• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan.
    Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.


    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid.
    Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven.
    Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn.
    Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten.
    Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water.
    Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157054

    Personages

    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens q]Marjannee[/q
    Enaid - 97 - ederos q]Hohenheim[/q
    Ferapyle - ? - sater q]Ensiferum[/q
    Leona - 27 - trol q]Ensiferum[/q
    Meller Wartons - 14 - mensee q]Marjannee[/q
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens q]Ensiferum[/q
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter q]Hohenheim[/q
    Peikka - 31/32/33 - follet q]Hohenheim[/q
    Russel Wartons - 22 - mensee q]Marjannee[/q
    Satyr - 21 - sater q]Ensiferum[/q
    Stimpy - 1 - eekhoorn q]RosanneB[/q
    Tari - 19 - elf q]Marjannee[/q
    Venomis - 24 - dracaena q]Ensiferum[/q
    Weather - 20 - Treeture q]Marjannee[/q

    Nieuwkomers
    Allie - 22 - zeemeermin q]Hohenheim[/q
    Athiabbe Duskfury - 20 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Baiel - 22 - nereïde q]Marjannee[/q
    Cordelia Duskfury-Grecia - 21 - zeemeermin q]RosanneB[/q
    Emily Grecia - 22 - zeemeermin q]Marjannee[/q
    Glaie - ? - nereïde q]Marjannee[/q
    Gyab Duskfury - 19 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Javelin Ash - 21 - halfwolf q]Marjannee[/q
    John ? - ? - mens q]Marjannee[/q
    Kato Duskfury - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Limany Redfinder - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde q]Marjannee[/q
    Nykin Duskfury - 0 - halfwolf/meermin q]Hohenheim[/q]/[q]RosanneB[/q
    Oliver May - 24 - mendax q]Marjannee[/q
    Pagelino Duskfury - 12 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Patja Duskfury - 9 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Prahi - 29 - Syrene q]Hohenheim[/q
    Qako Duskfury - 26 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Rodey Diablo - 21 - bosduivel q]Hohenheim[/q
    Wyatt - 23 - waternimf q]Hohenheim[/q
    Yati Stormghost - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Zipp +/- 4- bosduivel q]Hohenheim[/q

    Overig
    Jill - 22 - mendax q]RosanneB[/q


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    ‘Nee. De nereide. Als je haar niet geeft, zal dat ten koste gaan van een andere nereide…’ Ze hield haar hoofd schuin. ‘Zoveel kan hij niet meer hebben, hmm?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Haar ogen schoten vuur. 'Geen woord over Baiel,' zei ze woest. Ze was te kwaad om zich af te vragen hoe dit verachtelijke wezen wist dat haar man ziek was. 'En heb je niet genoeg gehad? Je hebt haar al veel te lang vastgehouden!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    ‘Dan had je maar niet zo dwaas moeten zijn me op te zoeken, kind. Iedereen had je hiervoor kunnen waarschuwen, maar jij wilt zo nodig de held uithangen. En helden… tja. Soms moeten die een prijs betalen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik wil niet de held uithangen.' Emily keek het wezen recht aan. 'Mijn familie heeft je niets aangedaan. Ik heb jou niets aangedaan. Het enige wat ik wil, is dat je ons ook niks meer aandoet.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    ‘Helaas ben jij niet in de positie om te onderhandelen, schat. Je hebt mijn domein betreden, mijn tijd van me afgenomen en je zult niet kunnen terugkeren naar je onbezonnen leventje zonder dat meer familieleden van je de dupe worden van jouw koppigheid.’ Ze staarde in Emily’s ogen en grinnikte van binnen. Haar standvastigheid was harder dan ze had gehoopt. Ze had al meer vertrouwen gekweekt dan ze zich voor mogelijk had gehouden.
    ‘Ik wil de nereide spreken. Je mag zelf kiezen welke van de twee. En wat ik met ze ga doen - hangt van jou af. Voor elke minuut die verstrijkt, zijn ze een uur langer mijn... gast.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Emily draaide zich abrupt om. Ze wist dat dit een serieus dreigement was, maar weigerde zomaar toe te geven aan dit monster.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Venomis steeg op en vloog achter haar aan. 'Breng de nereide overmorgen naar buiten!' riep ze haar na. 'Denk niet dat ik geen macht heb binnen de muren!'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Emily begon sneller te rennen en klom zo snel mogelijk het dorp weer binnen. Haar hart bonsde als een razende en ze leunde nerveus tegen de muur aan. Toen ze Rodey herkende - hij zat verstopt tussen de bladeren - liep ze direct naar hem toe. Ze riep zijn naam en wachtte gespannen op reactie. Ze kon niet logisch nadenken en had behoefte aan het gevoel van veiligheid dat Rodey haar eerder had gegeven.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rodey keek verontrust naar haar verwarde uitdrukking. Hij kwam overeind en liet de vruchten die hij aan het plukken was, vallen.
    'Wat heb je gedaan?' Zijn ogen gleden over haar lichaam, maar hij zag geen verwondingen. Waar ben je geweest?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Venomis wil Baiel! Of nee, Ariana! Ze wil Ariana, maar als ik die niet kan geven, wil ze Baiel! Omdat ik daar was!' Eindelijk kon ze haar angst laten gaan en ze keek Rodey verschrikt aan. 'Ze gaat iedereen af, Rodey! We moeten hier weg, zo snel mogelijk, op zoek naar een ander eiland waar we kunnen blijven wonen!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Zijn handen trilden, maar hij wilde haar niet laten merken dat er heel wat anders dan alleen angst in hem opkwam.
    Hij pakte haar bij de schouders en hield haar even vast. 'Probeer eerst even rustig te worden.
    We moeten het niet overhaasten. Waarom ben je bij haar geweest? Je weet dat ze gevaarlijk is.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik moest weten -' Emily schokschouderde. 'Ik moest weten wie ze was. Ik wilde dat ze ons met rust zou laten. Ik wilde haar zeggen wat ik vond. Ik wilde -' Ze snoot even, al huilde ze niet. 'Ik wilde dat we zorgeloos konden leven. Voor zover we dat al kunnen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rodey zuchtte.
    'Nee,' mompelde hij. 'Nee, dat had je niet moeten doen...'
    Hij streek troostend door haar haren en schudde zijn hoofd. Ze moest denken dat hij het vreselijk vond - wat ook wel zo was, maar hij hoopte op Venomis in te kunnen praten. Emily moest denken dat hij Venomis net zo verafschuwde als zij... Als Cordelia haar maar niets verteld had.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'We kunnen hier niet blijven...' herhaalde Emily. 'Ik ga niemand aan Venomis uitleveren. Niemand!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    [verder damess! (:]


    Every villain is a hero in his own mind.