt ze vrouwelijk over elkaar heen, terwijl ze met haar handen achter zich op de tafel steunt. "Dat is het ook." beaamt ze dat. "Alleen er waren nogal wat akkefietjes in New York, dingen die ik nu niet kan bespreken." zegt ze me, waar ik me toch wel iets bij voor kan stellen.
    "Waar is je o-zo lieve vriendinnetje trouwens?" vraagt ze me vervolgens, haar blik weer op mij gericht. "Ik herinner me nog wel hoe ze me liever kwijt dan rijk wilde. Hadden jullie lekker veel rust toen ik pleite was?" Er is een zekere bittere ondertoon in verworven en ik weet nog hoeveel zij elkaar haatte. Ik kijk Avery even doordringen aan met mijn lichte ogen en geef haar een door en door kille blik, als teken dat ze daar haar mond beter over kan houden. Ik ga er niets over loslaten, niemand weet wat er precies gebeurd is en niemand gaat het ooit weten.
    "Hoe zit het met jouw akkefietjes?" vraag ik op een bittere toon. Ik kan het evenmin bespreken als zij het kan. Ik kijk even naar Aurora en vraag me af of zij er al bij was toen Violet ineens verdween. Er was heel wat drukte rondom geweest, maar ik heb mijn mond er nooit over opengetrokken. Als ze het weet, moet ze haar mond houden want ik ben niet van plan om daar ook maar een detail over los te laten tegenover Avery.


    Your make-up is terrible

    Kyle Dyer

    'Weet ik niet. Je mag doen wat je zelf wilt nu,' antwoordde ze, een antwoord die ik niet wou horen. 'Misschien je spulletjes wat installeren en zo. Ik moet Alice nog bellen en wat papieren voor mijn werk invullen.' Ik schudde vrijwel direct mijn hoofd toen ik die woorden hoorde. Toen we het pad op liepen bekeek ik het huis eventjes. Ik moest het echt onthouden... Hmm, dat kwam nog wel.
    'Dat verbied ik voor vandaag,' mompelde ik zachtjes. 'Het is vandaag je vrije dag.. Je bent al stout geweest door Alice te helpen. Ik snap nog steeds niet waarom je naar het bos toe moest in de eerste plaats, want daar kwam je Alice tegen zei je, maar daar zal ik niet naar vragen.' Ik keek een beetje omlaag het had zo'n gevoel dat het er heel raar uit kwam en eerlijk gezegd ook een beetje gemeen. 'Het was wel aardig van je dat je haar hielp,' voegde ik er maar zachtjes aan toe. 'Kunnen we straks niets iets samen doen...?'


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Aurora Delila Whitlock.

    "Wat vind je van Zane tot nu toe?" hoorde ik Avery vragen met een nieuwsgierige ondertoon.
    Ik keek op en trok mijn wenkbrauwen op, als teken dat ik haar vraag geen toegevoegde waarde vond hebben. Niet dat het me iets interesseerde, maar zo was ik nu eenmaal.
    "Zane lijkt me een vriendelijk persoon." zei ik, waarna ik mijn ogen even op Zane liet rusten en vervolgens weer naar Avery keek. "En vooral kalm."
    Ik was goudeerlijk hierover geweest. Waarom zou ik ook liegen? Als Avery me zou vragen wat ik van haar vond had ik ook heel eerlijk gezegd dat ik haar niet de rustigste vond hoor...
    Ik luisterde het gesprek weer een beetje af. Zo kon je het het beste noemen, aangezien ik mijn mond amper opentrok. Vooral toen ik merkte dat er wat spanning tussen Avery en Zane ontstond hield ik me afzijdig. Ik had geen zin om ruzie te gaan maken door een verkeerde opmerking.
    Ik merkte dat Zane even mijn kant opkeek, maar als hij niets zegt laat ik het maar zitten. Als er iets is moet je het gewoon aan me vragen... Ik schoof mijn stoel naar achteren en stond op om vervolgens de stoel weer aan te schuiven.
    "Ik denk dat ik maar eens opstap." zei ik, waarna ik een licht glimlachje liet zien aan Avery en Zane. Als ze wilden kibbelen, deden ze het maar zonder mij...


    Reading a good book is like taking a journey.

    En dan zie ik nu pas dat er een post van Blaise is (no_chears) naja, direct reageren:

    Alice Hale - hunter

    Ik had gedacht dat mijn ietwat arrogante houding iets indruk op hem zou maken. Maar zijn onomwonden blik zegt me al gauw dat dit absoluut niet het geval is. Zijn vertrouwde ogen boren zich in die van mij en het kost me enorm veel moeite om mijn air van achteloosheid niet te verliezen.
    'Je bent boos.' merkt Blaise op. Ik wil een sarcastische opmerking maken maar hou me in, waarna Blaise's zucht hard doorklinkt. ‘Het werd me allemaal iets te veel en hoewel ik in eerste instantie naar Angelica ging om te melden over de vrije dag, was er ook nog iemand die ik iets wantrouwde…’ dus dat is zijn reden om me in de steek te laten? Dat het hem teveel werd? Ik weet niet echt wat ik ervan moet geloven... daarbij komt ook nog dat Angel's naam nog steeds alarmbelletjes doet rinkelen, terwijl ik haar nu toch als een vriendin beschouw. ‘Dus ik kwam binnen, overhoorde hem zowat, waardoor Angelica boos werd.'
    Ik keek hem met een wazige blik aan want ik had echt geen idee waar hij het over had. Misschien had hij het door want net toen kwam hij dichterbij, legde zijn hand op mijn schouder en zei mijn naam. Dit alles zou hem vertrouwd moeten aanvoelen, we waren immers heel erg intiem geweest - veel intiemer als dit. Toch staat de onwennigheid in zijn ogen te lezen.
    ‘Je moet nu niet denken dat ik genoeg van jou heb, want dat is niet zo. Ik kon in feite ronduit gezegd gewoonweg even niet meer tegen van alles. De liefde die ik van jou heb… Het spijt me, ik moet eraan wennen. Mijn laatste vriendin was erg duidelijk erin geweest dat ze me niet meer wilde, op allerlei achterbakse maniertjes.’ ik zucht en sla mijn armen om hem heen. Niet omdat ik hem vergeven heb, maar gewoon omdat ik het wil. Zijn onzekere gestamel maakt dat ik nog meer naar hem verlang en ik kan me gewoon eventjes niet meer inhouden.
    Ik leg mijn hoofd tegen zijn schouder en adem diep in, adem hem in. 'Zeg me als ik moet stoppen.' fluister ik. 'Zeg het me als ik te ver ga en je niet verder wilt.' ik kijk omhoog, peil zijn reactie en ga op mijn tippen staan.

    [ bericht aangepast op 13 nov 2012 - 19:15 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien