• Volgens mij was het tweede topic vol, dus vandaar topic nummer 3 :D
    Algemeen anime topic waar je kan praten over alle anime en manga!



    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shion schreef:
    (...)

    Dan mag jij mij premiere wel uitleggen o-o.. Serieus ik opende hem zag al die dingen en sloot hem af XD.
    After Effects is inderdaad leuk ;D Moet zelf alleen de handigheid erin krijgen ;d. Ik kan de basic stuff wel zoals bewegen en zo.. Maar mijn beelden waar ik mee werkt qua animeren en zo is nog niet zo geweldig.. De beelden die ik toen gemaakt heb waren gemaakt in Illustrator en daar ben ik niet zo;n fan van.. This wel een leuk programma.. Ben alleen zo slecht om een tekening te digitaliseren.. Zeker als je alleen een mouse pad heb xd.

    Ben wel benieuwe naar jouw lyrics video ;o Trouwens welk opleiding doe jij?
    -Gaan we trouwens nu offtopic of is dit nog ok XD-


    Aahhh dat maakt niks uit dat we offtopic gaan :P Anders zeggen we gewoon dat het om een anime gaat, want tegenwoordig wordt er echt overal een anime van gemaakt. xd Dus dat moet wel lukken haha en volgens mij komen mods toch niet vaak in dit topic, ben er namelijk nog geen tegengekomen hier xd

    Hah, premiere pro lijkt eigenlijk moeilijker dan het daadwerkelijk is. Het heeft veel weg van alle andere videobewerkingsprogramma.
    After effects vind ik ook echt geweldig om mee te werken en ben ik op het moment weg van xd miss ga ik me amv nog even bewerken met after effects, hoewel ik niet precies weet wat voor effect ik erin wil gooien xd

    Ahh Illustrator, hmmm ik ben toch meer van de photoshop, hoewel illustrator idd wat minder pixelerig oogt. Trouwens ik ben sowieso al slecht in tekenen xd dus digitaliseren kom ik al niet eens aan toe.

    Jaa, hijs best mooi :O maar moet er nog wel even aan werken en wss ga ik op de achtergrond nog een filmpje doen, want heb er nog 3 weken voor en ik heb alle lyrics al ingevoerd en geanimeerd. Ze staan ook al goed qua de muziek, hoewel dat wel een gedoe is in after effects xd moet ik steeds een stukje renderen, dan verder, weer een stukje renderen en ga zo maar door xd

    Ik doe een opleiding tot mediadeveloper, dus werk veel met programma;s van het adobe pakket wat ik op zich wel leuk vind. Ik vind bij ons het vak mediatechnologie, waarbij we dat lyrics filmpje moeten maken, ook een leuk vak :) Ik weet alleen nog niet echt wat ik hierna wil doen, want mij lijkt het later wel leuk om in een animatiestudio te werken of in ieder geval een soort van studio, waar ik met het adobe pakket (vooral premiere en after effects) mag werken. Alleen tja xd daar is ten eerste niet veel werk in en ten tweede moeilijk te zoeken, dus ik moet nog even rondkijken wat ik wil.

    Wat doe jij eigenlijk voor opleiding, want volgens mij (en dat kan ik mis hebben) doe jij ook een soort grafische opleiding?


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Oh dat renderen is zo kut ;D Bij mij weigert hij serieus heel vaak met pre-renderen.. Meestal zeurt hij om 2 of meer frames.. Er zit een filmpje in.. Dat lijkt mij wel meer dan 2 frames maar goed xd. Of hij pre renderd maat een klein stukje.. hooguit 5 seconde.. Dus de helft gaat op gevoel.. Wat vaak wel klopt en dan render ik het en kijk ik wat beter moet..

    Ahh wou dat wij wat meer van die lyrics video's als opdracht kregen xd. Wij hebben daar maar 1 opdracht van kregen en kregen wij ook maar ziek weinig tijd voor dus die van mij is echt zo minimalistisch en verlept xd. Vooral omdat als ik bezig ben nieuwe ideetjes krijg en die liever wil doen.. Ook al heb ik dan nog maar 1 dag voor dan is het van; Oh nee maar dit is veel beter dan wat ik al die hele week aan heb zitten werken xd.

    Nee hoor je zit juist ;d. Ik doe Mediavormgever... Kan je beetje verschillende kanten mee uit, maar ik wil de AAV kant op.. Wat mijn leraren blijkbaar laat schrikken al die leraren vragen aan mij; Oh ga jij A&D doen? ;D.... En dan kijk ik ze van; Ben je niet goed snik?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Oh dat renderen is zo kut ;D Bij mij weigert hij serieus heel vaak met pre-renderen.. Meestal zeurt hij om 2 of meer frames.. Er zit een filmpje in.. Dat lijkt mij wel meer dan 2 frames maar goed xd. Of hij pre renderd maat een klein stukje.. hooguit 5 seconde.. Dus de helft gaat op gevoel.. Wat vaak wel klopt en dan render ik het en kijk ik wat beter moet..

    Ahh wou dat wij wat meer van die lyrics video's als opdracht kregen xd. Wij hebben daar maar 1 opdracht van kregen en kregen wij ook maar ziek weinig tijd voor dus die van mij is echt zo minimalistisch en verlept xd. Vooral omdat als ik bezig ben nieuwe ideetjes krijg en die liever wil doen.. Ook al heb ik dan nog maar 1 dag voor dan is het van; Oh nee maar dit is veel beter dan wat ik al die hele week aan heb zitten werken xd.

    Nee hoor je zit juist ;d. Ik doe Mediavormgever... Kan je beetje verschillende kanten mee uit, maar ik wil de AAV kant op.. Wat mijn leraren blijkbaar laat schrikken al die leraren vragen aan mij; Oh ga jij A&D doen? ;D.... En dan kijk ik ze van; Ben je niet goed snik?


    Jaaa, een vriend van mij die had ook een keer een filmpje gemaakt, maar kon de rest van de week mooi besteden aan het renderen ervan xd haha, maar hij gooit er ook 3D elementen in en modelleert sommige stukken zelf. Dus ja, dan snap ik wel dat het soms zo lang duurt xd. Maar pre renderen gaat bij mij nog wel, maar dat renderen kon soms van een filmpje zo ongelofelijk lang duren. Echt ongelofelijk soms xd

    Haha, dat heb ik ook, dan ben je er zo druk mee bezig en dan ondertussen denk je van, maar ohh dat kan ik beter zo en zo doen, want dan is het veel mooier en dan ondertussen krijg je weer andere ideeën, wat je er ook weer in wilt verwerken. Eigenlijk om het echt goed te doen, moet je voldoen de tijd krijgen om lekker aan te werken en dat je alles een beetje uit kan zoeken, bij ons heb je dat aardig vind ik. En als ik een opdracht heb met veel creatieve vrijheid, zoals dit, dan werk ik er ook buiten school aan, omdat ik dat gewoon leuk vind. Dus dan ontdek je sommige dingen ook weer wat sneller :)

    Aahh okeey, wat houdt dat eigenlijk precies in AAV? Heb er nog nooit ver gehoord en ben toch nog een beetje opzoek van wat ik wil doen xd En is A&D hetzelfde als AAV of is dit de sector of iets? xd hahah, ben wel benieuwd.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ligt ook aan de duur van een filmpje.. filmpjes die wij moesten maken waren niet langer dan 2 minuten of zo xd. Dan ben ik binnen en kwartier wel klaar met renderen...
    Wij krijgen naar mijn mening soms echt te weinig tijd.. Nu vooral.. Ze zeggen dan wel dat het nu nog niet perfect hoef te wezen, maar dat is lastig xd. Je wilt iets moois inleveren niet een afgeraffeld iets -.- (Wat nu wel vaak voorkomt omdat we gewoon 5 weken krijgen voor een stuk of 7 opdrachten die aardig groot zijn)

    Mja AAV is Audio & Visueel. Filmpjes, reclame, animeren en dat soort dingen (ik wil voor het animeren ;D)
    A&D = Art & Design
    Je hebt daarnaast nog 2 uitstromingen. Graffische Vormgeving & Interactieve Vormgeving. Graffisch is met poster, logo's, huisstijlen en dat soort dingen. Interactief is meer met websites en al die irritante codes xd.

    Mja meeste wat wij te horen krijgen is dat er weinig werk erin is XD. Zo heerlijk motiverend.. Vorig jaar kregen wij ook een gastdocent voor AAV eerste wat hij zei; Hier verdien jij niet je brood mee!
    en ik zat daar van; Oh.. Ok.. Motiverend..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Ligt ook aan de duur van een filmpje.. filmpjes die wij moesten maken waren niet langer dan 2 minuten of zo xd. Dan ben ik binnen en kwartier wel klaar met renderen...
    Wij krijgen naar mijn mening soms echt te weinig tijd.. Nu vooral.. Ze zeggen dan wel dat het nu nog niet perfect hoef te wezen, maar dat is lastig xd. Je wilt iets moois inleveren niet een afgeraffeld iets -.- (Wat nu wel vaak voorkomt omdat we gewoon 5 weken krijgen voor een stuk of 7 opdrachten die aardig groot zijn)

    Mja AAV is Audio & Visueel. Filmpjes, reclame, animeren en dat soort dingen (ik wil voor het animeren ;D)
    A&D = Art & Design
    Je hebt daarnaast nog 2 uitstromingen. Graffische Vormgeving & Interactieve Vormgeving. Graffisch is met poster, logo's, huisstijlen en dat soort dingen. Interactief is meer met websites en al die irritante codes xd.

    Mja meeste wat wij te horen krijgen is dat er weinig werk erin is XD. Zo heerlijk motiverend.. Vorig jaar kregen wij ook een gastdocent voor AAV eerste wat hij zei; Hier verdien jij niet je brood mee!
    en ik zat daar van; Oh.. Ok.. Motiverend..


    Aahh jaa, wij hebben 8 a 10 weken, volgens mij deze periode 8 weken voor een filmpje ter grootte van je liedje en minimaal is dat 3 minuten, maar ik dacht, ik doe lekker luxe met Ichiban no takaramono een liedje van zo'n 6 minuten ongeveer. Dus ik maak er wel echt werk van xd Dus ik heb er niet zo ehel veel moeite mee en zoals je wss hebt gewerkt met die amv van mij, werk ik vrij vlot xd Dus ik heb nooit echt tijdsproblemen, hoewel ik het helemaal met je eens ben dat je voor echt iets moois, goed de tijd moet nemen :)

    Aha, lijkt me op zich wel iets ja. Ik wil ook iets in die richting wel doen als filmpjes maken, animeren en reclame, maar ja, net als jij hoor ik dat er weinig werk in zit. Maar toch wil ik graag ooit in een animatiestudio werken en miss ooit zelf een eigen filmpje of iets maken. Alleen tja, xd om dat ooit te kunnen dat is echt nog heel ver. Ik kan ten eerste niet tekenen en ik kan niet modelleren, dus als je dat al niet kan, ben je al heel ver van huis in die sector. Ik kan aardig werken met premiere pro & after effects en de rest van het adobe pakket gaat ook wel redelijk en tja ik kan wel een goed verhaal in elkaar zitten, maar tot zo ver voor mijn eigen filmpje xd haha, dus dat gaat hem niet worden. Miss moet ik eens in overweging gaan om te kijken ooit zelf een studio te beginnen, maar ja, dan heb je weer met zoveel economische zaken te maken en ik heb denk ik ook niet de skills om dat te kunnen xd Dus ik moet nog even kijken hoe ik deze droom wil laten uitkomen. xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Eey maar de meeste mangaka's hebben ook een illustrator ;D Dus jij bedenkt en bewerkt en je zoekt gewoon iemand die het voor je tekent. Problem Solved ;D haha.
    Nja tekenen kan ik wel een beetje alleen niet vlot xd. Waarschijnlijk omdat ik ook heel snel afgeleid ben xd. Dan teken of bewerk ik weer eventjes en dan ga ik weer rondkijken op Q of Youtube of Tumblr net waar ik zin in heb xd. Heel soms dan ben ik wel echt gefocust, maar dan negeer ik ook alles en iedereen xd.
    Mja ik zie wel waar ik terecht kom..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Eey maar de meeste mangaka's hebben ook een illustrator ;D Dus jij bedenkt en bewerkt en je zoekt gewoon iemand die het voor je tekent. Problem Solved ;D haha.
    Nja tekenen kan ik wel een beetje alleen niet vlot xd. Waarschijnlijk omdat ik ook heel snel afgeleid ben xd. Dan teken of bewerk ik weer eventjes en dan ga ik weer rondkijken op Q of Youtube of Tumblr net waar ik zin in heb xd. Heel soms dan ben ik wel echt gefocust, maar dan negeer ik ook alles en iedereen xd.
    Mja ik zie wel waar ik terecht kom..


    Hahha, jaaa, nu alleen nog een goede tekenaar vinden die voor een perfectionist wil werken xd haha, dat gaat moeilijk worden. Het is sowieso al lastig om een degelijke tekenaar te vinden, want ik neem al snel genoegen met tekenaar vanwege dat ik weet hoe lastig het is. Ik maak gewoon lekker eerst mijn opleiding af en ga daarna iets in die richting doen. Hopelijk dat ik dan ergens in die richting terecht kom :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Wow wat een verhalen zeg. (':
    Wel leuk om te lezen wat voor opleidingen/studies jullie doen. ^^
    Maar al die computertaal is helaas te moeilijk voor mij, kan ik niet volgen. xd


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Wow wat een verhalen zeg. (':
    Wel leuk om te lezen wat voor opleidingen/studies jullie doen. ^^
    Maar al die computertaal is helaas te moeilijk voor mij, kan ik niet volgen. xd


    Haha, we zijn een beetje afgeweken van het onderwerp xd
    Hoewel anime technisch gezien ook wel te maken heeft met computers, want hoe worden ze anders gemaakt.
    Ik bedoel, zo'n serie als Guilty Crown die is niet alleen getekend hoor xd haha, daar zit zeker weten ook wel een computer achter.
    Maar ja, ik wil later wel iets in de animatie doen ja, het liefst in een animatiestudio in Japan xd Lekker eigen anime beginnen, maar ja, dat moet dan wel weer haalbaar zijn xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Eey is het heel belangrijk dat de clipjes die je in je amv prop een verhaal vormen samen? ;D
    Want zo ben ik wel begonnen, maar ik heb nu al dat op vele stukjes het clipje te langzaam is en dat ik random 1 sec clipjes ertussen plak voor de afwisseling haha xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Eey is het heel belangrijk dat de clipjes die je in je amv prop een verhaal vormen samen? ;D
    Want zo ben ik wel begonnen, maar ik heb nu al dat op vele stukjes het clipje te langzaam is en dat ik random 1 sec clipjes ertussen plak voor de afwisseling haha xd.


    Nou,, ik probeer er wel een verhaal in te vertellen, maar wat ik soms doe, is twee verhalen door elkaar mixen. Zoals ik dat bijvoorbeeld deed met het verhaal van Yuri & Iwasawa. Maar dit ligt net aan wat je wilt vertellen en wat het thema is van de amv zelf denk ik vaak. Maar je kunt soms wel voor de afwisseling er iets tussen plakken als jij denkt dat het beter is :) vooral als het niet zo lang stukje is, kan dat goed.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Nou,, ik probeer er wel een verhaal in te vertellen, maar wat ik soms doe, is twee verhalen door elkaar mixen. Zoals ik dat bijvoorbeeld deed met het verhaal van Yuri & Iwasawa. Maar dit ligt net aan wat je wilt vertellen en wat het thema is van de amv zelf denk ik vaak. Maar je kunt soms wel voor de afwisseling er iets tussen plakken als jij denkt dat het beter is :) vooral als het niet zo lang stukje is, kan dat goed.


    Nja ik probeer meer een sfeer te krijgen dan een verhaal te vertellen xd. Want eigenlijk pas het liedje niet echt geweldig bij het liedje ;D.
    Ik maak hem gewoon af en dan hopen dat ik niet te erg word afgekraakt XD Word er steeds minder blij van xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Het liedje past niet bij het liedje? :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Je snapt wat ik bedoel D:
    Ik ben er niet helemaal bij..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Hehe sorry, ik moest het gewoon even zeggen. xd
    Maar ik ben wel heel erg benieuwd? Plaats je 'm hier als-ie af is? ^^

    [ bericht aangepast op 28 nov 2013 - 21:10 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)