• Hoi iedereen!
    We weten dat er veel te klagen valt over de kudo’s/top en het stiekem vragen naar kudo’s. Daarom hebben we enkele nieuwe regels omtrent kudo’s. We hopen hiermee enkele ergernissen uit de lucht te kunnen nemen.

    We geven iedereen tot 28 juli om de vragen naar kudo’s uit zijn/haar creaties te halen. Daarna beginnen we pas met waarschuwen.

    Kudo’s
    De regels rond kudo’s;

    - Het is niet toegestaan om te vragen naar een kudo voor een story of quiz, ook niet in de story of quiz zelf.
    - Het is niet toegestaan om te vragen naar kudo’s in ruil voor een nieuw hoofdstuk of om de story pas te beginnen bij een x-aantal kudo’s of abonnementen.
    - Het is niet toegestaan om automatische kudolinks te plaatsen op Quizlet. Dat wil zeggen dat je nergens een link mag plaatsen waar iemand op klikt en automatisch een kudo geeft.

    Gevolg na overtreding;
    Quizlet heeft het recht om de kudolink te verwijderen en/of kan een waarschuwing sturen.

    Voorbeeldjes (die vanaf nu niet meer toegestaan zijn):
    - "Kudo? (A)"
    - "Ga/wil je me een kudo geven?"
    - "Ik ga pas verder bij 10 kudo's"
    - "Ik begin de story pas als ik in de top heb gestaan"
    - "[ url=link naar een kudo geven] Woord[ /url]"


    En nu we toch bezig zijn met het bekendmaken van nieuwe regels, is er een aanvulling gebeurd op de volgende regel:
    - Stories, gedichten, quizzen, blogs of andere creaties waarin enkel lyrics of quotes staan die je niet zelf hebt geschreven, zijn niet toegestaan. Zelfgemaakte lyrics en quotes mogen in blogs. Dit wordt bestrafd als plagiaat-zaak.

    Als er vragen zijn over de nieuwe regels, kunnen die in dit topic gesteld worden.

    Groetjes,
    De Mods

    [ bericht aangepast op 15 juli 2013 - 11:53 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 20 juli 2013 - 22:44 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Mag je quotes en lyrics die je niet zelf hebt bedacht wel gebruiken als ze in een afbeelding staan en je die afbeelding gebruikt bij je hoofdstuk?


    If your actions do not prove the truth of your words, then your words are nothing more than lies

    Cannibal schreef:
    Kijk. Dit vind ik nu leuk!


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Wel even een vraagje, moet het uit al je creaties? Ook uit stories die al afgelopen zijn bijvoorbeeld? Want daar wordt toch al niet meer geschreven en dat was allemaal al voor deze regels kwamen, dus om dat er nu allemaal uit te halen is ook gekkenwerk.

    En ik vind het eerlijk gezegd een beetje overdreven. Ik snap niet waarom je niet voor kudo's zou mogen vragen. Dat snap ik gewoon niet. Ik vind het aanstellerij van mensen die daar altijd om klagen. Er is toch nooit duidelijk gemaakt vantevoren dat een kudoknop hier niet voor bedoeld is. Ik zal ook niet begrijpen waarom jullie dat vinden. De regel van dat je niet meer mag vragen om zoveel kudo's voor een nieuw hoofdstuk vind ik wel weer terecht (en eerlijk gezegd heb ik die zelf vaak iets te ver genomen), maar als je toch niet meer mag vragen of het kudowaardig was, vind ik aanstellerij hoor. Dan zeg je toch niet dat ze kudo's moeten geven, dan vraag je of ze het waard vinden om een kudo te geven.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2013 - 14:11 ]


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Scandal schreef:
    (...)
    Wil je je vraag specifieker stellen over de abo's?

    Over de lyrics: volgens de regel die er al was, mag dat niet. Quizlet is geen lyricssite, dus je moet geen story aanmaken met enkel maar hoofdstukken met lyrics. Of bedoel je dat niet?

    Huh, Maar is het dan ook erg als je lyrics op de cover van je story hebt staan, of niet?

    iHeartNouis schreef:
    Wel even een vraagje, moet het uit al je creaties? Ook uit stories die al afgelopen zijn bijvoorbeeld? Want daar wordt toch al niet meer geschreven en dat was allemaal al voor deze regels kwamen, dus om dat er nu allemaal uit te halen is ook gekkenwerk.

    En ik vind het eerlijk gezegd een beetje overdreven. Ik snap niet waarom je niet voor kudo's zou mogen vragen. Dat snap ik gewoon niet. Ik vind het aanstellerij van mensen die daar altijd om klagen. Er is toch nooit duidelijk gemaakt vantevoren dat een kudoknop hier niet voor bedoeld is. Ik zal ook niet begrijpen waarom jullie dat vinden. De regel van dat je niet meer mag vragen om zoveel kudo's voor een nieuw hoofdstuk vind ik wel weer terecht (en eerlijk gezegd heb ik die zelf vaak iets te ver genomen), maar als je toch niet meer mag vragen of het kudowaardig was, vind ik aanstellerij hoor. Dan zeg je toch niet dat ze kudo's moeten geven, dan vraag je of ze het waard vinden om een kudo te geven.


    Volgens mij wel.


    26 - 02 - '16

    iHeartNouis schreef:
    Wel even een vraagje, moet het uit al je creaties? Ook uit stories die al afgelopen zijn bijvoorbeeld? Want daar wordt toch al niet meer geschreven en dat was allemaal al voor deze regels kwamen, dus om dat er nu allemaal uit te halen is ook gekkenwerk.

    En ik vind het eerlijk gezegd een beetje overdreven. Ik snap niet waarom je niet voor kudo's zou mogen vragen. Dat snap ik gewoon niet. Ik vind het aanstellerij van mensen die daar altijd om klagen. Er is toch nooit duidelijk gemaakt vantevoren dat een kudoknop hier niet voor bedoeld is. Ik zal ook niet begrijpen waarom jullie dat vinden. De regel van dat je niet meer mag vragen om zoveel kudo's voor een nieuw hoofdstuk vind ik wel weer terecht (en eerlijk gezegd heb ik die zelf vaak iets te ver genomen), maar als je toch niet meer mag vragen of het kudowaardig was, vind ik aanstellerij hoor. Dan zeg je toch niet dat ze kudo's moeten geven, dan vraag je of ze het waard vinden om een kudo te geven.

    [':

    [ bericht aangepast op 16 juli 2013 - 14:41 ]

    Typisch dat iemand die in de top staat erom gaat zeuren


    26 - 02 - '16

    iHeartNouis schreef:
    Wel even een vraagje, moet het uit al je creaties? Ook uit stories die al afgelopen zijn bijvoorbeeld? Want daar wordt toch al niet meer geschreven en dat was allemaal al voor deze regels kwamen, dus om dat er nu allemaal uit te halen is ook gekkenwerk.

    En ik vind het eerlijk gezegd een beetje overdreven. Ik snap niet waarom je niet voor kudo's zou mogen vragen. Dat snap ik gewoon niet. Ik vind het aanstellerij van mensen die daar altijd om klagen. Er is toch nooit duidelijk gemaakt vantevoren dat een kudoknop hier niet voor bedoeld is. Ik zal ook niet begrijpen waarom jullie dat vinden. De regel van dat je niet meer mag vragen om zoveel kudo's voor een nieuw hoofdstuk vind ik wel weer terecht (en eerlijk gezegd heb ik die zelf vaak iets te ver genomen), maar als je toch niet meer mag vragen of het kudowaardig was, vind ik aanstellerij hoor. Dan zeg je toch niet dat ze kudo's moeten geven, dan vraag je of ze het waard vinden om een kudo te geven.

    Sowieso klinkt het irritant als iemand aan het eind van een hoofdstuk plaatst; Kudo??
    Daardoor geef ik juist geen kudo meer. :'D
    En mensen bepalen zelf wel of ze het kudo-waardig vinden of niet. Daarvoor hoef je ze er niet aan te herinneren dat die kudo-knop bestaat.

    Pom schreef:
    Typisch dat iemand die in de top staat erom gaat zeuren


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    iHeartNouis schreef:
    Wel even een vraagje, moet het uit al je creaties? Ook uit stories die al afgelopen zijn bijvoorbeeld? Want daar wordt toch al niet meer geschreven en dat was allemaal al voor deze regels kwamen, dus om dat er nu allemaal uit te halen is ook gekkenwerk.

    En ik vind het eerlijk gezegd een beetje overdreven. Ik snap niet waarom je niet voor kudo's zou mogen vragen. Dat snap ik gewoon niet. Ik vind het aanstellerij van mensen die daar altijd om klagen. Er is toch nooit duidelijk gemaakt vantevoren dat een kudoknop hier niet voor bedoeld is. Ik zal ook niet begrijpen waarom jullie dat vinden. De regel van dat je niet meer mag vragen om zoveel kudo's voor een nieuw hoofdstuk vind ik wel weer terecht (en eerlijk gezegd heb ik die zelf vaak iets te ver genomen), maar als je toch niet meer mag vragen of het kudowaardig was, vind ik aanstellerij hoor. Dan zeg je toch niet dat ze kudo's moeten geven, dan vraag je of ze het waard vinden om een kudo te geven.

    Als mensen jouw story kudo-waardig vinden, dan hoef je je er toch ook niet druk om te maken. Dan zullen ze namelijk echt wel zelf die knop indrukken. Anders doen ze het misschien alleen om jou tevreden en gemotiveerd te houden, wat niet helemaal de bedoeling is van de kudo-knop. Daar zijn reacties al voor.


    From these ashes, I will rise

    Pom schreef:
    Typisch dat iemand die in de top staat erom gaat zeuren


    Ik vind het gewoon overdreven. De ene keer zeggen ze dat ze de top helemaal niet belangrijk vinden en dat het niet gaat om de abo's en kudo's, maar het volgende moment zijn ze zich wel weer aan het beklagen over de top en dat er om kudo's word gevraagd. Die logica ontgaat mij.


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Maar waarom is er dan een kudo-knop? ..

    iHeartNouis schreef:
    (...)

    Ik vind het gewoon overdreven. De ene keer zeggen ze dat ze de top helemaal niet belangrijk vinden en dat het niet gaat om de abo's en kudo's, maar het volgende moment zijn ze zich wel weer aan het beklagen over de top en dat er om kudo's word gevraagd. Die logica ontgaat mij.

    Het gaat ook niet om de abo's en kudo's, daarom juist. Waarom zou je gaan vragen om kudo's terwijl mensen zelf wel kiezen of ze dat doen of niet.
    Ik vind het gewoon een beetje bedelend overkomen, alsof je niet genoeg motivatie hebt en die kudo's je helpen.

    iDirectioner schreef:
    Maar waarom is er dan een kudo-knop? ..

    Anders bestaat er ook geen top. En de top blijft wel gewoon.

    Elvenking schreef:
    (...)
    Anders bestaat er ook geen top. En de top blijft wel gewoon.


    26 - 02 - '16