• De Verenigde Naties zijn bezig met een onderzoek naar de vraag of Zwarte Piet racistisch is. Vier VN-rapporteurs over culturele minderheden en racisme hebben Nederland om opheldering gevraagd over de viering van het sinterklaasfeest nadat ze klachten hadden ontvangen over het stereotiepe karakter van Zwarte Piet.

    Dat blijkt uit brieven die NRC Handelsblad vandaag heeft gepubliceerd. De VN-rapporteurs waarschuwden dat Nederland betrokken minderhedenorganisaties moet raadplegen als de regering Sinterklaas op de UNESCO-lijst van immaterieel cultureel erfgoed zou willen plaatsen.

    Bron: hln. be
    =====================

    Zo is alles racistisch
    Draculea schreef:
    Ik kan echt totaal niet tegen dit soort dingen en het feit dat ik er totaal niets tegen kan doen om het te laten stoppen maakt me alleen nog maar kwader. De mensen die tegen de zwarte pieten zijn mogen wat mij betreft allemaal oprotten uit Nederland. Dat zijn namelijk geen Nederlanders. En de andere landen moeten zich er niet mee gaan bemoeien, idioten.


    TEKEN NU DE PETITIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 8:47 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Draculea schreef:
    NU.NL Lees dit... seriously



    [ bericht aangepast op 22 okt 2013 - 13:49 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Nou, zo te zien heeft de VN gesproken, of in ieder geval een onderzoeker ervan. Link


    To infinity and beyond •

    "En wat is er mis met één Sinterklaas, waarom moeten jullie er twee hebben'', vraagt Shepherd zich in het programma af, waarbij ze doelt op de kerstman.'


    De meest gebruikte verbeelding is Santa Claus, die ontstond in de Verenigde Staten en die onder andere teruggaat op Sinterklaas, die door Nederlandse kolonisten werd meegenomen naar Noord-Amerika. Hij is een personificatie van het kerstfeest geworden.


    'Door de Stichting Minimaclub provincie Groningen worden 'regenboogpieten' ingezet tijdens de viering van het Sinterklaasfeest voor minimagezinnen in Hoogezand-Sappemeer'
    En dan krijgen we nu zeurpieten met homofobie, hiep hoi!


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    De VN heeft besloten dat vanaf 2015 zwarte Piet verboden is.


    To infinity and beyond •

    Bombalurina schreef:
    Wat een onzin.


    I believe in music the way some people believe in fairytales.

    1913 schreef:
    "En wat is er mis met één Sinterklaas, waarom moeten jullie er twee hebben'', vraagt Shepherd zich in het programma af, waarbij ze doelt op de kerstman.'


    De meest gebruikte verbeelding is Santa Claus, die ontstond in de Verenigde Staten en die onder andere teruggaat op Sinterklaas, die door Nederlandse kolonisten werd meegenomen naar Noord-Amerika. Hij is een personificatie van het kerstfeest geworden.


    'Door de Stichting Minimaclub provincie Groningen worden 'regenboogpieten' ingezet tijdens de viering van het Sinterklaasfeest voor minimagezinnen in Hoogezand-Sappemeer'
    En dan krijgen we nu zeurpieten met homofobie, hiep hoi!

    Vivere schreef:
    De VN heeft besloten dat vanaf 2015 zwarte Piet verboden is.



    Tijd voor koffie.

    Volgens de onderzoeker is het uiterlijk van Zwarte Piet ronduit beledigend. "Wij gaan ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruitzien of dat is hoe alle blanke mensen eruitzien."


    Like, whatthefuck.
    We zeggen toch ook helemaal niet dat alle donkere mensen eruit als Zwarte Piet?

    Ze komen met steeds slechtere argumenten.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    de traditie sinterklaas komt volgens mij uit een tijd waar er nog helemaal geen sprake was van discriminatie. het is een TRADITIE en de zwarte pieten worden helemaal niet op een nagatieve manier uitgebeeld. het zijn de kindervrienden.
    als je dat al racisme noemt dan kan je ook gaan kijken naar de kerstman, die dik is. en elfjes als werk mannetjes heeft (dat is dan toch ook racisme tegenover de elfen... :P)


    het leven is mooi!! xx

    Lees dit. Perfecte verwoording van hoe ik (en elke andere persoon die dit bullshit vindt) me nu voel.

    Vivere schreef:
    De VN heeft besloten dat vanaf 2015 zwarte Piet verboden is.


    Deze pieten worden niet zwart geschminkt, maar krijgen, zoals de naam al doet vermoeden, alle kleuren van de regenboog. De Stichting wil hiermee inspelen op het landelijke debat over de vermeende associatie tussen Zwarte Piet en de Slavernij.
    Voorzitter Henny Litterop spreekt van een statement. "We willen laten zien dat het helemaal niet uitmaakt of je een zwarte piet bent of een groene, gele of een blauwe piet. Als de kinderen de snoepjes maar krijgen, dan zijn ze allang blij."[


    Waarom zouden de zwarte pieten dan niet zwart mogen zijn, als het toch alleen om de snoepjes gaat?
    Well, fuck you too.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2013 - 15:17 ]


    Tijd voor koffie.


    Gelukkig zijn de liedjes al klaar voor gebruik!


    Tijd voor koffie.

    Ik vraag me trouwens af hoe ze denken hoe de ouders het aan hun kindjes moeten uitleggen dat Sinterklaas ineens niet meer bestaat.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Aan zulke dingen kan ik me echt ergeren. Ga liever onderzoek doen naar iets nuttigs.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    SecretKey schreef:
    de traditie sinterklaas komt volgens mij uit een tijd waar er nog helemaal geen sprake was van discriminatie. het is een TRADITIE en de zwarte pieten worden helemaal niet op een nagatieve manier uitgebeeld. het zijn de kindervrienden.
    als je dat al racisme noemt dan kan je ook gaan kijken naar de kerstman, die dik is. en elfjes als werk mannetjes heeft (dat is dan toch ook racisme tegenover de elfen... :P)


    En de paashaas stimuleert criminaliteit, aangezien die de eieren van kippen steelt


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen