• Under the Dome is een Amerikaanse sciencefiction/dramaserie die sinds juni 2013 wordt uitgezonden op de Amerikaanse zender CBS. De serie is gebaseerd op het gelijknamige boek van auteur Stephen King, dat in het Nederlands de titel Gevangen draagt. De serie startte in Nederland op SBS 6 op 7 oktober 2013.

    Het zijn elke avond 2 afleveringen en ik kijk dat met mijn ouders.
    Wie kijkt het nog meer?

    Onderstaande tekst bevat details over de inhoud en/of de afloop van het verhaal.
    Het verhaal gaat over een klein fictief plaatsje in de Verenigde Staten genaamd Chester's Mill, waar een mysterieuze koepel (dome) de stad omringt. Niemand kan Chester's Mill nog in of uit gaan. Terwijl de inwoners gevangen zitten, breekt paniek en chaos uit. Wanneer militairen een oplossing proberen te vinden en het gebied aan de buitenkant van de koepel omsingelen, gaan de inwoners zelf op onderzoek uit.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Javier schreef:
    Echt niet eerlijk dat the dome op het einde er nog zat! Hoelang moeten we nu wachten op De nieuwe reeks afleveringen?

    Barbie en Junior zijn echt cute trouwens haha maar ik vind die big jim en Linda (mijn naam genoot) zo irritant! echt hoor die Linda doet alsof zij overal de baas over is (Wanneer wordt zij vermoord door big Jim?

    Wachten op het nieuwe seizoen dan maar?


    Ik heb opzich niks tegen haar, maar ik vond het wel heel raar dat ze alles wat Big Jim in de laatste paar episodes deed, gewoon liet gebeuren. :/ Ik snap echt niet waarom ze hem zomaar gelooft.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Gibbs schreef:
    (...)

    Ehm... aan de ene kant krijg ik de indruk dat je nog niet alle 13 episodes hebt gekeken en aan de andere kant krijg ik weer de indruk van wel. Wat is het nou? :'D

    En seizoen 2 moesten ze nog schrijvne, had ik geloof ik begrepen. Want er zou eigenlijk helemaal geen 2e seizoen komen. Stephen King schrijft eraan mee zodat het niet teveel van de originele verhaallijn af zal wijken, en in de zomer van 2014 komt het nieuwe seizoen. Duurt nog lang dus! ;P

    Ik heb ze allemaal gezien hoor haha nog geen een gemist!


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik kan echt niet wachten op seizoen twee. Hopelijk is het niet ineens anders en dat je dan voor niets gewacht hebt op het moment of het nou gebeurd of niet


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Javier schreef:
    (...)
    Ik heb ze allemaal gezien hoor haha nog geen een gemist!


    Aah oke, alle 13 dus? (ja, ik heb ze allemaal online gekeken, en weet niet hoe ver het op tv is)

    Als je ze alle 13 gekeken hebt, mag je de spoiler bekijken:

    Je had namelijk jezelf afgevraagd wanneer Linda nou eindelijk door BJ (big jim) zou worden vermoord, maar dat is ze dus al, tenzij ik nu iets door elkaar haal. :p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)

    Aah oke, alle 13 dus? (ja, ik heb ze allemaal online gekeken, en weet niet hoe ver het op tv is)

    Als je ze alle 13 gekeken hebt, mag je de spoiler bekijken:

    Je had namelijk jezelf afgevraagd wanneer Linda nou eindelijk door BJ (big jim) zou worden vermoord, maar dat is ze dus al, tenzij ik nu iets door elkaar haal. :p


    Je haalt het door de war. (cat)

    [ bericht aangepast op 12 nov 2013 - 19:47 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Gibbs schreef:
    (...)

    Aah oke, alle 13 dus? (ja, ik heb ze allemaal online gekeken, en weet niet hoe ver het op tv is)

    Als je ze alle 13 gekeken hebt, mag je de spoiler bekijken:

    Je had namelijk jezelf afgevraagd wanneer Linda nou eindelijk door BJ (big jim) zou worden vermoord, maar dat is ze dus al, tenzij ik nu iets door elkaar haal. :p


    Linda is still alive hoor... of... Ja, Linda leeft nog, geloof ik. Nu ben ik verward D:

    [ bericht aangepast op 12 nov 2013 - 19:48 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dorchadais schreef:
    (...)

    Linda is still alive hoor... of... Ja, Linda leeft nog, geloof ik. Nu ben ik verward D:


    ... volgens mij haal ik dan nu namen door elkaar...


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Zielig liedje dat ik ken dankzij Under the Dome (ben benieuwd of jullie 'm ook kennen en weten bij welke scene het hoort):

    [ bericht aangepast op 12 nov 2013 - 20:07 ]


    You are beautiful, you are love.

    dubbelig-

    [ bericht aangepast op 12 nov 2013 - 20:07 ]


    You are beautiful, you are love.

    Gibbs schreef:
    (...)

    Ehm... aan de ene kant krijg ik de indruk dat je nog niet alle 13 episodes hebt gekeken en aan de andere kant krijg ik weer de indruk van wel. Wat is het nou? :'D

    En seizoen 2 moesten ze nog schrijvne, had ik geloof ik begrepen. Want er zou eigenlijk helemaal geen 2e seizoen komen. Stephen King schrijft eraan mee zodat het niet teveel van de originele verhaallijn af zal wijken, en in de zomer van 2014 komt het nieuwe seizoen. Duurt nog lang dus! ;P

    Ik vind de serie en het boek twee werelden van verschil, en het boek is nog altijd zo'n duizend keer beter dan de serie.


    ars moriendi

    Robbery schreef:
    (...)
    Ik vind de serie en het boek twee werelden van verschil, en het boek is nog altijd zo'n duizend keer beter dan de serie.


    True, true. Maar Stephen King zal aan het tweede seizoen ook mee schrijven, juist om het niet nóg meer van het boek af te laten wijken. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)

    True, true. Maar Stephen King zal aan het tweede seizoen ook mee schrijven, juist om het niet nóg meer van het boek af te laten wijken. (:

    Het leven met Rusty buiten de Dome zal nooit hetzelfde zijn :'] Hij was mijn favoriet in het boek.

    [ bericht aangepast op 12 nov 2013 - 20:17 ]


    ars moriendi

    Symmetry schreef:
    Zielig liedje dat ik ken dankzij Under the Dome (ben benieuwd of jullie 'm ook kennen en weten bij welke scene het hoort):

    Afl 7 met die raket of zo. Gok ik

    NOOO, Dat Alice stierf! Herinner het ineens hahah

    [ bericht aangepast op 12 nov 2013 - 20:20 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Robbery schreef:
    (...)
    Het leven met Rusty buiten de Dome zal nooit hetzelfde zijn :'] Hij was mijn favoriet in het boek.


    Jup, idd vet jammer dat Rusty niet bínnen de Dome zit. :c


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Dorchadais schreef:
    (...)
    Afl 7 met die raket of zo. Gok ik

    NOOO, Dat Alice stierf! Herinner het ineens hahah

    Jaaa klopt, aflevering 7 inderdaad. ;p


    You are beautiful, you are love.