• The mad king

    Het jaar 1500, Het hele land staat in rep en roer door de verschrikkelijke heerschappij van een jonge koning wiens dictatuur soms zo ver gaat dat niemand zich nog veilig kan voelen. Hij laat mensen onthoofden, ophangen en folteren om angst te zaaien bij diegene die tegen zijn heerschappij zijn. Iedereen vreest voor zijn eigen leven, zelfs de mensen die de koning persoonlijk kennen. Niemand weet waarom de koning zijn volk zo slecht behandelt, maar de geruchten gaan de ronde dat hij gefrustreerd is door het uitblijven van een waardige troonopvolger. Wanneer zelfs de kinderen niet meer veilig zijn, vindt het volk het te ver gaan en proberen ze bescherming te zoeken in de geheime gangen onder het koninkrijk of in de bossen die zich in het zuiden bevinden. Als de voorraden beginnen te slinken, plant te bevolking een aanslag op de koning om zo voor goed van hem af te zijn, maar wat als de koning achter deze plannen komt? De angst groeit wanneer de koning al zijn manschappen het bos in stuurt.


    Regels:
    • Er is een minimum van 300 woorden, ik controleer. Meer mag altijd.
    • OOC is altijd tussen haakjes, of gebruik het praattopic.
    • Schelden en 18+ is toegestaan.
    • Bespeel alleen je eigen personage en heb respect voor anderen.
    • Personages mogen vermoord worden mits toestemming van de anderen.
    • Naamsveranderingen en afwezigheden altijd doorgeven.
    • Let op spelling en interpunctie.
    • Denk er aan, niemand is perfect.
    • Reserveringen blijven 24 uur staan.
    • Denk goed na voor je meedoet, geen ééndagsvliegen.
    • Max. 3 Personages per persoon.
    • Alleen Tyrion maakt de topics aan.


    Meedoen kan altijd, gewoon even het volgende invullen:
    Rol:
    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Beroep: ridder, maîtresse van de koning, schoenmaker, hofdame, meid, priester, barman, gouverneur, hertog(in),...wees origineel!
    Uiterlijk mét foto:
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Mening over de koning:
    Extra:



    Rollen

    Koning: Argus Erasmus Lancaster - Father - 13,1
    Koningin: Annabeth Sophia Collins - Naerys 1,1

    Mensen in het kasteel:
    Vrouwen: (Max. 4)
    - Samira Elisabethe Blade - Achternicht van de koning - Gwenx1D 8,1
    - Lorianna Ainsley Crescent - Dienstmeid van Synon Candira 11,1
    - Arissa Ehlana Dae- Dienstmeisje Sickle 15,1
    -



    Mannen: (Max 4.)
    - Alaric Fabian Lugosi - Rechterhand van de koning - Hatsumomo 1,1
    - Cenred Michael Blade - Ridder/ Acherneef van de koning - Sickle 2,1
    - Synon Lancaster - Broer van de koning samlaslas 5,1
    -


    Dorpelingen:
    Vrouwen: (Max. 4)
    - Daenerys Éowyn Frey - Illegale praktijken - Ubiquitous 1,1
    -Reservatie voor VladiFerr
    -
    -

    Mannen: (Max 3.)
    - Evian Lizord Fands - Bakker Gwenx1D 6,1
    -
    -


    Vluchtelingen:
    Vrouwen: (Max. 5)(VOL)
    - Eleonore Lyra Eddington - zusje van Lord Eddington, een goede vriend van Arthur - Sydrian 1,1
    - Amèlie Nina Billington - Maïtresse van de koning - Beaton 1,1
    - Amaranthe Sarah Dubois - Hertogin - Bequeath 1,1
    - June Faith - Kind - VladiFerr 3,1
    - Elle Mary Greenfield - Meid - Leam 4,1

    Mannen: (Max 6.)
    - Caleb Brandon Collins - Ridder - Naerys 1,1
    - Blythe Yates - Jager - Hatsumomo 1,1
    - Francois de la Croix - Circus artiest - Bequeath 1,1
    - Ciad Morningstar - Zoon van de houthakker - LyraPhoenix 8,1
    -
    -

    Speeltopic.
    Praattopic

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 1 sep 2013 - 20:39 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ow ja sry


    Ik ben de leeuw met de gouden vacht

    PurplePink1D schreef:
    sry voor de fotos. steek ze bij 'mijn afbeeldingen' op je pc en je kan ze wel bekijken.


    Sorry, maar ik ga niet speciaal daarvoor onzinnige afbeeldingen op mijn pc zetten, je kan toch een andere link zoeken?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ok ik ga mijn best doen morgen.


    Ik ben de leeuw met de gouden vacht

    Kunnen jullie zulke dingen in het vervolg bespreken via PB of GB?
    Dit is een rollentopic, probeer het daar dan ook een beetje bij te houden.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Mag ik misschien een vrouw in het kasteel reserveren? Dit wordt mijn eerste keer dat ik hier rpg, maar heb wel ervaring op Tumblr enzo. Is dit een heel erg groot probleem?


    The North remembers & they will never forget.

    Ok


    Ik ben de leeuw met de gouden vacht

    Kan je nog meedoen? Zo ja:
    Rol: Burger
    Naam: Hedwig Helena Maria Clay
    Leeftijd: 19
    Geslacht: Vrouw
    Beroep: ridder, maîtresse van de koning, schoenmaker, hofdame, meid, priester, barman, gouverneur, hertog(in),...wees origineel! Ehm... Dochter van een hofdame/ hofdame in opleiding (bestaat dat? Haha'
    Uiterlijk mét foto: Ik kan geen foto plaatsen (zit op mijn telefoon....), maar hier een link



    Innerlijk: Slim, terughoudend en berekenend. Ze heeft onzettend sarcastische humor, maar is eigenlijk redelijk verlegen, en verbergt het achter een nors masker. Ze is knap, maar door haar meestal snauwerige opmerkingen naar mannen heeft ze nog geen vaste relatie, terwijl haar ouders daar toch op aandringen. Ze kan ook aardig zijn, maar alleen als ze mensen heel goed kent. Als ze eenmaal vrienden met iemand is, vertelt ze diegene alles. Ze is niet erg gelovig, maar komt zo over om dommer over te komen dan ze wereklijk is (ze is is sluw). Ze is doorziet mensen gemakkelijk en heeft het naar haar zin aan het hof, waar er altijd wel iets gaande is, ookal zou ze ook wel eens ver willen reizen. Ze houdt van luxe stoffen en kleding, maarn iet van spiegels. Ze vindt zichzelf erg lelijk, ookal valt dat erg mee. Ze houdt wel van hygiène en van parfum. Ook kan ze tekenen, lezen en schrijven. Lezen is ook meteen een van haar hobby´s.

    Geschiedenis: Hedwig is de dochter van hofdame Elaine en de overleden Lord Clay. Haar vader is overleden toen ze 14 was, en sindsdien heeft haar moeder haar opgevoed. Haar moeder was een sluwe, gewiekste vrouw en zo voedde zij Hedwig ook op. Hedwig is niet zo veel genegenheid en complimenten gewend, ze kan ze dan ook niet in ontvangst nemen. Ze heeft een afkeer van haar uiterlijk doordat har moeder ijdelheid een grote zonde vond (zelf was ze niet erg knap), en haar mensenkennis heeft ze ook van Elaine. Van haar vader kan ze zich niet zo veel meer herinneren, hij was vaak van huis. Hij was een trotse, stoere man die haar altijd verhalen vertelde en haar haar gezond verstand liet gebruiken, in plaats van blindelings de Kerk te vertrouwen.

    Mening over de koning: Redelijk neutraal, ze herkent zichzelf een beetje in de koning, maar is ook bang voor hem. Ze doorziet hem redelijk snel, maar blijft aardig tegen hem omdat dat nog wel eens gunstig uit zou kunnen pakken voor haar.... En omdat ze bang voor hem is.

    Extra: -

    [ bericht aangepast door een moderator op 4 juni 2013 - 20:12 ]

    Direwolf schreef:
    Mag ik misschien een vrouw in het kasteel reserveren? Dit wordt mijn eerste keer dat ik hier rpg, maar heb wel ervaring op Tumblr enzo. Is dit een heel erg groot probleem?

    Dit is niet echt een probleem, maar ik heb enkele pagina's geleden wel een melding gedaan dat er alleen vrouwen worden aangemaakt indien je ook een man maakt.
    Anders lopen de rollen niet gelijk omdat ik uit ervaring weet dan iedereen een alleen maar vrouwen neemt en dat wil ik dus vermijden.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Tyrion schreef:
    (...)
    Dit is niet echt een probleem, maar ik heb enkele pagina's geleden wel een melding gedaan dat er alleen vrouwen worden aangemaakt indien je ook een man maakt.
    Anders lopen de rollen niet gelijk omdat ik uit ervaring weet dan iedereen een alleen maar vrouwen neemt en dat wil ik dus vermijden.


    Oh sorry, dat heb ik niet gezien! Maar ik vind het absoluut geen probleem om er nog een man bij te maken, een mannelijke vluchteling als dat goed is. Ik zal er vanavond aan beginnen, maar ik ben nogal een perfectionist dus het kan wel een dag duren voordat ik ze post.


    The North remembers & they will never forget.

    LyraPhoenix schreef:
    Rol: zoon van een beroemde houthakker van de koning
    Naam: Ciad Morningstar
    Leeftijd: 16
    Geslacht: jongen
    Beroep: Houthakker
    Uiterlijk mét foto: Het is van de Game of thrones I know, maar dit is het enige wat ik kon vinden, sorry


    Innerlijk: Ciad is een hard doorwerkende persoon die graag in de bossen leeft. Nadat zijn vader stierf heeft hij verder geen contacten meer met het buitenrijk. Ciad weet alles over het leven van bomen en planten, maar steden heeft hij geen flauw idee van.
    Geschiedenis: Ciad is opgegroeid tussen de bomen in een klein hutje dat hij runt na de dood van zijn vader. Zelf gaat hij nooit het woud uit, maar ooit zou hij het ooit willen om de buitenwereld te kunnen zien. Zijn moeder heeft hij nog nooit gekend.
    Mening over de koning: Denkt vrij normaal en wilt de koning graag een keer ontmoeten
    Extra: Zijn enige bezit is zijn bijl die zijn vader altijd op zak had.

    Ik hoop dat het zo goed is. En dan zou het misschien bij de dorpsbewoners horen.
    Ik hoop ook dat het plaatje het doet.


    Ik denk dat dorpsbewoners vol zijn en ik had bedacht dat vluchteling er meer bij zou passen.


    Vampire + Servant = Servamp

    Samira is klaar! En ff naar Mysla, je moet OF ook nog een man maken, OF helemaal niet meedoen (srry als ik bot overkom, maar als je een vrouw wil, moet je ook een man pakken)


    I'm F.O.O.D.: Fan Of One Direction, problems?

    Dat heb ik al gezegd...
    Voordat ik het vergeet...mijn rollentopic is vandaag al 2 keer gemeld.
    1 Keer voor spammen en 1 keer voor het uitrekken van een pagina.
    Ik ben ook een mod en kan dit dus ook zelf oplossen, wat ik overigens ook gedaan heb.
    Niet dat ik ondankbaar over wil komen, maar ik erger me er een beetje aan.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eerlijk gezegd vind ik ook dat sommigen nogal heel erg veel onnodige posts posten. Er is ook een praattopic en users hebben een gastenboek voor een reden.


    help

    [ bericht aangepast op 4 juni 2013 - 20:30 ]

    Rol: Burger
    Naam: Nicholas Edmund Curtis
    Leeftijd: 16
    Geslacht: Man
    Beroep: ridder, maîtresse van de koning, schoenmaker, hofdame, meid, priester, barman, gouverneur, hertog(in),...wees origineel! Boodschapper in het kasteel.
    Uiterlijk mét foto:

    Donkerbruine krullen, niet leijk maar ook niet ontzettend knap. Lang, redelijk gespierd, groene ogen en zelfverzekerd.
    Innerlijk: Nicholas is jong, zelfverzekerd en vrolijk. Hij is impulsief en een levengenieter, ondanks zijn achtergornd. Hij is extreem nieuwesgierig en wordt daarvoor wel eens op de vingers getikt, maar dat remt zijn enthousiasme niet. Hij is wat stuntelig met meisjes maar een echte opschepper.
    Geschiedenis: Nicholas is wees, en daardoor altijd nieuwsgierig naar zijn ouders (naar alles eigenlijk). Hij is opgevoed door monniken, maar wilde geen monnik worden en is erop uit getrokken, naar het kasteel en is daar boodschapper en loopjongen.
    Mening over de koning: hij is bang voor hem, maar heeft ook veel ontzag voor zijn macht en status en kijkt naar hem op.
    Extra:/

    [ bericht aangepast door een moderator op 4 juni 2013 - 20:44 ]