• Ik was van het weekend bij een vriendin van me in Den Haag (Voor de iets oudere Quizletters onder ons, kennen jullie Lisa nog? JoJudicious? Zij dus.) En toen ik bij haar aankwam was ik verbaasd over hoeveel ze in een korte periode was afgevallen. Ze vertelde me dat ze dit heeft gedaan door enkel te sporten, en zei dat als ik ook weer in mijn oude figuur wilde komen, ik het ook moest gaan doen omdat het zeer effectief is. Eerlijk gezegd ben ik sinds de zomervakantie heel erg aangekomen. Ik zie het zelf en mijn ouders zeggen het ook.
    Dus na een paar dagen erover nagedacht te hebben (?) heb ik gisteren besloten om te beginnen met de 30 Day Squat Challenge. Ik heb zojuist mijn eerste set achter de rug en besloot ook de Crunch Challenge aan te gaan. So far, so good. Ik hoop dat ik het volhoud. Ik heb een paar weken geleden mijn voeding al aangepast, ik ben gezonder gaan eten en in minder grote porties. De crunches gingen me aardig goed af, al moest ik daarvoor bij de squats wel even op mijn kiezen bijten. Ik doe het samen met een vriendin van me, en ik hoop echt dat we het volhouden en het kunnen afmaken. Ik ben ook van plan na de challenges nog verder te gaan met andere Challenges, zoals de Yoga challenge, ik ben benieuwd of dit me gaat lukken en anders pak ik mijn spitzen weer op en ga ik in mijn kamer gewoon wat balletoefeningen doen. Voor degenen die zich afvragen wat de Challenges inhouden, hieronder staan ze.




    Edit: Warming up en Cooling down videos hier onder.

    Warming Up:


    Er zitten squats in, maar ik vervang ze voor high-kicks, misschien een idee?

    Cooling Down:


    10 verschillende soorten squats!:

    [ bericht aangepast op 21 dec 2013 - 20:15 ]


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Crunches, zijn dat gewoon sit-ups?

    Zo ja, ben ik de enige die dat niet kan op de vloer of een matje? Mijn stuitje doet dan altijd te veel pijn, dus moet het op mijn bed :') (Zonder het te laten veren, yes I can)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    Crunches, zijn dat gewoon sit-ups?

    Zo ja, ben ik de enige die dat niet kan op de vloer of een matje? Mijn stuitje doet dan altijd te veel pijn, dus moet het op mijn bed :') (Zonder het te laten veren, yes I can)

    Crunches lijken op sit-ups, maar de haalt alleen je hoofd omhoog en een gedeelte van schouders. Ik heb op een van de vorige pagina's wat uitlegplaatjes neergezet ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Oh dat moest ik voor de fysio. Ik heb spierspanningshoofdpijn oid en dat begint altijd in mijn nek, dus moest ik oefeningen doen om mijn spieren sterker te maken. Ook kwamen we er daar achter dat mijn hoofd een afwijking heeft naar rechts :'D Als ik mijn hoofd dan recht doe (je ziet bijna geen verschil hoor, is echt heel klein) is het net alsof ik niet recht kijk en raken mijn ogen in de war, hahaha.Ik ga denk ik sit-up challenge én crunches doen (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik ging squads inhalen omdat ik nu minder spierpijn hebt en dus meer kon doen ipv blijven hangen bij 20. Had ik dat maar niet gedaan. Ik dacht echt flauw te gaan vallen.


    -

    Haha, ik leef mee met iedereen die net begonnen is! De eerste drie dagen zijn het zwaarst, in je rustdag is de spierpijn al veel minder en als je gaat beginnen met dag 5 heb je er bijna geen last meer van. Mijn spieren voelen het eerste halfuur erna wat vermoeid maar dat trekt al gauw weg. Ik heb overigens geen spierpijn meer. Dit is op dag 6, het kan nog terugkomen. Ik kijk echt zwaar op tegen dag 9, je gaat ineens van 80 naar 100.
    Hoe doen jullie de oefeningen eigenlijk? Ik doe ze in sets, vandaag heb ik eerst 40 squats gedaan, daarna de 45 sit-ups en toen de overige 35 squats, ik merk dat het zo makkelijker uit te houden is omdat je benen wel even rust hebben maar je niet afkoelt omdat je toch nog traint.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Ik heb wel een vraag over die squads: is dat wel goed voor je kniegewrichten om er op een gegeven moment zoveel te doen?


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Ik zou het niet kunnen doen, omdat ik dan niet meer zou kunnen lopen vanwege me knieblessure :'D die gaat dat helemaal niet leuk vinden. Maar me zus heeft het wel gedaan though en die vond het fijn.

    Ik wens iedereen heel veel succes!


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Blancefloer schreef:
    Ik heb wel een vraag over die squads: is dat wel goed voor je kniegewrichten om er op een gegeven moment zoveel te doen?


    Nee, niet als je hem goed uitvoert, dan belast je namelijk je knieën niet. Het is ook aan te raden om uit te zoeken hoe je een goede squat doet voor je eraan begint, anders kun je inderdaad je knieën overbelasten en een blessure oplopen. (:


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Blancefloer schreef:
    Ik heb wel een vraag over die squads: is dat wel goed voor je kniegewrichten om er op een gegeven moment zoveel te doen?


    Ja, want de spieren eromheen worden langzaamaan steeds sterker.


    Your make-up is terrible

    Valentino schreef:
    (...)

    Nee, niet als je hem goed uitvoert, dan belast je namelijk je knieën niet. Het is ook aan te raden om uit te zoeken hoe je een goede squat doet voor je eraan begint, anders kun je inderdaad je knieën overbelasten en een blessure oplopen. (:


    Ah, oké. Nou ja, volgens mij doe ik het wel goed (hoop ik haha). Heb geen last van mijn knieën, dus ja. Maar ik vroeg het me af wat voor het effect het op je knieën heeft dan (:


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Blancefloer schreef:
    (...)

    Ah, oké. Nou ja, volgens mij doe ik het wel goed (hoop ik haha). Heb geen last van mijn knieën, dus ja. Maar ik vroeg het me af wat voor het effect het op je knieën heeft dan (:


    Als het goed is, niets dus, haha! De goede manier is eigenlijk gewoon zo: Je voeten iets wijder dan schouderbreedte en recht naar voren (dit is voor een normale squat, niet voor bijvoorbeeld een plié-squat), het is belangrijk dat je knieën niet naar buiten of binnen wijken want dat is dus wel slecht. Met een rechte rug naar beneden bukken en je blik recht op de gestelde horizon houden, dit zorgt voor de juiste houding van het bovenlichaam.
    Hoop dat je hier iets aan hebt?


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino schreef:
    Haha, ik leef mee met iedereen die net begonnen is! De eerste drie dagen zijn het zwaarst, in je rustdag is de spierpijn al veel minder en als je gaat beginnen met dag 5 heb je er bijna geen last meer van. Mijn spieren voelen het eerste halfuur erna wat vermoeid maar dat trekt al gauw weg. Ik heb overigens geen spierpijn meer. Dit is op dag 6, het kan nog terugkomen. Ik kijk echt zwaar op tegen dag 9, je gaat ineens van 80 naar 100.
    Hoe doen jullie de oefeningen eigenlijk? Ik doe ze in sets, vandaag heb ik eerst 40 squats gedaan, daarna de 45 sit-ups en toen de overige 35 squats, ik merk dat het zo makkelijker uit te houden is omdat je benen wel even rust hebben maar je niet afkoelt omdat je toch nog traint.

    Ik doe het squats ook in setjes. No way ik alles in 1 keer zal halen.


    -

    Valentino schreef:
    (...)

    Als het goed is, niets dus, haha! De goede manier is eigenlijk gewoon zo: Je voeten iets wijder dan schouderbreedte en recht naar voren (dit is voor een normale squat, niet voor bijvoorbeeld een plié-squat), het is belangrijk dat je knieën niet naar buiten of binnen wijken want dat is dus wel slecht. Met een rechte rug naar beneden bukken en je blik recht op de gestelde horizon houden, dit zorgt voor de juiste houding van het bovenlichaam.
    Hoop dat je hier iets aan hebt?


    Ja, daar heb ik wel wat aan! Dank je (:


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    @ Jingle; Haha! ik dus ook niet! Ik vind dat ik wel een goede oplossing ervoor heb!
    @ Blancefloer; No problem!

    Misschien een tip voor iedereen; Als we dadelijk tegen de 100 lopen, kan ik me voorstellen dat enkel 'normale' squats gaan vervelen, maar je kunt ook afwisselen met andere, zoals de plié-squat of de jumping-squat? Je kunt er echt heel veel doen, ik zal wel eens iets opzoeken morgen. (Stel je voor 250 gewone squats...)


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Drie dagen er op zitten, vandaag dag 4 (: Ik hou wel na elke 10 squats even 'pauze', dan doe ik even 5 seconden niks en dan weer 1 etc. etc.
    Tot nu toen nog geen/weinig spierpijn gehad ^^


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.