• Hey allemaal!

    Ik ben op zoek naar 'choquerende films'. Oké, choquerend klinkt wat overdreven, maar ik weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven. Een film die cinematografische vrijheid in vraag kan stellen. Een film die het publiek doet raken door middel van dingen te tonen die door de gewone mens geschuwd worden. Meh, ik kan het écht niet deftig uitleggen. Ik ga gewoon wat voorbeelden geven!

    Voorbeelden: The Dreamers, The Human Centipede, Martyrs, I Am Curious Yellow, Antichrist, enz.

    Kent er iemand nog dergelijke films?

    Thaaaaanks!


    If we had not a soul, music would have created it.

    Mijn topics <3


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Sint.


    Queer zijn is gewoon alles

    Oh, ik ga een paar van deze films zeker eens kijken. :p


    Take me to wonderland

    Ik vond The Last House on the Left ook héél choquerend.


    Chaos is a ladder.

    Ik vind Into the Wild wel zo'n film
    En zoiezo films die echt gebeurd zijn, dat maakt het veel realistischer en dichter bij


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Verbreken schreef:
    Ik vind Into the Wild wel zo'n film
    En zoiezo films die echt gebeurd zijn, dat maakt het veel realistischer en dichter bij


    Dat einde van die film is zooooooo mooi! En die muziek en omgeving en de hoofdpersoon is ook wel knap aan het einde met zijn baardje :'D (Als ik het me goed herinner)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    o wacht, ik weet een goeie:
    A Serbian film.


    I live for the applause, you will die for it.

    OH. En natuurlijk The Exorcist natuurlijk. c:


    Chaos is a ladder.

    Kick Ass en Kick Ass 2 dealen met veel geweld, zoals bijvoorbeeld iemand die op een vuilnisbelt met auto en al in zo'n grote vuilnisperser wordt gezet en zo vermoord wordt, of iemand die in een levensgrote magnetron gezet wordt waardoor zijn hoofd ontploft. Ook zit er een jong meisje dat enorm veel en grof scheldt en verantwoordelijk is voor de meeste doden in de film.

    Pretty Baby uit 1978 is een film over een meisje dat werkt in het hoerenhuis van haar moeder. Brooke Shields is de hoofdpersoon. Tijdens het filmen was ze dertien jaar. Ze wordt in de film verkocht aan oudere mannen, heeft daar seks mee en trouwt uiteindelijk met een van de mannen. Ik heb hem niet gezien, maar ik geloof dat ze zelfs een naaktscène heeft.

    [ bericht aangepast op 25 aug 2013 - 22:00 ]


    ''i appreciate the masterpiece that is you because your existence alone is art''

    Euhm. Ik ken nog een film van Jack Nickelson waarin hij in een gesticht terecht kwam. Dat was ook heel choquerend destijds.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Alle genoemde films heb ik al gezien. (Ik kijk teveel films, ik weet het!) Maar daarom dat ik nieuwe zoek!

    A serbian film was inderdaad ook wel één van de goorste films die ik tot nu toe heb gezien.

    Nog meer suggesties? (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Comanche schreef:
    Euhm. Ik ken nog een film van Jack Nickelson waarin hij in een gesticht terecht kwam. Dat was ook heel choquerend destijds.

    Jack Nicholson*, One Flew Over The Cuckoo's Nest?


    "I shut my eyes in order to see.'

    Fauxlivia schreef:
    (...)
    Jack Nicholson*, One Flew Over The Cuckoo's Nest?

    Waarom had ik in de vredesnaam de naam van zo'n spuuglelijke jas in mijn hoofd? o.o
    Excuseer. Mijn hersens werken absoluut niet meer goed na zulke korte nachten. D:


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Nightmare On The Elm Street, de vervolgen.Ooit als 12 jarige gezien, nog steeds durf ik ze niet meer te kijken.

    Human Centepie, zelf nooit gezien maar genoeg over gehoord.

    [ bericht aangepast op 27 aug 2013 - 21:42 ]


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Taiteilijan schreef:
    The cannibal Holocaust (?). Nooit gezien, trouwens. Maar hij is verboden in een hoop landen.
    En ik dacht meteen aan The human centipede, ja. Wat een film is me dat...


    Ik heb die film, Cannibal Holocaust, gekeken naar aanleiding van deze reactie, en dit is werkelijk waar de meest verschrikkelijke film die ik ooit gezien heb.
    Na eerst een aantal reactie's te hebben gelezen wist ik al dat de 3 dieren die worden gedood in de film echt voor de film zijn gedood, maar dat de rest nep was. Ik had nooit verwacht dat een film uit 1980 al zulke effecten kon hebben, natuurlijk zie je dat het oud is, maar je zou haast denken dat ze echt opengereten liggen.
    Overigens is horror/thriller mijn favoriete genre en heb ik er al een hoop gezien, maar dit is écht gruwelijk.


    We'll still love each other, forever and always. <3