• De Verenigde Naties zijn bezig met een onderzoek naar de vraag of Zwarte Piet racistisch is. Vier VN-rapporteurs over culturele minderheden en racisme hebben Nederland om opheldering gevraagd over de viering van het sinterklaasfeest nadat ze klachten hadden ontvangen over het stereotiepe karakter van Zwarte Piet.

    Dat blijkt uit brieven die NRC Handelsblad vandaag heeft gepubliceerd. De VN-rapporteurs waarschuwden dat Nederland betrokken minderhedenorganisaties moet raadplegen als de regering Sinterklaas op de UNESCO-lijst van immaterieel cultureel erfgoed zou willen plaatsen.

    Bron: hln. be
    =====================

    Zo is alles racistisch
    Draculea schreef:
    Ik kan echt totaal niet tegen dit soort dingen en het feit dat ik er totaal niets tegen kan doen om het te laten stoppen maakt me alleen nog maar kwader. De mensen die tegen de zwarte pieten zijn mogen wat mij betreft allemaal oprotten uit Nederland. Dat zijn namelijk geen Nederlanders. En de andere landen moeten zich er niet mee gaan bemoeien, idioten.


    TEKEN NU DE PETITIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 8:47 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Smoak schreef:
    Ik vraag me trouwens af hoe ze denken hoe de ouders het aan hun kindjes moeten uitleggen dat Sinterklaas ineens niet meer bestaat.


    Ik weet niet hoor, maar ze kunnen mensen niet verbieden om Sinterklaas te vieren. Ik ga gewoon door, zo denk ik dat er ook meer mensen zijn die gewoon door gaan. Als ik ooit kinderen krijg gaan die ook worden opgevoed met sinterklaas op 5 december, daar kan je van opaan. Dat de vn dit besluit maakt voor mij niks uit, ik vier sinterklaas en dat gaat hun geen moer aan, of ik dat nou met een zwarte piet doe.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    Het moet niet gekker worden! klik


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Ik vind het gewoon hartstikke zielig van de VN om zoiets moois, om zo'n mooie kindertraditie af te schaffen. Hier ruïneer je kinderleventjes mee. Misschien iets te zwaar genomen, maar ja....


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    1913 schreef:
    Het moet niet gekker worden! klik


    Dan moeten de VN iets zeggen van discriminatie... Alsof ze Nederland zo niet discrimineren -.-


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    [youtube]http://YouTube.be/xhyxaSn95to[/youtube]

    Al geven zij zo ook niet echt een goed beeld van Sinterklaas XD

    [ bericht aangepast op 22 okt 2013 - 16:37 ]


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    [youtube]http://YouTube.be/xhyxaSn95to[/youtube]

    Al geven zij zo ook niet echt een goed beeld van Sinterklaas XD
    hij doet ut niet

    [ bericht aangepast op 22 okt 2013 - 16:37 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Robert ten Brink en Paul de Leeuw als sint en piet

    Doet die het zo wel ?

    En anders moeten ze maar de film paard van sinterklaas gaan kijken, daarin word ook de relatie tussen allochtone kinderen en Sinterklaas weergegeven.


    Credendo Vides

    Ze moeten altij dwel ergens over zeiken. Kleine kinderen snappen dit toch niet?


    Spoiler alert: you will save yourself

    1913 schreef:
    (...)

    Denk jij dat ik achter hem sta of lees ik dat nu verkeerd?
    Nee ik had het over zijn quote haha :P


    Life is hard and then we die

    Het moet ook niet uit de hand lopen onder de Nederlanders tijdens de intocht....


    Credendo Vides

    De VN bemoeit zich nu ook al met blanke vla.


    26 - 02 - '16

    PUKKELxDING schreef:
    Tegen de afschaffing van Zwarte Piet? Teken de petitie :)


    Ik heb 'm getekend, het zou toch ook van de zotte zijn dat 'ie weg zou moeten.


    26 - 02 - '16

    PUKKELxDING schreef:
    Tegen de afschaffing van Zwarte Piet? Teken de petitie :)

    Ik ben Belg, mag ik het dan ook ondertekenen? Hier hebben wij natuurlijk ook Zwarte Piet (weliswaar maar één, maar goed) en dat wil ik graag zo houden. (cat)


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik heb zelf een zwarte stiefvader en een donker gekleurd zusje, zij hebben er totaal geen probleem mee met zwarte pieten, ik zou het belachelijk vinden als de zwarte pieten weg zouden moeten, het is toch juist leuk ook voor donkere mensen want het verhaal is dat de zwarte pieten zwart zijn omdat ze door de schoorsteen gaan, en omdat ze uit spanje komen. Het is leuk voor donkere mensen omdat zwarte piet sinterklaas mag helpen, en sinterklaas is een edelman, (er zit toch wel een leeftijds grens op dit topic toch?) Ik vind zwarte piet leuk, de rest van mijn familie ook, en zwarte piet is niet racistisch want het komt omdat hij door schoorstenen kruipt, om de schoentjes te vullen, ik vind dat mensen zich er niet mee mogen bemoeien als ze niet het verhaal achter zwarte piet kennen, of als ze het feest niet mee vieren!